Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135870 keer)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #360 Gepost op: 2-02-2017, 20:28:22 »
Wat je wel vaker ziet is dat de mol in de eerste afleveringen zijn best doet om vertrouwen te winnen of juist niet verdacht te worden.  :P
Geld verdienen voor de pot, op de achtergrond zijn, vol voor vrijstellingen gaan of niet in een positie zijn om te mollen, passen hier wat mij betreft prima in.
De manier waarop Jeroen het ticket kreeg voor de helicopter (bijna aangewezen door de cameraman). Het oppakken van het pakje onder de vrijstellingen en eigenlijk zonder echt goed te kijken terug leggen.( misschien bewust kandidaten gedrag, misschien manier om anderen af te houden om ook te gaan kijken.) Het voorstellen om over vrijstellingen te liegen en dat aan Roos over te laten, terwijl een leugen uit komt...  Zijn bijna ingestudeerde super kalme en politiek correcte gesprekje met Art waarbij de rest meekeek. Hij was mij te relaxed voor een eerste aflevering.

Aflevering twee vond ik het ook gek dat hij weer weg was, vind het niet fair voor de eerste afvallers mocht hij idd de mol zijn. Maar vind het ook een wonder dat hij deze aflevering overleefd heeft.
En in de rechtbank kon hij weer vertrouwen winnen, zonder geld in te brengen.  Daarbij vind ik de suggestie dat hij geschoten kan hebben, dat hij in de buurt van het park zijn optreden had. Alleen voor aflevering 10 al geniaal...

De mol hoeft ook  niet te saboteren... wetende dat er een veiling aan komt.  Bijdragen deed hij ook niet.

Opvallend vind ik dat hij door veel kandidaten zo verdacht wordt zonder dat hij echt opzichtig heeft gemold. Wat hebben zij gezien wat wij niet hebben gezien?

In aflevering 3 is in de zandloper opdracht de 600 euro die mist niet aan hem toe te wijzen. Daar hebben Jochem en/ of Thomas de meeste credits om geld te doen verdwijnen. Het is hooguit verdacht dat hij geen zijpad heeft genomen en Roos zo de eerste halve 1000 mist. Daarbij heeft hij een goede radio getekend. Dat deed me even twijfelen Thomas had op basis van die feiten die aflevering de beste mol potentie, maar ik vond het zo herleidbaar ook voor de deelnemers dat ik dat ook weer onmols vind.  Jeroens reactie op Sigrids vraag om de enveloppen te openen vond ik dan weer zeer manipulatief, en niet zo zichtbaar voor de groep.

Aflevering 4 haalt hij heel duidelijk voor iedereen geld in de pot en weet hij daarna op " subtiele" wijze penningmeester te worden. Hoe dat hem afgegaan is is ook duidelijk. Misschien dat hij daarna maar handtekeningen is gaan halen om credits te halen bij de groep? Ik weet het niet. Het hangt uiteindelijk af van de komende afleveringen en de rol die hij dan aanneemt.

Thomas is zeker ook een goede mol kandidaat, die hou ik scherp in de gaten. En jochem zou ik geweldig vinden als hij de mol blijkt te zijn. Maar ik vind dat de dagboeken,  de afleveringstitels en de beelden tussendoor tot nu toe toch meer naar Jeroen wijzen. Ze zijn stuk voor stuk naar meer dan 1 kandidaat te interpreteren. En gelukkig maar. Maar de optelsom doen mij toch focussen op Jeroen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2017, 20:33:53 door Elf-11 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #361 Gepost op: 2-02-2017, 20:29:26 »
::) Overdrijven is ook een vak, Hulpmol.

Ik weet het. ;D Maar het hele punt is gewoon dat Jeroen geen enkele greep op de pot had tot aflevering 3 en daar heeft hij toch vooral geld in de pot gebracht.

Zat Thomas in aflevering 1 niet de hele tijd bij Jeroen in de groep? Toch hoor ik niemand zeggen dat Thomas de eerste episode 'helemaal uit beeld' is geweest.

Dan zal ik het doen: 'Thomas is de eerste aflevering helemaal uit beeld geweest'. Ik verdenk Thomas dan ook pas écht na aflevering 3. Na aflevering 1 zat ik met het idee dat de Mol niet in de helikopter zat en was ik meer bezig met Diederik en Sigrid.

dat hij al vier afleveringen he-le-maal niets gedaan zou hebben is me iets teveel vanuit de T-tunnel bekeken.

Dat beweert niemand. Iedereen is het er over eens dat Jeroen als penningmeester zijn invloed heeft gehad in aflevering 4. Alleen breng ik graag argumenten aan waarom alles in aflevering 4 ook van kandidaat Jeroen kan komen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #362 Gepost op: 2-02-2017, 21:27:50 »
Ik weet het. ;D Maar het hele punt is gewoon dat Jeroen geen enkele greep op de pot had tot aflevering 3 en daar heeft hij toch vooral geld in de pot gebracht.

Daarover verschillen we dan van mening, maar op basis van het beschikbare beeldmateriaal begrijp ik volledig dat de balans voor de meesten doorslaat naar Thomas. Mag ik je het restant van mijn toetsenbord ter consumptie aanbieden als Jeroen toch de mol blijkt te zijn? ;)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #363 Gepost op: 2-02-2017, 21:30:51 »
Daarover verschillen we dan van mening, maar op basis van het beschikbare beeldmateriaal begrijp ik volledig dat de balans voor de meesten doorslaat naar Thomas. Mag ik je het restant van mijn toetsenbord ter consumptie aanbieden als Jeroen toch de mol blijkt te zijn? ;)

Als het nummerbord er nog maar bij zit. ;)

Ik hoop voor jou dat Jeroen in aflevering 5 nog een keer geld uit de pot houdt, want anders wordt het wel karig. ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #364 Gepost op: 2-02-2017, 21:45:30 »
Ik zet de mayonaise vast voor je klaar... ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #365 Gepost op: 2-02-2017, 22:51:15 »
Op het risico om hier voor negatieveling te worden versleten. Als jeroen de mol is , hadden ze de eerste twee afleveringen niet hoeven maken. Had ze ook geld gescheeld en Hadden ze de veiling niet hoeven houden.

Zelfde geldt voor Thomas voor afl 1.

( na het tikken van deze pot is tarbozan vertrokken naar een onbekende bestemming. Of dit  vrijwillig is gebeurd, blijft onbekend)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #366 Gepost op: 2-02-2017, 23:30:18 »
Mocht Jeroen de mol zijn, dan was hij in het pretpark. Dit vulde hij in aflevering 2 in tijdens de test:



Als Thomas de mol is, is dit een van de vragen die Jeroen verkeerd heeft ingevuld. Knap dat hij toch doorging, ondanks zijn 'schot hagel de lucht in' en 'God zegene de greep', omdat hij zolang van de groep was weggeweest.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #367 Gepost op: 2-02-2017, 23:37:47 »
Als Thomas de mol is, is dit een van de vragen die Jeroen verkeerd heeft ingevuld. Knap dat hij toch doorging, ondanks zijn 'schot hagel de lucht in' en 'God zegene de greep', omdat hij zolang van de groep was weggeweest.

Jeroen had 19/20 die test. ::fluit::

Nee, serieus. Testmontages vertrouw ik niet of ze nu in het voordeel van mijn Mol wijzen of niet. In ieder geval zitten de kandidaten op dat moment nog in een fase dat de kans groot is dat iemand toch nog verder af zit van de Mol dan jij.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #368 Gepost op: 3-02-2017, 00:04:56 »
Mocht Jeroen de mol zijn, dan was hij in het pretpark. Dit vulde hij in aflevering 2 in tijdens de test:



Als Thomas de mol is, is dit een van de vragen die Jeroen verkeerd heeft ingevuld. Knap dat hij toch doorging, ondanks zijn 'schot hagel de lucht in' en 'God zegene de greep', omdat hij zolang van de groep was weggeweest.

Ik begrijp niet zo goed waarom dit zou betekenen dat Jeroen dan in het pretpark was. De kandidaten wisselen onderling informatie uit hoe het gegaan is. Als Thomas de mol is is dit maar 1 van de vele vragen. Hij kan geslacht goed hebben gehad, kamernummer, of al sowieso het feit dat de mol op het pretpark was en jurylid bij de rechtbank. Want dat gelooft hij blijkbaar, anders had hij wel ingevuld dat de mol niet op het pretpark aanwezig was. Kijken we nu naar de werkelijke afvaller die aflevering, Yvonne, daarvan weten wij dat ze 100% op Roos is gegaan. Die heeft dus ingevuld dat de mol niet op het pretpark was en ook geen jurylid. Daarmee was ze al snel slechter met de score dan bijvoorbeeld Jeroen omdat ze echt heel erg fout zat.
Maar als je het nu eens omdraait, stel Jeroen is de mol. Had Yvonne dan niet juist veel vragen goed gehad doordat haar mol zich in een uitzonderingspositie bevond t.o.v. de grote groep (net als Jeroen).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #369 Gepost op: 3-02-2017, 00:40:50 »
Eh  de stelling van blip begint met als jeroen de mol is. Verder gaat t over t invullen vd test door jeroen.
Dus als jeroen, als mol volgens blip, op de vraag of de mol geld verduend heeft in pretpark, zegt dat de mol geen geld verdiend heeft, geeft jeroen daar mee aan dat hij  op t pretpark was. Want anders zou jeroen hier antwoord drie hebben gekozen.

Ik verklaar dus de gedachte van blip, die aanneemt dat de testvragen niet gemonteerd zijn en ons dus infirmatie kunnen geven. En tevens stelt blip voor deze post dat jeroen de mol is. Vandaat dat als jeroen de mol is en deze beelden de waarheid laten zien, dat jeroen hier aangeeft dat hij op t pretpark was.

Zelf leid ik er niks uit af omdat ik niet geloof in de juistheid van beelden bij de testvragen. Maar wie weet? Mooie vondst

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #370 Gepost op: 3-02-2017, 01:55:37 »
Als ik even tussen jullie date in mag komen ;D

::) Overdrijven is ook een vak, Hulpmol. Zat Thomas in aflevering 1 niet de hele tijd bij Jeroen in de groep? Toch hoor ik niemand zeggen dat Thomas de eerste episode 'helemaal uit beeld' is geweest. Ik begrijp het punt dat je wilt maken, maar volgens mij is in dit topic vaak genoeg naar voren gekomen wat de mogelijke molacties van Jeroen zijn geweest. Dat die in aflevering 2 nogal onduidelijk zijn kunnen we allemaal beamen, maar dat hij al vier afleveringen he-le-maal niets gedaan zou hebben is me iets teveel vanuit de T-tunnel bekeken.

Dan zal ik het doen: 'Thomas is de eerste aflevering helemaal uit beeld geweest'. Ik verdenk Thomas dan ook pas écht na aflevering 3. Na aflevering 1 zat ik met het idee dat de Mol niet in de helikopter zat en was ik meer bezig met Diederik en Sigrid.

Het heeft de groep geen geld gekost, maar de rol van Thomas in opdracht 1 is cruciaal geweest voor het programma. Thomas heeft Jeroen, Vincent en Roos uit de brand geholpen toen het niet leek te gaan lukken. Logisch, het laten ophalen van een brug voor een stel Nederlanders regel je als productie niet zomaar, die opdracht móét slagen.

En het geld in de stad zou toch wel gevonden zijn. Mol of geen mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #371 Gepost op: 3-02-2017, 03:15:44 »
Als ik even tussen jullie date in mag komen ;D

Het heeft de groep geen geld gekost, maar de rol van Thomas in opdracht 1 is cruciaal geweest voor het programma. Thomas heeft Jeroen, Vincent en Roos uit de brand geholpen toen het niet leek te gaan lukken. Logisch, het laten ophalen van een brug voor een stel Nederlanders regel je als productie niet zomaar, die opdracht móét slagen.

En het geld in de stad zou toch wel gevonden zijn. Mol of geen mol.

Volgens mij is vooral Vincent tussen zijn verwarring door cruciaal geweest. Het was Vincent die de pijl zag die de goede richting op wees om te kijken/zoeken, Vincent die vooraan de brug over rende en Vincent die de sleutel zag en eraf heeft gepakt. Vincent stelde vervolgens het meest iedereen op scherp door meteen "Nee" te roepen en zelfs "Nee Art, iemand moet naar huis"  ::rofl:: Sneu dat hij er toch uit vloog en knap dat de groep van zes dat prima had ingeschat.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #372 Gepost op: 3-02-2017, 09:45:49 »
Jeroen had 19/20 die test. ::fluit::

Nee, serieus. Testmontages vertrouw ik niet of ze nu in het voordeel van mijn Mol wijzen of niet. In ieder geval zitten de kandidaten op dat moment nog in een fase dat de kans groot is dat iemand toch nog verder af zit van de Mol dan jij.

Eens. Mijn punt is slechts dat ik vind dat er op het vlak van de afwezigheid van Jeroen nogal met twee maten gemeten wordt. Enerzijds kan hij de mol niet zijn, want zóóóóó ontzettend lang van de groep gescheiden geweest dat hij geen invloed op het spel kan hebben gehad. Maar anderzijds heeft die eeuwenlange absentie geen enkele invloed gehad op de mogelijkheid om zijn test goed in te vullen? Tureluurs heeft gelijk dat hij daarvoor informatie met anderen uitgewisseld kan hebben, maar zijn bondje met Sanne begon pas in aflevering 3. De kans lijkt me dus klein dat hij in aflevering 2 veel zinvolle info van zijn medekandidaten heeft gekregen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #373 Gepost op: 3-02-2017, 10:04:05 »
Gelukkig zijn er altijd nog de cryptische hints.  ;)

Het logo op de jas van Jeroen is al eerder ter sprake gekomen (kan niet meer terugvinden waar). In de papermill zagen we op een muur een afbeelding die er op leek. Die afbeelding komt in beeld, precies op het moment dat de anderen erachter komen dat Jeroen verdwenen is. Het is het logo van het merk Quechua (slogan: Your Mountain). Leuke bijkomstigheid is dat het ook nog eens op de M van mol lijkt.



In het cryptische intermezzo tussen 17:20 en 17:50 (afl.2) zien we de volgende beelden: bergen, en opeenvolgende shots van mensen met honden die poses aannemen waarin de Quechua-logovorm terugkomt. Aansluitend zien we een paar Zuidamerikaanse eettentjes (Quechua is een Zuidamerikaans(e) volk en taal) en een groepje kandidaten dat daar iets te eten bestelt.

Deze hint wijst niet naar Thomas en zal dus ongetwijfeld niet kloppen, maar voor de zekerheid noteer ik 'm even...

« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 10:09:29 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #374 Gepost op: 3-02-2017, 11:52:58 »
Ik blijf nog even gezellig met Blip in de tunnel,  bevalt me prima en is veel gezelliger dan de Thomas tunnel :)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #375 Gepost op: 3-02-2017, 12:35:38 »
Gelukkig zijn er altijd nog de cryptische hints.  ;)

Het logo op de jas van Jeroen is al eerder ter sprake gekomen (kan niet meer terugvinden waar). In de papermill zagen we op een muur een afbeelding die er op leek. Die afbeelding komt in beeld, precies op het moment dat de anderen erachter komen dat Jeroen verdwenen is. Het is het logo van het merk Quechua (slogan: Your Mountain). Leuke bijkomstigheid is dat het ook nog eens op de M van mol lijkt.



In het cryptische intermezzo tussen 17:20 en 17:50 (afl.2) zien we de volgende beelden: bergen, en opeenvolgende shots van mensen met honden die poses aannemen waarin de Quechua-logovorm terugkomt. Aansluitend zien we een paar Zuidamerikaanse eettentjes (Quechua is een Zuidamerikaans(e) volk en taal) en een groepje kandidaten dat daar iets te eten bestelt.

Deze hint wijst niet naar Thomas en zal dus ongetwijfeld niet kloppen, maar voor de zekerheid noteer ik 'm even...



Volgens mij zie jij in de sneeuwruis op tv nog het hoofd van Jeroen  ::rofl::.


Hoe denk je dat ze dit willen uitleggen in de 10e aflevering? Quechua mogen ze niet noemen, want reclame. "als je het beeld op precies het juiste moment stilzet zie je een M in de beweging van een hond. Ook een hond met z'n baasje maken in één frame precies een M. Dit refereert naar het logo dat Jeroen toevallig een keer droeg."
Dat volgt toch niemand meer?


