Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172226 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #320 Gepost op: 5-03-2017, 19:40:15 »
Hij kwam met het idee een woord te kiezen dat in stukken ook goede woorden werden mocht het maaien ergens mislukken. ZOIETS ZOU EEN MOL NOOIT OPPEREN!
Tuurlijk wel.

Het was precies dankzij dat idee dat Diederik en Sanne in verwarring waren. Had er een woord gekozen geweest dat niet opdeelbaar was, zoals "executie", dan was daar nooit verwarring over ontstaan. De opdracht slaagde weliswaar, maar dat was echt wel vrij toevallig.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #321 Gepost op: 5-03-2017, 20:58:39 »
Zojuist met plezier meerdere fragmenten uit de afleveringen herbekeken.

De drie finalisten zijn stuk voor stuk slimme mensen.

Eén ding sprong er nu voor mij uit: de doorzichtige vrijstelling, en de nadruk die Jochem in zijn biecht legde op het woord 'doorzichtig'.

De figuurlijke betekenis hiervan is wel duidelijk, denk ik.  ::tandpastasmiley::





Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #322 Gepost op: 5-03-2017, 21:02:50 »
Eén ding sprong er nu voor mij uit: de doorzichtige vrijstelling, en de nadruk die Jochem in zijn biecht legde op het woord 'doorzichtig'.

De figuurlijke betekenis hiervan is wel duidelijk, denk ik.  ::tandpastasmiley::

Dat het wel erg doorzichtig zou zijn, moest hij de Mol zijn?   ::vergroot::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #323 Gepost op: 6-03-2017, 00:05:39 »
Dat het wel erg doorzichtig zou zijn, moest hij de Mol zijn?   ::vergroot::

Dat laat ik maar open.
Ik ben daar heel transparant in.




(net als veel lijsttrekkers)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #324 Gepost op: 6-03-2017, 00:32:09 »
Dat laat ik maar open.
Ik ben daar heel transparant in.




(net als veel lijsttrekkers)

Het was ook heel transparant zoals Jochem met die vrijstelling onder de mol vlag stond!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #325 Gepost op: 6-03-2017, 22:06:55 »
Eigenlijk zou je die hele Moltown opdracht kunnen samenvatten als:
"Wie weet waar ... woont?"
Wie weet waar Willem Wever woont? > Jochem!

Zo. Nu duik ik snel weer de Thomas tunnel in.  ::zwaai::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #326 Gepost op: 7-03-2017, 03:17:37 »
@ 06.06 (mooie tijd)

Luister naar Jochem en dan deze tekst in beeld;
"De Mol spreekt voor zich..."

En Jochem maar in zichzelf mompelen...

Edit; en hoe geestig zou het zijn als hij hier iets van "de Mol" in het zand zou schrijven? @09.07u.

*'k Zie het (nog) niet en hij heet geen Sanne...*
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 03:28:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #327 Gepost op: 7-03-2017, 09:43:32 »
Ook voor mij is Jochem de Mol. Ik word zo moe van Thomas-tunnelaars die op alles wat in dit topic wordt gezet zeggen dat dat niet klopt of niet kan of op Thomas moet slaan. Laat iedereen denken wat hij / zij wil denken.
Daarnaast geloof ik ook best dat Thomas het zou zijn hoor, als dat het geval is is hij wel echt de saaiste Mol ever! Jochem zou epic zijn. Eindelijk een Mol die zo zwaar overduidelijk Molt, dat iedereen hem direct afschrijft.
Iets waar ik al jaren op hoop... maar waar ze blijkbaar te slap voor zijn.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 09:57:11 door presentatortje »
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #328 Gepost op: 7-03-2017, 10:20:33 »
Jammer dat een geweldige kandidaat als Jochem uiteindelijk met lege handen zal staan. Al gun ik het Sanne ook. Jammer genoeg kunnen ze niet beide winnen.

Iemand die zo weinig bijgedragen heeft aan de pot verdient het niet om hem te winnen vind ik. Ik zal opgelucht zijn als Sanne straks als winnaar uit de bus komt. Bovendien vond ik haar sowieso veel leuker dan Jochem. Jochem is Nadja 2.0 male version, meh :-X

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #329 Gepost op: 7-03-2017, 11:43:11 »
Iemand die zo weinig bijgedragen heeft aan de pot

Dat vind ik nou een goed argument voor Jochem als Mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #330 Gepost op: 7-03-2017, 16:21:56 »
Ook voor mij is Jochem de Mol. Ik word zo moe van Thomas-tunnelaars die op alles wat in dit topic wordt gezet zeggen dat dat niet klopt of niet kan of op Thomas moet slaan. Laat iedereen denken wat hij / zij wil denken.
Daarnaast geloof ik ook best dat Thomas het zou zijn hoor, als dat het geval is is hij wel echt de saaiste Mol ever! Jochem zou epic zijn. Eindelijk een Mol die zo zwaar overduidelijk Molt, dat iedereen hem direct afschrijft.
Iets waar ik al jaren op hoop... maar waar ze blijkbaar te slap voor zijn.



tsja smaken over wat een leuke mol is verschillen nu eenmaal.
Wat betreft de kritiek over de " Thomas tunnelaars": Er is een heel topic met 9 pagina's  vol geschreven over waarom Thomas niet de mol is. Dat kun je van Jochem niet zeggen. Zijn topic heeft maar 17  pagina's overigens
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 16:24:39 door Moedermol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #331 Gepost op: 7-03-2017, 16:41:06 »
tsja smaken over wat een leuke mol is verschillen nu eenmaal.
Wat betreft de kritiek over de " Thomas tunnelaars": Er is een heel topic met 9 pagina's  vol geschreven over waarom Thomas niet de mol is. Dat kun je van Jochem niet zeggen. Zijn topic heeft maar 17  pagina's overigens

+1  ::ok::

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #332 Gepost op: 8-03-2017, 08:33:01 »
Ik zou het persoonlijk super vinden als niet Thomas, maar Sanne of Jochem de Mol blijkt te zijn.
Nu lees ik bij verschillende mensen dat Jochem op meerdere momenten inbreng heeft gehad die geleid heeft tot geld in de pot. En ik heb zelf ook die indruk (heb daarom ook Jochem als mollende kandidaat gezien). Ik ben wel benieuwd hoe de Jochem verdenkers deze positieve kandidatenacties in hun plaatje passen dat Jochem de Mol is (naast wat ik al gelezen heb over dat het wisselgeld is om op andere momenten geld uit de pot te kunnen halen)?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #333 Gepost op: 8-03-2017, 09:55:23 »
Goede vraag Marver1982. Voorheen hadden we ook wel eens een topic waarbij we de mogelijke molacties tegen elkaar zetten (mol Jochem vs mol Thomas bijvoorbeeld).

Mijn schot voor de boeg, en 1e aflevering mol was Jochem en ik ben daarna naar Thomas geswitcht. Ergens natuurlijk ook een wishful thinking om nog ergens te hopen op Jochem of Sanne als mol. Dit heb ik ieder jaar, tot het einde toch blijven hopen dat ik mis zit. Hahahaha  ::rofl::

Jochem heeft namelijk (als ik Thomas even buiten beschouwing laat) echt gekke dingen gedaan: porto's die niet werken, versprekingen (mol op gaan, moltontown etc), net laten afschieten, bondjes met dames die uitliepen op executies. Hij is gewoon echt een fantastische kandidaat die het spel heel goed speelt, en toch blijf ik weer hopen op die verrassende wending....
Meer L

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #334 Gepost op: 8-03-2017, 10:38:14 »
tsja smaken over wat een leuke mol is verschillen nu eenmaal.
Wat betreft de kritiek over de " Thomas tunnelaars": Er is een heel topic met 9 pagina's  vol geschreven over waarom Thomas niet de mol is. Dat kun je van Jochem niet zeggen. Zijn topic heeft maar 17  pagina's overigens

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. De reden dat dat topic (thomas NIET de Mol) er is, komt denk ik omdat, zoals ik dat zelf ook ieder jaar heb, mensen vurig hopen dat hij het niet is.
Er wijst inderdaad het meeste naar Thomas, maargoed, ikzelf heb bijna 4 jaar een fanserie gepresenteerd, maar ook gemaakt / gemonteerd. Ik weet inderdaad hoe makkelijk het is om beelden te manipuleren.
Jammer dat ik er niet meer 'onwetend' naar kan kijken, maar dat kan ik al een paar jaar niet meer.

Wat mij dus al-tijd opvalt is dat als kandidaten hun verdenking (tijdens het maken van de test) uitspreken in een biecht, is dat wanneer ze de naam uitspreken, je nóóit het biechtbeeld daarbij ziet. Daarom kan dat volledig geknipt en geplakt zijn qua audio. Erg vervelend, omdat het echte 'speuren' tegenwoordig niet echt meer op gaat. Stel het is Jochem straks, dan denkt echt 80% van het forum HOE DAN! etc. etc.

Dit alles gezegd hebbende, vind ik dit visueel en om 'lekker weg te kijken' een van de fijnste seizoenen in jaren.
Hoop nu alleen dat ik hetzelfde vind van de Mol van dit jaar.

