Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89247 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #260 Gepost op: 21-02-2017, 23:27:51 »
Bij de keuze voor de finalist en zogenaamde mol van de echte Mol is het voor de Mol tijdens het spel wat onhandig als halverwege vrijwel niemand jou op het oog heeft ;-) Mocht Thomas de Mol zijn, dan nam alleen Sanne hem in dat stadium deels mee. Ze leek daarbij echter nog niet echt 100% overtuigd van hem. Toch is Sanne dan al de beoogde Mol voor Thomas, zo blijkt uit een hotelgesprek in aflevering 6. Misschien was Thomas in de cabrio meer aan het mollen om ervoor te zorgen dat in elk geval Sanne hem zou verdenken? Dat kan ik niet hard maken, maar het zou een beetje raar zijn om uiteindelijk misschien een winnaar te krijgen die eigenlijk een andere Mol op het oog had.

Fijn om weer een iets andere kijk op de zaken te lezen Molzkovicz.
Ik geloof alleen niet dat Thomas zich extra verdacht hoeft te maken voor Sanne, volgens mij heeft zij zijn spelletje allang door en is hij niet zo'n goede mol als bijvoorbeeld Dennis was. Maar mocht hij dat wel zijn, petje af, en zou toch ook best leuke TV zijn, een mol die nooit door iemand als hoofdverdachte is genoemd. Dat zou elke mol wel willen, dunkt me.

Ik heb geen link maar mol Patick vertelde daar een anekdote over. Ik dacht in Moltalk
Hij verloor het briefje dat hij stiekem van de productie kreeg uit zijn ( broek) zak.
Nu je het zegt herinner ik me ook zoiets. Dat vond ik toen ook al zo merkwaardig. Waarom iets op een briefje schrijven dat door een kandidaat gevonden kan worden als je de info ook mondeling kan geven? Het was volgens mij gewoon een leuke anecdote voor een programma als Moltalk, ik zou er geen harde conclusies aan verbinden.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 23:31:26 door molecula »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #261 Gepost op: 22-02-2017, 02:53:52 »
Even wat tussendoor, er is een aflevering waarin het lijkt dat Jochem zegt op Diederik te zitten en een vraag op Thomas lijkt in te vullen (hoe heeft de mol zijn handen op groepsfoto 5 was dat dacht ik).

Overigens ga ik er ook vanuit dat er zoveel beelden gemaakt worden dat met alles te duwen, trekken en manipuleren valt. De cameraman stelt ook vragen waarop gebiecht wordt en die vragen kunnen uitspraken ontlokken die een kandidaat anders niet had gedaan. Over de biechten is ooit gezegd dat ze kandidaten meer laten biechten dan normaal omdat het elke deelnemer evenveel tijd in het biechthok moet doorbrengen. De mol neemt meer biechten op voor aflevering tien en het zou dan opvallen als diegene steeds langer over de biecht doet. Maar dat levert dus ook tonnen materiaal op om iets mee te doen.

Het enige wat ik me blijf afragen of het eerder is gebeurd dat je uit testuitslagen kan halen dat een deelnemer niet de mol kan zijn.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #262 Gepost op: 22-02-2017, 09:03:15 »
Het enige wat ik me blijf afragen of het eerder is gebeurd dat je uit testuitslagen kan halen dat een deelnemer niet de mol kan zijn.

Volgens mij is dat best vaak voorgekomen. In seizoen 6 bijvoorbeeld kon Frédérique de Mol niet meer zijn. Toine en Peggy verdachten haar en vertrokken. Vorig jaar vloog Rop er op Tim uit, waardoor Tim de mol niet meer kon zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #263 Gepost op: 22-02-2017, 11:09:28 »
Volgens mij is dat best vaak voorgekomen. In seizoen 6 bijvoorbeeld kon Frédérique de Mol niet meer zijn. Toine en Peggy verdachten haar en vertrokken. Vorig jaar vloog Rop er op Tim uit, waardoor Tim de mol niet meer kon zijn.


