Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172247 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #260 Gepost op: 18-02-2017, 22:26:14 »
De Mol in het zonnetje gezet?


*niet mijn Mol 'tuurluk;...Jeroen komt terug!*
Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #261 Gepost op: 18-02-2017, 22:30:52 »
De Mol in het zonnetje gezet?
*niet mijn Mol 'tuurluk;...Jeroen komt terug!*

Verblinden?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #262 Gepost op: 18-02-2017, 22:33:39 »
Verblinden?
::ok::

*wil het niet maar goeie!*
Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #263 Gepost op: 18-02-2017, 22:39:04 »
Ik weet nou echt niet meer wie Jochem verdenkt.
Ik denk eigenlijk dat hij Thomas al lang in de smiezen heeft. Maar: Zou hij zo lang tegen Ima gelogen hebben? En gaat hij zelfs in een biecht liegen daar over? Dat hij verbaast was over Ima's vertrek?
En ook in de testbiecht zegt hij 100% op Diederik te gaan. Dat is geen montage dat is gewoon echt een uitspraak van Jochem.

Dus Jochem zit op Diederik, Diederik op Sanne, Sanne op Jochem en de mol blijft buiten schot  :o

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #264 Gepost op: 18-02-2017, 23:06:12 »
Dat deed Anne-Marie ook niet. En ze had nochtans haar rode lippenstift altijd bij zich. ::blond::

Ja, die gooide ze niet weg, in tegenstelling tot dat krijtje.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #265 Gepost op: 19-02-2017, 19:22:12 »
Sinds de zandloper-opdracht, waar Imanuelle Jochem aansprak op zijn molgedrag, was hij bij haar in buurt ("het was Micky Mouse" en naast haar in de auto). Daarna sloten ze een bondje. Jochem heeft het vertrouwen gewonnen van Imanuelle en zo heeft hij haar eruit gewerkt (door samen op een verkeerde mol te zitten). Een nietsontziende mol, net als bij Sigrid!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #266 Gepost op: 19-02-2017, 22:20:25 »
Rond 8:40 zien we een scene van Jochem waarbij wij als kijker verblind worden door het metalen klipje op het bord dat jochem vast heeft.

Typisch zon verborgen aanwijzing die je in 3 seconden uit kan leggen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #267 Gepost op: 21-02-2017, 04:55:33 »
Rond 8:40 zien we een scene van Jochem waarbij wij als kijker verblind worden door het metalen klipje op het bord dat jochem vast heeft.

Typisch zon verborgen aanwijzing die je in 3 seconden uit kan leggen.

Dat is wel een heel klein hintje dan, maar wie weet. ::zon:: Wat ik bij Jochem de hele serie door al mis zijn hints, die al zijn mollerijen nog een klein beetje kracht bijzetten als potentiële mol. Misschien komt dat omdat zich nooit iemand van het kaliber Blip in de Jochem-tunnel heeft begeven (jammer!!), of misschien komt het omdat ze er gewoon niet zijn. Ik ben bang dat het laatste het geval is.

Mol-acties genoeg, maar wat betreft hints staat Jochem ver achter bij Thomas, die weer een overdaad lijkt te hebben (maar ik weet niet wat de norm is), en zelfs Diederik. Wat ik me dus afvraag: kan Jochem wel de mol zijn zonder nog een paar noemenswaardige hints? Tenzij ze echt over het hoofd gezien zijn, natuurlijk... Of heeft hij ze gewoon niet nodig en kon hij het wel alleen af? ??? ::tandpastasmiley::.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 05:35:06 door Newbie2 »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #268 Gepost op: 21-02-2017, 09:12:39 »
Dat is wel een heel klein hintje dan, maar wie weet. ::zon:: Wat ik bij Jochem de hele serie door al mis zijn hints, die al zijn mollerijen nog een klein beetje kracht bijzetten als potentiële mol. Misschien komt dat omdat zich nooit iemand van het kaliber Blip in de Jochem-tunnel heeft begeven (jammer!!), of misschien komt het omdat ze er gewoon niet zijn. Ik ben bang dat het laatste het geval is.

