Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries  (gelezen 91920 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2017, 05:15:09 »
In de eerste aflevering, opdracht 1 stond er een getal op de muur :  353246#6.
En aangezien ik niet kan stoppen met puzzelen het volgende, misschien ver gezocht maar toch even vermelden want wie weet krijgen we nieuwe inzichten.

Dit nummer heb ik als volgt genoteerd 35 3 24 6#6
De 35ste staat van Amerika is West Virginia. = WV (afk.) kan zijn Wallis de Vries.
3 = c.
De 24ste staat van Amerika is  Missouri = MO.
6#6 kan zijn 6+6 = 12 = L
Dus zou er staan : WV c. MOL
Nu weet ik niet of de c. Kan staan voor gelijk aan/is in het Amerikaans en of  het # gezien kan worden als een plus teken (graag aanvulling) Maar als dat wel zo ik staat er feitelijk:
Wallis de Vries is de MOL. ???

Zie net dat West Virginia ook een tweede afkorting heeft W.Va., dan kan er staan W.V ac. MOL.

Ik denk eigenlijk dat dat schrijfsel op de muur een leuk toeval was (er stond bij 'open here') Maar toevallig zit in alle aflevering een Diederik die het liedje zingt Take me home ...to West Virginia (in afl 3 terwijl hij vrolijk de snelweg op rijdt.)

Offline ladynina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2017, 16:43:40 »
Als Jeroen aan Sanne vraagt of zij de MOL is heeft ze haar handen voor de borst, vlak onder haar kin.
Als je goed kijkt zie je dat de knokkels wit zijn.
Het duurt ook even voordat zij haar handen daar weghaalt.
En weer wat later staat zij te wiegen.

Al met al tekens dat zij zich erg ongemakkelijk voelt bij die vraag.
Zij vertrekt echter geen spier.
Is zij voorbereid op die vraag?

En wat zegt ze letterlijk? "Ik zeg altijd nee, als ik de mol ben ook. Ik kan me niet voorstellen dat er afleveringen geweest zijn waarbij... (Jeroen maakt af:) de mol ineens zegt: ik ben de mol. (Sanne) "Ja, ik ben de mol, neem dat nou maar van me aan."
(Jeroen) en dan gaat we er alletwee vanuit dat we niet de mol zijn.  ::)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2017, 17:20:45 »
Verspreekt Sanne zich na de veiling?

Ze zegt: 'Ik ging ervanuit dat ik 500 euro overgeboden had'.
Als kandidaat ga je toch uit van 1300 euro ?
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2017, 17:23:05 »
Verspreekt Sanne zich na de veiling?

Ze zegt: 'Ik ging ervanuit dat ik 500 euro overgeboden had'.
Als kandidaat ga je toch uit van 1300 euro ?

Maar ze doet de uitspraak pas nadat Art de groep op de hoogte bracht van Jeroen zijn verzekering. Voorkennis is het dus niet.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2017, 17:23:51 »
Maar ze doet de uitspraak pas nadat Art de groep op de hoogte bracht van Jeroen zijn verzekering. Voorkennis is het dus niet.

Klopt, maar dan is het nog raar dat je jezelf verdedigt met: "Ik dacht er maar 500 overheen te zitten''. Op het moment van bieden wist ze dat namelijk nog niet :)
You'll never walk alone

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2017, 18:52:05 »
Slim van haar om tegen Thomas te zeggen: ik ging ervan uit dat het per persoon 1300 euro was. Thomas kon moeilijk zeggen: ik niet, want hij bood als een gek. Dus hij zei dat hij dat ook dacht. Sanne had het natuurlijk best goed gehoord dat het bedrag voor de hele groep gold. Voor haar extra bewijs dat Thomas de mol is/kan zijn.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2017, 19:51:50 »
Ook wel apart dat Sanne over paardrijden begon, terwijl de volgende opdracht er één met paarden was.
Tell me what your telescope says

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2017, 14:33:43 »
Klopt, maar dan is het nog raar dat je jezelf verdedigt met: "Ik dacht er maar 500 overheen te zitten''. Op het moment van bieden wist ze dat namelijk nog niet :)
Heeft Sanne niet gezegd dat het haar tactiek als kandidaat zou zijn om af en toe te doen alsof ze voorkennis had? Volgens mij is dat wat ze hier aan het doen was.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2017, 17:16:19 »
ja en blijkbaar wisten ze dat ze naar t wilde westen gingen, dan is paardrijden niet zo'n vreemde gok

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2017, 18:51:10 »
ja en blijkbaar wisten ze dat ze naar t wilde westen gingen, dan is paardrijden niet zo'n vreemde gok

En het moment in afl. 1 dat ze vraagt of The Umbrella man de enveloppe in zijn hand had.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2017, 11:42:14 »

Art zei dat bij de executie van aflevering 3
klaar voor de strijd

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2017, 12:11:47 »
Art zei dat bij de executie van aflevering 3

Ja, bij 55.09

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2017, 08:31:42 »
Ik vind het wel interessant dat Sanne bij Molpunten en in de Stemwijzer vaak vrij hoog scoort qua mollengedrag, en er toch molacties van haar te vinden zijn (die inderdaad ook heel goed het testen van haar medekandidaten kan zijn om de Mol te ontdekken), maar dat ze toch bij weinig mensen écht verdacht is!

Ik let overigens niet altijd even goed op het forum dus misschien mis ik wel belangrijke aanwijzingen waarom ze het niet is, maar..  ::vergroot:: Ik streep haar niet echt af.
Mja, ik zag het tot nu toe echt niet. Wilde het niet zien eigenlijk. Maar na nog eens gekeken te hebben naar haar sturende rol waardoor het penningmeesterschap in handen kwam van een andere persoon (Jeroen) kan ik er niet meer omheen: Sanne is zeer waarschijnlijk de mol.

Ligt het misschien aan haar gezicht. Een beter poker face dan de meesten?

Ik vond dit wel een leuke reactie op haar twitter (ze zag er toen, executie 3e aflevering, echt niet misselijk uit) Bewijst natuurlijk niks, maar toch. Grappig in ieder geval: 

https://twitter.com/SanneWallis/status/822912492494028800
Karin Broeders
‏@KarinBroeders

@SanneWallis haar gezicht verblikt en verbloost niet bij de excutie, vindt ik maar verdacht hoor   #moltalk

@SanneWallis

Sanne Wallis deVries Retweeted Karin Broeders

Dat kwam doordat ik steeds bijna moest overgeven.
#widm

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 1-02-2017, 10:03:56 »

@SanneWallis haar gezicht verblikt en verbloost niet bij de excutie, vindt ik maar verdacht hoor   #moltalk

En ook niet als Jeroen haar vraagt of ze de MOL is.

[/quote]

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 1-02-2017, 10:36:43 »

En ook niet als Jeroen haar vraagt of ze de MOL is.
Juist toen kwam ze veel zenuwachtiger op me over dan normaal. Al leek het een toneelstukje tussen die twee. (Maar dat zegt op zich niks.)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 10:45:04 door Amethyst »

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2017, 23:50:28 »
Gepost in het Dagboek van de Mol, maar deze past ook (aangepast en aangevuld) hier:

Op Twitter noemt Sanne Wallis de Vries zich: @SanneWallis.

In dagboek 1 van de Mol staat de eerste opvallende Engelse (lied-) tekst:

'Shame on me'.  Met direct erachter: We rijden verder.

In dagboek 2: is de laatste zin: So don't try this at home.

Middenin staat het Engelse zinnetje: Where the fun never ends.     'S' en 'W ' dus wel in omgekeerde volgorde.

In dagboek 3 en 4 vind ik geen met elkaar te verbinden hoofdletters 'S' en 'W ', maar misschien vond de redactie het bovenstaande voldoende als directe verwijzing naar de naam en achternaam?

Aanvulling: Dat laatste vooral, omdat de eerste tweet van de Mol (beginnend met 'Dus') in zijn Engelse vertaling 'So' met de hoofdletter S begint. Een mogelijke connectie met/verwijzing naar de Engelstalige (song-)titels in de dagboeken.

De tweede tweet: 'Bereid je aan te passen' is te vertalen met 'Willing to adapt'.

De volgende tweets zouden dan net als de volgende dagboeken geen directe hints naar de naam van de Mol hoeven te zijn, en, wat de tweets betreft, onder meer naar uitspraken (van de Mol) kunnen verwijzen.

