Auteur Topic: Wie Is De Mol? in de media  (gelezen 155470 keer)

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2017, 12:44:18 »
Yvonne is wel heel enthousiast en lijkt het ook echt een 'eer' te vinden mee te mogen doen, wat spel- en programmatechnisch waarschijnlijk heel leuk uitpakt, maar ik moet zeggen dat ik halverwege het filmpje ook zoiets had van: ja, zo is het wel weer mooi geweest. Maar goed, ik heb ook gewoon niet zo veel met vloggers -- en ik denk dat we die de komende jaren nog wel meer gaan zien.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2017, 13:32:41 »
Wat leuk dat Yvonne de moeite neemt om vragen te beantwoorden! Ik vind dat soort kijkjes achter de schermen altijd erg leuk. Ook ik vond haar toon best vermoeiend, maar ik ben dan ook niet helemaal de doelgroep van haar 'normale' vlogs. Ik verwacht niet dat ze ook zo doet in WIDM. Ik heb haar eerder als presentatrice in Campinglife gezien, wat ze gewoon echt goed deed. En denk er ook aan dat ze een goede actrice is met ervaring in onder meer musicals.

Ze heeft wel een aantal interessante dingen gezegd:
- de kandidaten wisten de bestemming en de medespelers pas op het vliegveld (dus de deelnemers hadden geen kans om hun hele molboek al vol te schrijven over medekandidaten)
- ze vlogen direct van Amsterdam naar Portland (is dat geen groot risico?)
- Jeroen en Sigrid hebben de hele vlucht Engels tegen elkaar gepraat omdat ze elkaar niet herkenden (of ze kenden elkaar echt niet, of het is dé perfecte afleidingsmanoeuvre van de mol!)
- Yvonne heeft niet gezocht naar clues in het spel (dus geen William Spaaij-toestanden?)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2017, 14:39:42 »
Pfffffffffffffffffffffffttttt wat hoop ik eigenlijk dat ze niet de mol is  ::rofl::
Of ze moet in de serie anders zijn dan in haar filmpje, want na een paar minuten kijken ben ik al moe van haar  ::rofl::

Oef, ik ben blij dat ik niet de enige ben. ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2017, 15:04:57 »
Pfffffffffffffffffffffffttttt wat hoop ik eigenlijk dat ze niet de mol is  ::rofl::
Of ze moet in de serie anders zijn dan in haar filmpje, want na een paar minuten kijken ben ik al moe van haar  ::rofl::
Haha, dat had ik ook. Na tien minuten heb ik hem afgezet. Maar ik gok dat ze tijdens het spel anders is. Ze is er in ieder geval enthousiast over en dat is dan ook wel weer leuk om te zien, vind ik  :)

En ze is een leuke verschijning  :D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2017, 15:41:33 »

http://www.ad.nl/show/het-gehype-rond-de-mol-staat-me-tegen~ac8394a8/

 :-X

Aan de zure reacties onderaan te zien, zijn veel mensen hun afstandsbediening kwijt geraakt en worden ze gedwongen om naar NPO1 te kijken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2017, 15:42:59 »
ja ik snap mevrouw wel een beetje, maar moest echt heel erg lachen om de reacties ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2017, 15:45:16 »
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn interesse de laatste jaren langzamerhand afneemt. Het steeds 'massaler' en 'hyperiger' worden van het programma speelt daarin naar mijn mening een rol. Jaren geleden trok WIDM? ook al wel relatief veel kijkers, maar vond ik het veel leuker. Sinds er enorme evenementen rondom georganiseerd worden trekt het mij minder aan. Wat dat betreft kan ik me grotendeels vinden in wat die juffrouw van het AD zegt: Die hype, het steeds massaler en bekender worden van het programma kan naar mijn idee ook als nadelig effect hebben dat er minder deelnemers zijn die louter meedoen omdat ze echte liefhebbers zijn, omdat ze het spel oprect leuk, spannend en interessant vinden, en juist meer deelnemers die het zien als een leuk onderdeel van hun CV of om hun imago/bekendheid op te poetsen.

Ik ga uiteraard wel weer elke aflevering met veel interesse kijken dit seizoen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2017, 15:58:27 »
Haha, ik begrijp het volkomen. WIDM heeft al dat gehype helemaal niet nodig; het is het simpele spel waar liefhebbers zo enthousiast over zijn. En MolTalk is typisch iets voor internet. Overigens kan ik me herinneren dat het woord "sekte" ook al viel tijdens de eerste seizoenen met onbekende Nederlanders toen er van een hype nog geen sprake was.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2017, 16:02:45 »
Mensen die daar nu zo op reageren, kijken 17 seizoenen terug, door de ogen van 2017. En dan heb ik het over degenen die reageren op de column in het AD.

Niet de kijkers hebben van het geheel een media-spektakel gemaakt, dat is de AVRO-tros geweet. Echte liefhebbers blijven immers TOCH wel kijken.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2017, 16:23:25 »
Lijken me gewoon normale reacties hoor Jos. Van gewoon normale mensen. En het verhaal van Angela, daar kan ik me ook wel een beetje in vinden. Aan de ene kant is voorpret leuk, maar inmiddels is die voorpret ook een commercieel verhaal geworden.
er was eens......

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2017, 16:28:22 »
Zolang ze duidelijk herleidbaar in Nederland waren in de periode van de opnames, ga ik er van uit dat WIDM na al die jaren van twitterspeuren wel weet hoe je een dwaalspoor op moet zetten ::jaja:: Waarschijnlijk hebben veel kandidaten zelfs een aantal tweets vooruitgeschreven om tijdens de opnames te (laten) plaatsen en een schijn op te houden.

Het gaat niet alleen om tweets, maar ook dat er bv iemand alweer aanwezig was ergens tijdens de opnameperiode. Tja, daar kun je niet echt omheen lijkt me.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2017, 16:45:04 »
Haha, ik begrijp het volkomen. WIDM heeft al dat gehype helemaal niet nodig; het is het simpele spel waar liefhebbers zo enthousiast over zijn. En MolTalk is typisch iets voor internet. Overigens kan ik me herinneren dat het woord "sekte" ook al viel tijdens de eerste seizoenen met onbekende Nederlanders toen er van een hype nog geen sprake was.

Dat het woord 'sekte' toen viel was lijkt me omdat het programma/concept 'De Mol' compleet nieuw was: niemand was er nog aan gewend. Als we daar met een 2017-bril op terugkijken lachen we natuurlijk om die benaming, daar het programma ten opzichte van destijds enorm uit de kluiten gegroeid is: nu zijn we het programma/concept gewend. Als de huidige hype met allerlei grote live-evenementen, persmomenten en voor- en nabeschouwingen nog enkele jaren voortduurt zal deze columniste van het AD haar mening als gevolg van gewenning wellicht ook wel matigen/aanpassen.

Ik vrees overigens dat de verstokte Mol-romantici en -nostalgici teleurgesteld moeten worden, daar ik niet verwacht dat we ooit nog eens terugkeren naar de 'goede oude tijd' in de vorm van een serie met onbekende Nederlanders. Daar is het programma inmiddels een te grote hype voor geworden. Ik vraag me ook af of daar behoudens de échte liefhebbers genoeg animo voor zal zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 16:56:39 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #93 Gepost op: 7-01-2017, 18:20:51 »
Ik vrees overigens dat de verstokte Mol-romantici en -nostalgici teleurgesteld moeten worden, daar ik niet verwacht dat we ooit nog eens terugkeren naar de 'goede oude tijd' in de vorm van een serie met onbekende Nederlanders. Daar is het programma inmiddels een te grote hype voor geworden. Ik vraag me ook af of daar behoudens de échte liefhebbers genoeg animo voor zal zijn.
Deze Mol-romantici worden op hun wenken bediend door de Vlaamse Mol.

Maar goed... Het is inderdaad jammer dat het allemaal iets massaler wordt waardoor het programma ook de normalere kijker moet kunnen bekoren. Komt misschien doordat de Avro is samengegaan met de Tros. Je ziet sowieso al meer commerciële tv-elementen in AVROTROS programma's terugkomen zoals een tussenblokje "Later in deze aflevering zie je..." midden in de aflevering; alsof er een reclame komt... Het moet op de NPO blijkbaar ook steeds commerciëler. Deze hype gaat daar mooi in mee.

Zonder die massaliteit hadden we echter misschien geen Moltalk gekregen en dat het überhaupt nog op TV is. Dat had nog wel eens anders kunnen lopen in 2005 (?).

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #94 Gepost op: 7-01-2017, 18:37:08 »
Ik begrijp Angela de Jong ook wel. Je wordt via social media doodgegooid met allerlei hints, tips etc en NPO zelf doet er nog een schepje bovenop.
Het is inderdaad "maar" een tv-programma. Maar toevallig wel een leuk tv-programma.
En je hoeft niet alles eromheen te volgen en te lezen.

Ik moest wel even grinniken om de vergelijking tussen Chris en het duracell konijntje Dat gevoel had ik ook wel enigszins.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #95 Gepost op: 7-01-2017, 19:16:10 »
Ik begrijp Angela de Jong ook wel. Je wordt via social media doodgegooid met allerlei hints, tips etc en NPO zelf doet er nog een schepje bovenop.
Het is inderdaad "maar" een tv-programma. Maar toevallig wel een leuk tv-programma.
En je hoeft niet alles eromheen te volgen en te lezen.

Ik moest wel even grinniken om de vergelijking tussen Chris en het duracell konijntje Dat gevoel had ik ook wel enigszins.

Die juffrouw Angela kan een claim tegemoet zien wegens het schaamteloos plagiëren van mijn berichten op dit Forum... >:D
Woosie down?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #96 Gepost op: 7-01-2017, 19:23:27 »
::rofl::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #97 Gepost op: 7-01-2017, 20:15:51 »
Ik begrijp Angela de Jong ook wel. Je wordt via social media doodgegooid met allerlei hints, tips etc en NPO zelf doet er nog een schepje bovenop.
Het is inderdaad "maar" een tv-programma. Maar toevallig wel een leuk tv-programma.
En je hoeft niet alles eromheen te volgen en te lezen.

Ik moest wel even grinniken om de vergelijking tussen Chris en het duracell konijntje Dat gevoel had ik ook wel enigszins.

Het is ook 'maar' voetbal, maar daar wordt toch ook veel te veel overdreven over gedaan. Dat er nu een programma op tv is te zien waar veel over gepraat wordt in de sociale media en met zelfs een nabespreek programma op de zaterdagavond vind ik echt een hele overwinning. Maar ik ben dan ook niet zo'n groot voetbalfan XD

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #98 Gepost op: 7-01-2017, 20:19:02 »
Zie net dat RN de afvaller gaat tweeten. Please don't!!! Dan moet ik het forum gaan mijden omdat de tweets rechts verschijnen....
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #99 Gepost op: 7-01-2017, 20:21:39 »
je kunt het twitterblokje uitzetten.

Druk op je naam (linksboven)
Druk op realitynet voorkeuren en zet een vinkje in het hokje dat over Twitter gaat
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.