Haha, ik heb dit topic geopend om een plek te hebben om kritisch te zijn over dit seizoen. Ik snap de reacties nu van mensen die zeggen dat na deze aflevering dit topic nu nutteloos is, maar dat lijkt me niet verstandig. Daarnaast blijf ik bij mijn mening dat afl. 1 heel slecht in elkaar zat qua opdrachten. Afl. 2 verdient geen 10 en het zijn weer de opdrachten die het cijfer naar beneden halen.
Mijn positieve punten over afl. 1 zijn ook voor 2 van toepassing. Complimenten voor de hele goede locaties en hoe het in beeld is gebracht. Daar komt nu bij dat ik 1 van de 3 opdrachten goed vond. De kermis had zowel de goede sfeer als een klassiek spel. Jammer dat het grijpautomaat niet is gebruikt, maar dat pleit voor de makers dat ze niemand hebben aangestuurd om dat ding te ontdekken.
De andere 2 opdrachten vond ik qua spel weer niet goed. Ik werd heel enthousiast nadat Roos verdween. Dit vond ik een heel lekkere wending. Die hele fabriek was een toplocatie, maar als ik nu terugkijk op dit spel denk ik: tja, het is gemaakt om 3 kandidaten te laten verdwijnen. Er worden opdrachten niet gehaald doordat de productie kandidaten weggehaald, niet omdat de kandidaten falen of de mol molt. Tuurlijk, het was voor Jochem mogelijk om iemand anders op te roepen om het nog eens te doen, maar voor de opdracht van Diederik was dit niet mogelijk. De opdrachten in de fabriek vond ik verder niet zo interessant. Het ging echt om de verdwijningen. Ik had hier gekozen voor een een groepsopdracht waarbij het zowel mogelijk was om mensen te laten verdwijnen, als dat er toch nog met 6 personen een goed einde aan de opdracht kon worden gebracht.
De rechtbank vond ik wel heel erg scripted reality. 3 kandidaten hebben niks van de vorige 2 opdrachten meegekregen. Ze zijn zonder dat het hun fout is, weggenomen. Een groot nadeel voor ze tijdens de test natuurlijk. De opdracht van Jeroen... Was het een opdracht? Hij had geen doel. De enige functie was een scene creëren. Dan Roos, haar scene was nog absurder. Het seizoen is nu in Oregon en Nevada? Ik hoop maar dat het een hint is naar het 2e deel van het seizoen, anders is het een nog gekker uitstapje. Diederik die helemaal niks doet... Ze worden met spanning ‘ontvoerd’. Ik heb niet veel ontvoeringen meegemaakt, maar zo eindigt een ontvoering normaal gesproken niet. Oké, een ontvoering voor een vrijgezellenfeest kan nog wel eens in Vegas eindigen, maar dan miste ik haar vriendinnen en verwacht ik komende aflevering wel een bruiloft. Deze opdracht was echt een gemiste kans en anticlimax. Hier had een hele spannende 3e opdracht kunnen volgen en had ze tenminste met z’n 3en 1 opdracht laten doen.
Uiteindelijk ben ik wel stuk positiever over deze aflevering, maar de loftrompet blijft in zijn doos. Ja, WidM behoort tot de beste programma’s, maar hier zit nog veel meer potentie in. Daarom is het goed om kritisch te blijven.