Tuurlijk. Het is nog vroeg, dus was een beetje melig
Enfin, terug on topic:
Ik hoop ergens dat Jochem gaat afvallen. En het lijkt me ook niet onmogelijk. Hij zou namelijk dezelfde conclusie kunnen trekken als Ima: "Iedereen zit op Diederik". Het feit dat Ima er uit is kan dit Jochem dieper de tunnel in duwen. Hij zal nu eerder denken dat Sanne en Thomas geduchte concurrenten zijn die mee weten over Diederik dan hij en Ima. Vooral Thomas, omdat hij kamergenoot is van Diederik.
Hij zou een bondje met Sanne kunnen aangaan. Misschien van haar vernemen dat zij ook deels op Thomas zit. Dat kan Jochem tot andere gedachten brengen. Maar waarom zou Sanne dit verklappen? Tegenovergestelde kan namelijk ook gebeuren dat Sanne merkt dat de anderen op Diederik zitten. Misschien dat zij met de volgende test ook maar volop op Diederik gaat, met als risico om af te vallen.
Het is vooral belangrijk wie de volgende aflevering met wie in een subgroepje zit. Laatste aflevering was met de luchtballonnenopdracht duidelijk:
Verdachte Diederik zat in luchtballon en mol Thomas in de auto. Bij de testvragen zal dit zeker verschil hebben gemaakt. Diederik die Sanne verdenkt vult daardoor per ongeluk een vraag goed in op Thomas. Dit gold niet voor Ima en Jochem. Zij kozen dan: de mol zat in de luchtballon.
Als volgende week Sanne weer Thomas gaat stalken in een subgroepjesopdracht, dan heeft Diederik weer de voordeel op Sanne (zelfde groep als de mol). Een voordeel t.o.v. Jochem.
Het is afhankelijk van de groepsverdelingen volgende week, Jochem is nog niet veilig voor de finale. En uiteraard kan een vrijstelling roet gooien in bovenstaande speculatie.
Edit: Waarom ik HOOP dat hij afvalt.... Ik vind Jochem een prima kandidaat. Maar hij heeft een beetje teveel genepmolt. Met name Sanne, maar ook Diederik waren een stuk fanatieker in het doen slagen van de opdrachten. Daarom vind ik dat zij de finale eerder verdienen. En dat Sanne maar moge winnen.