Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149901 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #460 Gepost op: 16-02-2017, 23:48:06 »
Het was zeker niet als een verwijt bedoeld. Ik schrijf meestal op wat er als eerste in me opkomt terwijl ik aan het multi-tasken ben. Excuses voor de ongelukkige formulering.   
Het percentage was vooral erg hoog toen nog niet "iedereen" gestemd had vorige week.. maar net voor afl. 6 was het al naar minder dan 83.0% gedaald, als ik het me goed herinner. Nu is het al dagen stabiel op 75-76%, dus de daling valt me nog mee.

Ik vond wel dat Thomas beter (of minder slecht) in zijn rol zat dit keer.

Duinzand erover  ;D (jee wat een flauw grapje van mij)

Denk dat er iets meer mensen zijn gaan twijfelen ook, na de laatste aflevering. Maar hij steekt idd nog met kop en schouders bovenuit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #461 Gepost op: 17-02-2017, 20:31:17 »
Duinzand erover  ;D (jee wat een flauw grapje van mij)

Denk dat er iets meer mensen zijn gaan twijfelen ook, na de laatste aflevering. Maar hij steekt idd nog met kop en schouders bovenuit
::hug::

Het percentage is weer beginnen dalen zie ik, maar idd, blijkbaar heeft de vorige aflevering twijfel gezaaid. Imanuelle is op dit forum nu een duidelijke tweede. Dat zou wat zijn, een mol die meer in de pot brengt dan welke kandidaat dan ook..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #462 Gepost op: 17-02-2017, 20:43:45 »
::hug::

Het percentage is weer beginnen dalen zie ik, maar idd, blijkbaar heeft de vorige aflevering twijfel gezaaid. Imanuelle is op dit forum nu een duidelijke tweede. Dat zou wat zijn, een mol die meer in de pot brengt dan welke kandidaat dan ook..

In de negatieve zin bedoel je dan toch neem ik aan? Want wat heb je aan een Mol die de pot vult? ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #463 Gepost op: 18-02-2017, 02:56:16 »
::hug::

Het percentage is weer beginnen dalen zie ik, maar idd, blijkbaar heeft de vorige aflevering twijfel gezaaid. Imanuelle is op dit forum nu een duidelijke tweede. Dat zou wat zijn, een mol die meer in de pot brengt dan welke kandidaat dan ook..

Ja dat zou het spel wel écht veranderen maar ook het principe van de mol eronderuit trekken idd. Voor mij is het de enige reden waarom ik Imanuelle heb afgestreept.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #464 Gepost op: 18-02-2017, 07:45:58 »
Imanuelle heb ik ook afgestreept. Mocht ze toch de Mol blijken te zijn vraag ik me, kijkend naar haar geld inbreng, af hoe goed ze vooraf de instructies heeft doorgenomen :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #465 Gepost op: 18-02-2017, 21:39:41 »
Diederik Jekel    - 5 (3.9%)
Imanuelle Grives    - 14 (10.9%)
Jochem van Gelder    - 9 (7%)
Sanne Wallis de Vries    - 3 (2.3%)
Thomas Cammaert    - 97 (75.8%)

14 man/vrouw moet wat nieuws zoeken. Nog 25% kans
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #466 Gepost op: 18-02-2017, 21:45:37 »
Valt wel op dat steeds de tweede in deze poll af valt. Haha! ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #467 Gepost op: 18-02-2017, 21:46:36 »
Dus toch een afvallerstheorie ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #468 Gepost op: 18-02-2017, 21:48:33 »
Tja. Ik moet nou maar eens mijn verstand gaan gebruiken, denk ik.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #469 Gepost op: 18-02-2017, 22:08:43 »
Voor mij is het duidelijk, Thomas!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #470 Gepost op: 18-02-2017, 22:14:15 »
Okee, ik kan er echt niet meer omheen. Thomas it is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #471 Gepost op: 18-02-2017, 22:20:11 »
Toch nog iemand stiekem op Died ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #472 Gepost op: 18-02-2017, 22:36:39 »
Okee, ik kan er echt niet meer omheen. Thomas it is.

Als die nou maar niet afvalt Blip  ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #473 Gepost op: 18-02-2017, 22:42:44 »
Als die nou maar niet afvalt Blip  ;)

Dat was ook het eerste wat ik dacht: "Als ik nu zeg dat ik voor Thomas ga, switchen ze massaal naar iemand anders."  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #474 Gepost op: 19-02-2017, 01:07:48 »
De persoon die op Sanne stemt. ::rofl:: Dat is toch gewoon om de draak te steken met de massale verdenking hier neem ik aan?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #475 Gepost op: 19-02-2017, 01:40:50 »
Ondanks alle 'bewijzen' blijf ik hopen op aardige wendingen in het spel.
En nee, ik ben niet 'de persoon'


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #476 Gepost op: 19-02-2017, 01:41:58 »
Ondanks alle 'bewijzen' blijf ik hopen op aardige wendingen in het spel.
En nee, ik ben niet 'de persoon'


Ik denk ook niet aan jou bij 'de persoon'. ;) Is het Diederik of Jochem?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #477 Gepost op: 19-02-2017, 02:10:09 »
Okee, ik kan er echt niet meer omheen. Thomas it is.




Hé,hé....maar je "naar huis theorie" klopt nog steeds, dank daarvoor! ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #478 Gepost op: 19-02-2017, 02:47:20 »
Ik denk ook niet aan jou bij 'de persoon'. ;) Is het Diederik of Jochem?

Diederik heb ik niet meer in het vizier als Mol, liever gezegd: ik heb hem in het vizier als hoogstwaarschijnlijke niet-Mol.

Vanwege zijn gedragingen vooral, die in mijn optiek toch echt te nerveus en te dwingend lijken om gespeeld te kunnen zijn.
Ik vond het echt jammer dat niet hij, maar Imanuelle moest vertrekken.

Tja, en Jochem: ik houd de mogelijkheid toch nog (even) open dat de productie en hij ons dubbel, en dan nog eens dubbel, om de tuin leiden, met alle 'verwijzingen' naar en door hem (getalletjes, etcetera) en juist door zijn opzichtige molstreken.

Wel heb ik al eens eerder aangeduid, dat in minimaal twee van de dagboeken hints naar hem en zijn voetballerij staan, die (helaas) natuurlijk net zo goed op hem als kandidaat kunnen wijzen.

Ik heb de dagboeken nog eens gelezen op zijn Jochems, en dan hóór ik in veel zinnetjes toch wel zijn stem en zie ik (deels, daar waar de redactie niet heeft toegeslagen) zijn 'spreektaal gebruik'.
Omdat ik in het begin,

EDIT - na circa 21 januari (tot die tijd vond ik Thomas het meest verdacht, maar té verdacht; ik las dit zojuist nog even terug in het tweelingen topic en verbaasde me over mezelf  ;D) -
al twijfelend, Jeroen toch wel het meest verdacht vond, en veel spreektaal in de dagboeken las, dacht ik dat in ieder geval geen schrijver in de dagboeken aan het woord was, maar een 'spreker'. Ook daarmee kon ik dus weer meerdere kanten op.

Al puzzelend, met anagrammetjes goochelend, grotendeels voor het plezier ervan en deels ook om écht (bijvoorbeeld) namen van mollen te vinden, kwam ik steeds op andere personen uit.

Het lijkt nu wel of er nauwelijks echte hints staan naar Thomas in de dagboeken, tweets van de Mol/afleveringen. Dat is eigenaardig.
Of ik zie ze simpelweg nog niet. Ergerlijk. :) Zoals ik al zei: ondanks behoorlijk wat al dan niet opvallende  acties in de afleveringen blijf ik hopen op een verrassende wending. Ik zie ook een heel andere Thomas, sinds enkele afleveringen, iemand die minder geregisseerd lijkt, minder toneel speelt, en daardoor tegelijkertijd meer en juist minder mollerig overkomt, in mijn ogen.

Er is hier al eens eerder geopperd, dat het misschien de tactiek van de redactie is, dit jaar, om in de dagboeken naar alles en iedereen verwijzen, behalve naar de Mol.
Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, zou ik dat heel jammer vinden, want ik vind het spel echt juist aardig, niet alleen vanwege molacties en alle spelelementen, maar ook omdat er, zoals ik steeds hoop en meen te mogen verwachten, dingen binnen en buiten de afleveringen te ontdekken vallen die je niet onmiddellijk op een presenteerblaadje worden gegeven, zoals dat bij de Vlaamse Mol eveneens niet het geval is.

Ik hoop dat we straks te horen krijgen dat we (bijvoorbeeld) in tweet 1 de derde letter moesten pakken, in de tweede de vijfde enzovoort, (waarbij we 3- 5 -3 en andere getalletjes moesten gebruiken) zodat ik met recht en reden kan zeggen dat de spelmakers me op heel simpele wijze nog eens extra bij de neus hebben gehad.

Overigens (even nog wat meer off topic) had ik vorig jaar de Vlaamse Mol behoorlijk snel in de smiezen, vooral door zijn gedrag in de eerste aflevering en wat later door zijn 'Ave Maria'.
Maar dit jaar zie ik het daar nog niet. Ik begin me nu toch af te vragen of het misschien aan mij ligt; hersencelletjes niet helemaal in optima forma... :-\\ EDIT: Nee, ik kies liever voor het positievere zelfbeeld zoals Blip (Thomas Edison) dat formuleert.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 14:11:36 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #479 Gepost op: 19-02-2017, 02:59:08 »
Ben na deze aflevering compleet om van Diederik op Thomas. Al vind ik het wel jammer dat de test en executie dat nu ook lijkt weg te geven. Maar Thomas is wat opzichtiger geworden. Vooral de eerste opdracht geeft hem weg denk ik, daar is Thomas de kink in de kabel waardoor Jochem vier goede antwoorden kan opschrijven, Sanne ook maar Ima en Diederik niets krijgen. Plus een joker stelen om hem daarna terug te geven? Thomas was al mijn nummer twee maar nu gestegen naar de nummer een mol positie.

Al puzzelend, met anagrammetjes goochelend, grotendeels voor het plezier ervan en deels ook om écht (bijvoorbeeld) namen van mollen te vinden, kwam ik steeds op andere personen uit.

Het lijkt nu wel of er nauwelijks echte hints staan naar Thomas in de dagboeken, tweets van de Mol/afleveringen. Dat is eigenaardig.

Denk toch ook dat er veel verwezen is naar kandidaten, wellicht om dwaalsporen uit te zetten. In de dagboeken van de mol is voor iedereen wat te matchen behalve Thomas. Maar ook in de afleveringen trekt aardig wat voorbij. Zoals de rozen, Jeroen die naast stoel nummer zeventien zat, dat soort dingen. Dat geldt evengoed voor Thomas (de tweelingen hint, de Belgische vlag, etc), de dwaalhints maken het alleen moeilijk om het op een mol vast te pinnen. Vind het ook wel jammer dat er weinig te puzzelen lijkt, hopelijk is er toch iets om te horen in aflevering 10.