Ik respecteer je mening Rämon, maar volgens mij haal je nu een paar dingen door elkaar. Van Arts intelligentie en 'journalistieke hoge niveau' weten we eigenlijk concreet niet zoveel. Vooral wat dat laatste betreft hebben Karel en PJ echt hun sporen ruimhartiger verdiend dan Art, en niet alleen omdat ze ouder zijn.
En zijn lol in het presenteren van het programma zegt vooral iets over de waarde van WIDM voor Art, en niet zozeer andersom.
Enfin, ik moet bekennen dat ik ook wel enigszins aan hem gewend ben. Maar wel een beetje zoals je aan een ingegroeide teennagel kunt wennen.
Kijk even naar de afgelopen 6 seizoenen. Hoewel Pieter Jan mijn all time favoriet is, vind ik Art wel bijzonder goed/intelligent in zijn teksten. Als je zijn finale teksten vergelijkt met die van Pieter Jan doet Art zeker niet onder. Ze hebben allemaal journalistiek gestudeerd,en ik heb het nu even specifieker op het effect wat dat heeft op hun presentatie kunsten individueel. Art heeft veel gedaan in de journalistieke wereld, als je even research zou doen, misschien geen prominent programma zoals Een vandaag wat PJ doet maar hij heeft veel gedaan. Daarnaast hij is Slimste mens geworden en WIDM winnaar dus over zijn intelligentie valt sowieso niet te twisten lijkt me zo.
Nu gaat het als WIDM presentator zeker niet alleen over journalistieke kunstjes/intelligentie, maar vooral over gevoel en daarin vond ik Pieter Jan (maar ook Karel) beter, vooral beter passen bij de setting die WIDM teweeg brengt.
Ik zeg alleen dat Art niet onder doet, aangezien hij ook veel jonger is dan beide andere heren.
Enfin, iedereen heeft een andere presentatie stijl en het gevoel wat daarbij komt kijken kan door iedereen anders ervaren worden. Ik ben vooral heel blij dat we een enthiousiaste presentator hebben die enorm veel passie heeft voor dit spel. Je zou zomaar presentatoren kunnen hebben die gevraagd worden en ja zeggen voor het geld of de fame van het programma. Dat zou Art nooit doen/ gedaan hebben.