Over de ingevulde testvragen: daar kan wel een kern van waarheid in zitten. Sanne vertelt tegen Jeroen dat ze steeds heeft ingevuld dat de mol een vrouw is. In de eerste twee afleveringen zagen we haar inderdaad tweemaal de eerste vraag invullen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #376 Gepost op: 3-02-2017, 13:44:53 »
Mijn hemel...

De shots die ik gebruikt heb waren te zien in een tijdsbestek van 9 seconden. 2 daarvan werden in beslag genomen door de bergen (= de mountain uit de slogan en verwijst naar het beeldmerk) in het eerste shot. Hoeveel tijd denk je dat ik per shot gehad heb om de vastgelegde poses te krijgen? In het zesde shot zien we, naast de man met de hond, een metalen standaard in exact dezelfde vorm als de afbeelding in de papermill. Die afbeelding is slechts een paar tellen in beeld geweest en precies op het moment dat de kandidaten constateerden dat Jeroen verdwenen was. Al deze shots zaten in dezelfde aflevering.

En dat die mensen niet stilstonden: het zijn [1] nu eenmaal geen standbeelden, dus enige vorm van beweging valt te verwachten (de dames met de drie honden stonden overigens stil) en [2] van een aanwijzing mag je verwachten dat men enige moeite moet doen om deze te zien. Ook hebben we al meerdere hints voorbij zien komen die slechts goed te zien zijn als je het beeld stil zet. Deze hint ligt in diezelfde lijn.

En v.w.b. sluikreclame maken: als dit een hint is, komt die achteraf op de website te staan en tenzij daar in koeieletters KOOP QUECHUA! bij staat lijkt het verwijzen naar een logo, zonder commerciële bijbedoelingen, me niet zo'n probleem.

Soms kun je ook te hard je best doen om een aanwijzing niet te zien. Je hebt toeval en je hebt patronen, en ik denk dat in deze beelden een patroon zit. Maar neem vooral niets van mij aan, ik zie in een tros bananen immers nog de baard van Jeroen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 14:22:26 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #377 Gepost op: 3-02-2017, 14:30:19 »
Ik snap dat je dit ziet, maar volgens mij kun je vrij makkelijk zulke streepjes in alles zien. Kijk bijvoorbeeld naar het plaatje met de honden, met de twee mensen en twee honden. Waarom neem je de pootjes van de eerste hond niet mee in de streep?
Of de twee mensen met de champagne. Waarom voet - hoofd - grond - hoofd - arm/grond - kont - voet en niet een andere keuze?

De hond zou ik ook sterker vinden als je alleen naar de omtrek van de hond kijkt. Dan zie ik het er nog eerder in. De lijn naar de bovenkant van de hond is nu een beetje arbitrair, waarom zou die ook niet helemaal naar zijn staart gaan?

Dit lijkt me wel vergezocht en je kunt zulke lijnen overal in zien, wat het als hint niet zo sterk maakt, naar mijn idee.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #378 Gepost op: 3-02-2017, 14:56:20 »
Het gaat niet alleen om het lijnenpatroon, maar om de combinatie bergen/lijnpatronen/Zuid-Amerika die in het fragment naar voren komen, tezamen met het M-vormige metalen rek en de vrijwel identieke afbeelding in de papermill, die ook nog eens alleen in beeld is op het moment van Jeroens verdwijning. Al deze zaken hebben raakvlakken met het logo en komen in één en dezelfde aflevering voor.

Verder heeft het denk ik weinig zin om hier nog meer uitleg bij te geven. Ik koester geen illusies dat ik bij anderen de indruk weg kan nemen dat ik aan wishful thinking doe. Geeft niets, even goed vrienden. ::bravo::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #379 Gepost op: 3-02-2017, 16:03:56 »
Ik vind Jeroen voor Sigrids exit wel raar doen. Eerst de handen voor zijn gezicht en al nee schudden voordat het scherm rood gekleurd is. Kan zijn dat hij wegens informatie van Sigrid en andere kandidaten al weet dat het Sigrid wordt, maar kan ook zijn dat hij de mol is.