Poll

Beoordeel de acties van aflevering 9.

(Moltown) Hardop denken / redeneren met een tekst is mols
(Moltown) Hardop denken / redeneren met een tekst is onmols
(Moltown) Een bord ophangen is mols
(Moltown) Een bord ophangen is onmols
(Moltown) Een bord weghalen of verhangen is mols
(Moltown) Een bord weghalen of verhangen is onmols
(Tangram) Met de touwen 12.160 euro maken is mols
(Tangram) Met de touwen 12.160 euro maken is onmols
(Tangram) Als eerste de puzzel oplossen is mols
(Tangram) Als eerste de puzzel oplossen is onmols
(Test) Genoemd zijn als verdachte door een afvaller gedurende de reeks is mols
(Test) Genoemd zijn als verdachte door een afvaller gedurende de reeks is onmols
(Test) Genoemd zijn als verdachte door een finalist gedurende de reeks is mols
(Test) Genoemd zijn als verdachte door een finalist gedurende de reeks is onmols

Auteur Topic: Molpunten 2017 - uitslag bekend  (gelezen 24942 keer)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2017, 00:11:33 »
Opvallend: poll voorspelt nu al twee keer de afvaller voor de volgende aflevering. Zal m volgende week weer nauw in de gaten houden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2017
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2017, 11:09:14 »
De poll voor aflevering 3 staat klaar! Hij is waf lang, maar ik wou genoeg keuze bieden. Bedank Kaaasje voor de suggesties  :)

Ik heb deze week alleen woensdag tijd om alles te verwerken, daarna ben ik tot zondag weg, dus hopelijk is de download er woensdag zodat ik alles kan doen. Helaas is deze poll dus wel wat korter open...
Stem ze!

Het eerste item gaat over alle opdrachten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2017, 11:46:19 »
Ik mis nog: 'Als één van de laatste lopen is (on)mols' aangezien we dat voor de eersten hebben.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2017
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2017, 18:54:17 »
Wat mij betreft zijn dat precies omgekeerden van elkaar. Dus dan heeft het geen zin om die er allebei bij te zetten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #24 Gepost op: 23-01-2017, 21:58:56 »
Wat mij betreft zijn dat precies omgekeerden van elkaar. Dus dan heeft het geen zin om die er allebei bij te zetten.

Ok, ik dacht dat er enkel punten bij of af gingen bij de kandidaten waar het over ging. Dus ik dacht dat de kandidaten op het einde niets konden verdienen voor op het einde van de rij staan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2017
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2017, 09:16:42 »
Hoe ik (ongeveer) reken met "een van de eerste zijn":

Eerste: score x 1,00
Tweede: score x 0,67
Derde: score x 0,33
Vierde: score x 0,00
Vijfde: score x -0,33
Zesde: score x -0,67
Zevende: score x -1,00
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2017
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2017, 23:28:13 »


Meest verdacht: Sanne, Jochem, Thomas
Minst verdacht: Roos...
Op enorme afstand van Roos is Jeroen de enige met een negatieve score (= niet verdacht) en daarna staan Sigrid en Imanuelle het laagst.



Roos is vooral onverdacht omdat zij als eerste de andere auto ziet, en het voorstel voor de 5th avenue doet.

De stemmen die hierna nog komen voor aflevering 3 worden nog wel verwerkt, maar ik verwacht niet dat er nog heel veel verandert. Na aflevering 4 komt er weer een nieuwe poll :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2017, 23:30:04 »
Ziet er goed uit.

Sanne is verre van mijn Mol, maar ik kan begrijpen waarom ze op basis van de feiten bovenaan staat.