Mol-acties genoeg, maar wat betreft hints staat Jochem ver achter bij Thomas, die weer een overdaad lijkt te hebben (maar ik weet niet wat de norm is), en zelfs Diederik. Wat ik me dus afvraag: kan Jochem wel de mol zijn zonder nog een paar noemenswaardige hints? Tenzij ze echt over het hoofd gezien zijn, natuurlijk... Of heeft hij ze gewoon niet nodig en kon hij het wel alleen af? ??? ::tandpastasmiley::.

Ik geloof best dat Thomas de mol is, maar de meeste hints bij Thomas zijn gewoon veel te vergezocht in mijn ogen. Omdat iedereen zo op thomas zit, pluist niemand mogelijke hints voor andere mensen uit.

Deze scene op 8:40 voegt werkelijke niks toe. Jochem loopt een beetje op en neer en kijkt naar de porto's. Geen idee waarom deze scene erin zit. Dat het metalen klipje in de camera scheen viel me meteen op en deed me denken aan zoveel verborgen aanwijzingen van afgelopen seizoenen.

Maarja misschien grijp ik me vast bij de laatste strohalm, maar ik zie gewoon geen kandidaat in jochem.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #269 Gepost op: 21-02-2017, 22:26:08 »
Op het gevaar af uitgelachen te worden; dat mag, maar niet te hard graag  ;):

Stel, dat alle tweetjes die we tegen zijn gekomen niet alleen op (een of meer!) tweelingen slaan, maar vooral op

aanwijzingen in tweede alinea's, en wel die van dagboeken van de Mol?

In de tweede alinea van dagboek 1: "mollega's". Anderen gebruikten dit woord ook, maar Jochem was de eerste, meen ik me te herinneren.
In de tweede alinea van dagboek 2: " ...en hang op." Wie gebruikt die ouderwetse term nog om aan te duiden dat je je gsm neerlegt/ophoudt met bellen? Alleen wat oudere mensen toch? Zoals Jochem in dit geval.
In de tweede alinea van dagboek 3: "Timbers Army" . Voetbalsupportersclub. Verwijzing naar voetballiefhebber Jochem. Die ook nog eens demonstratief met zijn Timbers Army sjaal te zien is (in het busje, waar het dagboek ook vaak over spreekt).
In de tweede alinea van dagboek 4: Vermelding van oud-scheidsrechter Jol. Ook weer iemand aan wie een voetballiefhebber én Molkundige als eerste zou denken bij een veiling.
In de tweede alinea van dagboek 5: "Een droom uit een jongensboek." Misschien wel heel eenvoudig wat het lijkt: een uitspraak van een oudere man (en ditmaal eens geen grapje van de redactie?). Jochem dus.
In de tweede alinea van dagboek 6: "Mijn rol moet ik uitspelen". Bij een acteur zou hier passen: "Ik moet niet uit mijn rol vallen" of "Ik moet mijn rol vasthouden", of "Ik moet in mijn rol blijven". Ook deze tekst zou zo een contaminatie uit de mond van een voetballiefhebber kunnen zijn. Voetballers hebben ook verschillende rollen en een wedstrijd moet je uitspelen.

In de tweede alinea van dagboek 7: "Ik ben wel vaker verontwaardigd in het openbaar". Ik zie Jochem zó voor me, luidkeels roepend vanaf de tribune naar de scheidsrechter. Dit is natuurlijk hineininterpretieren, maar gezien in het licht van het hier bovenstaande past het in de rij.

Ook het vaker voorkomende getal 353 zou een hint kunnen zijn om het getal 2, dus de tweede alinea's van de Moldagboeken te gebruiken.


3 + 5 + 3 = 11 >  1 en 1 = 2.

En dat er bij voetbalwedstrijden twee keer elf spelers nodig zijn, is dan een aardige, maar toch wel versterkende, bijkomstigheid.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 22:39:33 door Marisa »

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Regenbogen die steeds voorbijkomen
« Reactie #270 Gepost op: 21-02-2017, 22:51:20 »
Jochem was coach in de bootcamp bij K3 zoekt K3 (de meisjes met hun regenboogjurkjes weet je wel)!!!!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Regenbogen die steeds voorbijkomen
« Reactie #271 Gepost op: 21-02-2017, 22:53:00 »
En Thomas valt op mannen. Dus ook deze theorie kan in de prullenbak. ::joehoe::
🜃

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: Regenbogen die steeds voorbijkomen
« Reactie #272 Gepost op: 21-02-2017, 23:02:53 »
Ze gaan nooit iemands geaardheid als hint geven.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #273 Gepost op: 21-02-2017, 23:58:04 »
wat betreft hints staat Jochem ver achter bij Thomas

Etherdiscipline: Bij wie ging het de hele tijd over eten?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #274 Gepost op: 22-02-2017, 09:53:28 »

Mol-acties genoeg, maar wat betreft hints staat Jochem ver achter bij Thomas, die weer een overdaad lijkt te hebben (maar ik weet niet wat de norm is), en zelfs Diederik. Wat ik me dus afvraag: kan Jochem wel de mol zijn zonder nog een paar noemenswaardige hints? Tenzij ze echt over het hoofd gezien zijn, natuurlijk... Of heeft hij ze gewoon niet nodig en kon hij het wel alleen af? ??? ::tandpastasmiley::.

Ik denk al vanaf het begin dat Thomas de Mol is, maar ik ben wel van mening dat er wel erg veel naar hem wijst (zie ook topic over Thomas).

De "norm" is naar mijn idee dat er een aantal dingen te vinden zijn in de afleveringen die naar de Mol wijzen (maar het was in het verleden volgens mij nooit zoveel als naar Thomas).

Toch zie ik wel degelijk (subtielere) hints naar Jochem:
- Hij zit in de leader als eerste, in aflevering 1 na de vraag van Art "Wie is de Mol?"
- Met sterrenbeeld tweeling kan veel van wat naar Thomas wijst ook naar Jochem wijzen
- Het getal 53 (leeftijd Jochem) komt in paren voor in aflevering 1
- 5115 op de brievenbus: Jochem was 51 in 2015
- Opmerkingen: niet toegekomen aan info doorgeven op kermis, geld is in deze fase niet zo belangrijk, ongeschikt om Mol te ontmaskeren, in Molboek schrijven voor de vorm, mijn eigen ding doen
- In het kader van tweeling: Art zegt in de leader "Ik heb een voorstel" en Jochem even later in het busje "mag ik iets voorstellen?" (Afleveringstitel: ...zo gedaan)
- Paar opvallende tweeling uitspraken: keihard in de steek gelaten, keihard in de steek gelaten/ iets klopt niet, er klopt iets niet/ het graven, het graven, diepgaan, diepgaan/ geen goede tactiek, geen goede tactiek
- "Where the FUN never ends": Lachen om home video's?
- Jochem lijkt, zeker in de eerste afleveringen, verdeel en heers toegepast te hebben. We zien hem in beeld complimenten maken (goed gewerkt jongens, je hebt je best gedaan) en de groepssfeer opkrikken tijdens een gesprek op het strand.
- Ook de "twee gezichten" (leuke Jochem en de Mol?) en "ideale kandidaat" passen naar mijn idee wel. Zeker in de eerste afleveringen.

Mocht Jochem de Mol blijken te zijn dan moeten we het denk ik zonder vergezochte hints doen ;) Of zouden we als kijkers nog iets hebben gemist?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 09:58:20 door marver1982 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #275 Gepost op: 22-02-2017, 09:57:07 »
Jochem tekent M O L in de lucht bij de maaiopdracht.

Offline kiyoaki

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #276 Gepost op: 23-02-2017, 16:21:00 »
Jochem is de mol.

Allereerst is hij een geschikte persoon. Hij is een soort kindervriend/presentator met een sterk aanwezige persoonlijkheid waarvan mensen al gauw denken dat het er te dik bovenop ligt. Normaal is de mol een vrij stille, onopvallende persoon, maar dit is inmiddels een cliche geworden.

"Etherdiscipline" wordt tweemaal met een zekere nadruk gezegd. Jochem heeft twee vragen over eten. Hij beantwoordt ze "ongedisciplineerd", hij maakt er een lang verhaal van "een pitabroodje met shoarma en knoflooksaus" waar hij ook gewoon "broodje shoarma" had kunnen zeggen.
Jochem werd verblind bij zowel de balonnenopdracht als in die foto die iemand anders al gepost had.
Jochem deed niets bijzonders in de balonnenopdracht. Ik denk omdat hij weet dat Thomas eigenlijk achter hem aan zit. Hij wil nu de verdenking ontlopen.
Jochem wilde aanvankelijk de "M" in de grasmaaiopdracht, Thomas weerhield hem hiervan omdat hij hem verdenkt. Een M is makkelijk te verprutsen. Als ik het me goed herinner stond Jochem's maaier ook nog uit. Het woord zelf kwam ook van Jochem, "molboekje" heeft een aantal makkelijk te verprutsen letters, "m" "b" "e" en "k". Jochem wilde aanvankelijk het zo organiseren dat hij "m", "b" en "k" voor zichzelf zou krijgen.
Bij de rodeo opdracht doen veel kandidaten zelf een beetje dom door lage bedragen door te bellen, ik vermoed dat Jochem domweg in de richting van het hoogste bedrag is gelopen en daar een beetje opzettelijk heeft getreuzeld, hij belt uiteindelijk niet veel door. Thomas wel. Pas als hij weet dat alles vergeven is belt hij zogenaamd door.

Thomas is een kandidaat die Jochem verdenkt, daarom stal hij ook Jochem's joker. Jochem moest die joker dan ook wel terug vragen, niet doen zou hem nog meer verdacht maken. Thomas weet dat een joker in dit stadium van het spel niet zoveel uitmaakt, je moet gewoon zeker zijn van je mol. Hij werd niet veel wijzer van Jochem's molboekje (waarschijnlijk omdat er niet veel opzienbarends in staat, Jochem schrijft voor de vorm en onleesbaar), maar dit helpt Thomas wel in zijn verdenking. Thomas probeert de verdenking op zich te vestigen door bepaald gedrag en nephints. Een trui dragen met een tekst of nummer erop is mij te duidelijk, en kan door een kandidaat zelf makkelijk worden gebruikt om anderen te laten denken dat hij/zij de mol is. Thomas heeft het spel wel op TV gezien en trekt gewoon af en toe een trui met een cryptische tekst of nummer erop. Deze teksten en nummers slaan echter verder nergens op.

Er moet onderscheid worden gemaakt tussen hints die vanuit de productie komen (echte hints) en die alleen vanuit de kandidaat komen. "Verblind" en "etherdiscipline" komen vanuit de productie en zijn dus echte hints, de truien van Thomas komen vanuit hemzelf en zijn een afleidingsmanoeuvre.

Thomas verdenkt Jochem en is de winnaar, daarom probeert de productie hem met montage verdacht te maken omdat hij immers het langst in het spel zal zitten. Hij wordt opgezet (en zet zichzelf op) als de kandidaat die mensen tot op het eind zullen verdenken. Sanne of Diederik vliegt er deze keer uit.


De enige andere persoon waarmee ik "verblind" kan verbinden is Sanne, die achter het stuur zat en wellicht doelbewust zo reed dat de ballonnen in de zon hingen (een makkelijke, onopvallende manier om de boel te saboteren). We zien ook niet hoe ze precies rijdt, ze komen vrij krap aan dus wie weet. Maar ik denk niet dat ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2017, 16:32:17 door kiyoaki »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #277 Gepost op: 24-02-2017, 15:13:51 »
Ik denk al vanaf het begin dat Thomas de Mol is, maar ik ben wel van mening dat er wel erg veel naar hem wijst (zie ook topic over Thomas).

De "norm" is naar mijn idee dat er een aantal dingen te vinden zijn in de afleveringen die naar de Mol wijzen (maar het was in het verleden volgens mij nooit zoveel als naar Thomas).