Ja idd, enkel in de testbiecht van de afleveringen waarin Toine en Peggy afvielen werd vaag gehouden op wie ze inzetten, maar uit eerdere uitspraken kon je al lang en breed weten dat ze op Fréderique zaten.
Nu was dat in 2006 en waren dit soort trucs nog niet ver ontwikkeld. Ik denk wel dat in de loop der jaren steeds minder info vrijgegeven wordt van wie de kandidaten gedurende het seizoen echt verdenken zodat je niet weet op wie ze er uit gaan. Rop op Tim is dan wel een recent voorbeeld, maar zat Rop echt niet op Klaas? En was van Arjen bijv. duidelijk dat hij op Eric zat?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #264 Gepost op: 22-02-2017, 14:32:16 »
En was van Arjen bijv. duidelijk dat hij op Eric zat?

Arjen zit nog steeds op Eric  ::rofl::

Ik weet nog dat je Jan Willem Roodbeen ook kon uitsluiten door combineren van de afvaller en op wie die zat met waar Jan Willem zich in de opdrachten van die aflevering bevond. Hij was mijn mol toen dus ik weet nog goed hoe ik niet anders kon dan concluderen dat hij het écht niet kon zijn op basis van wat er gebeurd was.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #265 Gepost op: 22-02-2017, 18:11:14 »
Ja idd, enkel in de testbiecht van de afleveringen waarin Toine en Peggy afvielen werd vaag gehouden op wie ze inzetten, maar uit eerdere uitspraken kon je al lang en breed weten dat ze op Fréderique zaten.
Nu was dat in 2006 en waren dit soort trucs nog niet ver ontwikkeld. Ik denk wel dat in de loop der jaren steeds minder info vrijgegeven wordt van wie de kandidaten gedurende het seizoen echt verdenken zodat je niet weet op wie ze er uit gaan. Rop op Tim is dan wel een recent voorbeeld, maar zat Rop echt niet op Klaas? En was van Arjen bijv. duidelijk dat hij op Eric zat?
Tenzij iedereen op dezelfde zit, of je dat in ieder geval denkt maar dat de de anderen minder over de mol weten. Volgens mij kon toen ook nog iedereen op Frederique zitten? In ieder geval, dat dacht Toine toen hij er uit ging als ik het me goed herinner.

En dit seizoen Roos nog (omdat Yvonne vol op haar zat) maar daarom dacht ook het halve forum hier dat ze de volgende afvaller zou zijn (en dat was ze ook)


En over het langer biechten, ik kan me herinneren dat Yvon ooit heeft verteld dat ze dacht dat ze daar wel mee op moest passen, dat het niet op zou vallen. Maar wie weet is er sinds toen wel wat veranderd...
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 18:14:40 door Kaaasje »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #266 Gepost op: 23-02-2017, 05:53:13 »
Meen me te herinneren dat het bij Rop minder duidelijk was maar dat zal dan niet het geval zijn. Hier lijkt het me wel erg in your face gedaan, dat vind ik wel jammer eigenlijk.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #267 Gepost op: 23-02-2017, 11:26:41 »
Tenzij iedereen op dezelfde zit, of je dat in ieder geval denkt maar dat de de anderen minder over de mol weten. Volgens mij kon toen ook nog iedereen op Frederique zitten? In ieder geval, dat dacht Toine toen hij er uit ging als ik het me goed herinner.

Ja Toine dacht dat. Maar de kijker thuis wist van Roderick dat hij op Peggy zat en Milouska zat op Toine/Roderick dus voor de kijker kon Fré de mol niet meer zijn.

Het was hier ergens al eerder gepost maar ik denk inderdaad dat Jochem een vrijstelling wint en dus Freek achterna gaat. Alleen gaat zijn mol Diederik er uit dus moet hij in de finale gaan switchen net als Regina destijds. Sanne gaat op 1 mol, maar op wie?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #268 Gepost op: 24-02-2017, 16:47:33 »
Jochem is de Mol en alles is logisch...

Ja, haha. Volledig gelijk!!!
Omdat niemand van de kandidaten Thomas verdenkt alleen Sanne een klein beetje, en het hele forum en Nederland Thomas wel verdenkt manipuleren alle kandidaten en de regie ons?
Misschien manipuleren wij onze eigen waarheden wel en elkaar???
Thomas kan mol zijn en weinig verdacht, dan ben je pas echt een goede mol toch? Als alle kandidaten hem verdenken heb je iets niet helemaal goed gedaan.

Als Sanne zaterdag afvalt wordt het nog spannend de laatste weken, ik ga ervoor.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #269 Gepost op: 25-02-2017, 13:27:37 »
Diederik -> Sanne (+ Jochem)
Sanne -> Jochem (+ Thomas)
Jochem -> Diederik
 :o
Ben heel benieuwd wie er afvalt vanavond ::jaja:: Er van uitgaande dat Sanne haar laatste test vol op Jochem inzet, gaat waarschijnlijk het toeval bepalen wie onverwacht moet switchen en wie de winnaar wordt :o
Valt Sanne af, dan zitten Diederik en Jochem waarschijnlijk op elkaar in de finale ::oink::

Uitgaande van Thomas als Mol

« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 13:43:48 door Pac »
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #270 Gepost op: 25-02-2017, 13:45:09 »
Klopt, maar hoezo bepaalt toeval wie switcht en winnaar wordt? Jochem en Sanne kunnen toch ook nog op elkaar zitten in de finale? Als Diederik afvalt moet Jochem switchen op Sanne of Thomas.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #271 Gepost op: 25-02-2017, 14:03:40 »
Klopt, maar hoezo bepaalt toeval wie switcht en winnaar wordt? Jochem en Sanne kunnen toch ook nog op elkaar zitten in de finale? Als Diederik afvalt moet Jochem switchen op Sanne of Thomas.
Als alle drie fout zitten, is de afvaller random. Eén iemand ziet zijn molverdachte vertrekken en moet switchen van hoofdverdachte. Valt Jochem af dan switcht ze waarschijnlijk naar Thomas. Alleen als Diederik afvalt weten we dus niet zeker wat Jochem gaat doen inderdaad.
...óf niet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #272 Gepost op: 25-02-2017, 20:50:28 »
Sanne dus toch vol op Jochem afgelopen aflevering(en). Wow. Niemand verdenkt Thomas als hoofdverdachte?
Frankje Lapi

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #273 Gepost op: 25-02-2017, 20:51:32 »
Als ik het goed begrijp in deze fase van de aflevering:
Sanne zit op Jochem
Jochem zit op Diederik
Diederik zit op Sanne
En Thomas? Ziet echt niemand hem?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #274 Gepost op: 25-02-2017, 20:57:52 »
Thomas maakte zojuist Sanne weer uit voor mol
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #275 Gepost op: 25-02-2017, 21:25:12 »
Thomas -> Sanne, Jochem
Sanne -> Jochem, (thomas?)
Diederik -> Jochem, Sanne
Jochem vrijstelling


Frankje Lapi

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #276 Gepost op: 25-02-2017, 21:29:04 »
Niemand verdenkt Thomas! Dat is wel heeel knap gedaan dan

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #277 Gepost op: 25-02-2017, 22:09:57 »
Ik kan er met mijn verstand niet bij. Ik denk dat Jochem wel op Thomas zit, maar door de vrijstelling zien we dat niet.

Of zou toch Jochem de mol zijn?  ???

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #278 Gepost op: 25-02-2017, 22:14:17 »
Ik moet toegeven (als iemand die niet in het manipuleren van verdenkingen geloof) bij deze test is er toch echt bewust gekozen dat alle 3 de kandidaten op Jochem gedrukt hadden op vraag 20. Enkel Sanne heeft zeker op Jochem gestemd. de andere twee hooguit 2 vragen (zoals gezegd) maar dan kiezen ze echt niet vraag 20 daar voor uit.

Maar ach het is maar een klein dingetje om het spannend te houden zegmaar. :)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #279 Gepost op: 25-02-2017, 22:27:31 »
Als niemand de mol ontmaskerd? ! Is dat dan een primeur in widm? Zou cool zijn! ::zwaai::