Gisteren na afloop van MolTalk bleken tijdens de borrel alle huidige kandidaten (min Jochem en Vincent) en Art aanwezig te zijn. Daarnaast waren Karin de Groot (kandidaten begeleider, deelnemer 2011) en Rick McCullough (regisseur) aanwezig.
Enkele scoops van de avond:
- Rick gaf aan dat vragen die niet beantwoord worden tijdens de Fandag in één overzicht naar hem gemaild kunnen worden. Ik zal dit coördineren en hem deze lijst te zijner tijd toezenden.
- Rick gaf aan dat de Fandag een kleinere opzet zal krijgen dan vorig jaar.
- Rick gaf aan dat dit jaar geprobeerd wordt minder te sturen op publiciteit: 1) de perspresentatie is in één keer gebeurd in plaats van kandidaten één voor één bekend maken en dit uitsmeren over een langere periode, 2) video’s rondom de reguliere Wie is de Mol-afleveringen zijn verminderd en (3) MolTalk wordt uitgezonden op Nederland 3, zodat mensen echt bewust moeten zappen en kiezen om ook nog MolTalk te gaan kijken in plaats van dat het op dezelfde zender wordt uitgezonden. Deze maatregelen zijn genomen om een Mol-overkill te voorkomen.
- Rick, als regisseur, gaf aan bewust dit jaar te hebben gekozen om aflevering 1 meteen te starten met/midden in een opdracht. Uit het verleden zou zijn gebleken dat de intro's, te langdradig zouden zijn en nogmaals een speluitleg van Art in bijvoorbeeld een loods (2016), zou ook niet nogmaals een optie zijn.
- Rick gaf aan dat alle beelden die wij zien in de uitzending worden opgenomen tijdens de opnames. Het is dus niet zo dat apart nog impressiebeelden worden opgenomen buiten de reguliere opnameperiode.
Scoops die een mogelijke spoiler bevatten:
- Rick gaf aan dat hij niet aanwezig zal zijn bij de Fandag omdat hij op research-reis zal zijn. Iedere fan weet wat dit betekent.
- Rick gaf aan dat een All Stars Editie niet uitgesloten is in de toekomst.
- Rick bedenkt alle hints en de kloosterhint van Klaas, was zijn grootste fout ooit. Dit seizoen zit er dan ook niet een hint in van dat kaliber.
Uit een gesprek met Roos kon ik nog opmaken dat zij en de andere huidige kandidaten niet tijdens MolTalk in het publiek mogen zitten, omdat kijkers dan mogelijk op basis van gezichtsuitdrukkingen, zaken zouden kunnen aflezen. Om die reden zullen wij de huidige kandidaten dan ook niet zien tijdens MolTalk. Roos leest overigens geen fora.
Daarnaast heb ik van Margriet nog een presentatiekaartje gekregen: