Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149929 keer)

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #440 Gepost op: 13-02-2017, 01:05:41 »
Zoals al eerder hier gememoreerd: ze kunnen niet even het beeld terugspoelen. Ze kunnen dus niet checken hoe het paard met de lasso-man stond op het moment dat Thomas begon te rennen. Voor ons is het duidelijk dat hij zich makkelijk liet pakken, maar voor de kandidaten was dat helemaal niet zo duidelijk. Het gebeurde in een flits en dat was dat. Bovendien kregen ze pas na afloop te horen dat Thomas het niet gehaald had.

Verder hebben de kandidaten natuurlijk helemaal niets gezien van wat Thomas in de duinen deed. Dat was vanaf hun posities volstrekt onzichtbaar.

Dit inderdaad voor de kandidaten zal het niet zo duidelijk geweest zijn en voor de kijker is het natuurlijk vanaf de bank makkelijker te zien.

Maar als Thomas de mol is (en daar begin ik toch wel aardig zeker van te worden) dan neemt hij wel in beide gevallen een aardig risico allereerst door achteraan/als laatste te gaan omdat je dan wel als een van de eerste onder de loep ligt waarschijnlijk. En bij de lasso opdracht nam hij ook aardig wat risico door zich net voor de finish te laten pakken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #441 Gepost op: 13-02-2017, 01:10:24 »
Klopt. En doordat hij dus dit soort risico's neemt, is hij best een goede Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #442 Gepost op: 13-02-2017, 06:01:44 »
Zoals al eerder hier gememoreerd: ze kunnen niet even het beeld terugspoelen. Ze kunnen dus niet checken hoe het paard met de lasso-man stond op het moment dat Thomas begon te rennen. Voor ons is het duidelijk dat hij zich makkelijk liet pakken, maar voor de kandidaten was dat helemaal niet zo duidelijk. Het gebeurde in een flits en dat was dat. Bovendien kregen ze pas na afloop te horen dat Thomas het niet gehaald had.

Verder hebben de kandidaten natuurlijk helemaal niets gezien van wat Thomas in de duinen deed. Dat was vanaf hun posities volstrekt onzichtbaar.

Ze zagen vanaf de tribune bij iedereen vrij goed hoe goed of slecht de positie van de cowboy was, inclusief of ze met de lasso zwaaiden of nog op gang moesten komen. Ze hebben het er ook over, waarom Thomas net doorgerend was (Jochem vond dat hij dan het haasje was geweest). Ze zullen wel gezien hebben dat Thomas gaat rennen op het moment dat de cowboy compleet klaar staat.

En Diederik had moeten zien wat Thomas in de duinen deed. Misschien heeft hij dat ook eigenlijk wel gezien. Net als bij het kampvuur toen de jokers werden gebrand. (Die Thomas volgende week gaat jatten geloof ik  ;D )

Ik zat al alleen een beetje op Thomas omdat het forum zo overweldigend in Thomas de mol zag. Maar na deze aflevering verdenk ik hem zo mogelijk nog minder. Het percentage Thomas tunnelaars lijkt ook iets te dalen al  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #443 Gepost op: 13-02-2017, 08:55:30 »
Ik blijf fijn nog bij IMI.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #444 Gepost op: 13-02-2017, 09:07:42 »
Vreemd dat er nog mensen op Diederik zitten terwijl je hem na vorige aflevering eigenlijk kunt uitsluiten. Zie ook:

Jullie beiden begrijpen het spel juist goed en maken een terecht punt. Met Diederik als mol, dan hadden Sanne & Thomas de test waarschijnlijk slechter gedaan en had 1 van hen het rode scherm moeten zien.

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand überhaupt een rood scherm mocht krijgen deze aflevering, maar als de regels opgaan, dan kan je ervan uitgaan dat Died niet de mol is.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=59210.msg2008964#msg2008964
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 09:10:35 door Amethyst »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #445 Gepost op: 13-02-2017, 09:55:55 »
Ik begrijp onderhand vrij weinig meer van alle argumenten die hier worden aangevoerd. Loopt iemand een grote envelop voorbij, dan is diegene een slechtziende kandidaat. Loopt Thomas een dame met een kleine button voorbij, dan is het een molactie. Testvragen en testbiechten zijn door de montage niet te vertrouwen, tenzij je eruit zou kunnen concluderen dat een niet-Thomas-deelnemer niet de mol is. Het branden van een joker en het maaien van een M zijn zelfs al molacties, omdat het Thomas is die het doet.

Misschien is het verstandig om de quasi-hints die naar Thomas verwijzen net zo kritisch te beschouwen als doorlopend bij de andere kandidaten gebeurt. Op dit moment hou ik alle opties nog even open. Als je alleen naar de laatste aflevering kijkt heeft Thomas immers bepaald geen verdacht gedrag laten zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #446 Gepost op: 13-02-2017, 10:33:17 »
Ik begrijp onderhand vrij weinig meer van alle argumenten die hier worden aangevoerd. Loopt iemand een grote envelop voorbij, dan is diegene een slechtziende kandidaat. Loopt Thomas een dame met een kleine button voorbij, dan is het een molactie. Testvragen en testbiechten zijn door de montage niet te vertrouwen, tenzij je eruit zou kunnen concluderen dat een niet-Thomas-deelnemer niet de mol is. Het branden van een joker en het maaien van een M zijn zelfs al molacties, omdat het Thomas is die het doet.

Misschien is het verstandig om de quasi-hints die naar Thomas verwijzen net zo kritisch te beschouwen als doorlopend bij de andere kandidaten gebeurt. Op dit moment hou ik alle opties nog even open. Als je alleen naar de laatste aflevering kijkt heeft Thomas immers bepaald geen verdacht gedrag laten zien.
Je hebt hier helemaal gelijk in (behalve dat ik denk dat er weinig met de montage wordt geknoeid, en ik toch Thomas verdenk).
Echter, misschien heb je (in je Jeroen tunnel) in de eerste afleveringen de "smoking gun" van de duinenopdracht gemist. Je kunt er bijna niet omheen dat Thomas daar als mol geld heeft verduisterd.
Voor de rest is het allemaal tunnelen: als je erop let is het volkomen logisch. Zo probeert Thomas altijd de beste molpositie te krijgen (behalve bij de posteropdracht). (Jeroen zat telkens nou niet bepaald in de beste molpositie  ::rofl::)


Het is trouwens leuk om te zien dat het belachelijk hoge percentage verdenkingen naar Thomas nu is gezakt hier. :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #447 Gepost op: 13-02-2017, 10:50:00 »
Ik begrijp onderhand vrij weinig meer van alle argumenten die hier worden aangevoerd. Loopt iemand een grote envelop voorbij, dan is diegene een slechtziende kandidaat. Loopt Thomas een dame met een kleine button voorbij, dan is het een molactie.
Het probleem is dat Imanuelle te kandidaats lijkt te zin in verreweg de meeste opdrachten. Bij Thomas gaat het om een patroon van verdacht gedrag en (het innemen van) goede mol-posities dat in de meeste opdrachten terugkomt.

Sanne zou in theorie nog eerder kunnen. Als één van die twee de mol is acteert die echt wel heel erg goed - en kun je je vragen stellen of Thomas - als die de mol dus niet is - niet OOK gecoacht is. 


Citaat
Misschien is het verstandig om de quasi-hints die naar Thomas verwijzen net zo kritisch te beschouwen als doorlopend bij de andere kandidaten gebeurt.
Dat is de enige reden dat ik soms nog twijfel. Die steeds terugkerende 'twee' / 'tweeling' hints zijn er na het Klaas-fiasco eigenlijk te veel aan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #448 Gepost op: 13-02-2017, 11:51:33 »
Die steeds terugkerende 'twee' / 'tweeling' hints zijn er na het Klaas-fiasco eigenlijk te veel aan.

