Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149878 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #520 Gepost op: 26-02-2017, 23:36:23 »
Maar wees gerust: het is Sanne niet, en het is Jochem niet. Ook Diederik is het niet.

Het is Thomas. Die een foto in zijn onderbroek heeft verstopt. Scheelt zeker 100 euro voor de pot.  ::)

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #521 Gepost op: 28-02-2017, 09:42:56 »
Maar wees gerust: het is Sanne niet, en het is Jochem niet. Ook Diederik is het niet.

Het is Thomas. Die een foto in zijn onderbroek heeft verstopt. Scheelt zeker 100 euro voor de pot.  ::)

Ik denk ook dat Thomas de Mol is, maar op dit forum stemt bijna iedereen op Thomas, in de app gaat Jochem aan kop?! En een vriendin van mij had punten ingezet op Diederik, haar scherm werd rood toen ze de app opende... Dus zal dit betekenen: dat Diederik eruit gaat?(ik zet sws niet in op Diederik maar oke)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #522 Gepost op: 28-02-2017, 12:21:20 »
Ik denk ook dat Thomas de Mol is, maar op dit forum stemt bijna iedereen op Thomas, in de app gaat Jochem aan kop?! En een vriendin van mij had punten ingezet op Diederik, haar scherm werd rood toen ze de app opende... Dus zal dit betekenen: dat Diederik eruit gaat?(ik zet sws niet in op Diederik maar oke)

dus toch
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #523 Gepost op: 28-02-2017, 14:54:53 »
Dan hoop je toch beter op Jochem? Dan ben je zeker dat de Mol ook geld uit de pot gehouden heeft. Sanne zou ik (net zoals RICKDEMOL zegt) een teleurstelling vinden.
Sanne valt veel minder op en zou daarom voor mij een betere (minder slechte) mol zijn dan Jochem. Ze probeert echt wel te mollen trouwens, maar faalt idd te vaak als het puur om mingeld gaat.

Jochem daarentegen - veel te duidelijk naar mijn smaak in de eerste helft van het seizoen, net als Thomas (in elke aflevering)

Ik dacht altijd dat het eerste en belangrijkste doel van een mol was om - ook door de gemiddelde kijker - niet ontdekt te worden. Zeker na de afgelopen uitzending waar Thomas (vrijwel zeker de mol) extreem verdacht werd gemaakt door produktie en regie, met die onnodige ondubbelzinnige hint van Art op de koop toe, en dat was niet het enige, vraag ik me af of dat echt wel zo is.

Bijkbaar wordt een mol als "goed" ervaren als die de meeste kandidaten misleidt, maar de kijker niet. Of in ieder geval niet tot het eind. En is het voor de rest genoeg dat die veel geld uit de pot houdt - maakt blijkbaar niet uit of dat opvalt of niet. :-\\

Het is me overigens nog steeds niet duidelijk waarom de kandidaten Thomas niet meer lijken te verdenken. Ik vermoed dat Thomas enorm gemazzeld heeft met het deelnemersveld (ze weten toch dat hij acteur is?!??) en dat een groot aantal kandidaten m.u.v. Sanne al vroeg in een tunnel zat. 

edit: ik zit inmiddels op Jochem 
« Laatst bewerkt op: 2-03-2017, 21:56:47 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #524 Gepost op: 28-02-2017, 15:44:09 »

Ik dacht altijd dat het eerste en belangrijkste doel van een mol was om - ook door de gemiddelde kijker - niet ontdekt te worden. Zeker na de afgelopen uitzending waar Thomas (vrijwel zeker de mol) extreem verdacht werd gemaakt door produktie en regie, met die onnodige ondubbelzinnige hint van Art op de koop toe, en dat was niet het enige, vraag ik me af of dat echt wel zo is.


Het belangrijkste doel van de mol is : de pot zo laag mogelijk houden. Niet te vroeg ontdekt worden is daarbij cruciaal, want zodra je medekandidaten je door hebben, krijg je de kans niet meer zo om te mollen, je wordt voortdurend op je huid gezeten. Als Sanne de mol zou zijn heeft ze niet alleen veel geld binnengebracht maar wordt ze ook nog eens volop verdacht door 2 kandidaten - ze zou dan beslist geen goede mol zijn.
Ik vind juist dat Thomas extreem onverdacht is gehouden door de regie, en dat daar nu wat verandering in komt is eigenlijk wel logisch: in dit stadium van het spel zou voor alle finalisten wel iets weggegeven kunnen worden wat achteraf tot hint bestempeld kan worden.
Het is geheel anders dan het Klaas debacle van vorig jaar, dat was aflevering 2 (!!!) en geen molloot die er omheen kon.
Zie ik bovendien om mij heen hoe de "gewone" kijker Thomas volkomen onverdacht vond tot nu toe of misschien vorige aflevering, dan vind ik het allemaal wel meevallen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #525 Gepost op: 28-02-2017, 16:07:34 »
Het belangrijkste doel van de mol is : de pot zo laag mogelijk houden. Niet te vroeg ontdekt worden is daarbij cruciaal, want zodra je medekandidaten je door hebben, krijg je de kans niet meer zo om te mollen, je wordt voortdurend op je huid gezeten. Als Sanne de mol zou zijn heeft ze niet alleen veel geld binnengebracht maar wordt ze ook nog eens volop verdacht door 2 kandidaten - ze zou dan beslist geen goede mol zijn.
Ik vind juist dat Thomas extreem onverdacht is gehouden door de regie, en dat daar nu wat verandering in komt is eigenlijk wel logisch: in dit stadium van het spel zou voor alle finalisten wel iets weggegeven kunnen worden wat achteraf tot hint bestempeld kan worden.
Het is geheel anders dan het Klaas debacle van vorig jaar, dat was aflevering 2 (!!!) en geen molloot die er omheen kon.
Zie ik bovendien om mij heen hoe de "gewone" kijker Thomas volkomen onverdacht vond tot nu toe of misschien vorige aflevering, dan vind ik het allemaal wel meevallen.
Het spiegelbeeld van Thomas zit in de leader, dus veel anders dan vorig jaar kun je dat niet noemen, toch? dat is een ondubbelzinnige hint vanaf het begin van afl. 1...

Im mijn omgeving wordt Thomas nu extreem verdacht door de gemiddelde zaterdagavond kijker die met een half oog kijkt. Ik ben het overigens met je eens dat Thomas buiten die mega hint in de leader in het begin uit de wind gehouden werd door de regie.

Blijkbaar is het de bedoeling dat de gemiddelde kijker de mol in het begin niet verdenkt en op het laatst wel. Anders zou Art die "Vlaamse alfabet"  hint niet gedropt hebben denk ik.

Dat genoeg mensen die het maar zijdelings volgen toch de mol kunnen raden, en zichzelf slim kunnen voelen, maar pas bijna aan het einde van de reeks dus. Misschien erg naïef van me dat ik meer van het programma had verwacht.

edit: ik zit inmiddels op Jochem

« Laatst bewerkt op: 2-03-2017, 21:57:39 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #526 Gepost op: 28-02-2017, 16:37:02 »
Het spiegelbeeld van Thomas zit in de leader, dus veel anders dan vorig jaar kun je dat niet noemen, toch? dat is een ondubbelzinnige hint vanaf het begin van afl. 1...

Im mijn omgeving wordt Thomas nu extreem verdacht door de gemiddelde zaterdagavond kijker die met een half oog kijkt. Ik ben het overigens met je eens dat Thomas buiten die mega hint in de leader in het begin uit de wind gehouden werd door de regie.

Blijkbaar is het de bedoeling dat de gemiddelde kijker de mol in het begin niet verdenkt en op het laatst wel. Anders zou Art die "Vlaamse alfabet"  hint niet gedropt hebben denk ik.

Dat genoeg mensen die het maar zijdelings volgen toch de mol kunnen raden, en zichzelf slim kunnen voelen, maar pas bijna aan het einde van de reeks dus. Misschien erg naïef van me dat ik meer van het programma had verwacht.

Het is pas een ondubbelzinnige hint als Thomas de mol blijkt...tot die tijd betekent het niks. Echt anders dan de Klaashint van vorig jaar hoor.
Voor de gemiddelde kijker is Wie is de Mol echt niet leuk als je het op geen enkele manier had kunnen ontdekken. Voor de gemiddelde molloot ook niet trouwens ;) Veel kijkers zitten tegen het eind zo vast in een tunnel dat sommige, toch heel duidelijke aanwijzingen, volkomen aan ze voorbijgaan.
Het gesprekje tussen Jochem en Sanne zal sommigen die nog sliepen wel de ogen geopend hebben.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #527 Gepost op: 28-02-2017, 16:42:39 »
toch was de Klaashint van vorig jaar niet één van de makkelijkste hints. Ik denk dat het ontdekken op rekening van een klein groepje kan worden geschreven.
er was eens......

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #528 Gepost op: 28-02-2017, 16:47:04 »
toch was de Klaashint van vorig jaar niet één van de makkelijkste hints.

Met de titel van de aflevering en het praatje van Art in het begin wist je al waar je op moest letten. Ik vind het nog eeuwig zonde, want ik zat toen al op Klaas.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #529 Gepost op: 28-02-2017, 16:57:27 »
Het is pas een ondubbelzinnige hint als Thomas de mol blijkt...tot die tijd betekent het niks. Echt anders dan de Klaashint van vorig jaar hoor.

Dat vind ik ook. Dit seizoen is beslist veel minder ondubbelzinnig, in zijn totaliteit. Er zijn ook steeds mogelijke aanwijzingen geweest (en nog trouwens) naar andere deelnemers, zowel in de serie als in tweets en dagboeken van de Mol.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #530 Gepost op: 28-02-2017, 17:11:32 »
Met de titel van de aflevering en het praatje van Art in het begin wist je al waar je op moest letten. Ik vind het nog eeuwig zonde, want ik zat toen al op Klaas.

maar jij bent ook al langere tijd molspeurder. En actief op RN. Dan zit je wel in de hoek waar fanatiek naar aanwijzingen wordt gezocht en weet je op een gegeven moment waar je op moet letten. De rest van de 3 miljoen kijkers niet.
er was eens......

