Ha jongens. Geen NRC-chat meer van mij en Peter, maar ik had ernstig kriebelende vingers en wilde toch even wat Thomas-spammen. Ik heb in jaren niet zo ver in een tunnel gezeten zonder dat er een eenduidige hint als die van vorig jaar voor nodig was. Al vanaf aflevering één valt alles wat de beste man doet me op en het is alleen maar erger geworden.
Ik wilde vooral even een theorie naar aanleiding van gisteren in de groep gooien, maar laat ik eerst even zeggen dat mocht Thomas inderdaad de Mol blijken - en sorry, ik ga heel diep door het stof als hij het niet is - dan heeft hij het gewoon ongelofelijk goed gedaan. Er is niemand die hem als hoofdverdachte, misschien überhaupt verdachte heeft, een beetje als met Dennis destijds. Ik zie eventueel Diederik er nog voor aan om maar wat te lullen om het vervolgens dondersgoed door te hebben en de boel te winnen, maar goed. Thomas heeft voor een minimaal bedrag gezorgd, meerdere keren - hoogstwaarschijnlijk - er flink wat uit gekregen, en hij weet constant op goede posities te komen én weet eventuele dommigheden zo makkelijk op anderen af te schuiven of overtuigend te brengen als een ongelukje.
Dan even die theorie naar aanleiding van gisteren. Ja, iedereen zag hem die '2' pakken bij de enveloppen, dat zegt al een hoop. En ja, hij wilde vast voor de show die jokers brandmerken. Want lachen. Maar ik dacht gedurende de aflevering: hij deed zo ontzettend schlemielig verdacht in dat geheime gedoe met Jochem, vooral tegenover Sanne - die hem ook nog weleens zou kunnen verdenken - dat het hem niet verkeerd uitkomt om haar (o.a.) op het verkeerde been te zetten. Als hij namelijk al zo opzichtig verdacht doet met zo'n miniopdracht, dan zou hij toch niet drie weken lang de Mol kunnen zijn? Dat is wat er door mij heen ging.
Voor de rest: leuk seizoen, prachtig om naar te kijken, toffe kandidaten. En ja, elk seizoen zullen we nóg beter en sneller doorhebben wie de Mol is, het is niet anders. We zijn geen gemiddelde kijkers. Ik moet een hoop mensen nog duidelijk maken dat Thomas überhaupt verdacht is.