Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89310 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2017, 18:16:59 »
Daarom pleit ik er ook voor om op één of andere manier de eerdere testuitslagen bij de finalevragen op te tellen. Hierdoor, hoe vroeger je de mol ontdekt (en er vol op gaat), hoe groter de kans om ook uiteindelijk te winnen. Bijvoorbeeld elk vraag goed geldt als een halve punt extra in de finale.
Wel een beetje sneu als je een keer een vrijstelling hebt gehaald en dus geen test hebt hoeven maken. Maar op zich ook niet zo erg. Je zult nu moeten kiezen: wil ik gewoon zover mogelijk komen, dan is vrijstelling voor korte termijn gunstig. Wil ik de finale winnen, dan moet je vertrouwen op je molkeuze en puntjes sparen.

En om het terug te buigen naar On Topic: het zal leuk zijn als de kandidaten net als Sanne vertellen zoveel vragen op die, zoveel op die...

 :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2017, 22:32:06 »

Bij Sanne zit er een "knip" in nadat ze het over Jochem en Diederik heeft gehad ... en logischerwijs iets over het doen en laten van Thomas zou gaan zeggen, omdat ze die ook verdacht.


Bij Imanuelle zit  een knip. Ze zegt Ik kan voor eigen gewin gaan en vol voor i.end gaan? (De ondertiteling geeft Diederik aan).

Als je goed naar Jochem luistert vraagt hij zich af of hij iets over het hoofd ziet of Sanne het kan zijn en of Thomas het kan zijn. De testvraag vult hij in op Diederik. Verder zegt hij dat hij geen risico neemt en de test zo goed en zo snel mogelijk invult. Daarmee in het midden latend wat dat dan precies is. Spreidt hij wel of spreidt hij niet ::)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 11:52:40 door Moedermol »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #162 Gepost op: 13-02-2017, 00:15:51 »
Is dat Vlaams? Of is er wellicht een letter weggevallen en moet er 'de broek' staan? Gezien het gebruikte lidwoord kan het haast niet zo zijn dat er echt boek moet staan (het is immers 'het boek'). Maar dan nog: wat betekent dan 'de broek manipuleren'?


De boel ! ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #163 Gepost op: 13-02-2017, 00:29:05 »
Bij Imanuelle zit  een knip. Ze zegt Ik kan voor eigen gewin gaan en vol voor i.end gaan? (De ondertiteling geeft Diederik aan).

Als je goed naar Jochem luistert vraagt hij zich af of hij iets over het hoofd ziet of Sanne het kan zijn en of Thomas het kan zijn. De testvraag vult hij in op Diederik. Verder zegt hij dat hij geen risico neemt en de test zo goed en zo snel mogelijk invult. Daarmee in het midden latend wat dat dan precies is. Spreidt hij wel of spreid hij niet ::)

Die vaagheid over Jochems biecht doet me vermoeden dat hij de test het slechtst gemaakt heeft. We mogen niet weten hoe hij invult omdat hij volgende week hetzelfde doet en dan af valt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #164 Gepost op: 13-02-2017, 00:30:29 »
Die vaagheid over Jochems biecht doet me vermoeden dat hij de test het slechtst gemaakt heeft. We mogen niet weten hoe hij invult omdat hij volgende week hetzelfde doet en dan af valt.

Goede redenering!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #165 Gepost op: 13-02-2017, 07:49:24 »
Bij Imanuelle zit  een knip. Ze zegt Ik kan voor eigen gewin gaan en vol voor i.end gaan? (De ondertiteling geeft Diederik aan).

Als je goed naar Jochem luistert vraagt hij zich af of hij iets over het hoofd ziet of Sanne het kan zijn en of Thomas het kan zijn. De testvraag vult hij in op Diederik. Verder zegt hij dat hij geen risico neemt en de test zo goed en zo snel mogelijk invult. Daarmee in het midden latend wat dat dan precies is. Spreidt hij wel of spreid hij niet ::)
Re: "i.end"

Ja, ik hoorde daar al wat vreemds, maar dacht dat het een verspreking van Imanuelle was. Maar als ze de zin met "Ik kan voor eigen gewin gaan en vol voor[...] (gaan?)" uitspreekt wat denk je dan dat ze kan hebben gezegd? (niet rhetorisch bedoeld)

Ik neem aan dat ze daar toch vol op Diederik ging.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 07:51:28 door Amethyst »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #166 Gepost op: 13-02-2017, 10:08:43 »
Is Thomas wel genoemd als Mol verdachte? Volgens mij alleen Sanne een beetje. Hoe komen die anderen toch steeds door die test met een groen scherm?
Misschien heeft Thomas veel overeenkomsten met Diederik in de testvragen. Ze slapen op dezelfde kamer immers.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #167 Gepost op: 13-02-2017, 11:14:27 »
Is Thomas wel genoemd als Mol verdachte? Volgens mij alleen Sanne een beetje. Hoe komen die anderen toch steeds door die test met een groen scherm?
Misschien heeft Thomas veel overeenkomsten met Diederik in de testvragen. Ze slapen op dezelfde kamer immers.

Stel dat alleen Sanne een beetje op Thomas zit en voor de rest niemand, dan valt er per aflevering nog steeds maar één kandidaat af.
En dat is dan degene die het gewoon het aller-aller slechtst heeft gedaan, terwijl de rest (op Sanne na) het dan gewoon slecht heeft gedaan.
Je kunt dus wel degelijk een groen scherm krijgen terwijl je er helemaal naast zit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #168 Gepost op: 13-02-2017, 11:39:01 »
Re: "i.end"

Ja, ik hoorde daar al wat vreemds, maar dacht dat het een verspreking van Imanuelle was. Maar als ze de zin met "Ik kan voor eigen gewin gaan en vol voor[...] (gaan?)" uitspreekt wat denk je dan dat ze kan hebben gezegd? (niet rhetorisch bedoeld)

Ik neem aan dat ze daar toch vol op Diederik ging.

Ik denk dat het vooral montage is.
Er wordt vaker creatief gemonteerd uit eerdere biechts.
Ze begint al met zeggen dat Diederik haar hoofdverdachte is.
Voor eigen gewin gaan en vol voor Diederik gaan is ook raar want ze had immers toch al het privilege.

Dat i end (d of t) kan uit eerdere biechts komen. Misschien heeft ze eerder Yvonne en Thomas genoemd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #169 Gepost op: 13-02-2017, 11:50:15 »
Die vaagheid over Jochems biecht doet me vermoeden dat hij de test het slechtst gemaakt heeft. We mogen niet weten hoe hij invult omdat hij volgende week hetzelfde doet en dan af valt.

Die vaagheid doet mij vermoeden dat Jochem nog steeds Diederik verdenkt maar toch begint te twijfelen.

Tijdens de veiling was overduidelijk Diederik zijn hoofdverdachte dat communiceert hij ook met Sigrid. Tijdens de trail stelt Jochem  voor om duo' s te maken en hij vraagt meteen Diederik als zijn partner op de huifkar. Ook bij de underground opdracht wil hij in de buurt van Diederik blijven. De opmerking van Jochem tegen Diederik na de executie  (Dat Diederik ook expres de test het slechts gemaakt kan hebben) geeft ook aan dat Diederik nog steeds zijn verdachte is.

Wellicht komt Jochem de volgende aflevering ook door en moet het geloofwaardiger zijn dat zijn verdenkingen veranderen. We zagen vorige week Jochem al een testvraag invullen op Thomas.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #170 Gepost op: 13-02-2017, 11:57:25 »
Ik denk dat het vooral montage is.
Er wordt vaker creatief gemonteerd uit eerdere biechts.
Ze begint al met zeggen dat Diederik haar hoofdverdachte is.
Voor eigen gewin gaan en vol voor Diederik gaan is ook raar want ze had immers toch al het privilege.

Dat i end (d of t) kan uit eerdere biechts komen. Misschien heeft ze eerder Yvonne en Thomas genoemd.

Ik heb het nog eens teruggeluisterd en ik hoor de knip op dat moment eigenlijk niet. Ik vermoed dat ze "iemand" probeerde te zeggen. Toegegeven, het is niet duidelijk.

"Voor eigen gewin" kan betekenen dat ze er iemand uit wilde spelen (Sanne of Thomas) ipv voor de groep te gaan.


Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2017, 12:46:03 »
Die vaagheid doet mij vermoeden dat Jochem nog steeds Diederik verdenkt maar toch begint te twijfelen.

Tijdens de veiling was overduidelijk Diederik zijn hoofdverdachte dat communiceert hij ook met Sigrid. Tijdens de trail stelt Jochem  voor om duo' s te maken en hij vraagt meteen Diederik als zijn partner op de huifkar. Ook bij de underground opdracht wil hij in de buurt van Diederik blijven. De opmerking van Jochem tegen Diederik na de executie  (Dat Diederik ook expres de test het slechts gemaakt kan hebben) geeft ook aan dat Diederik nog steeds zijn verdachte is.

