Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135937 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #240 Gepost op: 27-01-2017, 23:20:24 »
De B van Belg?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #241 Gepost op: 27-01-2017, 23:54:18 »
Even een overzichtje, zoals je ziet, verdient Jeroen veel geld..NOT.
In het dagboek van Mol : Roos was mijn dekmantel....
 



Jeroen bracht door zijn radio goed uit te beelden indirect 500 in de pot.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #242 Gepost op: 28-01-2017, 00:01:41 »
De B van Belg?

Dat is wat ik dacht

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #243 Gepost op: 28-01-2017, 00:05:00 »
Jeroen lijkt hier in een leeg Molboekje te staren....
@ 53.19u
Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #244 Gepost op: 28-01-2017, 00:10:12 »
de Nederlandse uitgave
Dit is de versie die ik ook op Marktplaats zag. Met de titel aan de onderzijde, dus.
Waar heb je deze gezien?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #245 Gepost op: 28-01-2017, 00:18:30 »






Ja, die had ik ook gezien, ik denk dat dit serieus een hint is, fijn dat je hem gepost hebt!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #246 Gepost op: 28-01-2017, 00:19:06 »
(...) De letter B zien we ook terug op het houten molkistje op de brug. Jeroen leunt er met zijn linkerhand op, terwijl zijn pink - uiteraard toevallig - naar de letter B wijst.
Mooi!
Kijk nu eens naar de vorm die de letter B aanneemt als Jeroen door de verrekijker tuurt: een masker! Briljant toch? ::rofl::

En nóg mooier!

Dit is er trouwens ook nog een voor je verzameling in het tweeling topic. Twee B's. Of had je die al?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #247 Gepost op: 28-01-2017, 04:59:53 »
De coach zou de volgorde van de renners in de duinen hebben bepaald. Diederik zit op Jeroen, vertrouwd hem niet en heeft hem als eerste geplaatst? Hoewel logischer zou zijn dat hij hem verderop had neer geplant om te zien welke mollenstreken eruit kwamen.

Als Jeroen de Mol is, dan houdt de regie hem wel erg uit het spel. En doet hij zelf nogal weinig moeite terug deel te nemen of te mollen of zo schijnt dat mij toe. Het dagboek ban de Mol wijst tot nog toe naar meerdere personen, die kan je niet goed linken met alleen Jeroen.

Vond vooral de geboortedatum in de brief een sterke hint. Ware het niet dat er wel erg veel nadruk op kwam door Sigrid in beeld te brengen die het nog even benoemd. Blijft de vraag of de regie het heel anders aan wil pakken na Klaas vorig jaar of zich nog steeds erg richt op mainstream zaterdag en de hint er voor niet-molloten in wilde hebben.

Andere hints kunnen fantastisch of echt niets zijn. Vind vooral dat hij bij de strand-teken opdracht puur kandidaat lijkt. Hij doet geen moeite een positie te verwerven, schept geen enkele verwarring, tekent een prachtige radio en lijkt verder in de ban van de zonsondergang en veel geld in de pot.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #248 Gepost op: 28-01-2017, 10:16:26 »
In dit interview met Pieter-Jan Hagens en AVRO-eindredacteur Anton Jongstra uit 2012 staat een mogelijke verklaring voor een passieve mol in de eerste afleveringen van het seizoen.

Citaat
Volg het geld!
En die centen zijn ook belangrijke aanwijzingen. 'Volg het geld!', tipt Pieter Jan. "In het begin geven de kandidaten nog niet veel om geld in de pot, maar naarmate het spel vordert, speelt diezelfde pot opeens een heel belangrijke rol. Want stel dat je hem wint? De mol wint 'm sowieso niet, dus degene die juist later in het seizoen de pot blijft saboteren, zou zomaar eens de Mol kunnen zijn.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe dit de afgelopen jaren gegaan is. Werd er toen al in de eerste afleveringen relatief veel geld uit de pot gehouden door de mol?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #249 Gepost op: 28-01-2017, 12:04:22 »
Aflevering 1: een deel van de groep zit in bioscoop Bagdad, terwijl de groene vrijstellers aan de andere kant van de muur in Jockey Club Tavern aanschuiven bij Art.

