Mol-acties genoeg, maar wat betreft hints staat Jochem ver achter bij Thomas, die weer een overdaad lijkt te hebben (maar ik weet niet wat de norm is), en zelfs Diederik. Wat ik me dus afvraag: kan Jochem wel de mol zijn zonder nog een paar noemenswaardige hints? Tenzij ze echt over het hoofd gezien zijn, natuurlijk... Of heeft hij ze gewoon niet nodig en kon hij het wel alleen af? .
Ik denk al vanaf het begin dat Thomas de Mol is, maar ik ben wel van mening dat er wel erg veel naar hem wijst (zie ook topic over Thomas).
De "norm" is naar mijn idee dat er een aantal dingen te vinden zijn in de afleveringen die naar de Mol wijzen (maar het was in het verleden volgens mij nooit zoveel als naar Thomas).
Toch zie ik wel degelijk (subtielere) hints naar Jochem:
- Hij zit in de leader als eerste, in aflevering 1 na de vraag van Art "Wie is de Mol?"
- Met sterrenbeeld tweeling kan veel van wat naar Thomas wijst ook naar Jochem wijzen
- Het getal 53 (leeftijd Jochem) komt in paren voor in aflevering 1
- 5115 op de brievenbus: Jochem was 51 in 2015
- Opmerkingen: niet toegekomen aan info doorgeven op kermis, geld is in deze fase niet zo belangrijk, ongeschikt om Mol te ontmaskeren, in Molboek schrijven voor de vorm, mijn eigen ding doen
- In het kader van tweeling: Art zegt in de leader "Ik heb een voorstel" en Jochem even later in het busje "mag ik iets voorstellen?" (Afleveringstitel: ...zo gedaan)
- Paar opvallende tweeling uitspraken: keihard in de steek gelaten, keihard in de steek gelaten/ iets klopt niet, er klopt iets niet/ het graven, het graven, diepgaan, diepgaan/ geen goede tactiek, geen goede tactiek
- "Where the FUN never ends": Lachen om home video's?
- Jochem lijkt, zeker in de eerste afleveringen, verdeel en heers toegepast te hebben. We zien hem in beeld complimenten maken (goed gewerkt jongens, je hebt je best gedaan) en de groepssfeer opkrikken tijdens een gesprek op het strand.
- Ook de "twee gezichten" (leuke Jochem en de Mol?) en "ideale kandidaat" passen naar mijn idee wel. Zeker in de eerste afleveringen.
Mocht Jochem de Mol blijken te zijn dan moeten we het denk ik zonder vergezochte hints doen
Of zouden we als kijkers nog iets hebben gemist?