Nieuwe theorie. Heeft iemand in aflevering 4 opgemerkt hoe ongelofelijk vaak de kleuren rood, geel, groen en blauw terugkomen? Over 'meer dan normaal' gesproken. Hieronder een kleine compilatie, waar ik een heleboel screenshots nog heb uitgelaten omdat het anders te groot werd.
Let vooral op hoe de kleuren steeds terugkeren in een
korte en
lange variant (de lasso met lange gele- en korte rode markering brachten me op dit idee). De kleuren geel, rood, groen en blauw corresponderen met de verschillend gekleurde deuren in de rodeo-arena, die genummerd zijn van 1 t/m 16. De laagste twee nummers van een kleur staan in de categorie
kort, de hoogste twee in
lang. Ik heb de twee nummers die per kleur in één categorie zitten gecombineerd tot tijdstippen en gekeken wat er op dat tijdstip in aflevering 4 te zien viel. Mijn observaties staan in de kolom
Wie/wat in beeld.
Conclusies op basis van kleurenschema[1] Op exact 01:05 zegt Art het woord MOL. Op 9:13 is alleen Jeroen te zien. Geel staat voor mol, dus Jeroen is de mol.
[2] Op 02:06 en 10:14 is alleen Jeroen te zien. Groen staat voor groen scherm. Jeroen gaat dus altijd door naar de volgende aflevering.
[3] Op 03:07 zijn Jochem en Diederik te zien. Rood staat voor rood scherm. Jochem en Diederik gaan dus niet door naar de finale. Op 11:15 is de hele groep minus Sigrid te zien. Zij kreeg een rood scherm te zien en viel af in deze aflevering.
[4] Op 07:08 is Imanuelle te zien en op 12:16 zien we Jochem. Op basis van de 'naar huis'-theorie is Imanuelle de eerstvolgende afvaller. Kort blauw is de eerste afvaller, lang blauw de tweede. Na Imanuelle zal Jochem dus de volgende afvaller zijn. Diederik wordt de laatste afvaller.
[5] Degenen die niet voorkomen in dit schema zijn Thomas en Sanne. Zij halen dus de finale.
Ik heb geen aanwijzing voor de winnaar kunnen vinden.
Okee, schieten maar!