Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 86096 keer)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2017, 14:44:40 »
Op een of andere manier kunnen dit jaar de dagboeken van de mol me niet bekoren.

En er zal best een hint in te vinden zijn uiteraard. Zag al wat dingen voorbij komen her en der, maar de eerste dagboeken gingen nog wel qua leeswaarde. Dit dagboek is echt zo slecht. Waarom ingaan op het verleden en de kritiek die al op eerdere veilingen is geweest. Als makers weet je deze kritiek dus laat gewoon een veiling weg. Want inderdaad kan een mol kapitalen binnen harken en daardoor voor de eerste afvallers niet ontdekt worden want het spel is nog steeds dat degene met het minste geld waarschijnlijk de mol zal zijn.

Vond dit seizoen ook echt heel goed beginnen maar merk dat ik het nu voel afglijden en dat vind ik persoonlijk heel jammer. Maar goed, wie weet heb ik het gewoon mis en worden we weer verrast ;)
En zijn de komende dagboeken ook weer wat leuker om te lezen :D

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2017, 14:49:06 »
Laatste woorden nu : t, h, c en o.
Past nog steeds perfect bij Thomas (Thomas C. Mol?)
Conclusie van het einde verhaal?    ::vergroot::::)
Goed gevonden!  ::bravo::

Offline Grenouille

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2017, 15:42:41 »

"Dat verzeker ik je OOK" is een zeer onlogische zin (je kan makkelijk ophouden of er 'ook daar verzeker ik je van' oid van maken) dus ik gok inderdaad dat die O belangrijk is.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2017, 15:55:43 »

Het laatste woord, letterlijk.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2017, 19:55:31 »

Mooi gevonden! Gelukkig valt er tenminste toch iets zinnigs uit deze "dagboeken" te halen!

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 31-01-2017, 00:30:28 »
Dat allerlaatste zinnetje; " Dat verzeker ik je ook" dat zal wel iets te betekenen hebben, maar wat?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 31-01-2017, 00:37:05 »
Dat allerlaatste zinnetje; " Dat verzeker ik je ook" dat zal wel iets te betekenen hebben, maar wat?

Dit: "Please, publiek. Verdenk Jeroen. Die haalt de finale en het zou leuk zijn, moesten wat mensen ook op hem zitten ondanks zijn passiviteit in de eerste 3 afleveringen."

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2017, 05:06:45 »
Ben het eens met de meesten. Weinig leuk dagboek zo. Vreemd geschreven ook. De hints gaan gewoon alle kanten op alsof men dit jaar dacht 'laten we proberen iedereen dan maar verdacht te maken'. Misschien komt Thomas uit de laatste woorden, daar lijkt het wel op. Maar vind dan nog steeds jammer dat de dagboeken steeds slechter worden.

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2017, 07:55:07 »
Dit: "Please, publiek. Verdenk Jeroen. Die haalt de finale en het zou leuk zijn, moesten wat mensen ook op hem zitten ondanks zijn passiviteit in de eerste 3 afleveringen."
Precies dit. Het ligt er zo ontzettend dik bovenop.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 2-02-2017, 14:49:34 »

Dit vind ik een van de sterkere theorieën in omloop. "Einde verhaal". Het verhaal zou dan slaan op het dagboek van de mol, en einde op het laatste woord. Maar ook hier is het spoor op dit moment niet eenduidig.

Laatste woord dagboek 1: TOE
Laatste woord dagboek 2: HOME
Laatste woord dagboek 3: CAN
Laatste woord dagboek 4: OOK

Neem je hiervan de eerste letters (T, H, C, O), dan kan er inderdaad THOMAS C uitkomen.
Maar neem je hiervan de laatste letters (E, E, N, K), dan kan er ook nog steeds JEROEN K uitkomen.

Mogelijk geeft dagboek 5 hier uitsluitsel.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 2-02-2017, 14:51:21 »
Dit vind ik een van de sterkere theorieën in omloop. "Einde verhaal". Het verhaal zou dan slaan op het dagboek van de mol, en einde op het laatste woord. Maar ook hier is het spoor op dit moment niet eenduidig.

Neem je hiervan de eerste letters (T, H, C, O), dan kan er inderdaad THOMAS C uitkomen.
Maar neem je hiervan de laatste letters (E, E, N, K), dan kan er ook nog steeds JEROEN K uitkomen.

Of de TOE CAN wijst naar Jochem zijn mollenboekje. ::rofl::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2017, 14:54:44 »

Geweldig! Ik vind het wel mooi dat we met allerlei theorieen nog meer kanten opkunnen ::jaja::

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2017, 15:02:22 »
Het lijkt me heel sterk dat ze er wéér zo'n anagramhint in zouden stopppen. Het zou een stuk beter verborgen zijn, maar nog steeds 100% sluitend uiteindelijk.
Als het al een was neem ik aan dat ze nu we het gevonden hebben de dagboeken aanpassen en de hint stoppen.
...óf niet!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2017, 15:05:02 »
ligt eraan welk woord ze gaan gebruiken  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #154 Gepost op: 2-02-2017, 15:06:59 »
Het lijkt me heel sterk dat ze er wéér zo'n anagramhint in zouden stopppen. Het zou een stuk beter verborgen zijn, maar nog steeds 100% sluitend uiteindelijk.
Als het al een was neem ik aan dat ze nu we het gevonden hebben de dagboeken aanpassen en de hint stoppen.

dat lijkt me sterk, als ze een hint hebben, hebben ze die meestal al ruim een paar maanden van te voren voorbereid, ik zou het vreemd vinden dat ze hints van ons achterhouden, omdat we ''toevallig'' vroegtijdig op het antwoord zijn gekomen
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 2-02-2017, 15:13:48 »
dat lijkt me sterk, als ze een hint hebben, hebben ze die meestal al ruim een paar maanden van te voren voorbereid, ik zou het vreemd vinden dat ze hints van ons achterhouden, omdat we ''toevallig'' vroegtijdig op het antwoord zijn gekomen

Precies, en het is nog geenszins zeker dat het überhaupt wel een hint is.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 2-02-2017, 15:18:31 »

Iemand schreef hier ergens dat de productie zelfs in de week voorafgaand aan de uitzending nog monteert, en dat kan natuurlijk best zijn vanwege verdenkingen en gevonden hints tot dan toe. Een paar geplande aanwijzingen eruit, een paar andere naar een andere kandidaat erin.. Zodat het zo lang mogelijk spannend blijft. En met zo'n dagboek is dat al helemaal eenvoudig aan te passen.

Nou, mocht deze eruit gaan dan is het in elk geval goed om te weten dat hij op 2 personen kon slaan. Daar ging het me even om. ;D.

« Laatst bewerkt op: 2-02-2017, 15:21:08 door Newbie2 »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 2-02-2017, 15:52:55 »

Of ze stoppen nu de hint naar de mol en gaan met die naar de kandidaat verder ;D

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #158 Gepost op: 2-02-2017, 16:09:21 »

Heel goed gevonden. Je kan er denk ik van uit gaan dat de komende woorden zoiets zijn als MIJ, ANDER, SALVO o.i.d zijn, zodat het tot het einde voor meerdere interpretaties open staat.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2017, 21:53:09 »
Ik probeer voort te borduren op het idee dat er liedtitels in de dagboeken genoemd worden.

Googelend scoren deze artiesten hoog:

- Game on! (afl 1) Waka Flocka Flame
- Shame on me (afl 1) Avicii / Bobby Bare
- Where the fun never ends! (afl 2) ...
- (So) don't try this at home! (afl 2) Backstreet Boys / Chumbawamba / Ali Campbell / The Mitchell Brothers
- (There's) No Pity In The Rose City (afl 3) Portland Timbers
- Catch me if you can! (afl 3) Walking on Cars / Girl's Generation
- (2x) Go with the flow (afl. 4) Queens Of The Stone Age

Als je gaat zoeken met Spotify blijken veel meer artiesten bij de mogelijke liedteksten te plaatsen te zijn.

Maar ik zie er niet zo veel meer in aangezien "Where the fun never ends!" volgens mij geen liedje is en veel van de artiesten die bij liedjes te plaatsen zijn nogal obscuur zijn. Dit wijst er volgens mij op dat het gewoon toeval is dat deze uitspraken ook liedjes zijn.

Opvallend blijven de uitspraken wel. Mogelijk moeten we ze toch als hints zien maar wat ruimer interpreteren. Verwijzingen naar molacties bijvoorbeeld. Met Thomas in het achterhoofd zou je dan uitleg kunnen geven als:

Where the fun never ends! -> Thomas werd niet gepakt, de lol in het pretpark eindigde dus niet.
Go with the flow -> Thomas bood de hele tijd lekker mee (maar deed nooit een laatste bod).