Auteur Topic: Afleveringstitels  (gelezen 66068 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afleveringstitels
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2017, 21:47:05 »
z o g E D A A N
m E e g A A N D
E i N D e v e r h A A l
overlopende letters door de afleveringen heen zijn op alfabetische volgorde:
A A D E N
Met "meer dan normaal" blijft dit kloppen. Als we op de puntjes voor "... zo gedaan" ook nog eens "Zo gezegd" invullen, heb je behalve de dubbele AA, ook 2 E's (en een N en een D).
A = eerste letter, E = vijfde letter -> 5115, zoals te zien was op de brievenbus in aflevering 1.
5115 zien we ook terug in de leader, zoals opgemerkt door Blip: shot van 5 pistolen, dan een XI (11) op zijn kant, dan weer 5 pistolen ( en dan een shot van 1 pistool met 7 kogels...)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 22:02:31 door molecula »

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2017, 21:59:26 »
Meer dan normaal...

Meer bondjes dan normaal? Sigrid had net als Jochem en Imanuelle meer bondjes dan normaal.
Dan zou de titel weer op de afvaller kunnen slaan...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2017, 22:00:59 »
Meer dan normaal...

Meer bondjes dan normaal? Sigrid had net als Jochem en Imanuelle meer bondjes dan normaal.
Dan zou de titel weer op de afvaller kunnen slaan...

Sigrid zorgde deze aflevering voor meer geld in de pot dan normaal. ;)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2017, 22:20:12 »
Met "meer dan normaal" blijft dit kloppen. Als we op de puntjes voor "... zo gedaan" ook nog eens "Zo gezegd" invullen, heb je behalve de dubbele AA, ook 2 E's (en een N en een D).
A = eerste letter, E = vijfde letter -> 5115, zoals te zien was op de brievenbus in aflevering 1.
5115 zien we ook terug in de leader, zoals opgemerkt door Blip: shot van 5 pistolen, dan een XI (11) op zijn kant, dan weer 5 pistolen ( en dan een shot van 1 pistool met 7 kogels...)

A (h) A! Dan hebben we weer een EE N D :D Geintje ;)

Goed samengevat denk ik.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2017, 22:28:54 »
Die 1 en die 5 staan voor de a en de e.

Die dubbele A zou je verwachten in de achternaam cammaert.
Maar ze gebruiken ook een E. Dus weet je nier goed wat je moet. Een A of een E....
Of wilde ze juist twee EE(nd)jes?  ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Afleveringstitels
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2017, 23:43:54 »
 'meer dan normAAl'

AA (wederom) ...11
11 = elf
"elf=" staat tot "Elvis"

Jeroen is Elvis!
Complimentje van de productie aan Art omdat ie voor de 6e keer de presentator is (record).
Hij (Art) vond dit toch ook de leukste aflevering? Snap waarom. Groot Elvis-fan.
Omnia vincit amor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2017, 05:25:35 »
'meer dan normAAl'

AA (wederom) ...11
11 = elf
"elf=" staat tot "Elvis"

Jeroen is Elvis!


De 1 vindt het mooi gevonden. Ik bestempel het tot onzin maar ieder zijn ding.

Ik kan m versterken trouwens. Jij hebt het over AA - 11 . Er staan ook 2 e's mEEr. = 5 5 = 10e letter van het alfabet is de J van Jeroen!!!

 ::) ::) ::)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 05:30:53 door FS »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afleveringstitels
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2017, 10:10:16 »
Dus jullie willen op mij jagen/so you think you can dance -> Vincent
...zo gedaan ( zo gezegd, zo gedaan) uitspraak -> Vincent "Er moet iemand naar huis"

Bereid je aan te passen aan anderen-> Yvonne zat in het groepje  met Thomas en Imanuelle maar ging in op de vraag om hulp van Jochem. ze was bereid zich aan te passen.
Meegaand-> Yvonne was dus meegaand.

Conclusie Yvonne viel vorige week af omdat ze vol had ingezet op ->Roos. Conclusie Roos is de volgende afvaller.
Einde verhaal: dus einde verhaal voor ->Roos.

Het lijkt erop dat het een combinatie is van de tweet van de mol en de afleveringstitel naar de afvaller.

Aflevering 4

Buitengewoon
-> Roos in aflevering 3: "Sigrid had volledig de leiding, en dat deed ze buitengewoon goed." ( met dank aan hulpmol)
Meer dan normaal-> Jochem zegt na het afvallen van Sigrid: "Het was tot nu toe, vind ik echt, het meest dramatische moment" meer dan normaal dus.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2017, 10:29:13 »
Het laatste woord van de aftiteling ('einde verhaal') is steevast 'België' ::vergroot::
Niet dat ik vermoed dat de titel op iets slaat wat iedere aflevering in beeld is, maar ik wilde het toch even genoemd hebben. 8)

Leuke!  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2017, 11:30:30 »
Aflevering 4

Buitengewoon
-> Roos in aflevering 3: "Sigrid had volledig de leiding, en dat deed ze buitengewoon goed." ( met dank aan hulpmol)
Meer dan normaal-> Jochem zegt na het afvallen van Sigrid: "Het was tot nu toe, vind ik echt, het meest dramatische moment" meer dan normaal dus.

Juist, daarom zie ik in de afleveringtitels een afvallershint. Met de tweet van de mol kun je op voorhand op zoek naar wie er dan uit vliegt. De afleveringtitel bevestigt het.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2017, 14:14:10 »
Kan de afleveringstitel misschien ook simpelweg op deze uitspraak van afvaller Sigrid slaan, toen ze haar test aan het maken was?

"Ja, ik denk echt dat ik nooit meer normaal tegen de kleur rood aan kan zien na mee te hebben gedaan aan Wie is de Mol."

De suggesties die hiervoor gedaan zijn vind ik overigens sterker, maar wellicht worden er meerdere aanwijzingen gegeven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Afleveringstitels
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2017, 14:30:02 »
Ik denk nu ook dat de afleveringstitels méér zijn dan de gebruikelijke cryptische hint naar de Mol.

Vorig jaar lag in er in onze bak met kritiek ook een opmerking dat het wel een beetje voorspelbaar wordt dat de afleveringtitels altijd naar de Mol wijzen. Nu de tweets dit jaar extra nadruk leggen op de titels, denk ik dat er een rode draad in moet zitten ::jaja::

De 'aa' en eventueel ook de e, n en d zijn wat mij betreft de sterkste vondst tot nu toe ::bravo:: Maar wat het mag betekenen? Iemand toevallig een link met 'Aa' en Hunze ???
...óf niet!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2017, 14:34:44 »
Het laatste woord van de aftiteling ('einde verhaal') is steevast 'België' ::vergroot::
Niet dat ik vermoed dat de titel op iets slaat wat iedere aflevering in beeld is, maar ik wilde het toch even genoemd hebben. 8)
Nee hè, niet weer een laatste woord-hint.
Tell me what your telescope says

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Afleveringstitels
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2017, 21:31:43 »
Synoniem voor ‘meer dan normaal’ is ‘extra’.

Indien het op de volgende afvaller slaat of de Mol dan heb je de volgende opties:

1) Art zegt bij de rodeo-opdracht: “De zevende kandidaat heeft een extra verantwoordelijkheid: Die kan het tot dan toe verdiende geld verdubbelen. Moet-ie wel de overkant halen.”
De zevende kandidaat was Thomas.

2) Jochem zegt tijdens aflevering 4: ”Ik heb besloten om nog een extra bondje aan te gaan.”

3) Jeroen noemt de verzekering bij de veiling: ”Er was ook nog een extraatje bij.”

*) En Art zegt voor aanvang van de executie “Het lijkt me dat de afvaller van vandaag... daardoor met een extra kater naar huis gaat.”
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afleveringstitels
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2017, 10:19:22 »
De naam van de opdracht in de duinen is volgens de officiële site. "Zandlopers". Het parcours van de rodeo opdracht  heeft de vorm van een zandloper.

Dit doet me denken aan een woordpuzzel. Het zandloperspel.

Misschien moeten we hier iets mee met de afleveringstitels. Er zijn verschillende varianten  mogelijk. Misschien staan de afleveringstitels die we tot nog toe hebben  (nog) niet in de juiste volgende?

letterwisselspel

« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 10:21:38 door Moedermol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afleveringstitels
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2017, 11:06:11 »
De naam van de opdracht in de duinen is volgens de officiële site. "Zandlopers". Het parcours van de rodeo opdracht  heeft de vorm van een zandloper.

Dit doet me denken aan een woordpuzzel. Het zandloperspel.

Misschien moeten we hier iets mee met de afleveringstitels. Er zijn verschillende varianten  mogelijk. Misschien staan de afleveringstitels die we tot nog toe hebben  (nog) niet in de juiste volgende?

letterwisselspel

Interessante theorie. We hebben nu 1 titel met 14 letters, 1 met 12 en 2 met 8, wat voor 10 afleveringen een 'zandloper' kan opleveren van van 16/14/12/10/8/8/10/12/14/16 of van 14/12/10/8/6/6/8/10/12/14.

Maar als "zoGEDAAN" & "mEeGAAND" ergens in het midden zouden staan en je zou simpelweg letters moeten optellen, kan je nooit op de langere titels komen, zonder ook weer letters weg te laten, zoals bijvoorbeeld de G.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 11:17:18 door molecula »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afleveringstitels
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2017, 15:58:42 »
Bovenstaande opties zijn inderdaad mogelijk.
Volgens de spelregels mogen ook spaties meetellen maar dan kom je op 8, 13 en 16 uit.

Ik denk inderdaad dat er letters wijzigen, weggelaten worden en/of er bijkomen.

In het midden begint het met twee letters die wijzigen (zo wordt me)
Vervolgens komen er twee nieuwe letters bij en veranderen er weer twee enz.
( komt het getal 2 ook weer terug)
Zie voorbeeld hoe de zandloper eruit zou kunnen zien.



Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afleveringstitels
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2017, 16:28:46 »

Zie voorbeeld hoe de zandloper eruit zou kunnen zien.


Ziet er goed uit.  ::bravo::
Ik ben nu nog meer benieuwd naar de titel van volgende week.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringstitels
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2017, 16:36:08 »
Synoniem voor ‘meer dan normaal’ is ‘extra’.

Indien het op de volgende afvaller slaat of de Mol dan heb je de volgende opties:

1) Art zegt bij de rodeo-opdracht: “De zevende kandidaat heeft een extra verantwoordelijkheid: Die kan het tot dan toe verdiende geld verdubbelen. Moet-ie wel de overkant halen.”
De zevende kandidaat was Thomas.

2) Jochem zegt tijdens aflevering 4: ”Ik heb besloten om nog een extra bondje aan te gaan.”

3) Jeroen noemt de verzekering bij de veiling: ”Er was ook nog een extraatje bij.”

*) En Art zegt voor aanvang van de executie “Het lijkt me dat de afvaller van vandaag... daardoor met een extra kater naar huis gaat.”

Tijdens de run van Jeroen zegt Jochem dit: "Het is een kat- en muisspel. Dat is het. Kom Jeroen, pak hem dan!"

En tijdens de run van Imanuelle: "Imanuelle, daarvan weten we: Kat in 't bakkie."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringstitels
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2017, 16:40:19 »

Zie voorbeeld hoe de zandloper eruit zou kunnen zien.

 ::ok:: ::ok:: ::ok::