Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172201 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #300 Gepost op: 4-03-2017, 22:40:33 »
Ja hoor, slimme Jochem zit op Sanne, de best presterende kandidaat ooit. Wie gelooft dat nou. Jochem zit ook al tijden op Thomas, maar dat vinden de programmamakers niet leuk.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #301 Gepost op: 4-03-2017, 22:42:18 »
2x hetzelfde schrijven ( je hebt het ook al in het Sanne topic geschreven) maakt het nog niet waar ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #302 Gepost op: 4-03-2017, 22:46:11 »
Waarom heeft Jochem elke keer kamer 508? Zitten ze elke keer in hetzelfde motel?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #303 Gepost op: 4-03-2017, 22:49:48 »
Waarom heeft Jochem elke keer kamer 508? Zitten ze elke keer in hetzelfde motel?

Sanne zat nu in 508.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #304 Gepost op: 4-03-2017, 22:55:45 »
 Ze zitten inderdaad al een tijdje in hetzelfde hotel . Nu er nog maar drie deelnemers zijn, lijkt t erop dat de kamers anders verdeeld zijn.


Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #305 Gepost op: 5-03-2017, 08:51:33 »
Jochem is een superleuke deelnemer. Maar hij heeft uit zichzelf te veel goede iedeeen gelanceerd die opdrachten deden slagen of meer kans van slagen gaven. Grootste voorbeeld is de maaiopdracht.
Hij kwam met het idee een woord te kiezen dat in stukken ook goede woorden werden mocht het maaien ergens mislukken. ZOIETS ZOU EEN MOL NOOIT OPPEREN!

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #306 Gepost op: 5-03-2017, 09:36:36 »
Jochem is een superleuke deelnemer. Maar hij heeft uit zichzelf te veel goede iedeeen gelanceerd die opdrachten deden slagen of meer kans van slagen gaven. Grootste voorbeeld is de maaiopdracht.
Hij kwam met het idee een woord te kiezen dat in stukken ook goede woorden werden mocht het maaien ergens mislukken. ZOIETS ZOU EEN MOL NOOIT OPPEREN!


Eens! Dit is precies mijn reden om Jochem niet als Mol te kunnen zien.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #307 Gepost op: 5-03-2017, 09:59:21 »
ZOIETS ZOU EEN MOL NOOIT OPPEREN!

Jawel hoor! Zijn molstijl is om initiatief te nemen en steeds in de uitvoering te klungelen. En af en toe komt het voor de Mol ook niet slecht uit om wisselgeld in vertrouwen te creëren (dat is al vaker gebeurd). En de maaiopdracht ging ook om hints. Jochem schreef b.v. MOL in de lucht en het dubbele rondje zal ook wel iets betekenen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #308 Gepost op: 5-03-2017, 10:44:42 »
Tijdens de laatste executie zat Jochem zeer aandachtig de reacties van de anderen te bestuderen. Lijkt me niet dat je dat doet als je de mol bent.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #309 Gepost op: 5-03-2017, 10:48:38 »
Jawel hoor! Zijn molstijl is om initiatief te nemen en steeds in de uitvoering te klungelen. En af en toe komt het voor de Mol ook niet slecht uit om wisselgeld in vertrouwen te creëren (dat is al vaker gebeurd). En de maaiopdracht ging ook om hints. Jochem schreef b.v. MOL in de lucht en het dubbele rondje zal ook wel iets betekenen.
Inderdaad! Daarnaast stelde Jochem bij de maaiopdracht in eerste instantie voor dat hij de M zou doen. Thomas vond zijn plan goed, maar zei wel dat hij de M wilde doen. Toen zei Jochem, dat is goed.

Dit wordt door sommige gezien als een aanwijzing dat Thomas de mol is, maar het kan net zo goed zijn dat Thomas hier de molactie van Jochem verstierd. Uiteindelijk is er namelijk niet veel mis gegaan bij deze opdracht. En als Jochem dezelfde "fout"  gemaakt zou hebben met de maaier niet naar beneden doen zou hij 2x de M ipv de O gemaaid hebben.

Wat verder nog een hint naar Jochem was in de laatste aflevering is dat fragment dat Chris in moltalk liet horen. Jochem zei daar "mol 2 town" ipv moltown.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 10:54:53 door Analyst »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #310 Gepost op: 5-03-2017, 10:56:19 »
Wat verder nog een hint naar Jochem was in de laatste aflevering is dat fragment dat Chris in moltalk liet horen. Jochem zei daar "mol 2 town" ipv moltown.

Ik dacht meteen aan toekan, aflevering 3, de vogels die op Jochems molboekje staan. (Weet het niet precies te duiden, ik ben slecht in hints, maar iig ook de 2.)

En als Jochem dezelfde "fout"  gemaakt zou hebben met de maaier niet naar beneden doen zou hij 2x de M ipv de O gemaaid hebben.

Het gaat om 2 keer O. Veel opdrachten, in mijn geheugen waren 20 minuten lang. De molvraag is ook vraag twintig.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 11:04:40 door Avogadro »

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #311 Gepost op: 5-03-2017, 11:08:02 »
Klopt, de 2 lijkt net zo goed aan Jochem als mol toegeschreven te kunnen worden!

Wat me verder opviel is dat veel mensen Jochem afschrijven omdat hij bij de verdubbelaar opdracht niet meedeed voor de winst. Ik zou hem hier toch niet meteen willen afschrijven. Er lijkt namelijk gerommeld te zijn met de touwen van Thomas. Wellicht had Jochem dus goed ingeschat wie hem het meest verdacht en dus de meeste kanst maakt op de verdubbelaar bij winst. Door Thomas voldoende af te remmen door zijn touw met die van zichzelf te wisselen zorgt hij ook voor geen geld in de pot.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 11:12:26 door Analyst »

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #312 Gepost op: 5-03-2017, 11:21:09 »
Het gaat om 2 keer O. Veel opdrachten, in mijn geheugen waren 20 minuten lang. De molvraag is ook vraag twintig.

Wellicht plan B? Hij stelde in eerste instantie namelijk voor zelf de M te doen.

Zou trouwens supergrappig zijn dat er 2 winnaars zijn als Jochem de mol is. Diederik en Thomas hebben hem echt samen ontmaskerd mede door die verdeelde stemstrategie waar Diederik het over had bij zijn afscheidsinterview. Zou me niets verbazen als ze de pot delen door twee.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 11:26:52 door Analyst »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #313 Gepost op: 5-03-2017, 11:24:30 »
Wat verder nog een hint naar Jochem was in de laatste aflevering is dat fragment dat Chris in moltalk liet horen. Jochem zei daar "mol 2 town" ipv moltown.

Ik verstond eigenlijk ‘molton town’ en dacht dat Thomas om die verspreking moest lachen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #314 Gepost op: 5-03-2017, 11:29:37 »
Wellicht plan B? Hij stelde in eerste instantie namelijk voor zelf de M te doen.

Maar de L betekent ook vast wel wat. Ik denk dat het wijzen daar dan weer iets mee te maken heeft.

Misschien is het wel zoiets:
1 = L
2 = O
3 = M
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 11:35:04 door Avogadro »

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #315 Gepost op: 5-03-2017, 11:32:08 »
Ik verstond eigenlijk ‘molton town’ en dacht dat Thomas om die verspreking moest lachen.

Als dat zo is dan is het wellicht gewoon een verspreking  ::rofl::

Ik zal het nog een paar keer terugluisteren.

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #316 Gepost op: 5-03-2017, 12:35:55 »
Onzin. Zo stompzinnig als Thomas sommige opdrachten verknalde, bijna net echt, typisch een echte mol actie. Die wil nml. niet teveel opvallen.
Jochem daarentegen, deed typisch als een echte, sluwe kandidaat zijn stinkende best om te mollen. Iets te opzichtig naar mijn smaak. Komt bij dat hij méér geld in
de pot sprokkelde als Thomas, die onschuldige klungel Thomas, jaja. Altijd anderen de kastanjes uit het vuur laten halen, op de achtergron vaak en mollen als een bezetene.


Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #317 Gepost op: 5-03-2017, 13:09:21 »
Jammer dat een geweldige kandidaat als Jochem uiteindelijk met lege handen zal staan. Al gun ik het Sanne ook. Jammer genoeg kunnen ze niet beide winnen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #318 Gepost op: 5-03-2017, 13:53:25 »
Hier sluit ik mij volledig bij aan, wat een geweldige kandidaat! Zelden iemand het spel zo goed zien spelen. Ik denk dat hij meer gelogen heeft dan de waarheid gesproken  ::ok::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #319 Gepost op: 5-03-2017, 16:56:53 »
Jochem is hilarisch! Ik hoop zo dat hij de mol is, al zit ik ook op Thomas.
Laten we jabberen.