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #531 Gepost op: 28-02-2017, 17:57:22 »
Dan zit je wel in de hoek waar fanatiek naar aanwijzingen wordt gezocht en weet je op een gegeven moment waar je op moet letten.

Ik ben eigenlijk heel slecht in hints; dat kost echt enorm veel moeite om het rond te krijgen. Ik weet dat er iets met rondjes is, maar precies hoe weet ik niet; ik ga me daar niet te veel mee vermoeien.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #532 Gepost op: 28-02-2017, 18:22:34 »
Zag net dat het grote publiek Jochem net iets meer verdenkt dan Thomas, is hem met een procent voorbij gegaan.

Ik ben er een beetje dubbel over als Thomas idd de mol is. Hij heeft het dan goed gedaan aangezien hij door de kandidaten tot nog toe vrijwel niet is verdacht en het is zelfs nu de vraag of Jochem en Sanne uit hun tunnel gaan komen. Diederik is goed voor het lapje gehouden ook. Maar als kijker vind ik hem niet zo'n leuke mol. Misschien omdat hij niet zo'n uitgesproken persoonlijkheid is (dus op oneerlijke gronden eigenlijk dat ik hem dan niet zo'n leuke mol vind).

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #533 Gepost op: 4-03-2017, 11:14:15 »
Jochem.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #534 Gepost op: 4-03-2017, 12:14:44 »
Geen twijfel, Thomas en hij heeft het goed gedaan.  ::ok::
Enige andere optie is Jochem, maar daar geloof ik niet in.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #535 Gepost op: 4-03-2017, 12:46:19 »
Jochem. Dankzij Marisa ga ik een smak geld winnen bij een weddenschap die ik met een behoorlijk groot aantal Thomas tunnelaars heb lopen. Dat, of ik ga ongenadig ten onder. ::rofl::

Vol op Jochem dus, zonder te spreiden. :P


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #536 Gepost op: 4-03-2017, 12:49:04 »
Jochem. Dankzij Marisa ga ik een smak geld winnen bij een weddenschap die ik met een behoorlijk groot aantal Thomas tunnelaars heb lopen. Dat, of ik ga ongenadig ten onder. ::rofl::

Vol op Jochem dus, zonder te spreiden. :P



Pak je portemonnee maar vast dan Amethyst  ::rofl::

THOMAS  8)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #537 Gepost op: 4-03-2017, 12:55:23 »
Pak je portemonnee maar vast dan Amethyst  ::rofl::

THOMAS  8)
heb al gepind. beetje voorbarig misschien, maar just in case. ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #538 Gepost op: 4-03-2017, 12:58:56 »
Jochem. Dankzij Marisa ga ik een smak geld winnen bij een weddenschap die ik met een behoorlijk groot aantal Thomas tunnelaars heb lopen. Dat, of ik ga ongenadig ten onder. ::rofl::

Vol op Jochem dus, zonder te spreiden. :P

Even voor de goede orde: ik heb geen aandelen bij de firma Amethyst.  ::tandpastasmiley::

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #539 Gepost op: 4-03-2017, 13:09:50 »
Tsja, er is al een tijdje, en nu al helemaal, geen andere optie meer vanaf nu voor mij.
Thomas de Mol,
Diederik valt nog af.

Grote waarschijnlijkheid van Jochem als winnaar en Sanne als verliezend Finalist. Kijk maar naar elke enthousiaste tweet van Jochem. Hij is zo blij en actief betrokken bij WiDM. typisch winnaars gedrag.
Elke afvaller is logisch geweest, met Thomas als mol, en algemene verdenking. Ik vind het wel wat opvallend dat de algemene verdenking per kandidaat zo lijkt te kloppen dit jaar in de montage. Normaal gesproken doen ze er een stuk geheimzinniger over.

Alle hints daargelaten. je hebt alle spelers gezien. En als ik eerlijk moet zijn. Van Diederik, Sanne en Jochem, geloof ik dat ze de finale zouden kunnen halen, omdat ze tactisch zijn het spel slim te spelen. Van Thomas vraag ik me af. Als hij de mol niet zou zijn geweest. Zou hij dan echt in de finale zijn gekomen? Eerlijk, nee, denk het niet.
De enige minder doortrapte spelers die het zo ver haalden, zijn meestal degene die op goed geluk de juiste mol verdenken. Dat zou eigenlijk alleen kunnen betekenen dat Sanne dan de mol is. En die kans is ontzettend minimaal. De enige andere potientiele mol is Jochem. Maar wat doen Thomas dan echt nog in het spel, right?

Dit is los van de meest logische hints, voor mij de belangrijkste aanwijzing van de enige overgebleven optie:
Thomas is de mol.