Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries  (gelezen 91886 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #200 Gepost op: 27-02-2017, 18:50:13 »
In de categorie 'antieke spreekwoorden':
wie de schoen past trekke hem aan (=wie schuldig is mag zich aangesproken voelen).

Mag Sanne als Mol zichzelf aangesproken voelen omdat ze schuldig is aan het saboteren van alle opdrachten dit seizoen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 27-02-2017, 18:52:42 »
In de categorie 'antieke spreekwoorden':
wie de schoen past trekke hem aan (=wie schuldig is mag zich aangesproken voelen).

Mag Sanne als Mol zichzelf aangesproken voelen omdat ze schuldig is aan het saboteren van alle opdrachten dit seizoen?

Maar ze heeft zeer weinig gesaboteerd. Alleen maar geld lopen verdienen die Sanne  ::jaja::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 27-02-2017, 20:34:09 »
Zou een hint kunnen zijn (al denk ik niet dat Sanne de mol is, maar toch...)

Sanne zegt op 20:50 in een biechtstukje:

"Je kan natuurlijk niet zeggen....Sanne, ik ben de mol"
Kan gewoon de hele zin zijn...aan de andere kant, kan zij hier dus ook letterlijk hebben gezegd dat zij de mol is.

Dat heeft ze al twee keer letterlijk gezegd, één keer in een gesprekje met Jeroen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #203 Gepost op: 28-02-2017, 14:39:11 »
Stel je voor dat zij het echt is: dan is de reden dat Thomas zo ver komt waarschijnlijk dat hij al de hele tijd op Sanne zit.
Probleem is alleen dat Sanne veel te veel geld heeft verdiend. Dat is niet erg logisch voor een mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 4-03-2017, 22:15:13 »
Wie gelooft dat Sanne op het laatste moment heeft geswitched? Terwijl ze bij de veiling al duidelijk Thomas in de smiezen had? Ik geloof het programma niet meer. Het is afgestemd op de gemiddelde puber die dit soort verzinsels niet zal doorhebben. Men wil niet dat er een kandidaat is die de mol al een hele tijd in het vizier heeft, dat is niet leuk, veel leuker is als ze op het eind switchen want de mol hadden ze echt helemáál niet in de gaten al die tijd. Kom op zeg... De uitspraak van Sanne dat Jochem en zij afgesproken hadden dat ze beiden niet de mol zouden zijn, slaat helemaal alles. Dat moeten wij geloven dat Sanne dat geloofde?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2017, 22:18:31 door Run »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #205 Gepost op: 4-03-2017, 22:19:26 »
Ik geloof dat ze altijd Thomas in de gaten heeft gehouden (zegt ze ook letterlijk) en altijd mee heeft genomen in de test. Maar dat ze op een aantal andere mollen heeft gezeten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 5-03-2017, 00:20:28 »
Wie gelooft dat Sanne op het laatste moment heeft geswitched? Terwijl ze bij de veiling al duidelijk Thomas in de smiezen had? Ik geloof het programma niet meer. Het is afgestemd op de gemiddelde puber die dit soort verzinsels niet zal doorhebben. Men wil niet dat er een kandidaat is die de mol al een hele tijd in het vizier heeft, dat is niet leuk, veel leuker is als ze op het eind switchen want de mol hadden ze echt helemáál niet in de gaten al die tijd. Kom op zeg... De uitspraak van Sanne dat Jochem en zij afgesproken hadden dat ze beiden niet de mol zouden zijn, slaat helemaal alles. Dat moeten wij geloven dat Sanne dat geloofde?

Tijdens de executie met Diederik was zo geshokeerd door zijn exit, ze zei het zelf: "unbelievable".

Persoonlijk denk ik dus dat zij ervan uit ging dat Diederik vol op Jochem zat (aangezien het realistisch is dat de Mol op degene zit die hem verdenkt) en tot de realisatie komt dat het Jochem niet kan zijn.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 5-03-2017, 02:30:57 »
'49 Tibbe is verwijzing naar Mol Sanne! Zie Topic Moltown.
Maar zie ook het volgende;

Sanne valt in herhalingen;
Tot 2x toe achter elkaar: "Door goed te lezen" (ik denk een verwijzing naar '49 Tibbe (zie topic opdracht Moltown; "mensen; lees goed!").
Bij de 2e x moet ze er zelfs om lachen. Ze benadrukt het zó!

