Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89191 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2017, 20:26:00 »
Toevallig had ik vorig jaar een screenshot gemaakt van de verdenkingen in  de app.
Deze geeft de stand na aflevering 4.
Op .com werd Klaas massaal verdacht  na de kloosterhint en ook in de poll van WIDM.nl was Klaas hoofdverdachte.

In de app staat Klaas op de derde plaats maar de percentages liggen dicht bij elkaar. Verklaringen over het feit dat Klaas in de app niet massaal verdacht werd waren vorig jaar:

Nieuw kijkerspubliek op zondag
niet iedereen is zo fanatiek om forums en hints te volgen.
Klaas werd hier pas na de hint massal verdacht.
Moltalk die Annemieke verdacht maakte ( Annemieke steeg plotseling ook in de WIDM.nl poll)
Jan Willem in moltalk die zijn best deed om Klaas niet te verdenken.
Het is in de app gevaarlijk om al je punten op één kandidaat te zetten dus men spreidt.
Rop werd ook hier verdacht gevonden.

Als ik het me goed herinner komen op dit forum ongeveer 700 bezoekers dat is niet vergelijkbaar met de aantallen downloads van de app.

Klaas zst vorig jaar na aflevering 4 in de top 3, Thomas bungelt vanaf het begin onderaan en dat is niet zo vreemd.  Hij werd hier ook onopvallend genoemd.


Die verklaringen zijn vooral veronderstellingen. Aan de kloosterhint is destijds heel veel aandacht besteed, niet alleen in de niche van de molfora maar ook op medianieuwssites en in allerhande columns. Die lage plaats van Klaas in de ranking blijft m.i. verdacht.
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2017, 20:40:13 »
Die verklaringen zijn vooral veronderstellingen. Aan de kloosterhint is destijds heel veel aandacht besteed, niet alleen in de niche van de molfora maar ook op medianieuwssites en in allerhande columns. Die lage plaats van Klaas in de ranking blijft m.i. verdacht.

Tsja verdachtmakingen zijn ook veronderstellingen..... ;)
Verder geeft het spreiden van de punten in de app een vertekend beeld m.i.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2017, 20:43:05 »
Die verklaringen zijn vooral veronderstellingen. Aan de kloosterhint is destijds heel veel aandacht besteed, niet alleen in de niche van de molfora maar ook op medianieuwssites en in allerhande columns. Die lage plaats van Klaas in de ranking blijft m.i. verdacht.

Ik vindt op 2% van de nummer 1 niet echt een lage plaats. En precies zoals ook opgemerkt werd door Moedermol, in de app wordt gespreid. Eigenlijk is de app gebaseerd op wie is de afvaller NIET, dan houdt je je punten. zo speel ik het spel ook. Ik zet in op mijn mol en ik zet in op de mensen die mijn mol verdenken.

______________________________________________________________________

Los van jouw reactie:
Mocht het zo zijn dat de mol laag wordt gehouden in rankings (wat ik absoluut niet geloof), wat maakt het dan uit? Ieder jaar weer zie ik hier hele discussies dat de mol in polls laag gehouden wordt en hier wordt dan flink geïrriteerd op gereageerd, maar nogmaals wat maakt het uit. Het veranderd het spel toch niet en het is ook niet zo dat je daardoor je Toto of iets dergelijks verliest.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 20:51:00 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2017, 20:48:55 »
Ik vindt op 2% van de nummer 1 niet echt een lage plaats. En precies zoals ook opgemerkt werd door Moedermol, in de app wordt gespreid. Eigenlijk is de app gebaseerd op wie is de afvaller NIET. dan houdt je je punten. zo speel ik het spel ook. Ik zet in op mijn mol en ik zet in op de mensen die mijn mol verdenken.

______________________________________________________________________

Los van jou reactie:
Mocht het zo zijn dat de mol laag wordt gehouden in rankings (wat ik absoluut niet geloof), wat maakt het dan uit? ieder jaar weer zie ik hier hele discussies dat de mol in polls laag gehouden wordt en hier wordt dan flink geïrriteerd op gereageerd, maar nogmaals wat maakt het uit. Het veranderd het spel toch niet en het is ook niet zo dat je daardoor je Toto of iets dergelijks verliest.


Tja, als het niet uitmaakt hoeven we natuurlijk überhaupt geen berichten te plaatsen (of de spellingsregels te eerbiedigen). ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 20:50:37 door Michmol »
Woosie down?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2017, 20:54:09 »

Tja, als het niet uitmaakt hoeven we natuurlijk überhaupt geen berichten te plaatsen (of de spellingsregels te eerbiedigen). ;)

Er is een verschil tussen berichten plaatsen om samen de mol te vinden of tips te geven voor de makers en het jaar in jaar uit discussiëren over het feit dat de mol in een polletje laag gehouden wordt. Iets wat puur speculatie is en nooit hard kan worden gemaakt.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 25-01-2017, 20:55:29 »
ook hier zou ik graag zien dat we het weer hebben over  wie verdenkt Wie


in plaatjes ziet dat er zo uit
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2017, 20:56:47 »
ook hier zou ik graag zien dat we het weer hebben over  wie verdenkt Wie