Vergeet niet dat juist de "tweeling" hints ook aan Jochem te linken zijn vanwege zijn sterrenbeeld, en aan Diederik omdat hij op de 22e jarig is. Dus als zij samen met Thomas in de finale of dichtbij de finale komen is het wel logisch dat deze zo over the top gaat, niet eenduidig, aan meerdere kandidaten te linken. En zou de gewone zaterdagavondkijker gaan zitten googelen wat de naam Thomas betekent? Of kijkt deze eerder naar de geleverde profielen en ziet eerder dat de hint naar Diederik of Jochem wijst.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #449 Gepost op: 13-02-2017, 11:54:31 »
Ik begrijp onderhand vrij weinig meer van alle argumenten die hier worden aangevoerd. Loopt iemand een grote envelop voorbij, dan is diegene een slechtziende kandidaat. Loopt Thomas een dame met een kleine button voorbij, dan is het een molactie.

De enveloppe werd uiteindelijk gevonden, de vrouw met de button niet (binnen de tijd). Als ik als Mol een enveloppe voorbij loop, dan loop ik even later niet terug die enveloppe voorbij zodat anderen ze kunnen ontdekken. Hoort allemaal tot die grijze zone van interpretatie, maar dat is waar ik de lijn trek.

Testvragen en testbiechten zijn door de montage niet te vertrouwen, tenzij je eruit zou kunnen concluderen dat een niet-Thomas-deelnemer niet de mol is.

Ik denk dat de meesten ook niet afgaan op de testbiechten, maar op het gedrag van de kandidaten. De gedragingen en uitspraken van Ima en Jochem verraden dat ze op Diederik zitten. Sanne lijkt Thomas te controleren en zegt in de aflevering (niet voor de test) dat Jochem haar Mol is. Diederik en Thomas lijken Sanne te controleren.

Het branden van een joker en het maaien van een M zijn zelfs al molacties, omdat het Thomas is die het doet.

Dat zijn geen molacties, maar wel mogelijke acties die je dan terug ziet in aflevering 10 met zo'n Mol die dan triomfantelijk staat te doen dat hij zijn stempel heeft gedrukt.

Misschien is het verstandig om de quasi-hints die naar Thomas verwijzen net zo kritisch te beschouwen als doorlopend bij de andere kandidaten gebeurt. Op dit moment hou ik alle opties nog even open. Als je alleen naar de laatste aflevering kijkt heeft Thomas immers bepaald geen verdacht gedrag laten zien.

Of je negeert gewoon hints en kijkt naar wie er nu effectief geld in en uit de pot brengt. Dan blijven enkel de mannen over als potentiële Mol.

En Thomas heeft op zijn minst 100 euro mingeld veroorzaakt. Dus 'geen verdacht gedrag' is niet zo waar. Als Thomas geen verdacht gedrag toonde, dan Ima (jouw Mol nog steeds?) zeker niet.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #450 Gepost op: 13-02-2017, 23:17:20 »
Ik begrijp onderhand vrij weinig meer van alle argumenten die hier worden aangevoerd. Loopt iemand een grote envelop voorbij, dan is diegene een slechtziende kandidaat. Loopt Thomas een dame met een kleine button voorbij, dan is het een molactie.

Haha ik zie ook liever hints naar andere kandidaten, maar zoals al vaak is gezegd kunnen we niet om de duin-opdracht heen en als je eenmaal in de tunnel zit...

Ik zag qua kandidaten alleen Diederik nog als een mini-escape voor die opdracht. Wie weet heeft hij na afloop van de duin-opdracht het geld van Thomas gekregen omdat hij de leider was en heeft hij het briefje van 500 kwijtgemaakt voordat het geld aan Art werd gegeven (maar dat is echt vergezocht).
Na de laatste afleveringen sluit ik ook Diederik op basis van gedrag uit.

Ergens hoop ik nog dat het Ima de 'fanatieke mol' is of Jochem 'de slimme' mol en ik zal dus ook hen nog in de gaten houden en mijn best doen om nog wat hints bij hen te vinden. Ook al is het tegen beter weten in ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #451 Gepost op: 14-02-2017, 00:34:16 »
Thomas. Het molschap straalt van hem af.
Ik ben wel blij dat er nog mensen zijn die er schijnbaar anders over denken.  ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #452 Gepost op: 14-02-2017, 06:31:02 »
De enveloppe werd uiteindelijk gevonden, de vrouw met de button niet (binnen de tijd). Als ik als Mol een enveloppe voorbij loop, dan loop ik even later niet terug die enveloppe voorbij zodat anderen ze kunnen ontdekken. Hoort allemaal tot die grijze zone van interpretatie, maar dat is waar ik de lijn trek.

Deze begrijp ik niet wat je bedoeld waarschijnlijk. Als iemand een button overslaat maar anderen er naar toe zou leiden, dan is dat toch juist een teken van een kandidaat die de button niet heeft gezien?

Citaat
Dat zijn geen molacties, maar wel mogelijke acties die je dan terug ziet in aflevering 10 met zo'n Mol die dan triomfantelijk staat te doen dat hij zijn stempel heeft gedrukt.

Zeker, zou een leuk plaatje zijn. Maar dat verklaart absoluut niet waarom hij overduidelijk de tweede envelop voor zichzelf houdt, bij Sanne gaat staan trollen en opzichtig op zoek gaat naar de zak met tools. Waar een mol dolblij zal zijn als hij of zij vrijwel niet wordt verdacht en dat toch niet in aflevering 5 wil verzieken door betrapt te worden? Het plaatje is net zo mooi als hij niet betrapt wordt.

Citaat
En Thomas heeft op zijn minst 100 euro mingeld veroorzaakt. Dus 'geen verdacht gedrag' is niet zo waar. Als Thomas geen verdacht gedrag toonde, dan Ima (jouw Mol nog steeds?) zeker niet.

Dit vind ik wel een voorbeeld van naar Thomas redeneren. Hij gedraagt zich keurig, zoekt prima, leidt de groep die aan het zoeken is niet echt af, doet niets om wie dan ook in de war te maken. En de enige envelop waarbij hij een fout maakt waardoor er -100 wordt gepakt, is precies de envelop die Sanne ziet en dan zegt "plus is réchts, ow nee, links, links, links niet rechts". Thomas bevestigd 'links' en dan zien we Sanne plots de afgelegde route beschrijven in rechts en links. Volkomen onzinnig want het is geen doolhof en bovendien uiterst verwarrend voor degene die wil onthouden of de juiste envelop rechts of links ligt. Vreemd genoeg heb ik niemand erover gehoord of gelezen. In tegendeel, Thomas wordt aangewezen als de mol die bewust die fout zou maken.

Ik wil er niet mee zeggen dat het géén molgedrag kan zijn, alleen dat ik de absolute overtuiging dat het wél molgedrag is niet kan plaatsen. Het is natuurlijk ook niet zo omdat de ander in het duo heel waarschijnlijk niet de mol is, diegene niet de ander per ongeluk of opzettelijk toch in de war kan hebben gebracht.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #453 Gepost op: 14-02-2017, 20:55:13 »
Ik blijf op Thomas zitten. Ik heb hem te veel molacties zien uithalen, die niet heel opzichtig in beeld zijn gebracht. Bij Jochem wordt alles wel heel opzichtig in beeld gebracht.

Ima en Diederik zijn veel te fanatiek en halen te veel geld binnen.

Sanne heb ik afgeschreven na het vertrek van Jeroen. Ik denk niet dat een mol zich zo zou laten gaan.

Dus blijft Thomas over. Als Jochem de mol zou zijn, zou ik dat erg leuk vinden. Maar ik geloof er niet in.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #454 Gepost op: 15-02-2017, 06:07:39 »
Vreemd dat er nog mensen op Diederik zitten terwijl je hem na vorige aflevering eigenlijk kunt uitsluiten. Zie ook:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=59210.msg2008964#msg2008964

Omdat ik het daar niet mee eens ben. Alleen al omdat je niet weet welke vragen op wie beantwoord worden en of de antwoorden op meer kandidaten kunnen slaan. Bijvoorbeeld Sanne zegt van plan te zijn 12 vragen op Jochem, 5 vragen op Diederik en 3 op Thomas in te vullen. Als ze de vraag "Is de mol een man/vrouw" op Jochem invult heeft ze hem voor alle drie de mannen goed. Daar komt bij dat iedereen nog deels op Diederik zit, dat weten we alleen niet van Thomas (hoewel die steeds heeft aangegeven hem niet voluit te vertrouwen omdat hij bondgenoot is). Plus dat mensen lang niet altijd het goede antwoord bij hun verdachte weten, de reden dat Jeroen eruit is gegaan. 

Tot slot heeft de regie bij mijn weten de testen en executies altijd zo in beeld gebracht dat er geen chocola van te maken was. Alle keren dat ik iets uit de test dacht te halen, klopte er achteraf niets van.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #455 Gepost op: 15-02-2017, 08:34:52 »
Omdat ik het daar niet mee eens ben. Alleen al omdat je niet weet welke vragen op wie beantwoord worden en of de antwoorden op meer kandidaten kunnen slaan. Bijvoorbeeld Sanne zegt van plan te zijn 12 vragen op Jochem, 5 vragen op Diederik en 3 op Thomas in te vullen. Als ze de vraag "Is de mol een man/vrouw" op Jochem invult heeft ze hem voor alle drie de mannen goed. Daar komt bij dat iedereen nog deels op Diederik zit, dat weten we alleen niet van Thomas (hoewel die steeds heeft aangegeven hem niet voluit te vertrouwen omdat hij bondgenoot is). Plus dat mensen lang niet altijd het goede antwoord bij hun verdachte weten, de reden dat Jeroen eruit is gegaan. 

Tot slot heeft de regie bij mijn weten de testen en executies altijd zo in beeld gebracht dat er geen chocola van te maken was. Alle keren dat ik iets uit de test dacht te halen, klopte er achteraf niets van.


Klopt, dat had ik al in een ander topic toegegeven in een reactie op een post van Blip, geloof ik. Als je de laatste biecht van Sanne terugluisterd, bijvoorbeeld, kan dat heel goed knip en plakwerk zijn dat niet overeen komt met wat ze na de opdrachten van afl. 6 echt gebiecht heeft. Haar biecht verbaasde me in ieder geval, gezien haar gedragingen de afgelopen afleveringen.

En ik snap ook dat mensen een test slecht kunnnen maken als hun geheugen minder is, of in de steek laat (door slecht geslapen te hebben, bijvoorbeeld)

Dus ja, te veel aannames idd.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 08:54:22 door Amethyst »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #456 Gepost op: 16-02-2017, 05:16:39 »
Klopt, dat had ik al in een ander topic toegegeven in een reactie op een post van Blip, geloof ik.

Ah sorry. Lees zoveel topics, heb daar geen erg in gehad.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #457 Gepost op: 16-02-2017, 15:07:36 »
Goh, nog maar driekwart die Thomas als mol ziet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #458 Gepost op: 16-02-2017, 17:08:39 »
Ah sorry. Lees zoveel topics, heb daar geen erg in gehad.
Het was zeker niet als een verwijt bedoeld. Ik schrijf meestal op wat er als eerste in me opkomt terwijl ik aan het multi-tasken ben. Excuses voor de ongelukkige formulering.   

Goh, nog maar driekwart die Thomas als mol ziet!
Het percentage was vooral erg hoog toen nog niet "iedereen" gestemd had vorige week.. maar net voor afl. 6 was het al naar minder dan 83.0% gedaald, als ik het me goed herinner. Nu is het al dagen stabiel op 75-76%, dus de daling valt me nog mee.

Ik vond wel dat Thomas beter (of minder slecht) in zijn rol zat dit keer.



Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #459 Gepost op: 16-02-2017, 18:58:02 »
wow, hoe komt het dat hij hier nu minder stemmen heeft
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online