Toch zie ik wel degelijk (subtielere) hints naar Jochem:
- Hij zit in de leader als eerste, in aflevering 1 na de vraag van Art "Wie is de Mol?"
- Met sterrenbeeld tweeling kan veel van wat naar Thomas wijst ook naar Jochem wijzen
- Het getal 53 (leeftijd Jochem) komt in paren voor in aflevering 1
- 5115 op de brievenbus: Jochem was 51 in 2015
- Opmerkingen: niet toegekomen aan info doorgeven op kermis, geld is in deze fase niet zo belangrijk, ongeschikt om Mol te ontmaskeren, in Molboek schrijven voor de vorm, mijn eigen ding doen
- In het kader van tweeling: Art zegt in de leader "Ik heb een voorstel" en Jochem even later in het busje "mag ik iets voorstellen?" (Afleveringstitel: ...zo gedaan)
- Paar opvallende tweeling uitspraken: keihard in de steek gelaten, keihard in de steek gelaten/ iets klopt niet, er klopt iets niet/ het graven, het graven, diepgaan, diepgaan/ geen goede tactiek, geen goede tactiek
- "Where the FUN never ends": Lachen om home video's?
- Jochem lijkt, zeker in de eerste afleveringen, verdeel en heers toegepast te hebben. We zien hem in beeld complimenten maken (goed gewerkt jongens, je hebt je best gedaan) en de groepssfeer opkrikken tijdens een gesprek op het strand.
- Ook de "twee gezichten" (leuke Jochem en de Mol?) en "ideale kandidaat" passen naar mijn idee wel. Zeker in de eerste afleveringen.

Mocht Jochem de Mol blijken te zijn dan moeten we het denk ik zonder vergezochte hints doen ;) Of zouden we als kijkers nog iets hebben gemist?

De grootste hint naar Jochem en waardoor ik hem niet uit mijn vizier krijgt is de boekhandel autoroute door de stad van aflevering 3. Op een ander forum las ik hierover dat de aanwijzingen die op de auto's stonden 23-5-63 waren. De laatste annwijzingen waren ook 6e straat links en 3e rechts. Of rechts en links andersom want ik moet dit uit mijn hoofd doen. De eerste getallen zouden opgeteld op 23 uitkomen waarbij een straat niet toegankelijk was.

Iets anders wat ik vreemd vind is dat Jochem al zijn bondgenoten eruit werkt en steeds "bon(d)je met de buren heeft". Impie en Sigrid eruit, Sanne wijst hij af "hij is wijzer geworden na Sigrid" en Thomas wedijvert met hem om verdachter te zijn Maar komt als buur ook op Jochem af.

Jochem is zo enorm consequent in zijn mollotige gedrag maar op een slinkse, stuntelige manier. Ik moet steeds vreselijk lachen, die man heeft wat!!!

Heel Nederland zit op Thomas terwijl we vorig jaar de regie afmaakten door alle opvallende hints naar Klaas? Ik zie nu hetzelfde bij Thomas gebeuren. Herhaling van 16e seizoen (muv Klaascfmol hint)?
Ik geloof het echt niet. Misschien zijn we wel geconditioneerd en zoeken we alleen dit soort hints?
Alhoewel ook heel Nederland afging toen Margriet (prachtige mol) en niet Rik het bleek te zijn.

Jochem, mijn echte nummer 11 😇 , en gelukkig heb ik ervaring genoeg in het likken van mol wonden 🤕😷😭🤒


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #278 Gepost op: 24-02-2017, 19:30:42 »
Citaat
Ik geloof het echt niet. Misschien zijn we wel geconditioneerd en zoeken we alleen dit soort hints?

Thomas is eerst en vooral in beeld gekomen door het spel en niet door een hint. In de duinen is geld verdwenen en dat kan (als er niet geknoeid is met het kaartje bij die opdracht) alleen bij Thomas gebeurd zijn.

Offline SjorsM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #279 Gepost op: 24-02-2017, 21:56:09 »
Ik hoop zo dat het Jochem is.
Dan kan ik zeggen dat ik een voorspellende droom heb gehad, heb gedroomd dat hij de mol is hahaha