Oja, Ik verdenk trouwens Diederik  ::tandpastasmiley::
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2017, 20:57:12 »
Oja, Ik verdenk trouwens Diederik  ::tandpastasmiley::
gaat niet om jou :p maar om de deelnemers ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2017, 21:02:29 »
ook hier zou ik graag zien dat we het weer hebben over  wie verdenkt Wie


in plaatjes ziet dat er zo uit

Dat is wat ik nu had willen posten.Thanks!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2017, 21:02:44 »
gaat niet om jou :p maar om de deelnemers ;D

Ik snap hem, ik zat je maar te dollen (of mollen ook goed.)  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 21:05:22 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2017, 10:23:45 »
Ik hecht meer waarde aan de momenten dat de groep 1 iemand moet kiezen die een cruciale rol zal hebben in een opdracht. Als de meesten dan voor 1 iemand gaan zegt mij dat dat die persoon vertrouwd wordt.
Daar valt niet's aan te monteren nl

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2017, 11:15:11 »
Ik hecht meer waarde aan de momenten dat de groep 1 iemand moet kiezen die een cruciale rol zal hebben in een opdracht. Als de meesten dan voor 1 iemand gaan zegt mij dat dat die persoon vertrouwd wordt.
Daar valt niet's aan te monteren nl

Dat hoeft niet natuurlijk. Het is meerdere malen voorgekomen dat kandidaten de mol expres in een sleutelpositie zetten om te kijken hoe deze persoon daarin handelt. Er moet wel bij gezegd worden dat dit vaak wat meer aan het einde van het spel gebeurt, wanneer er minder kandidaten zijn en de mol vaak al wat duidelijker te vinden is.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2017, 18:31:18 »
Ja precies. Maar dat ze nu Diederik aanwijzen bij de estafette geeft voor mij aan dat hij het niet is

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2017, 21:26:12 »
Diederik -> Jeroen
Imanuelle -> Diederik
Jeroen -> ?
Jochem -> ?
Sanne -> Jochem (klikte vraag aan)
Sigrid -> ?
Thomas -> Jeroen, Sanne
Frankje Lapi

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2017, 20:44:31 »
Imanuellle schrapt Jochem zegt ze. Dus dan heeft nu over Sanne Diederik en Jeroen zoals ze vorige week benoemde?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2017, 22:27:14 »
Uit het dagboek van Sigrid (op de wie is de mol website)  blijkt dat Sigrid op één iemand zat. Vraag blijft natuurlijk, op wie?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2017, 03:53:36 »
Heb het teruggekeken. Het enige wat ze zei was "Ik wil zó graag niet op Jochem stemmen want dat gaat voor zoveel onduidelijkheid in mijn hoofd zorgen. Ik weet het niet meer." en in de vorige aflevering sprak ze haar verdachten niet uit, ze hield alleen een praatje waarom ze Jochem niet verdacht. En in de aflevering daarvoor zei ze alleen "Ik nomineer Jeroen als potentiële mol" (en de redenatie erachter) en in de eerste aflevering noemde ze "Sanne, Roos, Vincent en Jochem" valt niet veel uit te halen...

Ze zegt dat ze boos is en dat iemand wist hoeveel de Mol voor haar betekende, alsof dat haar extra boos maakte. In het dagboek noemt ze dat Jeroen wist hoeveel het voor haar betekende. In de aflevering zie je Jeroen een arm om Jochem heen slaan als ze weglopen. Gek dingetje. Je zou denken dat Jochem Sigrid gepusht heeft op/naar Diederik maar misschien zat ze op Jeroen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2017, 10:00:41 »
Dat Sigrid haar verdenkingen uit het programma werden gehouden, doet me vermoeden dat ze vol op een finalist zat, maar dat het de verkeerde finalist is. Wachten tot 11 maart dus. :-\\

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2017, 12:39:37 »
In hoeverre het betrouwbaar is staat ter discussie, maar we zien in de test wel dat Sigrid aanklikt dat de mol niet gevangen is. Dat sluit in ieder geval Jochem en Thomas uit als degenen op wie ze de test ingevuld heeft. Omdat ze Jeroen al eerder verdacht vermoed ik toch dat ze op hem ging.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2017, 12:49:28 »
In hoeverre het betrouwbaar is staat ter discussie, maar we zien in de test wel dat Sigrid aanklikt dat de mol niet gevangen is. Dat sluit in ieder geval Jochem en Thomas uit als degenen op wie ze de test ingevuld heeft. Omdat ze Jeroen al eerder verdacht vermoed ik toch dat ze op hem ging.
Nice catch!

Geloofde toch al niet dat ze ineens voor Jochem zou gaan omdat ze eerder aangaf die als enige niet verdacht te vinden. En ongeschikt als mol. En Thomas vond ze tot nu toe sowieso niet erg verdacht dus dat zou ook heel goed kunnen kloppen.