Verder is de titel van Dagboek 1 'Game on'. In het Nederlands niet alleen te vertalen met 'Het spel is begonnen, maar ook met: 't Spel begint.

Dat er in de eerste twee dagboeken vanuit het Engels naar het Nederlands moet worden vertaald en in de eerste twee tweets andersom, vind ik wel een aardige link met de vele 'dubbele (lees: op meerdere manieren op te vatten) dingen in de afleveringen.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 19:56:40 door Marisa »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2017, 21:55:41 »
Gepost in het Dagboek van de Mol, maar deze past ook (aangepast en aangevuld) hier:

Op Twitter noemt Sanne Wallis de Vries zich: @SanneWallis.

In dagboek 1 van de Mol staat de eerste opvallende Engelse (lied-) tekst:

'Shame on me'.  Met direct erachter: We rijden verder.

In dagboek 2: is de laatste zin: So don't try this at home.

Middenin staat het Engelse zinnetje: Where the fun never ends.     'S' en 'W ' dus wel in omgekeerde volgorde.

In dagboek 3 en 4 vind ik geen met elkaar te verbinden hoofdletters 'S' en 'W ', maar misschien vond de redactie het bovenstaande voldoende als directe verwijzing naar de naam en achternaam?

Aanvulling: Dat laatste vooral, omdat de eerste tweet van de Mol (beginnend met 'Dus') in zijn Engelse vertaling 'So' met de hoofdletter S begint. Een mogelijke connectie met/verwijzing naar de Engelstalige (song-)titels in de dagboeken.

De tweede tweet: 'Bereid je aan te passen' is te vertalen met 'Willing to adapt'.

De volgende tweets zouden dan net als de volgende dagboeken geen directe hints naar de naam van de Mol hoeven te zijn, en, wat de tweets betreft, onder meer naar uitspraken (van de Mol) kunnen verwijzen.

Verder is de titel van Dagboek 1 'Game on'. In het Nederlands niet alleen te vertalen met 'Het spel is begonnen, maar ook met: 't Spel begint.

Dat er in de eerste twee dagboeken vanuit het Engels naar het Nederlands moet worden vertaald en in de eerste twee tweets andersom, vind ik wel een aardige link met de vele 'dubbele (lees: op meerdere manieren op te vatten) dingen in de afleveringen.

over dagboek 2:

het eindigt met So don't try this at home
daarvoor de zin Where the fun never ends

de titel is verdeel en heers in het engels is dat: Divide and conquer
en dan gewoon Verdeel en heers

S W D V Sanne Wallis De Vries
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2017, 22:55:16 »
Volgorde klopt niet, vertaald en dan weer niet vertaald. Dit schakel ik onder ik Schuif zo Lang met alle puzzelstukjes tot de uitslag past bij mijn tunnel  ::hug::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2017, 23:17:43 »
over dagboek 2:

het eindigt met So don't try this at home
daarvoor de zin Where the fun never ends

de titel is verdeel en heers in het engels is dat: Divide and conquer
en dan gewoon Verdeel en heers

S W D V Sanne Wallis De Vries

Dit is in mijn ogen ook net weer wat té dubbel op.

Edit: Beter gezegd: mogelijk wat teveel gehusseld.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 00:21:36 door Marisa »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2017, 23:37:42 »
Volgorde klopt niet, vertaald en dan weer niet vertaald. Dit schakel ik onder ik Schuif zo Lang met alle puzzelstukjes tot de uitslag past bij mijn tunnel  ::hug::

sanne is niet mijn verdachte, maar ik hou liever alle opties open.
ik zoek voor iedere kandidaat aanwijzingen.
en als ik ze sterk vind stijgt die kandidaat weer op mijn lijstje.

ik vind het trouwens wel leuk dat je where the fun never ends kunt vertalen naar: waar het pleziet nooit eindigt.
waardoor je de volgorde krijgt:

ENG ------> So, don't try this at home
NED ------> Waar het plezier nooit eindigt
ENG ------> Devide and conquer
NED ------> Verdeel en heers

ja en natuurlijk is het weven met letters todat het precies past  ::rofl::
maar zo extreem was het in s13 toch ook met die zulu woorden?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 23:44:31 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?