Bagdad ligt in het oosten, Jeroen komt uit het oosten des lands. Jockey kan op zijn beroep als disc jockey slaan.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #250 Gepost op: 28-01-2017, 12:14:28 »
Citaat

Bagdad ligt in het oosten, Jeroen komt uit het oosten des lands. Jockey kan op zijn beroep als disc jockey slaan.



En hij moet majesteit zeggen tegen de koning...

(Sorry, maar ik moest vreselijk lachen om je post)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #251 Gepost op: 28-01-2017, 12:19:03 »
Ze zullen achteraf niet allemaal hout snijden, maar op de vergezochtheidsschaal vond ik deze zelf eigenlijk nog wel meevallen.  ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #252 Gepost op: 28-01-2017, 12:29:10 »
Is dat zo? Vaak blijkt dat het best meevalt met het aantal hints. En vaak zijn ze redeijk eenvoudig (en soms helaas te eenvoudig, zie vorig jaar). Het zijn de enthousiaste puzzelaars hier die werkelijk overal iets in zien en daarom denken dat de serie bol staat met hints, maar vaak is het helemaal niet zo veel. Ik vind het ook een beetje jammer dat bijna elk topic voornamelijk gaat over gevonden getallen, beelden e.d. en veel minder over potentiële molacties.  Ik vind het véééél interessanter om naar de Mol te zoeken door te zien of speculeren over wat hij of zij allemaal uitvreet om de pot zo laag mogelijk te houden. Ik zou het zelfs niet erg vinden mocht ben besluiten een serie zonder hints te maken. Maar ieder zijn meug.

+ zeer veel.

Anderzijds begrijp ik de zucht naar hints wel: over al dan niet potentiële molacties ben je vrij snel uitgepraat, zodat de aandacht al gauw verschuift naar stoelnummers, verrekijkermerken en neonreclames die mogelijk een hint bevatten. Dergelijke speculaties zijn bovendien makkelijker - want korter! - in beeld te brengen in  programma's als DWDD en dragen dus bij aan de buzz rond WIDM.

Heel vroeger loonde het volledig uit elkaar pluizen van beelden en geluiden soms de moeite: in 2003 gingen de gescramblede boodschappen van de Mol gepaard met curieuze piepjes die als je ze achteruit afspeelde de eerste noten van Mozarts 'Für Elise' vormden.(!)

Sinds het rekruteren van bekende kandidaten is het niveau van de hints omgekeerd evenredig aan de groei van het aantal kijkers. Retrograde muziekjes hebben plaatsgemaakt voor bruine jurkjes, mollogo's op foto's of letterspelletjes die in de Okki niet misstaan hadden.

Ik deel de mening van TumTum volledig, en wil graag de Mol ontmaskeren op grond van zijn acties in plaats van 'verborgen aanwijzingen'. Desalniettemin is het geweldig om te zien hoe hier gedurende een paar maanden per jaar een circus van waanzin ontstaat, waarin kreupele anagrammen, de tint van een zonnebril of de volgorde van een reeks verkeersborden worden ingezet als bewijslast tegen wens- dan wel vreesmollen. Ga zo door, ook al zijn de werkelijke hints nooit zo elaborate als wij ze hier kunnen verzinnen. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 12:31:20 door Michmol »
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #253 Gepost op: 28-01-2017, 12:56:46 »
Het vreemde molboekje van Jeroen is al vaker ter sprake gekomen, en er lijkt nog een aanwijzing in te staan. In aflevering 3 zien we dat hij zijn adapter kwijt is, en achter het woord 'Adapter' staat tussen haakjes '110 -> 220'. Ongetwijfeld het voltage, maar waarom zou je dat erbij schrijven, tenzij je meerdere adapters bij je hebt en niet kunt onthouden welke je kwijt bent?



