Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135946 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #260 Gepost op: 28-01-2017, 17:34:29 »
Nee hoor. Alle hints die de uitzending niet halen, worden achteraf op de site gezet.
Dan ga ik daar dit jaar na afloop zeker kijken. Vorig jaar was ik na de tv-uitzendingen wel uitgeklaast.

Het is gewoon zo dat ook voor de Mol 'hints' bedacht worden door forummers die nooit zo bedoeld zijn door de makers.

Dat geloof ik zeker.


Ik ben heel benieuwd of Jerommeke blijft, vanavond, anders moet ik me bij Blip gaan vervoegen in de badkamer.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 17:37:06 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #261 Gepost op: 28-01-2017, 17:39:07 »
Dan ga ik daar dit jaar na afloop zeker kijken. Vorig jaar was ik na de tv-uitzendingen wel uitgeklaast.

Dat geloof ik zeker.


Ik ben heel benieuwd of Jerommeke blijft, vanavond, anders moet ik me bij Blip gaan vervoegen in de badkamer.

Jeroen gaat blijven. ;) Ze hebben hem volgens mij 3 weken vakantie beloofd, want dat is ook hoe hij zich gedraagt. ;D

Hier is trouwens de lijst met hints van vorig jaar: klik mij aan

Spoiler alert: De Kloosterhint gaat heel het seizoen verpesten. ;)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #262 Gepost op: 28-01-2017, 17:40:33 »
Het thema 'Ontvoerde Kandidaat Blijkt Kermisschutter' houdt me ook nog steeds bezig. Hiervoor heb ik mogelijk een aanwijzing gevonden. In aflevering twee zien we dat Imanuelle in een vuurgevecht verwikkeld is met iemand achter een bloembak. Deze schutter heeft opmerkelijk grote witte schoenen aan. Toeval of niet, tijdens Jeroens omkleedbeurt als Elvis komen zijn witte schoenen met plateauzolen meerdere malen prominent in beeld. Op zijn rechterschoen zitten meerdere vieze zwarte vegen en butsen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze hem in de winkel een paar gore afgetrapte schoenen hebben meegegeven. Heeft Jeroen er buiten mee in de viezigheid gelopen? We hebben kunnen zien dat er plassen op de kermis lagen.

Rammelt er ook iets aan deze theorie? Jazeker. We hebben de binnenkant van de rechterschoen in de winkel niet kunnen zien, dus het kan zijn dat de schoenen er al zo aan toe waren toen Jeroen ze huurde. Daarnaast zien we een shot van Jeroen die op zijn hotelbed de muziek aan het oefenen is, met de witte schoenen aan. De beschadigingen zitten er dan al op. Buiten is het donker, maar de lucht lijkt blauwer dan op de kermis. Het is lastig te zeggen of dat komt door de camerabelichting en/of stadslicht buiten, waardoor het buiten misschien lichter lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij verbleef wel dicht in de buurt van de kermis en zijn optreden begon pas laat op de avond, dus de mogelijkheid om tussentijds naar de kermis te gaan was er zeker.



Mooi gevonden! De schoenen die wat vies leken te zijn had ik ook gezien, maar nog niet dat op de kermis ook iemand met witte schoenen te zien was.
Leuke aanvulling! :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #263 Gepost op: 28-01-2017, 18:28:36 »
Jeroen gaat blijven. ;) Ze hebben hem volgens mij 3 weken vakantie beloofd, want dat is ook hoe hij zich gedraagt. ;D
Er moet toch íemand zijn die zo "uitgesproken" van de fraaie landschappen en mooie zonsondergangen geniet. ;)

Hier is trouwens de lijst met hints van vorig jaar: klik mij aan

Hm, er zaten toen behoorlijk wat getallen verstopt in de afleveringen. Misschien daarom dit jaar minder/niet? Of juist wel. Of... pffff.


Spoiler alert: De Kloosterhint gaat heel het seizoen verpesten. ;)

Haha, echt?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #264 Gepost op: 28-01-2017, 19:53:28 »
Citaat van: Marisa

Ik ben heel benieuwd of Jerommeke blijft, vanavond, anders moet ik me bij Blip gaan vervoegen in de badkamer.

Gezellie. Champagne bij?  :-X

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #265 Gepost op: 28-01-2017, 20:07:46 »
Leuk gevonden Blip, maar je theorie rammelt echt enorm. Stel dat Jeroen een van de schutters op de kermis was (wat goed mogelijk is), waarom zou hij dat dan in hemelsnaam doen op van die onhandige Elvis-schoenen? Als je tijd hebt om naar de kermis te gaan, heb je ook tijd om even een ander paar schoenen aan te trekken. Echt niemand zou het in zijn hoofd halen om zo'n opdracht op dat soort onhandige schoenen te gaan doen, ook de mol niet.

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, het is vergezocht. De enige reden die ik kan bedenken is dat de producenten (of Elvisfan Art) de schoenen per sé als hint wilden gebruiken. Het zou hilarisch zijn als later blijkt dat de kermisgangers zijn afgeschoten door een als Elvis verklede DJ op plateauzolen. ::tandpastasmiley::

Jeroen gaat blijven. ;) Ze hebben hem volgens mij 3 weken vakantie beloofd, want dat is ook hoe hij zich gedraagt. ;D

Daar kan ik helaas weinig tegenin brengen. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik ben heel benieuwd of Jerommeke blijft, vanavond, anders moet ik me bij Blip gaan vervoegen in de badkamer.

Ik zet vast een extra doos tissues klaar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #266 Gepost op: 28-01-2017, 22:18:56 »
Ook vandaag weer, voor de 3e keer apart van de groep.
Dat betekent volgens mijn bescheiden mening, dat Jeroen de MOL niet kan zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #267 Gepost op: 28-01-2017, 22:22:36 »
Ook vandaag weer, voor de 3e keer apart van de groep.
Dat betekent volgens mijn bescheiden mening, dat Jeroen de MOL niet kan zijn.
maar het was nu puur toeval. Hij was net 's ochtends tot penningmeester gebombardeerd.
Dat wilde hij zelf graag, dus voorkennis, dus toch de mol.
je kunt alle kanten op ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #268 Gepost op: 28-01-2017, 22:25:41 »
Hij leek heel verdacht in de ze aflevering. Hij vraagt de pot en vervolgens mag de penningmeester het lot van de pot bezegelen. Hij verzekert veel te laag. Het lijkt me toch iets te makkelijk voor de mol dus ik denk dat het echt toevallig was dat hij net nu de pot wilde overnemen. Het is anders wel een erg opzichtige mollenactie en ook helemaal niet leuk dat de mol achteraf 6800 euro uit de pot heeft gespeeld op zo'n eenvoudige manier. ::ohno::

P.s. Om deze reden denk ik ook dat de echte mol niet om de pot gevraagd zou hebben.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 22:28:17 door Lonneke14 »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #269 Gepost op: 28-01-2017, 22:30:10 »
maar het was nu puur toeval. Hij was net 's ochtends tot penningmeester gebombardeerd.
Dat wilde hij zelf graag, dus voorkennis, dus toch de mol.
je kunt alle kanten op ;D

Dat is ook mijn interpretatie. Zelf voorstellen om de pot te rouleren en dan als penningmeester de pot zwaar onderverzekeren. Als dit nog steeds wordt afgeserveerd als 'geen duidelijke mogelijkheid om te mollen' weet ik het ook niet meer.

En tijdens het zoeken in de hooibalen Sigrid meerdere malen proberen weg te leiden bij het punt waar ze uiteindelijk geld vond. Ook geen potentiële molactie?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #270 Gepost op: 28-01-2017, 22:39:50 »
Het is te makkelijk vind ik Blip... ::zwaai::
ik houd hem wel in de gaten want ik dacht zeker even dat hij de mol was.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #271 Gepost op: 28-01-2017, 22:42:03 »
"Die beesten stralen zo veel kracht uit en ja...dan voel je je ineens zo klein".
@09.52 u.

Vanuit Mol-perspectief.
Omnia vincit amor

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #272 Gepost op: 28-01-2017, 22:44:10 »
Tja...eerst kan hij niet de mol zijn omdat hij ogenschijnlijk alleen maar de passieve toerist uithangt...en nu is het weer too obvious. Het is ook nooit goed.  :(
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #273 Gepost op: 28-01-2017, 22:50:24 »
Tja...eerst kan hij niet de mol zijn omdat hij ogenschijnlijk alleen maar de passieve toerist uithangt...en nu is het weer too obvious. Het is ook nooit goed.  :(

Hij is nog altijd een passieve toerist hoor. ::rofl::

Die lage verzekering is het eerste verdachte dat je op zijn lijst kunt schrijven, maar anderzijds lijkt het me voor een Mol niet handig om de pot te vragen en dan uit het hele biedingsproces te blijven.

Als Mol wil je invloed en die heb je niet met de pot in handen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #274 Gepost op: 28-01-2017, 22:53:49 »
Het lijkt er bijna op dat Jeroen baalt dat 'ie niet is gepakt. Zowel in beeld als in tekst.
Beeld : @10.12 dondert Jeroen de lasso op een hooibaal, alsof hij er de "ju" in heeft. Terwijl ze allen deze meenemen naar de tribune.

Bovendien zegt hij:" En ik ben NIET gepakt". Teleurstelling?
Kwestie van klemtoon. @10.14u. En ook de manier waarop. M.i..

Niet geheel een euforisch verhaal en beeld (wellicht vanuit mijn tunnel) maar toch....

« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 00:58:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #275 Gepost op: 28-01-2017, 23:41:17 »
Tja...eerst kan hij niet de mol zijn omdat hij ogenschijnlijk alleen maar de passieve toerist uithangt...en nu is het weer too obvious. Het is ook nooit goed.  :(

Mijn probleem met Jeroen als Mol is de overduidelijke link tussen zijn uitspraken in de uitzending en de dagboeken van de Mol (dat ligt bij de makers). Ik vind het jammer dat deze niet wat minder direct was. Zeker na Klaas vorig jaar ben ik van mening dat zulke "in your face" aanwijzingen niet meer kunnen. Dan vind ik het tweeling/ dubbel/ duo mysterie leuker, waarbij ik alleen niet weet hoe ik Imanuelle hieraan zou kunnen koppelen.

Verder denk ik dat Jeroen zijn speltactiek erg goed is, zowel als Mol of als nepmol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #276 Gepost op: 29-01-2017, 00:02:31 »
maar het was nu puur toeval. Hij was net 's ochtends tot penningmeester gebombardeerd.
Dat wilde hij zelf graag, dus voorkennis, dus toch de mol.
je kunt alle kanten op ;D

Als hij voorkennis had kan het toch geen toeval zijn dat hij zich liet kiezen?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #277 Gepost op: 29-01-2017, 00:04:22 »
"Die beesten stralen zo veel kracht uit en ja...dan voel je je ineens zo klein".
@09.52 u.

Vanuit Mol-perspectief.

haha, goed gevonden! :)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #278 Gepost op: 29-01-2017, 00:11:05 »
Ben al een hele poos aan het genieten van alle (ver)gezochte hints op dit forum, en vond het daarom tijd om ook mijn lekker vergezochte hint hieraan toe te voegen (voor wat het uitmaakt). ::rofl::

In aflevering 1 is het begin lied het intro van True Detective seizoen 1: hierin speelt de Yellow King een rol

Aflevering 2 draait om Elvis Presley: King of Rock 'n Roll

In aflevering 4 is een nummer te horen van Hank Williams: King of Country Music

Ik heb nog niet het genoegen gehad om aflevering 3 in alle rust terug te kijken, dus ik heb geen idee of daar uberhaupt een nummer inzit. Misschien wel, misschien niet, misschien slaat het ook compleet nergens op!

Maar in ieder geval, wie speelt er in deze serie van Wie is de Mol de King? Juistem.  :-X
(+ is een man die veel verstand heeft van muziek, bij de radio zit en een van z'n favo nummers is Suspicious Minds.)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #279 Gepost op: 29-01-2017, 00:15:15 »
Sanne: "Jongens, wie heeft de pot nu toch ook weer?"
Thomas: "Imanuelle."
Sanne (tegen Imanuelle): "Heb jij de hele pot?"
Diederik (over zichzelf): "Nee, Diederik heeft het grootste gedeelte."
Jeroen: "Is het geen goed idee om eens te rouleren dan? Zal ik het eens doen? Ja? Top, doen we dat"

Duidelijk initiatief van Jeroen om de pot in handen te krijgen. Een mol met voorkennis weet dat op jokers beluste kandidaten in deze fase van het programma bereid zijn om een grote graai uit de pot te doen om een ronde verder te komen. En een mol op de stoel van de penningmeester zou zoveel mogelijk onderverzekeren om de pot zover mogelijk te laten krimpen. Met een gemiddelde van 1300 euro weet je immers dat er meerdere kandidaten zijn die bereid zijn om ver boven dat bedrag te bieden. Daarvoor hoeft hij niet eens te weten welke kandidaat welk bedrag genoemd heeft tegen Art.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 00:16:59 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison