Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172256 keer)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #280 Gepost op: 25-02-2017, 01:43:14 »
Ik hoop zo dat het Jochem is.
Dan kan ik zeggen dat ik een voorspellende droom heb gehad, heb gedroomd dat hij de mol is hahaha
Ik blijf met je meedromen........

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #281 Gepost op: 25-02-2017, 02:39:01 »
De grootste hint naar Jochem en waardoor ik hem niet uit mijn vizier krijgt is de boekhandel autoroute door de stad van aflevering 3. Op een ander forum las ik hierover dat de aanwijzingen die op de auto's stonden 23-5-63 waren. De laatste annwijzingen waren ook 6e straat links en 3e rechts. Of rechts en links andersom want ik moet dit uit mijn hoofd doen. De eerste getallen zouden opgeteld op 23 uitkomen waarbij een straat niet toegankelijk was.

Interessante theorie, vraag me alleen af hoe men daar dan aan het getal 23 komt? Misschien kan het als volgt. De laatste 4 aanwijzingen op de auto's waren als ik het goed heb overgenomen uit het topic:

8. Zesde straat links en meteen rechts
9. Vijfde straat links
10. Zesde straat links
11. Derde straat links

De laatste 4 aanwijzingen zijn dus allemaal "links" (links op te vatten als linksaf of als betrekking, relatie of verwijzing), behalve #8. Als "zesde straat links en meteen rechts" staat voor het getal 23 (6=2x3), dan kom je inderdaad uit op 23-5-63.

"Links" was ook al een raadselachtig papiertje aan de waslijn, dus ik vind het best een aardige hint, eigenlijk.  ::zwaai:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 02:45:59 door Newbie2 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #282 Gepost op: 25-02-2017, 02:44:00 »
In de duinen is geld verdwenen en dat kan (als er niet geknoeid is met het kaartje bij die opdracht) alleen bij Thomas gebeurd zijn.

Jochem zou in die opdracht het halve duizendje gepakt moeten hebben...

N.a.v. volgende reactie van Tarballs:
Ik wil maar zeggen dat Jochems actie net zo goed als molactie te beschouwen is.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 08:42:33 door Avogadro »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #283 Gepost op: 25-02-2017, 06:23:11 »
Citaat
Jochem zou in die opdracht het halve duizendje gepakt moeten hebben...

Ja. Dat door Thomas over de finish is gelopen. Bovendien is er nog 500 verdwenen en het is niet een van de halve biljetten. Blijft het allerlaatste biljet op de route over en daar kon alleen Thomas bij.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #284 Gepost op: 25-02-2017, 20:45:59 »
Titel van aflevering 8 is "taal raam" (laat maar)

Jochem zei dit toen hij stopte met fietsen bij de eerste opdracht, toen hij ging lopen.

Duidelijke hint?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #285 Gepost op: 26-02-2017, 02:57:59 »
Vandaag jochem onder de vlag met mol logo. En in vooruitblik bij een molkaartje.




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #286 Gepost op: 26-02-2017, 07:56:22 »
Vandaag jochem onder de vlag met mol logo. En in vooruitblik bij een molkaartje.


Hij doet mee aan WIDM. Dan loop je dat risico.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #287 Gepost op: 26-02-2017, 08:48:56 »
We zien de kandidaten alle drie in de test op vraag "20. Wie is de Mol?" Jochem invullen. Dat is een prima hint richting Jochem als mol!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #288 Gepost op: 26-02-2017, 12:05:10 »
We zien de kandidaten alle drie in de test op vraag "20. Wie is de Mol?" Jochem invullen. Dat is een prima hint richting Jochem als mol!
Nee, dat is een verdenking richting Jochem.
Tell me what your telescope says

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #289 Gepost op: 26-02-2017, 12:06:20 »
We zien de kandidaten alle drie in de test op vraag "20. Wie is de Mol?" Jochem invullen. Dat is een prima hint richting Jochem als mol!

Nou nee. Dat is de montage die Jochem probeert verdacht te maken.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #290 Gepost op: 26-02-2017, 14:19:09 »
Tjongejonge wat speelt die jongen het gewiekst. Hij vertelt niemand wat hij echt denkt, inclusief de crew van WIDM niet, zijn biechten zijn net zo nep als wat ie aan kandidaten vertelt.
Maar, toeval of niet, Sanne speelt het precies hetzelfde en net zo gewiekst of net iets gewiekster. Ik geloof het laatste en denk dat zij de winnaar wordt. Jochem verliezer, Thomas de mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #291 Gepost op: 26-02-2017, 16:59:51 »
Wat is Jochem toch een geweldige kandidaat ::bravo::. Ook fijn dat het social media spoilers ding van die Jaap niet klopte, want Jochem zit in de finale!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #292 Gepost op: 26-02-2017, 18:26:02 »
Wat is Jochem toch een geweldige kandidaat ::bravo::. Ook fijn dat het social media spoilers ding van die Jaap niet klopte, want Jochem zit in de finale!

