Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135953 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2017, 18:01:07 »
Wat ik niet goed begrijp is wat het nut is om ook als schutter op te treden, dan moet je ervanuit gaan dat Jeroen de mol is. Gaat een kandidaat op medekandidaten schieten? Met welk doel? ::oink::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2017, 19:18:14 »
Wat ik niet goed begrijp is wat het nut is om ook als schutter op te treden, dan moet je ervanuit gaan dat Jeroen de mol is. Gaat een kandidaat op medekandidaten schieten? Met welk doel? ::oink::

Nee, men lijkt wat obsessed met het idee dat de mol op de kermis geschoten heeft puur omdat dat grappig is in de laatste aflevering.. maar ik denk echt dat we het moeten laten gaan haha

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2017, 20:56:13 »
De clou was : er moesten 2 ongeloofwaardige ware verhalen zijn om het geloofwaardige ware verhaal ongeloofwaardig te maken.
Als u begrijpt wat ik bedoel  ;)
(dit schepte een dilemma voor de 3 wie er moest gaan liegen. Eigenlijk was de enige optie voor hen precies zoals ze het hebben gedaan)

Dit is toch puur speculatie? We weten niks over de besluitvorming om Diederik de vrijstellingskans te gunnen. Misschien heeft de productie wel gewoon alles bepaald.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #123 Gepost op: 20-01-2017, 21:45:43 »
Dit is toch puur speculatie? We weten niks over de besluitvorming om Diederik de vrijstellingskans te gunnen. Misschien heeft de productie wel gewoon alles bepaald.

In feite heeft de productie dat ook gedaan door Jeroen en Roos in bijzondere avonturen te storten en Diederik niets te laten doen. Daarmee was het hele vervolg al zo'n beetje bepaald . Ik sluit niet uit dat de kandidaten er wel op gewezen zijn dat hun grootste kans op 1000 euro echt alleen lag in hoe ze het gedaan hebben. Waarmee de vrijstellingskans dus automatisch bij Diederik terecht kwam. Evenmin sluit ik uit dat Diederik zijn verhaal toch een beetje geprobeerd heeft minder spectaculair te maken in de hoop dat een ander voor leugenaar aangezien zou worden. Die vrijstelling is toch heilig, als je kandidaat bent ga je ervoor. En als je mol bent ook, om 1000 euro uit de pot te houden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2017, 22:27:04 »
Ok maar in de post die ik quotete ging je ervan uit dat de kandidaten het dilemma over wie er gaat liegen is voorgelegd. Ik zeg dat dat speculatie is ;). Sterker nog ik denk dat het aannemelijker is dat dit níet gebeurd is.

Hoe ik denk dat het gegaan is: De productie heeft elke kandidaat apart een opdracht gegeven, dus voor Diederik: "Diederik, jij gaat zo goed mogelijk liegen over wat je vandaag gedaan hebt, dan maak je kans op een vrijstelling." Om dit te ondersteunen: Jeroen zegt nog "Mij werd verteld dat ik zo geloofwaardig mogelijk mijn verhaal moest vertellen". Dat klinkt alsof hij geen weet heeft van de opdracht van Jekel en dus geen contact met Roos danwel Diederik heeft gehad over evt strategie.

De tactiek van Diederik ben ik met je eens, dat heeft hij mooi gefixt.

Hoe dan ook, volgens mij is het tijd voor wat nieuwe input :P.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 22:31:21 door Mollenmania »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #125 Gepost op: 21-01-2017, 19:29:31 »
Bekijk voor de gein nog even aflevering 1; @01.29u. t/m 01.31 u.
Hier zie je Jeroen als mol in een grote Molshoop springen.
Zie 1e afbeelding

Daarnaast zegt hij @04.40u. :"I wish we had this in Holland...".
Terwijl wij in beeld een joekel van een berg zien, sja, als Hollandse Mol kun je alleen maar dromen van zulke grote molshopen.
Zie 2e afbeelding

ps, net teruggelezen maar dit niet kunnen vinden in topic. Indien gemist; excuus.

Edit; @01.36 zegt Jeroen m.b.t. helikopterkaartje: "Dan hangt ie vast heel hoog". Vervolgens zie je een shot van zeer laag bij de grond omhoog, zogenaamd kikvorsperspectief. Hier vanuit molperspectief?
Volgens mij was het binnen 2 minuten duidelijk wie de mol is, haha.

Edit 2; een mooie kleine prisma in cirkel.
*mocht iemand nog wat willen met een regenboog oid...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 19:53:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #126 Gepost op: 21-01-2017, 20:13:08 »
Leuk Loebas! Nog niet zo bekeken! Hopelijk vanavond weer meer duidelijkheid over de mol!
Meer L

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #127 Gepost op: 21-01-2017, 20:22:09 »
Hierbij nog even de verdenkingen richting Jeroen uit aflevering 2. Sommige waren misschien al gedeeld, maar ik heb in ieder geval 1 nieuwe toegevoegd.

...
En dan nog de laatste hint (denk ik..)  die ik vanavond pas tegenkwam:
Aflevering 2 even terugkijken, en dan stil zetten rond tijdstip 51:36. Hier wordt heel kort een klein deel van een gebouw getoond. Foto heb ik toegevoegd bij dit bericht.
Omdat het beeld onduidelijk wordt gemaakt door iets wat door het scherm heen gaat, valt het gewoon op. Waarom zo onduidelijk beeld, dat kan meestal maar 1 ding betekenen: een hint!
Precies tijdens dit fragment hoor je Art zeggen 'het doen en laten van de mol'.
1 en 1 = 2; dit moet wel een hint zijn.

Ik heb even gezocht, en ook gevonden welk gebouw het is.
Het gebouw dat getoond wordt is het Hilton hotel in Portland, en het zou mij niet verbazen als de kamer in beeld is gebracht waar de mol heeft overnacht. 
[ als dat klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld gebracht en is niet het Hilton hotel ]

Detail: het Hilton hotel ligt vlakbij de rechtbank waar de laatste opdracht werd opgenomen. [ 3 minuten loopafstand ]


Toch best veel hints voor een kandidaat die bijna niet in beeld kwam in aflevering 2.
Of alle hints kloppen is de vraag, maar het zijn wel zaken die ik in ieder geval vind opvallen.

Voordat aflevering 3 start, nog even een update hierbij..
een aantal hints zijn al eerder gemeld, maar de hints (als het hints zijn..) passen bij elkaar.
Allemaal bij elkaar te zien in aflevering 2 vanaf 51:25 tot 51:40 ongeveer.

Er wordt een taxi getoond met Radio Cab. Radio kan wijzen op Jeroen.
nieuw detail: De Radio Cab staat voor het PARAMOUNT hotel.
Paramount heeft een link met Elvis Presley. (1e filmcontract tekende hij bij Paramount in 1956 en heeft meerdere films met Paramount gemaakt).
In aflevering 2 bij ongeveer 51:30 zie je een shot waarin het Hilton Hotel wordt getoond. Dit shot is gemaakt vanaf de voorzijde van het Paramount hotel.
Precies bij dit shot hoor je Art zeggen: het doen en laten van de mol. Mogelijk een hint naar de mol. (genomen vanaf de hotelkamer van de mol??)
Dit shot kan perfect genomen zijn vanaf het Paramount hotel, vandaar dat ik hier een link naar Jeroen zie.  

Op de foto die ik hier toevoeg heb ik nummer 1, 2 en 3 erbij gezet. (je ziet in feite 2 fotos van de zelfe locatie, opgezocht in google streetview. vanaf 1 plek eerst naar links gedraaid waar je het hilton hotel ziet, en daarna naar rechts gedraaid waar je het paramount hotel ziet)
1 = locatie waar de Radio Cab staat; de hoofdingang van het Paramount Hotel.
3 = ongeveer de plek die wordt getoond in het korte shot bij 51:36. Dit is de linkerzijde van het Hilton Hotel.
2 = het shot bij 51:36 van het Hilton Hotel kan heel goed gemaakt zijn vanaf het Paramount Hotel. nummer 2 toont ongeveer de plek vanwaar het shot gemaakt kan zijn. (het Paramount hotel is nog een stuk hoger, maar kreeg ik niet goed op de foto).


Voor mij is dit DE hint naar de mol.
Ik weet dat sommigen zullen denk dat het tever doorgedacht is, maar ik heb hier wel een heel goed gevoel over.
We zien in de laatste aflevering wel of het klopt of niet :)



Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #128 Gepost op: 21-01-2017, 21:41:52 »
Jeroen heeft weer vrij weinig gedaan..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #129 Gepost op: 21-01-2017, 21:44:50 »
Jeroen heeft weer vrij weinig gedaan..
Jeroen is zo afzijdig, ik heb soms het idee dat hij niet meedoet  ::rofl::
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #130 Gepost op: 21-01-2017, 21:55:23 »
Ja dat gevoel heb ik ook! Heel vreemd

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #131 Gepost op: 21-01-2017, 22:20:17 »
Ja ik schrijf Jeroen nu definitief af van mijn lijstje.
Twee afleveringen buiten de groep met weinig invloed op de pot en nu een aflevering in de groep en weer weinig invloed gehad.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #132 Gepost op: 21-01-2017, 22:33:03 »
Zou mij niets verbazen als de "Trust nobody" dit seizoen is ingesproken door Jeroen!  ::jaja::

*Ik ga nog eens luisteren ...(en nog eens, en wederom nogmaals...)*


Vrees toch dat het dezelfde stem is (Horace idd).
Edoch; Jeroen kan (heel) goed imiteren....wie weet?

*jammer vooralsnog*

« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 03:19:13 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #133 Gepost op: 21-01-2017, 22:45:23 »
Eh das toch Horace (seizoen 11)?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #134 Gepost op: 21-01-2017, 22:47:02 »
Volgende afvaller?

Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #135 Gepost op: 21-01-2017, 23:06:11 »
Waarom staat er op een WIDM forum nou opeens een topic over Jeroen Kijk in de Vegte? Dat is toch een of andere DJ ofzo?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #136 Gepost op: 21-01-2017, 23:44:16 »
Eh das toch Horace (seizoen 11)?
Dat wás Horace....

*I rest my case....*
Omnia vincit amor

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #137 Gepost op: 22-01-2017, 00:16:30 »
Nog even een screenshot van het moment toen Yvonne een rood scherm kreeg.
Jeroen is totaal niet verbaast, of geschokt.
Vind ik heel raar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #138 Gepost op: 22-01-2017, 02:31:16 »
Molboekje Jeroen:



Is blijkbaar van alles kwijt. Heeft gelukkig wel zijn adapter terug gevonden.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #139 Gepost op: 22-01-2017, 02:43:26 »
Dit lijkt meer op een dagboek dan op een molboekje.
De enige medespeler die ik zie staan is Sanne. En dan in het zinnetje: 'Sanne lag lekker te slapen', als ik het goed gelezen heb.

Hij gebruikt wel vaak het woord 'ondertussen'. Vier keer op één bladzijde.

En wie is Kenneth? Zijn briefje was ie kwijt.


Allemaal nogal vreemd in mijn ogen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 02:47:03 door Marisa »