Auteur Topic: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives  (gelezen 90430 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #140 Gepost op: 7-02-2017, 08:43:43 »
Ik blijf bij Thomas. Imanuelle is voor mij een echte kandidate, ze heeft o.a. 500 euro in het pretpark binnengebracht en de envelop voor het museum gevonden. Ze is een leuke kandidate ::ok::.
Bij ieder kandidaat kun je wel een verdachte actie ontdekken zoals Jeroen die de pot vraagt net voordat de veiling begint en dan heel laag verzekerd.

Klopt, ik zal dus het e.e.a. moeten terugkijken, aangezien ik amper op haar gelet heb tot nu toe.

Citaat
Maar misschien heb je een idee waarom ze Jochem allerlei info over Diederik gaf? Ik denk dat ze of Jochem verdenkt of hem op het verkeerde been wilde zetten omdat ze zelf Diederik juist niet verdenkt...Of toch om een andere reden?

Ik denk inderdaad om Jochem op het verkeerde been te zetten. En in haar testbiecht van aflevering 4 begint ze weer over het jokverhaal van Diederik in de rechtbank, "met z'n bevertjes". Komt op mij wat geforceerd over, we zijn inmiddels drie afleveringen verder.

Citaat
Veel puzzelplezier, ik lees je bijdragen graag. Is Blip de kat op de foto? ::zwaai::

Nee, dat is Chris Hansen Cat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #141 Gepost op: 7-02-2017, 09:01:25 »
Geen enkel probleem, de reis is voor mij belangrijker dan de bestemming. ::trots::

De laatste poster bestaat ook weer uit de kleuren van de Surinaamse vlag: rood, wit, groen en geel. Je zou zelfs kunnen stellen dat die in figuurlijke zin voor 'heart of the country' staan. Heart kan ook nog slaan op de film Vechtershart waar Imanuelle in speelde en helix op de dramaserie Bloedverwanten waar ze een rol in had. Ook het DNA uit de afleveringstitels zou op die serie kunnen slaan.



Ter aanvulling hierop: de nationale bloem van Suriname is de paloeloe, die erg veel op de graanhalmen op de poster lijkt.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #142 Gepost op: 7-02-2017, 09:30:15 »
Imanuelle stemt helemaal niet tijdens de rechtbankopdracht. Sanne stemt op Jeroen, Thomas/Yvonne/Sigrid op Roos en Jochem op Diederik. Imanuelle doet niets.

Waarom stemt ze niet? Kan zijn dat ze op Diederik had willen stemmen en haar hand niet meer opsteekt omdat er al een meerderheid voor Roos is. Maar ze lijkt net zo verrast als de anderen dat Diederik de leugenaar is. Bovendien zegt ze in haar biecht dat het voelde 'alsof ze erbij was', bij het verhaal van Diederik. Lijkt me het meest logisch als ze op Jeroen of Roos had gestemd, maar ze steekt niet één keer haar hand op. Vreemd.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #143 Gepost op: 7-02-2017, 10:02:09 »
Volgens mij had ik eerder op Ima moeten letten. Moet je eens zien wat ze bij de eerste opdracht in aflevering 1 doet.



Diederik, Sanne en Ima vragen bij de beheerder van het museum of er een envelop is afgeleverd. Ima loopt er het dichtst langs maar lijkt niets te zien. Wel lijkt ze ernaar te kijken als Diederik en Sanne in gesprek zijn. Als de beheerder zegt dat ze gesloten zijn, loopt Ima meteen weg. Sanne en Diederik staan dan nog met hun rug naar haar toe met de beheerder te praten. In plaats van de dichtstbijzijnde trap neemt ze de middelste en loopt ze wederom vlak langs de envelop. Doordat ze de envelop afschermt met haar lichaam, kunnen Sanne en Diederik - die wél de eerste trap nemen - 'm niet zien.

Erg sneaky. Het ziet ernaar uit dat ik alle opdrachten weer opnieuw moet gaan kijken.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 10:04:40 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #144 Gepost op: 7-02-2017, 10:10:56 »
Erg sneaky. Het ziet ernaar uit dat ik alle opdrachten weer opnieuw moet gaan kijken.  ::rofl::

Veel succes ermee.

Het is hier destijds uiteraard opgemerkt, maar toen pakte de groep de envelop toch en drong Imanuelle aan op die 1000 euro en was het wel boeken toe voor haar.

Ik zou het ook veel leuker vinden, moest ze kandidaat zijn omdat ze het dan voortreffelijk speelde. Moest ze de Mol zijn, dan wil ik echt weten wat ze in hemelsnaam als molacties voor ogen had.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #145 Gepost op: 7-02-2017, 10:22:56 »
Ik ga m'n best doen.

In elk geval lijkt ze opnieuw het zicht op een envelop te willen belemmeren bij de eettentjes. Zelf kijkt ze omhoog op het moment dat ze erlangs lopen. Sanne spot 'm echter toch.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2017, 11:02:08 »
Imanuelle stemt helemaal niet tijdens de rechtbankopdracht. Sanne stemt op Jeroen, Thomas/Yvonne/Sigrid op Roos en Jochem op Diederik. Imanuelle doet niets.

Waarom stemt ze niet? Vreemd.
Ze stemt niet (meer) omdat de stemming al beslist was op dat moment.

Ima lijkt in eerste instantie de envelop af te schermen . Maar waarom zou ze hem dan de tweede keer wel (heel enthousiast) pakken als ze er weer langs lopen?

Derde punt Sanne pakt de envelop maar dat is nadat Ima ze de goede richting heeft opgewezen
(Diederik en Sanne negeren dat eerst en lopen zelfs een andere kant op). Sanne speelt daarna de trotse vinder van de envelop.Ima had de THAI al lang gespot zoals ze ook opgewonden in haar biecht aangeeft :).
 ::zwaai:: ::)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #147 Gepost op: 7-02-2017, 11:12:15 »
Ze stemt niet (meer) omdat de stemming al beslist was op dat moment.

Ima lijkt in eerste instantie de envelop af te schermen . Maar waarom zou ze hem dan de tweede keer wel (heel enthousiast) pakken als ze er weer langs lopen?

Geen idee, waarschijnlijk omdat hij toen zó in het zicht hing dat het nogal raar zou zijn als ze hem niet zou pakken. Maar dat is vanuit de mol-Ima geredeneerd. Dit lijkt inderdaad gewoon op kandidatengedrag. Maar het afschermen van enveloppen kun je moeilijk als nepmolgedrag betitelen. Als het opzettelijk was, wilde ze immers dat het niet zou opvallen.

Citaat
Derde punt Sanne pakt de envelop maar dat is nadat Ima ze de goede richting heeft opgewezen
(Diederik en Sanne negeren dat eerst en lopen zelfs een andere kant op). Sanne speelt daarna de trotse vinder van de envelop.Ima had de THAI al lang gespot zoals ze ook opgewonden in haar biecht aangeeft :).
 ::zwaai:: ::)

Klopt, maar Ima lijkt de anderen naar een andere Thai te willen sturen. Sanne merkt nog op dat de Thai die Ima aanwijst niet op SW Alder Street zit. Het is me niet duidelijk of ze uiteindelijk toch Ima hebben gevolgd of dat ze haar suggestie genegeerd hebben.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #148 Gepost op: 7-02-2017, 11:16:30 »
Nu iedereen in de Thomas-tunnel zit, toch weer even aandacht voor Imanuelle.
Ik had al eerder geschreven dat Imanuelle bij de eerste opdracht voorkennis lijkt te hebben. Ze zijn op zoek naar een Thai kraam in Alder Street. Als ze bij het kruispunt aan komen lopen zegt Imanuelle 'Thai Basil', alsof ze daar naar op zoek zijn. Maar 'Thai Basil' staat echter niet in de opdracht. Allen 'Thai'. Thai Basil is wel een bestaande kraam, maar in de verkeerde straat. Zie de print screen van Google Maps. Rood omcirkeld is de verkeerde kraam, groen de juiste. Het is uiteindelijk Sanne die de groep naar deze juiste kraam leidt.

Als ze nog op het kruispunt staan, kan Imanuelle onmogelijk zien dat er een kraam is die 'Thai Basil' heet, zie de andere print screens. Volgens mij duidt dit op voorkennis, met de bedoeling om de groep naar de verkeerde plek te leiden en zo tijd te verliezen. Het grappige is dat het door de makers precies zo gemonteerd is dat het lijkt of juist Imanuelle de held van de opdracht is.

Vanwege dit voorval blijf ik toch bij Imanuelle als mol.     

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #149 Gepost op: 7-02-2017, 11:54:54 »
Toch even eentje uit de categorie vergezocht. Dit shot van een plas water lijkt best veel op Suriname (okee, een klein beetje dan ::tandpastasmiley::). De kleuren van ROLL zijn rood-geel-groen-wit, net als die van de vlag.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #150 Gepost op: 7-02-2017, 13:46:05 »
Nu iedereen in de Thomas-tunnel zit, toch weer even aandacht voor Imanuelle.    
Ik zit ook niet in de Thomas-tunnel... En denk ook nog steeds dat Ima gewoon de mol is!
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #151 Gepost op: 7-02-2017, 13:53:10 »
Nu iedereen in de Thomas-tunnel zit,      

Ik niet hoor  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #152 Gepost op: 7-02-2017, 14:30:27 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #153 Gepost op: 7-02-2017, 15:02:03 »
Nu iedereen in de Thomas-tunnel zit

Ja, en als nu maar niet iedereen in die Thomas-tunnel in slaap valt, zeker met het begin van WIDM België! ;D Ik heb voor wat frisse lucht mijn stem voorlopig in de Diederik-tunnel geparkeerd. Vooral ook vanwege enkele toch wel overtuigende hints (boekenrij, diamond J brandmerk). Dat soort sterke hints ontbreken vooralsnog bij Imanuelle, hoewel haar gedrag misschien weer als meer mols kan worden uitgelegd dan dat van Diederik.

Ik laat me graag overhalen om naar de Imanuelle-tunnel te komen, maar waar ik, behalve dat ik nog wat echt sterke hints zou willen zien, tegenaan loop is de duidelijke spanning op haar gezicht bij de executie. En de emoties die ze toonde bij het afscheid van Roos. Die lijken mij niet gespeeld. Dit is pas mijn eerste seizoen, maar ik kan me zo indenken dat de mol i.h.a. die spanning en emoties toch veel minder heeft. Of zie ik dat verkeerd? Zijn er in het verleden mollen geweest die dergelijke emoties ook hadden / lieten zien?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #154 Gepost op: 7-02-2017, 15:07:53 »

Als ze nog op het kruispunt staan, kan Imanuelle onmogelijk zien dat er een kraam is die 'Thai Basil' heet, zie de andere print screens. Volgens mij duidt dit op voorkennis, met de bedoeling om de groep naar de verkeerde plek te leiden en zo tijd te verliezen. Het grappige is dat het door de makers precies zo gemonteerd is dat het lijkt of juist Imanuelle de held van de opdracht is.

Vanwege dit voorval blijf ik toch bij Imanuelle als mol.     
Zo onmogelijk vind ik dit niet. Het is de 2e kraam vanaf hun plek gezien. Wellicht dat er zelfs een stoepbord heeft gestaan
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #155 Gepost op: 7-02-2017, 15:35:08 »
Zo onmogelijk vind ik dit niet. Het is de 2e kraam vanaf hun plek gezien. Wellicht dat er zelfs een stoepbord heeft gestaan


Dit is een beeld van Streetview uit augustus 2016, ongeveer vanaf de positie van de deelnemers. Afstand tot kraam is zo'n 20 meter. De kijkhoek niet meer dan 10 graden. Knap als je dan bij het aan komen lopen direct 'Thai Basil' kan ontcijferen.
Maar misschien stond er ergens een stoepbord.     

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #156 Gepost op: 7-02-2017, 15:44:05 »
Dat soort sterke hints ontbreken vooralsnog bij Imanuelle, hoewel haar gedrag misschien weer als meer mols kan worden uitgelegd dan dat van Diederik.

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb alle afleveringen nog eens terug gekeken en Ima geeft me een "zou kunnen" gevoel. Het zou kunnen dat ze Diederik en Sanne in aflevering 1 van de envelop probeert weg te leiden en de verkeerde thai aanwijst, dat ze geld verduisterd bij de estafette, dat ze kandidaten tegen elkaar opzet (verdeel en heers), actief meebied bij de eerste joker op de veiling en zo (deels) de toon zet, dat er subtiel verwezen wordt naar de vlag van Suriname.

Zelf zie ik al een tijdje de opmerking "watch out/ danger" in de leader als een aanwijzing. Deze komt na Thomas, maar ook voor Ima. Die kan dus op beide slaan. Daarnaast denk ik ook dat het theater en de bios die in aflevering 1 in beeld waren een aanwijzing zijn. Ik heb lang gedacht dat deze alleen op Thomas of Sanne konden slaan, maar Ima blijkt ook zowel theater als film gedaan te hebben. Ook haar houding en gedrag zouden prima kunnen passen bij het mol zijn (waarbij ik me voor kan stellen dat als Ima de Mol is ze echt gehoopt heeft samen met Roos ver te komen).

Maar vooral haar actieve kandidaathouding en het bijdragen aan behoorlijke opbrengsten voor de pot overtuigen me op dit moment nog niet, daar heb ik echt nog wat duidelijke molacties voor nodig!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #157 Gepost op: 7-02-2017, 21:15:45 »
Bij de duinestafette mag Diederik de route van de lopers bepalen. Hij zet Jeroen (van wie we weten dat Diederik hem verdacht) en Imanuelle op een stuk zonder zijpaden. Normaal gesproken zet je daar de lopers neer die je het minst vertrouwt, zodat ze niet met de hogere bedragen kunnen rommelen. Betekent dit dat Diederik Imanuelle toen ook niet vertrouwde? Ze wilde graag coach zijn bij deze opdracht, maar werd door de rest vakkundig genegeerd.

Tijdens de opdracht zegt ze een paar vreemde dingen:

Jochem: "Hebben we alles?"
Ima: "Heel weinig."

Wat bedoelt ze hiermee? Ze heeft helemaal geen tijd gehad om te tellen. Rare opmerking.

Jochem: "Heel goed, Imanuelle. Dank je wel."
Diederik: "Jochem, pak gewoon een zijpad. Je hebt nog tijd genoeg."
Ima: "Blauw voor je."
Ima (voice-over): "Jochem draait zich om en rent als een malle weg. Voorbij het blauwe paaltje. Er staat op drie meter afstand een blauw paaltje van ons, met geld."
Ima (portofoon): "Diederik, moet hij de blauwe overslaan?"
Diederik: "Niet de blauwe overslaan. Gewoon alles pakken wat je pakken kan."
Ima (tegen Jochem, portofoon): "Oranje hoef je ook niet heen."

Hoezo, oranje hoef je ook niet heen? Hij moet daar juist geld ophalen. Probeert ze hier verwarring te zaaien? Jochem negeert haar en volgt gewoon de oranje paaltjes. Direct na Ima legt Sigrid nog eens uit dat ze de kartonnetjes bij de oranje paaltjes moeten laten liggen, maar Ima zegt toch duidelijk dat Jochem helemaal niet naar de oranje paaltjes moet. Ik denk niet dat zij hier op de kartonnetjes doelde.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #158 Gepost op: 7-02-2017, 21:29:14 »
De tekenopdracht op het strand. Imanuelle wil meteen dolgraag in het groepje van twee dat de tekeningen moet raden.

[-] Ze herkent de tekening van Jeroen als een radio, maar noemt niet Jeroens naam. Ja, alleen in de voice-over, wat de indruk geeft dat Ima zijn naam ook op het strand heeft genoemd. Dat horen we echter niet.
[-] Bij de theatermaskers zegt ze meteen tegen Sigrid: "Theater. Dat ben jij." En Thomas en Sanne dan?
[-] Sigrid herkent de tekening van Diederik.
[-] Sigrid: "Een vlag. Iets met een ster." Ima reageert totaal niet. Alsof 'vlag met een ster' geen belletje bij haar doet rinkelen, zelfs als er geen tekening zou zijn.
[-] Sigrid raadt Sanne's Beatrix.
[-] Bij de tekening van Jochem zegt Ima monotoon: "Een beertje met een strikje." Verder niets.
[-] Sigrid vraagt nogmaals naar de vlag. Ima zegt dat ze het niet weet. Uiteindelijk is het Sigrid die zegt: "Dat ben jij!"

Eén tekening herkend, verder niets. Het theatermasker meteen aan Sigrid opgehangen. Een vlag met een ster doet geen belletje rinkelen. Wauw. Ima was echt volkomen waardeloos bij deze opdracht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #159 Gepost op: 7-02-2017, 21:52:58 »
De rondrit door Portland. Vlak nadat ze wegrijden zegt Ima tegen Jochem:

"Jochem, op welk ding staat hij (de portofoon, red.)? Alsjeblieft?"
Jochem: "Hoezo? Waar staat ie?"
Ima: "Hij moet op 10 staan."

Meteen daarna is Jochem het contact met de anderen kwijt. Art zei niets over een specifiek kanaal in zijn instructie. Even daarna overtreedt Ima de gestelde regels door even flink gas te geven. Ze komen de anderen later toevallig tegen. De rest van de opdracht maken de kandidaten er zelf een chaos van. Het veranderen van zendkanaal op initiatief van Ima is wel opvallend.

In aflevering 4 geen raar gedrag bij de rodeo. Bij de hooibalen steekt ze geen vinger uit, op het eind staat ze gewoon wat uit te rusten tegen een stapel balen. Veiling weer verdacht, zoals eerder aangegeven: bij de eerste veiling de prijs enorm opdrijven terwijl ze niks overhad voor drie jokers, waardoor het gemiddelde naar beneden getrokken werd. Stopt met bieden op het moment dat Diederik mee gaat doen. Daarna is het hek van de dam en hoeft ze de tweede en derde keer niet eens meer mee te bieden. Dat geeft haar de gelegenheid om achteraf de vermoorde onschuld te spelen en een cynisch applausje te geven.

In aflevering 5 niets opvallends. Het schieten valt niet te controleren en bij de posteropdracht vindt ze beide keren de juiste poster.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 22:02:00 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison