Nog even de vragen overgelopen ...
(En het moet in 2 delen, het past niet op één pagina )
Allereerst mijn gevoel ik dat A beter had gemaakt dan B klopt wel.
Ik zie dat ik A beter heb gemaakt dan alle mensen die in A zelf zaten, behalve Starlight, en ook dan alle mensen uit B in de finale (dus 2e overall in A - wel met een enorme achterstand op Starlight zeg
).
Als ik de 12 standaard punten van B van mijn score afhaal, heb ik ook meer punten in A gehaald dan B.
Enige jammere: 3x net de bonus gemist (Vraag 1 en 3 in A en vraag 4 in B)
Vraag 1:Poule A: Argh ... Starlight en HDD ... dit was de grootste kans op de bonus, net niet
Poule B: Die Live wedstrijd van het NL elftal heeft me genekt ... ik vond al een raar antwoord bij Tim (zeker gezien zijn vakantie in Zuid-Afrika) , maar ik kon maar 3 mensen bedenken die daar geweest waren naast mijzelf, Lukie (niet in deze poule), Nieky (obvious ander antwoord) en ikzelf (weggeef antwoord). Daardoor klopte rest ook niet echt meer.
Eigen antwoord: "Als ik het letterlijk neem de Grossglockner, maar ik moet hier toch Barcelona antwoorden. Wat een geweldige stad - heerlijk om daar een tijdje te kunnen vertoeven"
Tsja dat was toch wel een weggevertje, maar vraag 1 is bij mij altijd een weggevertje. Maar elk ander antwoord zou gelogen zijn.
Vraag 2:Poule A:
Zoekfunctie heeft me hier genekt, ik had de kast direct bij Lukie4 gezet, maar toen kwam ik dus dit tegen en dacht ik, hé, da's het verkeerde jaar, dus heb ik zijn antwoord met HIDM geruild. Heeft me 2 belangrijke punten gekost.
Poule B: Dit was gewoon een tricky vraag, heel veel paste bij heel veel, maar had wel op meer dan 5 punten gehoopt ...
Eigen antwoord: "Geluidsoverlast"
Ik dacht dat deze toch wel duidelijk was, maar hij was toch best vaak fout geantwoord. Ik heb toch best (iets te) vaak geklaagd over de garagedeuren in de relaxhoek ... en dan heb ik het nog niet eens gehad over de gezondheidsproblemen die daar uit voortvloeiden (daar ga ik het niet over hebben verder).
Vraag 3:Poule A: Weer bijna, maar nu Robbie en Miek omgedraaid ...
Wel Fabiann goed
Poule B: LdHmolletje heeft er een tricky antwoord ingestopt met zijn solo's. Dit is de vraag waar ik het langst op gehangen heb. Ik zat bij solo's aan zangsolo's te denken, en zo kwam ik uit bij Dennis en Lucy. Maar dat evenement was zo overduidelijk Dennis, dat het hockey bij Lucy maar weggehaald heb en random aan iemand anders heb gegeven. Nu snap ik m eindelijk.
Eigen antwoord: "Er schiet me niets te binnen."
Gezien de andere antwoorden die er tussen stonden, had ik al het vermoeden dat niemand deze goed ging hebben. Ik heb best aardige dingen gedaan in 2016, maar niet iets waar ik het predicaat "trots" op zou willen plakken. Dat is de reden, dus helemaal niet zo negatief bedoeld als het lijkt. Opvallend: ik zie dat mijn antwoord heel vaak naar Gig gegaan is.
Vraag 4:Poule A: HIDM en de Belgische Mol? Die had ik nou nooit bedacht. En daardoor het verkeerde antwoord bij Spechteke gezet.
Poule B: De antwoorden van D*N, Lucy en Niek verwisseld ...
Eigen antwoord: "Alles wat 'in real life' plaatsvond."
Is wel redelijk vaak goed beantwoord en degenen die het fout hadden, zaten wel in de goede richting. Zoveel leuke dingen buiten het forum gedaan met iedereen, spelletjesdagen, spelletjesbeurzen, voetbalwedstrijd bezocht, ER gekeken, escape room, filmpje gekeken, uit eten en dan ben ik vast nog wel iets vergeten.
Op naar meer van dit soort momenten in 2017
Vraag 5:Poule A: Ik vond het antwoord over Elise zo in Bodejos taal geschreven, dat ik er nooit aan gedacht zou hebben om dit bij Maike te zetten
Poule B: Nys-Fan en de vlaggen niet bij Tim? Verrassend.
Eigen antwoord: "Stormpie, dat ze altijd zo goedgemutst en optimistisch blijft. Daar kan ik nog wel iets van leren."
Is best veel goed geraden, komt misschien door de zinsbouw? Antwoord spreekt voor zich lijkt me.