Ook "deduceren" herhaalt Sanne. Apart taalgebruik in deze...ook de zin waarin; tijdens biecht: "Als je het rustig las, en de dingen met elkaar verbond....dan hadden we kunnen deduceren...." Oftewel; dan hadden we conclusies kunnen trekken: '49 Tibbe is: M (-ol) (Sanne Wallis) de Vries  Oftewel; Mol de Vries.

U begrijpt, het 1 is met het ander verbonden...

Hoezo warrig?

*hoop...doet slapen. Truste!*

Omnia vincit amor

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 5-03-2017, 09:15:28 »
Dus ook Sanne begrijpt het spel niet. Opvallend! Wie begrijpt het spel wél? Wie begrijpt dat er ook in bondjes oneerlijk gespeeld wordt, dat als iemand zegt dat ie de mol niet is, dat dat een leugen kan zijn?
Een aantal begreep dat niet, die wilden gewoon dolgraag mee naar Amerika en hebben zich niet in het spel verdiept. Nou, dan doen we toch alsof niemand het spel begrijpt? Dat is leuk voor tienjarigen, de fans van Jochem!  ::pinokkio::

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #209 Gepost op: 5-03-2017, 09:43:09 »
Dus ook Sanne begrijpt het spel niet. Opvallend! Wie begrijpt het spel wél? Wie begrijpt dat er ook in bondjes oneerlijk gespeeld wordt, dat als iemand zegt dat ie de mol niet is, dat dat een leugen kan zijn?
Een aantal begreep dat niet, die wilden gewoon dolgraag mee naar Amerika en hebben zich niet in het spel verdiept. Nou, dan doen we toch alsof niemand het spel begrijpt? Dat is leuk voor tienjarigen, de fans van Jochem!  ::pinokkio::

Uit het allereerste bondjes gesprek van Sanne  met Jeroen blijkt dat Sanne heel goed begrijpt hoe het spel werkt.......

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 5-03-2017, 09:51:44 »

Ik heb ook de indruk dat Sanne het spel prima begrijpt, maar dat ze voor zichzelf uit een aantal opties een duidelijke keuze maakt. Iets wat noodzakelijk is om in de finale te kunnen winnen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 5-03-2017, 12:03:08 »
Dus ook Sanne begrijpt het spel niet.:

???

Ze staat in de finale en ze zit op de juiste mol.
Volgens mij begrijpt ze het allemaal prima  ::ok::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 6-03-2017, 11:54:56 »
???

Ze staat in de finale en ze zit op de juiste mol.
Volgens mij begrijpt ze het allemaal prima  ::ok::

Het was misschien 'een sneer' naar kandidaten die zo goedgelovig waren, dat ze zich nu ook zo gedraagt.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2017, 12:00:18 door Run »

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 6-03-2017, 20:40:54 »
Ik heb vandaag de opdracht in de duinen tig keer frame voor frame bekeken en daar viel aan haar gedrag veel op. Ik denk dat zij verantwoordelijk is voor het verdwijnen van het geld.

Voordat Sanne aan de beurt is hoor je bij de kandidaten luchtige  muziek. (Percussie)
Als Sigrid uit beeld is komt er een intemezzo met een vogel, Thomas en Jochem.
Meteen daarna dreigende/spannende muziek, Sanne die naar boven rent, de halve 500 honderd pakt en weer naar beneden gaat. Terwijl ze daar een klepje opent, is er ineens heel ander licht, er is iets tussenuit gehaald bij de montage. Mochten we iets niet zien?

Als ze de "kluwens" (zoals Diederik het noemde) aan Imanuelle geeft, is dat nog maar een klein pakketje met hooguit 7 biljetten.

