Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 46486 keer)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2017, 18:56:08 »
Er zijn ook mensen (waaronder ik en ik denk ook veel andere mannen) die een set kleding twee dagen dragen. ;)

Dat lijkt me niet het antwoord. Diederik heeft nog geen een dag in WIDM hetzelfde aan gehad, waarom zou hij daar nu net mee gaan beginnen? Hetzelfde geldt voor Jeroen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2017, 22:49:51 »
Dat lijkt me niet het antwoord. Diederik heeft nog geen een dag in WIDM hetzelfde aan gehad, waarom zou hij daar nu net mee gaan beginnen? Hetzelfde geldt voor Jeroen.
Terwijl Diederik de enige is die in zijn verhaal zegt dat hij in zijn hotelkamer spullen voor een nacht mocht pakken (dit had natuurlijk alarmbellen moeten laten rinkelen bij zijn kamergenoot...)

Zoveel dagen zijn er trouwens nog niet voorbij dat hij daar 'ineens' mee begint, maar goed opgemerkt!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2017, 23:15:07 »
Dat lijkt me niet het antwoord. Diederik heeft nog geen een dag in WIDM hetzelfde aan gehad, waarom zou hij daar nu net mee gaan beginnen? Hetzelfde geldt voor Jeroen.
Hij heeft vast zo'n speciaal kanopak en zwemvest aangehad. Bovendien een rugzakje met een verrekijker.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2017, 07:31:50 »
Hij heeft vast zo'n speciaal kanopak en zwemvest aangehad. Bovendien een rugzakje met een verrekijker.


Om dan daarmee op bed een natuurfilm te kijken, bedoel je?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2017, 08:06:09 »
Om dan daarmee op bed een natuurfilm te kijken, bedoel je?

Op een waterbed. ;D

Offline Neuroot

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2017, 10:28:56 »
Waarschijnlijk is het al eerder benoemd, maar ik vind het echt heel raar dat de overige 6 kandidaten geen kans hadden op een vrijstelling. Diederik, Roos en Jeroen kregen zomaar een kans op een vrijstelling zonder dat ze er iets 'speciaals' voor gedaan hadden.

ook de andere 6 hadden kans op jokers en een zwarte vrijstelling, alleen niemand van deze 6 kandidaten heeft dat grijpmachien gezien op de kermis/amusementspark.

eerlijk genoeg lijkt mij ;)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2017, 10:40:10 »
ook de andere 6 hadden kans op jokers en een zwarte vrijstelling, alleen niemand van deze 6 kandidaten heeft dat grijpmachien gezien op de kermis/amusementspark.

eerlijk genoeg lijkt mij ;)
 

We weten niet of niemand dat gezien heeft en ook niet of er toch iemand wat uit heeft gehaald. Men laat ons niet alles zien  ::ohno::

Offline Neuroot

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2017, 10:44:17 »
 

We weten niet of niemand dat gezien heeft en ook niet of er toch iemand wat uit heeft gehaald. Men laat ons niet alles zien  ::ohno::

ook dat klopt, maar de kans was er in ieder geval wel  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2017, 11:01:40 »
 

We weten niet of niemand dat gezien heeft en ook niet of er toch iemand wat uit heeft gehaald. Men laat ons niet alles zien  ::ohno::

Waarom zouden ze ons onthouden van deze mooie spannende beelden? Bovendien heeft niemand wat ingezet tijdens de test.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2017, 11:13:42 »
Waarom zouden ze ons onthouden van deze mooie spannende beelden? Bovendien heeft niemand wat ingezet tijdens de test.

Omdat de Mol geen belang heeft bij jokers, zouden we degene die eventueel wél jokers eruit heeft willen halen of gehaald al af kunnen schrijven als Mol?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2017, 11:20:59 »
Omdat de Mol geen belang heeft bij jokers, zouden we degene die eventueel wél jokers eruit heeft willen halen of gehaald al af kunnen schrijven als Mol?

niet persé. S13 laseropdracht aflevering 2. Kees pakte ook verstopte jokers daar
terwijl alleen hij en Carolien dat deden/vonden
klaar voor de strijd

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2017, 11:23:44 »
Omdat de Mol geen belang heeft bij jokers, zouden we degene die eventueel wél jokers eruit heeft willen halen of gehaald al af kunnen schrijven als Mol?

Hier heb ik tegenstrijdige gedachtes over, het klopt dat de mol geen belang heeft bij jokers etc.
Maar als de mol in deze groep van 6 heeft zit, zou hij dan niet toch naar die machine zijn toegelopen/de andere kandidaten hierop attenderen?

Dit zorgt er namelijk wel voor dat je met je rug naar de snipers gaat staan en daardoor sneller afgeschoten word.

Offline Neuroot

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2017, 12:47:58 »


Dit zorgt er namelijk wel voor dat je met je rug naar de snipers gaat staan en daardoor sneller afgeschoten word.

of word de grijpmachine ook een attractie genoemd, en zou je daar dus veilig kunnen vissen?

