Ik vind het mooi om te zien dat er een discussie is. Lukie4, ik snap je vraagteken bij het bericht van Kritischekijker, maar zover ik weet kennen wij elkaar niet. Ik heb me trouwens niet aangevallen gevoeld tijdens het lezen. Er wordt uitsluitend op mijn mening geschoten en daar is de discussie juist voor. Niks persoonlijks dus.
Ik kom hier ook niet om mijn gelijk te halen, maar de discussie te starten.
Ik ben het niet eens met wat Kritischekijker zegt over de vele biechten tijdens de opdrachten. Het is onbewust voor de kijker heel belangrijk om de persoonlijke touch te horen van de kandidaten. Om een ander programma als voorbeeld te nemen: The Voice of Holland. Daar kun je ook zeggen: laat de kandidaten gewoon zingen en laat niet de hele poppenkast eromheen zien. Toch komt zo’n liedje onbewust veel meer binnen als je vooraf hebt gehoord wat het persoonlijke gevoel van de zanger is bij het nummer, de emotie van de vriendin van de kandidaat ziet of een coach enthousiast ziet zijn.
Verder zag ik dat er verwarring was door de titel van het topic. Mijn mening gaat puur om aflevering 1 en dus is dit niet de conclusie die ik over het hele seizoen trek. Met de topictitel wilde ik een plek creëren om het gedurende het hele seizoen te bespreken. Ik zal weer neutraal naar volgende afleveringen kijken, maar ontken niet dat het een trend is die ik al meer seizoenen spot en dus nu al na 1 aflevering het aankaarten waard vind.
Ik had het bericht van Rick McCullough gemist, maar ik ben hier positief over. Het laat zien dat ze betrokken zijn met de fans en het is logisch om je eigen product naar de buitenwereld aan te prijzen, zolang ze er intern wel kritisch naar blijven kijken. Daarom vond ik het vorig jaar ook heel goed dat hij zijn hand in eigen boezem stak na de kloosteraanwijzing en dat ik ook merk dat er serieus geluisterd wordt naar de kritiek van de afgelopen jaren.
We zijn in Nederland heel goed in zeiken over alles, zeker zeiken zonder enige vorm van opbouwende kritiek. Daar hou ik ook niet van. Niet kritisch blijven kijken naar hele goede producten is echter nog gevaarlijker. WidM is nog steeds 1 van de mooiste paarden van stal, maar als je niet alert blijft, kan hij kreupel worden.