Als we de getallen echter in tijdstippen omzetten, begint Art in aflevering 3 op exact 1:10 met zijn intropraatje, gevolgd door de leader. En wie schuift daarin op precies 2:20 het beeld in? Juist:

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #254 Gepost op: 28-01-2017, 12:57:14 »
+ zeer veel.

Anderzijds begrijp ik de zucht naar hints wel: over al dan niet potentiële molacties ben je vrij snel uitgepraat, zodat de aandacht al gauw verschuift naar stoelnummers, verrekijkermerken en neonreclames die mogelijk een hint bevatten. Dergelijke speculaties zijn bovendien makkelijker - want korter! - in beeld te brengen in  programma's als DWDD en dragen dus bij aan de buzz rond WIDM.

Heel vroeger loonde het volledig uit elkaar pluizen van beelden en geluiden soms de moeite: in 2003 gingen de gescramblede boodschappen van de Mol gepaard met curieuze piepjes die als je ze achteruit afspeelde de eerste noten van Mozarts 'Für Elise' vormden.(!)

Sinds het rekruteren van bekende kandidaten is het niveau van de hints omgekeerd evenredig aan de groei van het aantal kijkers. Retrograde muziekjes hebben plaatsgemaakt voor bruine jurkjes, mollogo's op foto's of letterspelletjes die in de Okki niet misstaan hadden.

Ik deel de mening van TumTum volledig, en wil graag de Mol ontmaskeren op grond van zijn acties in plaats van 'verborgen aanwijzingen'. Desalniettemin is het geweldig om te zien hoe hier gedurende een paar maanden per jaar een circus van waanzin ontstaat, waarin kreupele anagrammen, de tint van een zonnebril of de volgorde van een reeks verkeersborden worden ingezet als bewijslast tegen wens- dan wel vreesmollen. Ga zo door, ook al zijn de werkelijke hints nooit zo elaborate als wij ze hier kunnen verzinnen. ::vergroot::

Vorig jaar zaten er ook zeer verborgen hints in de afleveringen. Meestal een montage waarbij een fractie van een seconde iets wordt getoond waar een subtiele hint in zit. Dit vind ik zelf leuke hints om op te sporen. Anderen vinden het juist leuk om alleen af te gaan op de mol akties van de deelnemers en zoeken niet naar de verborgen hints(en zien deze hints dus ook niet)
Het leuke is dat iedereen het op zijn eigen manier bekijkt en andere hints ziet. Maar uiteindelijk is er een en dezelfde mol. (En dat is Jeroen dit jaar ;) )

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #255 Gepost op: 28-01-2017, 13:16:23 »
Aflevering 1: een deel van de groep zit in bioscoop Bagdad, terwijl de groene vrijstellers aan de andere kant van de muur in Jockey Club Tavern aanschuiven bij Art.

Bagdad ligt in het oosten, Jeroen komt uit het oosten des lands. Jockey kan op zijn beroep als disc jockey slaan.



Jockey club, leuke gevonden!
Dit sluit mooi aan op wat mij in afl 2 opviel:
Afl 2 : RADIO Cab
Afl 3 : JOCKEY club
In alle afleveringen komt getal 2 opvallend veel voor.

Vanavond maar goed opletten of het woord DISK in beeld komt. Zo ja, dan hebben we
RADIO 2 DISK JOCKEY

Dat zou dan een duidelijke hint naar Jeroen zijn !

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #256 Gepost op: 28-01-2017, 14:48:21 »
Vorig jaar zaten er ook zeer verborgen hints in de afleveringen. Meestal een montage waarbij een fractie van een seconde iets wordt getoond waar een subtiele hint in zit. Dit vind ik zelf leuke hints om op te sporen. Anderen vinden het juist leuk om alleen af te gaan op de mol akties van de deelnemers en zoeken niet naar de verborgen hints(en zien deze hints dus ook niet)
Het leuke is dat iedereen het op zijn eigen manier bekijkt en andere hints ziet. Maar uiteindelijk is er een en dezelfde mol. (En dat is Jeroen dit jaar ;) )

Juist. Meerdere wegen leiden naar (Je-)Rome. Hopelijk...

Ik vind de oplettendheid, inventiviteit en slimme 'bewijzen' van veel mensen hier prettig afwisselend. Welke methode daarbij wordt gebruikt is voor mij van ondergeschikt belang, of het nu gaat om (soms inderdaad héél vergezochte) hints of om feitelijke Molacties waarbij geld uit de pot verdwijnt. Zelf speur ik op meerdere voor mij denkbare en technisch doenbare manieren, waarbij ik de al dan niet gevraagde hulp van 'oude' rotten maar ook van nieuwe forumleden bijzonder op prijs stel. Daadwerkelijke molacties ontdekken bij het laten verdwijnen van potgeld: dat is voor mij wat lastig. Ik vind het bijzonder knap van diegenen, die dat zo (ogenschijnlijk?) makkelijk voor elkaar krijgen.

Niet alle - min of meer subtiele - hints werden vorig jaar achteraf getoond, meen ik me te herinneren. Had mogelijk te maken met gebrek aan tijd om ze allemaal in beeld te brengen en uit te leggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #257 Gepost op: 28-01-2017, 14:57:15 »

Niet alle - min of meer subtiele - hints werden vorig jaar achteraf getoond, meen ik me te herinneren. Had mogelijk te maken met gebrek aan tijd om ze allemaal in beeld te brengen en uit te leggen.

Nee hoor. Alle hints die de uitzending niet halen, worden achteraf op de site gezet. Het is gewoon zo dat ook voor de Mol 'hints' bedacht worden door forummers die nooit zo bedoeld zijn door de makers.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #258 Gepost op: 28-01-2017, 15:00:00 »
Het thema 'Ontvoerde Kandidaat Blijkt Kermisschutter' houdt me ook nog steeds bezig. Hiervoor heb ik mogelijk een aanwijzing gevonden. In aflevering twee zien we dat Imanuelle in een vuurgevecht verwikkeld is met iemand achter een bloembak. Deze schutter heeft opmerkelijk grote witte schoenen aan. Toeval of niet, tijdens Jeroens omkleedbeurt als Elvis komen zijn witte schoenen met plateauzolen meerdere malen prominent in beeld. Op zijn rechterschoen zitten meerdere vieze zwarte vegen en butsen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze hem in de winkel een paar gore afgetrapte schoenen hebben meegegeven. Heeft Jeroen er buiten mee in de viezigheid gelopen? We hebben kunnen zien dat er plassen op de kermis lagen.

Rammelt er ook iets aan deze theorie? Jazeker. We hebben de binnenkant van de rechterschoen in de winkel niet kunnen zien, dus het kan zijn dat de schoenen er al zo aan toe waren toen Jeroen ze huurde. Daarnaast zien we een shot van Jeroen die op zijn hotelbed de muziek aan het oefenen is, met de witte schoenen aan. De beschadigingen zitten er dan al op. Buiten is het donker, maar de lucht lijkt blauwer dan op de kermis. Het is lastig te zeggen of dat komt door de camerabelichting en/of stadslicht buiten, waardoor het buiten misschien lichter lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij verbleef wel dicht in de buurt van de kermis en zijn optreden begon pas laat op de avond, dus de mogelijkheid om tussentijds naar de kermis te gaan was er zeker.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #259 Gepost op: 28-01-2017, 16:26:22 »
Leuk gevonden Blip, maar je theorie rammelt echt enorm. Stel dat Jeroen een van de schutters op de kermis was (wat goed mogelijk is), waarom zou hij dat dan in hemelsnaam doen op van die onhandige Elvis-schoenen? Als je tijd hebt om naar de kermis te gaan, heb je ook tijd om even een ander paar schoenen aan te trekken. Echt niemand zou het in zijn hoofd halen om zo'n opdracht op dat soort onhandige schoenen te gaan doen, ook de mol niet.