De enveloppe werd uiteindelijk gevonden, de vrouw met de button niet (binnen de tijd). Als ik als Mol een enveloppe voorbij loop, dan loop ik even later niet terug die enveloppe voorbij zodat anderen ze kunnen ontdekken. Hoort allemaal tot die grijze zone van interpretatie, maar dat is waar ik de lijn trek.
Deze begrijp ik niet wat je bedoeld waarschijnlijk. Als iemand een button overslaat maar anderen er naar toe zou leiden, dan is dat toch juist een teken van een kandidaat die de button niet heeft gezien?
Dat zijn geen molacties, maar wel mogelijke acties die je dan terug ziet in aflevering 10 met zo'n Mol die dan triomfantelijk staat te doen dat hij zijn stempel heeft gedrukt.
Zeker, zou een leuk plaatje zijn. Maar dat verklaart absoluut niet waarom hij overduidelijk de tweede envelop voor zichzelf houdt, bij Sanne gaat staan trollen en opzichtig op zoek gaat naar de zak met tools. Waar een mol dolblij zal zijn als hij of zij vrijwel niet wordt verdacht en dat toch niet in aflevering 5 wil verzieken door betrapt te worden? Het plaatje is net zo mooi als hij niet betrapt wordt.
En Thomas heeft op zijn minst 100 euro mingeld veroorzaakt. Dus 'geen verdacht gedrag' is niet zo waar. Als Thomas geen verdacht gedrag toonde, dan Ima (jouw Mol nog steeds?) zeker niet.
Dit vind ik wel een voorbeeld van naar Thomas redeneren. Hij gedraagt zich keurig, zoekt prima, leidt de groep die aan het zoeken is niet echt af, doet niets om wie dan ook in de war te maken. En de enige envelop waarbij hij een fout maakt waardoor er -100 wordt gepakt, is precies de envelop die Sanne ziet en dan zegt "plus is réchts, ow nee, links, links, links niet rechts". Thomas bevestigd 'links' en dan zien we Sanne plots de afgelegde route beschrijven in rechts en links. Volkomen onzinnig want het is geen doolhof en bovendien uiterst verwarrend voor degene die wil onthouden of de juiste envelop rechts of links ligt. Vreemd genoeg heb ik niemand erover gehoord of gelezen. In tegendeel, Thomas wordt aangewezen als de mol die bewust die fout zou maken.
Ik wil er niet mee zeggen dat het géén molgedrag kan zijn, alleen dat ik de absolute overtuiging dat het wél molgedrag is niet kan plaatsen. Het is natuurlijk ook niet zo omdat de ander in het duo heel waarschijnlijk niet de mol is, diegene niet de ander per ongeluk of opzettelijk toch in de war kan hebben gebracht.