Jochem en Thomas er vlak onder klopt dan met mijn gevoel dat zij het meest in aanmerking komen momenteel om Mol te zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2017, 02:22:56 »
De vraag blijft wel of we naar molgedrag of juist kandidatengedrag moeten speuren. Gezien de nadruk dat de Mol een fanatieke kandidaat lijkt en niemand dat door heeft. (al wordt vaker die indruk gewekt en is het ook wel eens tegen gevallen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2017, 11:30:02 »
De vraag blijft wel of we naar molgedrag of juist kandidatengedrag moeten speuren. Gezien de nadruk dat de Mol een fanatieke kandidaat lijkt en niemand dat door heeft. (al wordt vaker die indruk gewekt en is het ook wel eens tegen gevallen)

Vooral dat laatste. Vorig jaar gingen we de beste Mol ooit krijgen, maar zelfs zonder kloosterhint was Klaas maar een gemiddelde Mol.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2017, 12:19:32 »
Vooral dat laatste. Vorig jaar gingen we de beste Mol ooit krijgen, maar zelfs zonder kloosterhint was Klaas maar een gemiddelde Mol.

Bedoel je misschien 'de best voorbereide Mol'?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2017, 12:42:05 »
Bedoel je misschien 'de best voorbereide Mol'?

Dat was het. Dank je. ::bravo::

Dan nog blijven het holle woorden natuurlijk aangezien elke Mol gebriefd wordt en weet hoe elke opdracht in elkaar zit. In dat opzicht vond ik Klaas niet specialer dan zijn 15 voorgangers.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2017, 03:05:48 »
Vind het moeilijk te zeggen. Op mij kwam Klaas ook niet bepaald speciaal over, beetje saai zelfs. Maar de productie heeft zo achterlijk veel hints rond onze oren gegooid dat hij sowieso geen schijn van kans had zich te laten als goed voorbereide mol ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2017, 20:41:43 »
Volgens de website van widm zelf bepaalde de coach in welke volgorde de kandidaten liepen, daar valt dus weinig mols/onmols aan te doen door de overigen kandidaten

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2017, 20:46:40 »
Volgens de website van widm zelf bepaalde de coach in welke volgorde de kandidaten liepen, daar valt dus weinig mols/onmols aan te doen door de overigen kandidaten

Dat kan wel eens overeenkomen met de verdenkingen van Diederik (zoals we die horen in de uitzending). Hij lijkt me niet veel vertrouwen te hebben in vroege lopers Sigrid en Jeroen, terwijl hij een bondje heeft met laatste loper Thomas.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2017, 01:27:10 »
Klopt, zegt zeker iets over hoe Diederik er in staat. Nou is het de vraag hoe goed hij het weet haha

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molpunten 2017
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2017, 04:37:07 »
Hij verdenkt Jeroen het meest. Maar zou het dan niet logischer zijn hem ergens als laatste te plaatsen om te zien of hij iets uit haalt?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2017
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2017, 11:53:37 »
Hij verdenkt Jeroen het meest. Maar zou het dan niet logischer zijn hem ergens als laatste te plaatsen om te zien of hij iets uit haalt?

Het hangt er vanaf hoe je ingesteld bent natuurlijk. Wil je de pot vullen dan ga je je Mol saboteren en wil je je Mol testen dan zet je hem als laatste. Als Diederik al vrij zeker is van zijn Mol, dan kan het natuurlijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten 2017
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2017, 12:08:46 »
Volgens de website van widm zelf bepaalde de coach in welke volgorde de kandidaten liepen, daar valt dus weinig mols/onmols aan te doen door de overigen kandidaten
Tuurlijk. Maar ik baseer of ik iets mols/onmols vindt ook op wat er gebeurd is. Nu vind ik als een van de laatste staan mols, maar als er heel veel geld was verdiend vond ik als een van de laatste staan waarschijnlijk onmols. De mol zou dan immers zijn werk niet hebben gedaan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2017
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2017, 23:03:26 »
Aflevering vier is beschikbaar!

Helaas staat de veiling er meer in dan de andere opdrachten, maar de hooi-opdracht is niet zo veel mee te doen volgens mij.

Stem ze. En hou rekening met de veiling als je stemt in de andere opdrachten hè? 😊
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas