Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172338 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2017, 18:46:44 »
Knap gevonden! En zagen we niet ook al "5115" op een bord (was dat aflevering 2?).
Nee dat was in aflevering 1 in toen de 2 busjes achter elkaar op de snelweg reden. Op het moment dat Jochem het over het ?  had kwam deze brievenbus prominent in beeld. Hij was zwart en er stond in wit 5115 op.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #141 Gepost op: 28-01-2017, 22:58:42 »
Hmm, ik zal het wel mis hebben. Doch ik vond Jochem ineens wel verdacht. Ik dacht: of hij vliegt er uit, of hij zou de mol wel eens kunnen zijn.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2017, 23:05:06 »
Wannabe Mol... imho

Hij valt niet maar duikt bij lasso-opdracht (@13.45u.)

*Hij wil graag de Mol zijn, in 2026*
Omnia vincit amor

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2017, 23:07:13 »
Wannabe Mol... imho

Hij valt niet maar duikt bij lasso-opdracht (@13.45u.)

*Hij wil graag de Mol zijn, in 2026*


Hij wordt om z'n enkel gehaakt door de lasso, dus hij valt.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2017, 23:16:38 »
Als hij niet koste wat kost die laatste joker had gewild, had ik hem wellicht nog wel als mol achter de hand willen houden en had ik hem zijn "onfortuinlijke" val nog wel vergeven. Maar ik heb toch sterk het idee dat hij anderen om de tuin probeert te leiden en dat hij door de productie bewust verdacht wordt neergezet.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2017, 23:28:59 »
Hij wordt om z'n enkel gehaakt door de lasso, dus hij valt.
@ 13.43...hij duikt en valt, en daarna pas wordt hij gepakt.

Edit; @ 13.50u. door lasso gepakt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 23:31:40 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2017, 08:17:45 »
Voor de mensen die afvragen of de handtekening echt Jochems handtekening was: ja, vroeger toen ik kleiner was heb ik die een keer gescoord op een t shirt. Niet wetende dat het een WIDM kandidaat betrof zo'n 7 jaar geleden ::rofl:: Maar wel nog steeds dezelfde handtekening :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2017, 09:15:30 »
Jochem is in aflevering 4 alleen maar meer over the top gaan mollen. Zo erg dat ik het nu ook niet meer geloof. Waarschijnlijker is dat ie de Mol denkt door te hebben en zichzelf als bliksemafleider opwerpt. Wel nog steeds een leuke kandidaat maar niet meer mijn Mol. ::joehoe::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2017, 09:33:48 »
Jochem is in aflevering 4 alleen maar meer over the top gaan mollen. Zo erg dat ik het nu ook niet meer geloof. Waarschijnlijker is dat ie de Mol denkt door te hebben en zichzelf als bliksemafleider opwerpt. Wel nog steeds een leuke kandidaat maar niet meer mijn Mol. ::joehoe::
Waarschijnlijk finalist.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2017, 11:49:44 »
Voor die mensen die vinden dat de veiling de boel helemaal omschudt en die opdracht als nieuw ankerpunt nemen. Daar is Jochem (naast Imanuelle en Sanne; Jeroen buiten beschouwing) het meest verdacht, want ze geven bij Art een ondergemiddeld bedrag op voor de jokers. Jochem biedt vervolgens het hoogste bedrag voor een joker. (Maar eigenlijk ging iedereen los bij het bieden.)

Verder profileert Jochem zich als iemand die vaak het initiatief neemt bij een opdracht, in de uitvoering dan weer vaak faalt, maar wel veel goodwill kweekt bij de anderen. Een ideale dekmantel.

Plus nog dat bondje met Imanuelle. Al sinds vorige aflevering is hij Imanuelle (die hem een van de verdachten vond) aan het manipuleren. Daar zit een een plan in!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2017, 13:23:31 »
Ik kreeg zelf de indruk dat Jochem nu definitief Thomas ontmaskerd heeft door ook te blijven bieden. Jochem daagt de mol uit. Jochem wordt finalist en hij zal er alles aan doen om de mollegas om de tuin te leiden met zijn nepmolgedrag. Thomas de mol, Jochemde winnaar.   ::jaja::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2017, 13:38:01 »
Ik kreeg zelf de indruk dat Jochem nu definitief Thomas ontmaskerd heeft door ook te blijven bieden. Jochem daagt de mol uit. Jochem wordt finalist en hij zal er alles aan doen om de mollegas om de tuin te leiden met zijn nepmolgedrag. Thomas de mol, Jochemde winnaar.   ::jaja::

Maar Jochem zegt in biechten over de veiling dat hij Diederik verdenkt. Ik denk dat hij door nog hoger te bieden voor een joker dan Diederik weer de aandacht bij Diederik weg wil halen. Dat hij nog hoger gaat dan Thomas en tot twee keer toe over zichzelf heen biedt komt overeen met eerdere opvallende verdachte acties van hem.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2017, 13:45:53 »
Tja, lastig. In hoeverre moeten we de biecht echt geloven
Ik denk dat Jochem er graag alles aan wil doen om de mol te lijken
Misschien heeft Jochem niet door dat hij tegen de mol aan het bieden is, misschien toch hebzucht. Maar ik verwacht wel dat het hem aan het denken heeft gezet.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2017, 16:33:58 »
Van wat ik tot nog toe in deze serie heb kunnen zien denk ik dat de verdenkingen aardig kloppen.

Jochem verdacht in aflevering 1 Diederik, Sanne, Roos en Jeroen.
In aflevering 2 ging hij over naar 3 verdachten: Sanne Diederik Roos.  Jeroen heeft hij dan laten vallen.
In aflevering 3 reduceerde hij naar twee, we horen niet wie.

Volgens mij waren Roos en Sanne zijn hoofdverdachten in aflevering 3. Jochem schrok zich rot toen Roos haar rode scherm kreeg. Hij houdt Sanne ook nauwlettend in de gaten tijdens de executies.

Misschien dat Diederik weer terug kwam op zijn lijstje?
Sigrid vertelt tijdens de testbiecht dat Jochem had gezegd ruim over hetgeen Diederik had gedaan heen zou gaan om de verdenking naar zich toe te trekken en zo mensen  op het verkeerde been te zetten zodat Sigrid en Jochem veilig zouden zijn.

Jochem weet het volgens mij ook niet meer zo goed, hij zoekt niet voor niets toenadering tot Imanuelle.....een bondje dat hij gezien de vooruitzicht  van volgende week wil versterken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2017, 17:10:53 »
Ik kreeg zelf de indruk dat Jochem nu definitief Thomas ontmaskerd heeft door ook te blijven bieden. Jochem daagt de mol uit. Jochem wordt finalist en hij zal er alles aan doen om de mollegas om de tuin te leiden met zijn nepmolgedrag. Thomas de mol, Jochemde winnaar.   ::jaja::

Ik ga met de theorie van Heinz en van jou mee.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2017, 18:12:45 »
Of Jochem nu een nep-mol of echte mol is, daar ben ik nog niet uit, maar verdacht is hij zeker! Hij haalt vrijwel geen geld binnen, wordt door de groep enorm vertrouwd (fijn als mol!) en functioneert als gangmaker van het stel. Elke keer gaat het nét mis bij Jochem.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2017, 18:16:06 »
Of Jochem nu een nep-mol of echte mol is, daar ben ik nog niet uit, maar verdacht is hij zeker! Hij haalt vrijwel geen geld binnen, wordt door de groep enorm vertrouwd (fijn als mol!) en functioneert als gangmaker van het stel. Elke keer gaat het nét mis bij Jochem.
Precies waarom hij mijn wensmol is! Soort mengeling van Susan en Patrick.
Daarnaast staat hij bij mij samen met Thomas op 1!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2017, 18:35:07 »
Of Jochem nu een nep-mol of echte mol is, daar ben ik nog niet uit, maar verdacht is hij zeker! Hij haalt vrijwel geen geld binnen, wordt door de groep enorm vertrouwd (fijn als mol!) en functioneert als gangmaker van het stel. Elke keer gaat het nét mis bij Jochem.

Nou ja, "nét"... Het hoogst bieden voor een joker en over zichzelf heen bieden, de cowboy uitgebreid uitdagen alvorens gepakt te worden, aanwijzingen door elkaar halen bij de rijdende route en een eigen spelregel verzinnen, een hele slechte Mickey Mouse tekenen, geld niet doorgeven in de duinen. Het is juist allemaal overduidelijk. Kan nog steeds een molstrategie zijn, dat wel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2017, 18:43:55 »
Ik kreeg zelf de indruk dat Jochem nu definitief Thomas ontmaskerd heeft door ook te blijven bieden. Jochem daagt de mol uit. Jochem wordt finalist en hij zal er alles aan doen om de mollegas om de tuin te leiden met zijn nepmolgedrag. Thomas de mol, Jochemde winnaar.   ::jaja::
Ik denk dat Sanne ondertussen meer weet dan Jochem. Sanne heeft namelijk bij Thomas in de auto gezeten. Je zou vanaf het begin moeten kijken om te ontdekken of Sanne of Jochem eerder Thomas op de hielen zat/de meeste tijd met hem heeft doorgebracht.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 18:45:30 door Run »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2017, 18:53:16 »
Nou ja, "nét"... Het hoogst bieden voor een joker en over zichzelf heen bieden, de cowboy uitgebreid uitdagen alvorens gepakt te worden, aanwijzingen door elkaar halen bij de rijdende route en een eigen spelregel verzinnen, een hele slechte Mickey Mouse tekenen, geld niet doorgeven in de duinen. Het is juist allemaal overduidelijk. Kan nog steeds een molstrategie zijn, dat wel.

Ja eens! In de kermis afgeschoten worden met veel geld, daar zit mijn valkuil, ik kan het niet geloven. Maar het zou top zijn als hij het is. Hij irriteert mij vooral  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"