Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 46480 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #140 Gepost op: 17-01-2017, 16:04:38 »
Ik kreeg helemaal niet de indruk dat Immanuelle op Jeroen wilde stemmen, maar te laat was. Ik denk dat ze op Diederik wilde stemmen maar op dat moment ook wel begreep dat dat er helemaal niet meer toe deed, omdat er inmiddels al een meerderheid was voor Roos. Hoe dan ook maakte het niets uit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #141 Gepost op: 17-01-2017, 16:05:11 »
Toen ik het keek verwachtte ik in ieder geval dat er nog wat verder gediscusieerd zou worden. De stemming kwam (in ieder geval volgens de montage) al gelijk na Art was uitgesproken.

Hier zat natuurlijk een flinke discussie tussen die eruit geknipt is helaas. Ik denk dat we daar wel van uit kunnen gaan. (Dat er een knip zit is te zien aan veranderde houdingen van de kandidaten en Imanuelle die ineens pen en papier heeft.)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 16:13:42 door Heinz »

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2017, 16:17:28 »
Wat mij enorm opviel: Diederik en Jeroen hadden dezelfde kleding aan als de dag ervoor, terwijl Roos overduidelijk een ander t-shirt aan had. Wanneer heeft Roos de kans gehad zich om te kleden? Zowel Jeroen als Diederik zijn in de stad gebleven en hadden zeker kans om even langs de hotelkamer te gaan om zich om te kleden, maar zij hebben dat niet gedaan. Erg raar!

Ik zie Diederik in de loods met een donkergroen shirt en in de rechtbank met een lichtgroen shirt. Volgens mij heeft hij zich in de hotelkamer waar hij moest overnachten omgekleed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2017, 16:33:23 »
Hier zat natuurlijk een flinke discussie tussen die eruit geknipt is helaas. Ik denk dat we daar wel van uit kunnen gaan. (Dat er een knip zit is te zien aan veranderde houdingen van de kandidaten en Imanuelle die ineens pen en papier heeft.)
Daar heb je waarschijnlijk een punt. Toch reageert Yvonne wanneer Sanne 'Jeroen' roept vrij verbaasd: 'Als leugenaar bedoel je? Oké.' In ieder geval heeft Sanne nog niet heel duidelijk haar standpunt verteld op het moment dat ze gaat stemmen. Maar of dat ook is waarom Imanuelle niet meestemt, ik heb geen flauw idee.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2017, 19:04:31 »
hmm ? in het extra filmpje van jeroen als elvis zegt hij  mijn opdracht was te vertellen wat ik die dag had gedaan""
is dit een widm opdracht ? zo ja wat kon hij ermee verdienen?

rol van Mol in deze opdracht is iets wat me bezighoudt.
Mol in jury: twijfel zaaien en de meerderheid laten kiezen op een waarheidspreker. helaas krijgt 1 persoon vrijstelling, maar geen geld in pot
kandidaat in jury: letten op tells voor leugens en de leugenaar ontmaskeren


mol als leugenaar: gewoon t zelfde doen als kandidaat. je leugenverhaal niet te dik aanzetten en geloofwaardig houden, evt inspelen op sentiment. doel geen geld in de pot
kandidaat als leugenaar: zie boven, doel vrijstelling
erg sportieve kandidaat als leugenaar ( utopie): bizar verhaal vertellen en zoveel mogelijk tells gebruiken dat je liegt, doel geld in pot

mol als waarheidsspreker: je verhaal zo ongeloofwaardig opzetten , hier een daar een tell gebruiken dat je zou kunnen liegen. doel, dat jury joe verhaal kiest en geen geld in pot
kandi als waarheidsspreker (ik ga er vanuit dat ze geen geheime prijs hadden ); enige doel is de jury hun verhaal doen geloven. geen tells en zo weinig mogelijk uitbreiden met bizarre dingen.

roos heeft veel minder leugentells als voorheen, dus zal wel kandidaat zijn
jeroen houdt zn merkwaardige verhaal binnen de lijntjes en vertoont weinig tells, wel nerveus. al meer mols dan roos
diederik zijn positie is lastig, omdat de rol als mol en als kandidaat hier samenvallen

ik geloof dat de mol in de jury zat en meegaat met de verkeerde keuze zonder deze zelf te dik aan te zetten.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2017, 20:28:53 »
Ik kreeg helemaal niet de indruk dat Immanuelle op Jeroen wilde stemmen, maar te laat was. Ik denk dat ze op Diederik wilde stemmen maar op dat moment ook wel begreep dat dat er helemaal niet meer toe deed, omdat er inmiddels al een meerderheid was voor Roos. Hoe dan ook maakte het niets uit.
Ik blijf het raar vinden dat het zo mak ging. Zoals Heinz ook zegt: hier moet een hele discussie aan vooraf zijn gegaan. Als kandidaat wil je echt niet dat een andere kandidaat de vrijstelling krijgt. Wat is hier gebeurd? Immanuelle heeft op iemand anders dan Diederik willen stemmen. Dat denk ik omdat ze nog uitweidde over hoe goed hij had gelogen, met zijn 6 mini bevertjes. Ik ben nog steeds verbluft over het feit dat alleen Jochem Diederik als leugenaar weet aan te wijzen. Toch overduidelijk? Het is WIDM: natuurlijk zijn de fantasievolle verhalen echt gebeurd en het makke verhaal niet....Snap er nog steeds niks van. Ook niet welke rol de mol hier zou kunnen hebben, mocht de mol bij de leugenaars zitten. En hoe is nu toch bepaald dat Diederik ging liegen? Dat is al gebeurd voordat ze de tripjes gingen maken.
Meer L

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2017, 21:27:13 »
Zoals Heinz ook zegt: hier moet een hele discussie aan vooraf zijn gegaan. 

Een discussie als deze?


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2017, 21:32:57 »
Lijkt op een scène uit de moeder aller rechtbankfilms: 12 Angry Men, met Henry Fonda.

Het verhaal voor die film werd geschreven door Reginald Rose. Een hint?

Heb het boek meer dan 20 jaar geleden nog voor m'n Engelse lijst gelezen, vandaar dat ik me de naam van de auteur herinnerde.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 21:34:59 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2017, 13:09:37 »
Citaat
Uit Céciles column over WIDM:
Dan tot slot de rechtbankopdracht: tuurlijk vertelde Roos de waarheid, ze zat niet aan haar neus, lachte, en vertelde zo'n ongeloofwaardig verhaal dat het wel waar móest zijn. Achter de schermen hoorde ik gisteravond dat ze om in Vegas te komen oneindig lang had moeten vliegen, met overstappen en alles.

Zou dit waar zijn? Ik zou niet weten waarom hierover achter-de-schermen zou worden gelogen. Dat maakt de speculaties dat Roos nog zou hebben geschoten op de kermis heel wat ongeloofwaardiger.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #149 Gepost op: 18-01-2017, 16:20:11 »
Lijkt op een scène uit de moeder aller rechtbankfilms: 12 Angry Men, met Henry Fonda.

Het verhaal voor die film werd geschreven door Reginald Rose. Een hint?

Een backstagefoto die (in ieder geval volgens jou) lijkt op een scène uit een film waarvan het corresponderende boek geschreven is door iemand wiens achternaam, fonetisch uitgesproken, overeen komt met de voornaam van één van de deelnemers....

Nee, ik denk niet dat dit een hint is  ::rofl::.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2017, 09:32:44 »
Nee, waarschijnlijk niet. De naam van de rechtbank misschien wel: het Gus J. Solomon United States Courthouse.



Volgens Wikipedia staat de letter J voor Jerome. Dat is Engels voor Jeroen. En als we de overige letters van de naam door elkaar husselen zou je daar GO ON, U.S.'s MOL of U.S. MOL. GO, SON! van kunnen maken...
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2017, 10:59:21 »
Maar ook dat is ontzettend vergezocht  ::oink:: WIDM-hints zijn nooit zó lastig dat het uit 5 stappen bestaat. Daarnaast heet die rechtbank zo en zullen ze niet net zo lang zoeken naar een rechtbank die een naam heeft die toevallig ook een hint is.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2017, 11:13:56 »
Maar ook dat is ontzettend vergezocht  ::oink:: WIDM-hints zijn nooit zó lastig dat het uit 5 stappen bestaat. Daarnaast heet die rechtbank zo en zullen ze niet net zo lang zoeken naar een rechtbank die een naam heeft die toevallig ook een hint is.

denk maar aan S11 en Jan Koojman die de hint naar Art vond.
bleek niks te zijn
klaar voor de strijd

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2017, 12:21:59 »
de naam van de rechtbank kunnen ze niet op een realistische manier wijzigen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2017, 13:38:15 »
We zagen Diederik niks doen.
Jeroen was Elvis.
Roos in Las Vegas.

Ik dacht, uiteraard zeer vergezocht, bij de combi Elvis en Las Vegas gelijk aan Viva Las Vegas.

Ik dacht, misschien een hint in deze tekst?

Bright light city gonna set my soul
Gonna set my soul on fire
Got a whole lot of money that's ready to burn,
So get those stakes up higher
There's a thousand pretty women waitin' out there
And they're all livin' the devil may care
And I'm just the devil with love to spare, so
Viva Las Vegas, Viva Las Vegas
How I wish that there were more
Than the twenty-four hours in the day
Even if there were forty more
I wouldn't sleep a minute away
Oh, there's black jack and poker and the roulette wheel
A fortune won and lost on ev'ry deal
All you need's a strong heart and a nerve of steel
Viva Las Vegas, Viva Las Vegas
Viva Las Vegas with you neon flashin'
And your one arm bandits crashin'
All those hopes down the drain
Viva Las Vegas turnin' day into nighttime
Turnin' night into daytime
If you see it once
You'll never be the same again
I'm gonna keep on the run
I'm gonna have me some fun
If it costs me my very last dime
If I wind up broke up well
I'll always remember that I had a swingin' time
I'm gonna give it ev'rything I've got
Lady luck please let the dice stay hot
Let me shoot a seven with ev'ry shot, ah
Viva Las Vegas, Viva Las Vegas,
Viva Las Vegas, viva, viva Las Vegas
Laten we jabberen.

Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2017, 16:15:18 »
Wie gelooft er nou dat je in een avondje natuur een familie bevers met schattige kindjes spot, daar moet je minstens een maand voor in het bos liggen wachten...
mss. zie je dan ook Yogy Bear.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2017, 16:49:43 »
ook de andere 6 hadden kans op jokers en een zwarte vrijstelling, alleen niemand van deze 6 kandidaten heeft dat grijpmachien gezien op de kermis/amusementspark.

eerlijk genoeg lijkt mij ;)

Vond het vooral vreemd dat Art niet super mysterieus "...er konden jokers en vrijstellingen verdient worden vanavond, maar helaas." ging zeggen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #157 Gepost op: 19-01-2017, 16:57:16 »
Ineens dringt het tot mij door wat een wonderlijk dilemma dit is geweest voor de 3 ontvoerden. Wie gaat de waarheid vertellen en wie gaat er liegen. Er blijft sowieso 1 fantastisch verhaal over tegenover 1 ongeloofwaardig (helemaal niets gedaan). Dus stel : Diederik gaat de waarheid vertellen en Jeroen gaat liegen en vertelt dat hij ook niets heeft gedaan. Dan denken ze : Roos liegt, de anderen deden niets en Roos naar Las Vegas, ja dag. Andersom idem dito, de groep zal er vanuit gaan dat het "niets doen" verhaal waar is en het fantastische verhaal niet. Laat je 1 van de 2 een ánder fantastisch verhaal verzinnen, dan zullen ze weer niet geloven dat "niets gedaan" waar kan zijn. De enige oplossing voor deze kandidaten was dus wel dat Diederik ook iets fantastisch ging vertellen...hij heeft de vrijstelling niet direkt in de schoot geworpen gekregen (hij had als leugenaar ontmaskerd kunnen worden), maar hij was door de opzet wel de enige die in aanmerking kon komen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2017, 17:29:39 »
Vond het vooral vreemd dat Art niet super mysterieus "...er konden jokers en vrijstellingen verdient worden vanavond, maar helaas." ging zeggen.

Dit!!!! Daarom vraag ik me dus af of die automaat nou wel echt werkte. Dit is hét moment voor Art om te zeggen: 'Oh nog 1 ding, hebben jullie die jokers niet gezien? Tot later.' De groep met stomheid geslagen achterlatend.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2017, 18:45:39 »

Volgens Wikipedia staat de letter J voor Jerome. Dat is Engels voor Jeroen. En als we de overige letters van de naam door elkaar husselen zou je daar GO ON, U.S.'s MOL of U.S. MOL. GO, SON! van kunnen maken...

Het is jammer dat Gus J. niet Gus J.E. heet.
Dan zou jouw mol namelijk een mole kunnen zijn. Dat zou het voor mij ietsje geloofwaardiger maken, als volledig Engelse tekst.
Je anagrammetjes zijn wel leuk, trouwens.