Wellicht komt Jochem de volgende aflevering ook door en moet het geloofwaardiger zijn dat zijn verdenkingen veranderen. We zagen vorige week Jochem al een testvraag invullen op Thomas.

Ik vind het ook lastig om te zeggen wie Jochem als mol ziet.
In de eerste afleveringen had ik sterk het gevoel dat hij Thomas doorhad en daardoor zelf ging mollen, laatste paar afleveringen lijkt hij idd vooral Diederik in de gaten te houden, al zie ik hem ook nog wel naar Thomas loeren.

Heeft wellicht Ima hem omgepraat naar Diederik?
En gaat ze zelf nu voor Thomas en heeft ze daarom ook gekozen om het scherm van Sanne te laten tonen en van Thomas (dus de mol en de kandidaat die het stevigste op de mol zit?). Dus puur om voor haarzelf 100% zekerheid te krijgen wie de mol is en wellicht om Jochem op het verkeerde been te zetten?

Als kandidaat lijkt het slim om twee schermen te tonen waarvan je denkt dat ze gaan afvallen omdat ze wellicht de verkeerde mol hebben. Scheelt weer een kandidaat. Aan de andere kant, je krijgt er geen extra info mee en ook geen zekerheid want je weet niet op wie ze afvallen. Als je als kandidaat het scherm van de mol laat zien en die van de degene die op de mol zit heb je ineens wel veel info als zij beide een groen scherm krijgen.






Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2017, 13:06:08 »
Ik vind het ook lastig om te zeggen wie Jochem als mol ziet.
In de eerste afleveringen had ik sterk het gevoel dat hij Thomas doorhad en daardoor zelf ging mollen, laatste paar afleveringen lijkt hij idd vooral Diederik in de gaten te houden, al zie ik hem ook nog wel naar Thomas loeren.

Heeft wellicht Ima hem omgepraat naar Diederik?


Hij kan ook tegenover iedereen doen alsof hij Diederik verdenkt, maar in werkelijkheid al vol op Thomas zitten. Als hij overtuigd is geraakt door iets wat hij heeft gezien (bijv. in de zandlopersopdracht waar hij net voor Thomas zat kan hij hem getest hebben), dit slinks nog een paar keer doet (posteropdracht lege envelop wisselen), en wie weet heeft hij ook wel gezien dat Thomas envelop 2 meteen voor zichzelf pakte, ja als je dan later jokers gaat branden zie je toch wel dat "de mol" zijn handtekening aan het zetten is...
Als je gewoon heel zeker bent kun je tegenover de groep gaan doen alsof je helemaal op iemand anders zit. Al wil je natuurlijk wel precies weten wat jouw mol allemaal doet om bij de test goed uit de voeten te kunnen. Fotografeerde hij daarom was? Alle kleren van zijn mol op een rijtje hebben? En was hij Thomas aan het schaduwen bij de rodeo? Hij vond de 750 euro waar Thomas aan voorbij liep, maar was te laat. Verder hebben we hem eigenlijk niet zien zoeken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2017, 13:15:59 »
Scherpe analyse, tureluurs!  ::ok::
Dan zou het weleens een finale Thomas - Sanne - Jochem kunnen worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2017, 13:23:44 »
Hij kan ook tegenover iedereen doen alsof hij Diederik verdenkt, maar in werkelijkheid al vol op Thomas zitten. Als hij overtuigd is geraakt door iets wat hij heeft gezien (bijv. in de zandlopersopdracht waar hij net voor Thomas zat kan hij hem getest hebben), dit slinks nog een paar keer doet (posteropdracht lege envelop wisselen), en wie weet heeft hij ook wel gezien dat Thomas envelop 2 meteen voor zichzelf pakte, ja als je dan later jokers gaat branden zie je toch wel dat "de mol" zijn handtekening aan het zetten is...

Inderdaad, hier ben ik inmiddels ook vrijwel van overtuigd. Kijk maar eens naar de blik van Jochem op Thomas bij de uitslag van de duinopdracht. Die spreekt boekdelen.
En natuurlijk krijgt Thomas bij Jochem deze uitzending ook weer een extra streepje achter zijn naam, wanneer hij hem vraagt of hij de M mag maaien.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2017, 13:27:16 »
Klopt Tureluurs.
Ik heb in een eerdere post al eens genoemd dat  Jochem  Thomas wel eens op de korrel kan  hebben.
Hij regeerde ook nauwelijks op de info die hij van Imanuelle over Diederik  kreeg tijdens de trail. Wellicht voelde hij zich daarom ook rot na de exit van Sigrid.

De rol van Imanuelle in dat bondje is ook vreemd. Zonder er iets voor terug te vragen info weggeven. Ook wat Imanuelle betreft heb ik eerder genoemd dat ze volgens mij liegt tegen Jochem. Misschien heeft zij ook Thomas in het vizier en probeert ze nu Jochem een hak te zetten door Diederik vrij te stellen van zijn scherm.

Als dat zo is heeft ze het wel heel slim aangepakt. Ze zet meteen iedereen op het verkeerde been door ze te laten denken dat ze Diederik verdenkt
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 13:36:28 door Moedermol »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2017, 13:36:43 »
Die vaagheid doet mij vermoeden dat Jochem nog steeds Diederik verdenkt maar toch begint te twijfelen.

Bij de Undergroundopdracht wordt Diederik ‘onder toezicht gesteld’. Toch denk ik dat Jochem inderdaad nog een of meer andere verdachten op het oog heeft. Imanuelle maakte Jochem tijdens de Oregon Trail wijs dat ze ‘kamikaze’ op Diederik zat. Om hun pact te bezegelen gaf ze Jochem een briefje met allerlei info over vermoedelijk Diederik. Mocht Jochem veronderstellen dat Imanuelle daadwerkelijk volledig op Diederik zit, dan lijkt het me verstandiger juist wél zijn vers gebrande joker in te zetten wanneer hijzelf ook all the way op Diederik gaat. Hij spaart zijn joker echter. Mijn interpretatie is dat Jochem blijkbaar nog een of meer andere kandidaten op het oog had en ervan uitging dat Imanuelles tunnelvisie haar fataal zou worden. Als je meent dat iemand anders de test (veel) slechter dan jij gaat maken, hoef je je joker niet in te zetten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2017, 15:15:23 »
Bij de Undergroundopdracht wordt Diederik ‘onder toezicht gesteld’. Toch denk ik dat Jochem inderdaad nog een of meer andere verdachten op het oog heeft. Imanuelle maakte Jochem tijdens de Oregon Trail wijs dat ze ‘kamikaze’ op Diederik zat. Om hun pact te bezegelen gaf ze Jochem een briefje met allerlei info over vermoedelijk Diederik. Mocht Jochem veronderstellen dat Imanuelle daadwerkelijk volledig op Diederik zit, dan lijkt het me verstandiger juist wél zijn vers gebrande joker in te zetten wanneer hijzelf ook all the way op Diederik gaat. Hij spaart zijn joker echter. Mijn interpretatie is dat Jochem blijkbaar nog een of meer andere kandidaten op het oog had en ervan uitging dat Imanuelles tunnelvisie haar fataal zou worden. Als je meent dat iemand anders de test (veel) slechter dan jij gaat maken, hoef je je joker niet in te zetten.

Precies, wellicht ging hij daarom ook niet meer in op het aanbod van Sanne om zijn "buitenvrouw" te worden. Hij heeft het allemaal niet meer nodig en wil het niet nodeloos ingewikkeld maken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2017, 16:31:21 »
Hier spreekt Jochem al zijn verdenkingen uit naar de "verkenners" Sanne en Thomas....

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #179 Gepost op: 14-02-2017, 21:39:48 »
Ik heb ook al een paar afleveringen de indruk dat Jochem vol op Thomas zit. Maar naar de rest liegt hij alles bij elkaar (denk aan zijn biecht met de uitspraak "als je de waarheid spreekt, hoef je niks te onthouden", en hij moet heul veel onthouden ;) ). Dus hij liegt naar Ima, naar Sanne, naar Diederik en Thomas, en ook naar de kijker thuis. :) En hij probeert de anderen zoveel mogelijk hem te laten verdenken door superverdacht te doen (en de montage maakt daar gretig gebruik van, wat de kans vergroot dat Jochem finalist is). Of te laten denken dat hij op Diederik zit.

Kijk, jokers sparen voor de finale, heeft alleen zin als je 100% zeker weet wie de mol is, en bang bent dat in de finale iemand anders dat ook 100% zeker weet. Dan kunnen de jokers de doorslag geven.

Sanne heeft Thomas ook wel door. Misschien durft ze nog niet vol op hem te gaan, maar ze heeft zichzelf mooi gepositioneerd naast haar mol in de Underground opdracht. Kan ze hem mooi in de gaten houden, en informatie krijgen die zij alleen heeft.

Maar aflevering 7 zal meer duidelijkheid geven.