Hierbij nog even de verdenkingen richting Jeroen uit aflevering 2. Sommige waren misschien al gedeeld, maar ik heb in ieder geval 1 nieuwe toegevoegd.
...
En dan nog de laatste hint (denk ik..) die ik vanavond pas tegenkwam:
Aflevering 2 even terugkijken, en dan stil zetten rond tijdstip 51:36. Hier wordt heel kort een klein deel van een gebouw getoond. Foto heb ik toegevoegd bij dit bericht.
Omdat het beeld onduidelijk wordt gemaakt door iets wat door het scherm heen gaat, valt het gewoon op. Waarom zo onduidelijk beeld, dat kan meestal maar 1 ding betekenen: een hint!
Precies tijdens dit fragment hoor je Art zeggen 'het doen en laten van de mol'.
1 en 1 = 2; dit moet wel een hint zijn.
Ik heb even gezocht, en ook gevonden welk gebouw het is.
Het gebouw dat getoond wordt is het Hilton hotel in Portland, en het zou mij niet verbazen als de kamer in beeld is gebracht waar de mol heeft overnacht.
[ als dat klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld gebracht en is niet het Hilton hotel ]
Detail: het Hilton hotel ligt vlakbij de rechtbank waar de laatste opdracht werd opgenomen. [ 3 minuten loopafstand ]
Toch best veel hints voor een kandidaat die bijna niet in beeld kwam in aflevering 2.
Of alle hints kloppen is de vraag, maar het zijn wel zaken die ik in ieder geval vind opvallen.
Voordat aflevering 3 start, nog even een update hierbij..
een aantal hints zijn al eerder gemeld, maar de hints (als het hints zijn..) passen bij elkaar.
Allemaal bij elkaar te zien in aflevering 2 vanaf 51:25 tot 51:40 ongeveer.
Er wordt een taxi getoond met Radio Cab. Radio kan wijzen op Jeroen.
nieuw detail: De Radio Cab staat voor het PARAMOUNT hotel.
Paramount heeft een link met Elvis Presley. (1e filmcontract tekende hij bij Paramount in 1956 en heeft meerdere films met Paramount gemaakt).
In aflevering 2 bij ongeveer 51:30 zie je een shot waarin het Hilton Hotel wordt getoond. Dit shot is gemaakt vanaf de voorzijde van het Paramount hotel.
Precies bij dit shot hoor je Art zeggen: het doen en laten van de mol. Mogelijk een hint naar de mol. (genomen vanaf de hotelkamer van de mol??)
Dit shot kan perfect genomen zijn vanaf het Paramount hotel, vandaar dat ik hier een link naar Jeroen zie.
Op de foto die ik hier toevoeg heb ik nummer 1, 2 en 3 erbij gezet. (je ziet in feite 2 fotos van de zelfe locatie, opgezocht in google streetview. vanaf 1 plek eerst naar links gedraaid waar je het hilton hotel ziet, en daarna naar rechts gedraaid waar je het paramount hotel ziet)
1 = locatie waar de Radio Cab staat; de hoofdingang van het Paramount Hotel.
3 = ongeveer de plek die wordt getoond in het korte shot bij 51:36. Dit is de linkerzijde van het Hilton Hotel.
2 = het shot bij 51:36 van het Hilton Hotel kan heel goed gemaakt zijn vanaf het Paramount Hotel. nummer 2 toont ongeveer de plek vanwaar het shot gemaakt kan zijn. (het Paramount hotel is nog een stuk hoger, maar kreeg ik niet goed op de foto).
Voor mij is dit DE hint naar de mol.
Ik weet dat sommigen zullen denk dat het tever doorgedacht is, maar ik heb hier wel een heel goed gevoel over.
We zien in de laatste aflevering wel of het klopt of niet