Tussendoor heeft Sanne gevraagd "Mag je het blauwe klepje openmaken voor je gaat rennen, of pas als je een omweg hebt gemaakt?"
Diederik: "Nee, je mag niets doen totdat je het stokje hebt.".
Sanne: "Moet je dan eerst de oranje doen en dan pas de blauwe?"
Roos: "Jezus, Sanne!"
Een intelligente vrouw als Sanne die de uitleg niet begrepen heeft en niet weet hoe een estafette werkt?
Daar geloof ik niks van!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 7-03-2017, 00:52:31 »
Ik heb vandaag de opdracht in de duinen tig keer frame voor frame bekeken en daar viel aan haar gedrag veel op. Ik denk dat zij verantwoordelijk is voor het verdwijnen van het geld.

Voordat Sanne aan de beurt is hoor je bij de kandidaten luchtige  muziek. (Percussie)
Als Sigrid uit beeld is komt er een intemezzo met een vogel, Thomas en Jochem.
Meteen daarna dreigende/spannende muziek, Sanne die naar boven rent, de halve 500 honderd pakt en weer naar beneden gaat. Terwijl ze daar een klepje opent, is er ineens heel ander licht, er is iets tussenuit gehaald bij de montage. Mochten we iets niet zien?

Als ze de "kluwens" (zoals Diederik het noemde) aan Imanuelle geeft, is dat nog maar een klein pakketje met hooguit 7 biljetten.

Tussendoor heeft Sanne gevraagd "Mag je het blauwe klepje openmaken voor je gaat rennen, of pas als je een omweg hebt gemaakt?"
Diederik: "Nee, je mag niets doen totdat je het stokje hebt.".
Sanne: "Moet je dan eerst de oranje doen en dan pas de blauwe?"
Roos: "Jezus, Sanne!"
Een intelligente vrouw als Sanne die de uitleg niet begrepen heeft en niet weet hoe een estafette werkt?
Daar geloof ik niks van!

Sanne heeft van -500 daar een +500 gemaakt. Een verschil van 1000 euro in het voordeel van de groepspot. Dat is toch wat telt in dit spel?

Ik vond het ook raar wat ze soms deed (Zuid-Koreanen en Thai wisselen, typmachine opdracht, drinkglazen op een strand tekenen en dan inderdaad dit gesprek door de porto), maar het binnen gehaalde bedrag door haar is toch echt iets te groot om nog Mol te kunnen zijn.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 8-03-2017, 08:25:00 »
Ik zou het persoonlijk super vinden als niet Thomas, maar Sanne of Jochem de Mol blijkt te zijn.
Nu ben ik al meerdere Sanne verdenkers tegen gekomen en heb aan hen de vraag gesteld hoe ze de positieve kandidatenacties van Sanne verklaren mocht ze de Mol zijn (bv. de schietopdracht waar er onnodig geld in de pot komt). Tot zover heb ik eigenlijk nog van niemand een antwoord gekregen, zijn er hier Sanne verdenkers die er een verklaring voor (denken te ) hebben?

Offline Lazyke

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 9-03-2017, 17:56:16 »
Een paar keer geld voor de pot verdienen om jezelf niet verdacht te maken moet je gewoon doen als mol.
Met de laatste opdracht heeft ze toch lekker 12000€ uit de pot gehouden.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #217 Gepost op: 9-03-2017, 19:05:21 »
Als ze de mol is, heeft ze dat inderdaad gedaan.

Maar de finale-opdracht hing toch ook voor een aanzienlijk deel af van toeval, behendigheid en geluk?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #218 Gepost op: 9-03-2017, 20:37:45 »

Maar als dát straks als argument genoemd zal worden, dan vind ik dat buitengewoon slap. Het gaat immers niet om één molactie helemaal op het eind,
maar om de prestaties van de Mol gedurende het hele seizoen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 9-03-2017, 20:52:03 »

En met de opdrachten daarvoor 12000 in de pot gebracht. Eens met Tunnelgraver.
Als Sanne de mol is heeft ze heeeeeeeeel wat uit te leggen.