Ik ben dat gezeur eerlijk gezegd een beetje beu (oké, ik weet het ik zeur dat ik het zeuren beu ben. )
Dat mag. Net zoals ik mag vinden dat WIDM inclusief alle fuss eromheen steeds meer een gescripte BN'er-soap dreigt te worden die weinig meer met reality TV te maken heeft.
---
Maar dat is toch goed? Ze is de presentatrice van mol talk, die moet doorvragen. Anders kan iedereen loos namen gaan noemen zonder onderbouwing.
Los daarvan weten zij ook wel nu al wie de mol is, en voor de sfeer van het programma is het natuurlijk beter om het in het midden te houden.
Net als met voetbal wedstrijden, als de uitslag op voorhand bekend zou zijn zou ook niemand meer gaan kijken.
Als zij al weten wie de mol is, of dat denken te weten, dan mogen ze dat laten blijken. Anders is het gewoon een toneelstukje op de zaterdagavond.
Je vergelijking met voetbalwedstrijden begrijp ik niet zo. De wedstrijd is toch nog niet gespeeld? Wat we hier zien is een voor- of pauzebeschouwing waarin Ajax tegen SC Boerenkoolstronkeradeel moet spelen en alle analytici zich in allerlei bochten wringen om de kijker wijs te maken dat Boerenkoolstronkeradeel met nauwelijks twee doelpunten in de afgelopen 57 jaar nog altijd evenveel kans maakt op de Europacup (ofzo, ik weet niets van foebel).