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2017, 14:26:25 »
Naast liegen gaat de waarheid vertellen Roos dus ook niet al te goed af ..  ::ohno::

Een overrompelde kandidaat had dit Vegas verhaal toch veel geloofwaardiger (moeten) kunnen brengen? Zou in ieder geval een prima molactie zijn om een verhaal, dat waarheid is, op een manier te brengen waardoor niemand het gelooft; geen 1000euro in de pot. 

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2017, 14:28:22 »
of word de grijpmachine ook een attractie genoemd, en zou je daar dus veilig kunnen vissen?


Ja dit is dus het moeilijke hierin, de mol wil altijd de kandidaten afleiden, dus vandaar mijn eerdere gedachte dat als de mol tussen die 6 kandidaten zou zitten, hij altijd dat apparaat zou gebruiken als tool hiervoor.

Lijkt mij wel dat de mol daadwerkelijk in die groep van 6 zit, anders is hij 24 uur weg van de groep.

Hoe dan ook, de eerste 2 afleveringen vond ik te weinig op geld focussen, vandaar dat er nu ook zó veel twijfel is.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #135 Gepost op: 17-01-2017, 15:25:03 »
Het lijkt me trouwens helder waarom Imanuelle niet stemt: Sanne roept gelijk 'Jeroen' en steekt daarbij haar vinger in de lucht. Het is dan nog niet heel duidelijk dat het een stemming is, maar dat maakt Yvonne er wel van door te zeggen 'Volgende: wie denkt Roos?' Imanuelle had dus Jeroen gestemd, maar had niet zo snel door dat het al een stemming was en dat ze haar hand op moest steken.
...óf niet!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #136 Gepost op: 17-01-2017, 15:38:00 »
Het lijkt me trouwens helder waarom Imanuelle niet stemt: Sanne roept gelijk 'Jeroen' en steekt daarbij haar vinger in de lucht. Het is dan nog niet heel duidelijk dat het een stemming is, maar dat maakt Yvonne er wel van door te zeggen 'Volgende: wie denkt Roos?' Imanuelle had dus Jeroen gestemd, maar had niet zo snel door dat het al een stemming was en dat ze haar hand op moest steken.

Hoe duidelijk moest Sanne het maken? Ze noemt de eerste gedaagde en steekt haar hand op. Wat moest het dan betekenen?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #137 Gepost op: 17-01-2017, 15:41:44 »
Ik ben nu al een paar dagen aan het kauwen op iets in het verhaal van Diederik dat ik niet snap. Hij was de enige die het had over "we" toen hij zijn experience beschreef. En niet alleen dat, maar ook dat ze met twee Land Rovers ergens heen gereden waren. Maar hij had het verzonnen verhaal. Waar Jeroen en Roos nog hun begeleiding mee hadden kunnen nemen in het verhaal, zou je dat bij een verzonnen verhaal ("verzin iets dat jij vanavond gedaan hebt") toch niet doen. Tenzij je denkt dat je een verhaal moet verzinnen over je met dat groepje van 3 gedaan hebt.
Anyway, de jury leek het niet op te vallen en/of er iets achter te zoeken, maar ik blijf het een beetje vreemd vinden. Want als 'leugenaar' wil Diederik dat de jury hem gelooft - zowel als hij de Mol is (want: geen geld in de pot) als als hij kandidaat is (want: vrijstelling). En spreken over 'we' introduceert op dat punt toch echt een risico.  ???

m0ll0m

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #138 Gepost op: 17-01-2017, 15:48:06 »
Hoe duidelijk moest Sanne het maken? Ze noemt de eerste gedaagde en steekt haar hand op. Wat moest het dan betekenen?
Toen ik het keek verwachtte ik in ieder geval dat er nog wat verder gediscusieerd zou worden. De stemming kwam (in ieder geval volgens de montage) al gelijk na Art was uitgesproken.
...óf niet!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #139 Gepost op: 17-01-2017, 15:50:44 »
Ik ben nu al een paar dagen aan het kauwen op iets in het verhaal van Diederik dat ik niet snap. Hij was de enige die het had over "we" toen hij zijn experience beschreef. En niet alleen dat, maar ook dat ze met twee Land Rovers ergens heen gereden waren. Maar hij had het verzonnen verhaal. Waar Jeroen en Roos nog hun begeleiding mee hadden kunnen nemen in het verhaal, zou je dat bij een verzonnen verhaal ("verzin iets dat jij vanavond gedaan hebt") toch niet doen. Tenzij je denkt dat je een verhaal moet verzinnen over je met dat groepje van 3 gedaan hebt.
Anyway, de jury leek het niet op te vallen en/of er iets achter te zoeken, maar ik blijf het een beetje vreemd vinden. Want als 'leugenaar' wil Diederik dat de jury hem gelooft - zowel als hij de Mol is (want: geen geld in de pot) als als hij kandidaat is (want: vrijstelling). En spreken over 'we' introduceert op dat punt toch echt een risico.  ???

m0ll0m

Als ik het me goed herinner had hij het over hem en de ranger van het park.

Toen ik het keek verwachtte ik in ieder geval dat er nog wat verder gediscusieerd zou worden. De stemming kwam (in ieder geval volgens de montage) al gelijk na Art was uitgesproken.

Dat is waar, maar dan heb je toch al snel door dat dit een stemming is, denk ik.