Vorig jaar vond ik de Mol echt heel slecht. Niet eens de Mol zelf, maar de manier waarop deze in de afleveringen gemonteerd was.
Ik geloof bijvoorbeeld dat hij een super Mol was als ik een van de kandidaten was geweest.
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #335 Gepost op: 8-03-2017, 14:03:13 »
Waarom voor mij Jochem geen Mol kan zijn baseer ik op acties van hem zoals in aflevering 2 in de fabriek, the Papermill.

Samen is hij met Roos op stap.
Hij vind de 1e opdracht terwijl Roos er eigenlijk voorbij liep.
Ik zou als Mol dan ook gewoon doorlopen en meegaan met Roos en tijdrekken waar het maar kan.

Dan verdwijnt Roos opeens en is Jochem alleen over.
Wat is er mooier en beter voor de Mol om alleen achter te blijven zonder kandidaten om je heen.
Je hoeft niets meer te doen en zeker geen geld voor de pot te verdienen.
Maar wat doet Jochem?
Hij vind een nieuwe opdracht en start die ook direct.
Hij vraagt zelfs via de porto om hulp.
Die krijgt hij ook en verdiend als enige 450 euro voor pot.

Dit zou voor een Mol toch de makkelijkste opdracht moeten zijn!?
Helemaal alleen, niemand die op je vingers kijkt en je kan lekker rondlopen of in hoekje gaan zitten wachten tot de tijd verstrijkt.

Jochem deed precies het tegenovergestelde, gedrag van een kandidaat.   

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #336 Gepost op: 8-03-2017, 15:46:22 »
Waarom voor mij Jochem geen Mol kan zijn baseer ik op acties van hem zoals in aflevering 2 in de fabriek, the Papermill.

Het doel van de Mol is o.m. om naar een locatie te gaan waar één van het groepje ontvoerd wordt; daar is Jochem in geslaagd. Vervolgens kan hij in zijn eentje op pad om andere opdrachten te saboteren (hij stopt iets in zijn broekzak als Yvonne eraan komt). Daarna speelt hij een opdracht samen met Yvonne, maar daar heeft hij ook al een fout begin gemaakt (een scherm verkeerd neergezet).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2017, 15:53:28 door Avogadro »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #337 Gepost op: 8-03-2017, 16:43:10 »
Het doel van de Mol is o.m. om naar een locatie te gaan waar één van het groepje ontvoerd wordt; daar is Jochem in geslaagd. Vervolgens kan hij in zijn eentje op pad om andere opdrachten te saboteren (hij stopt iets in zijn broekzak als Yvonne eraan komt). Daarna speelt hij een opdracht samen met Yvonne, maar daar heeft hij ook al een fout begin gemaakt (een scherm verkeerd neergezet).

Hij is alleen?
Wie houdt hem in de gaten?
Waarom dan een nieuwe opdracht starten, hulp vragen en 450 euro verdienen?

Het had gewoon nul euro kunnen zijn en niemand had hem verdacht.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #338 Gepost op: 8-03-2017, 16:46:13 »
Het had gewoon nul euro kunnen zijn en niemand had hem verdacht.

Thomas is het niet gelukt om naar een locatie met een gele draad te komen waar iemand ontvoerd kon worden. (Ik durf haast te wedden dat dat de opzet was.)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2017, 16:57:52 door Avogadro »

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #339 Gepost op: 8-03-2017, 16:47:03 »
Goede vraag Marver1982. Voorheen hadden we ook wel eens een topic waarbij we de mogelijke molacties tegen elkaar zetten (mol Jochem vs mol Thomas bijvoorbeeld).

Mijn schot voor de boeg, en 1e aflevering mol was Jochem en ik ben daarna naar Thomas geswitcht. Ergens natuurlijk ook een wishful thinking om nog ergens te hopen op Jochem of Sanne als mol. Dit heb ik ieder jaar, tot het einde toch blijven hopen dat ik mis zit. Hahahaha  ::rofl::

Jochem heeft namelijk (als ik Thomas even buiten beschouwing laat) echt gekke dingen gedaan: porto's die niet werken, versprekingen (mol op gaan, moltontown etc), net laten afschieten, bondjes met dames die uitliepen op executies. Hij is gewoon echt een fantastische kandidaat die het spel heel goed speelt, en toch blijf ik weer hopen op die verrassende wending....

Dank je! Ja die wishful thinking heb ik dus ook ;) En die blijft er tot ik zaterdag het antwoord krijg!
Ik heb altijd gezegd dat als de oudste van de groep de finale haalt het de mol is. Maar Jochems positieve bijdragen weerhouden me er toch van om van Thomas af te stappen :)