De bewijslast was ook magertjes. Op 2 gevalletjes na heeft Jaap niets kunnen voorspellen. Teken dat er toch gewerkt wordt aan spoilers via sociale media.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #293 Gepost op: 26-02-2017, 18:27:56 »
De bewijslast was ook magertjes. Op 2 gevalletjes na heeft Jaap niets kunnen voorspellen. Teken dat er toch gewerkt wordt aan spoilers via sociale media.
Daarom is het juist mooi dat het zo is gegaan en de widm crew er inderdaad schijnbaar wel op gelet heeft ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #294 Gepost op: 26-02-2017, 21:14:03 »
Titel van aflevering 8 is "taal raam" (laat maar)

Jochem zei dit toen hij stopte met fietsen bij de eerste opdracht, toen hij ging lopen.

Duidelijke hint?

Hoop ik ook! Wat mij betreft is de Mol een Praatjesmaker die iedereen daarmee inpakt. En als hij het niet is hebben gelukkig de foto's nog  ;D.
We hebben toch geen zin in een standaardmolletje als Thomas?  :-\\

 "... we moeten hier naar links en dan gaan we dan weer The Mall (mol!) .. omhoog..."
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 21:20:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #295 Gepost op: 28-02-2017, 21:08:04 »
Ik heb vanaf het begin al het gevoel gehad dat het Jochem was, maar week daarvan af omdat de meesten hier op het forum zeiden dat het Thomas was ( en ik voor het eerst kijk dus niet weet waar ik precies op moet letten ), maar voor mij als newbie is Jochem toch echt mol numero uno. Met Sanne als mooie tweede.

Jochem heeft letterlijk in elke aflevering meerdere keren lopen mollen. Het is misschien te obvious, en hij zal het daarom wellicht niet zijn, maar ik hou vast bij mijn onderbuik gevoel: Jochem is de mol.

Ga toch die oude seizoenen nog eens terug kijken.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #296 Gepost op: 1-03-2017, 10:04:09 »
Interessante theorie, vraag me alleen af hoe men daar dan aan het getal 23 komt? Misschien kan het als volgt. De laatste 4 aanwijzingen op de auto's waren als ik het goed heb overgenomen uit het topic:

8. Zesde straat links en meteen rechts
9. Vijfde straat links
10. Zesde straat links
11. Derde straat links

De laatste 4 aanwijzingen zijn dus allemaal "links" (links op te vatten als linksaf of als betrekking, relatie of verwijzing), behalve #8. Als "zesde straat links en meteen rechts" staat voor het getal 23 (6=2x3), dan kom je inderdaad uit op 23-5-63.

"Links" was ook al een raadselachtig papiertje aan de waslijn, dus ik vind het best een aardige hint, eigenlijk.  ::zwaai:: ::ok::

Bij de autoroute:
1. Startpunt bekend, kaartje Portland bekijken voor aanwijzing nr. 3)
2. Vertrek in SW richting
3. Sla rechtsaf naar SW 12th Avenue ( dit is 9e straat)
4. 2e straat
5. 4e straat
6, 2e straat
7. 1e straat ( konden ze niet in)
8. 6e straat
9. 5e straat
10. 6e straat
11. 3e straat
12. Bestemming aan je rechterhand. Jochem zit rechts.

Tel alle cijfers 3tm8 op. Je komt op 24. -1 = 23. De 7e straat konden ze niet in.
Nummer 9 is geboortemaand (5)  nummer 10 en 11 geboortejaar (63) dus 23-5-63.

Deze hint was niet van mezelf maar zag ik op een ander forum. Klopt leuk!


Offline nicole61

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #297 Gepost op: 4-03-2017, 18:22:17 »
Helemaal geen tunnelvisie, maar ga zo wel ff Lachen Om Home Videos kijken.
Jochem heeft daar al eerder mol-achtige dingen gezegd.
Wie weet geeft ie vanavond stiekem een hint?

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #298 Gepost op: 4-03-2017, 18:31:22 »
Als je voor deze aflevering alles op Jochem zet, worden je punten toch gewoon verdubbeld?😶😅

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #299 Gepost op: 4-03-2017, 18:34:35 »
Als je voor deze aflevering alles op Jochem zet, worden je punten toch gewoon verdubbeld?😶😅

Niet als hij als winnaar/verliezer wordt bekend gemaakt. Al denk ik niet dat dat gaat gebeuren, maar het is niet onmogelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?