Ik geef dit topic even een schopje omhoog, omdat de kritiek op het huidige seizoen de overhand lijkt te nemen, t.o.v. de positieve dingen die ik uit dit seizoen kan halen. Ik lees in een deel v/d posts een negatieve ondertoon. Natuurlijk hoeven we niet alles leuk te vinden, en dingen benoemen die je liever anders zou zien is natuurlijk niks mis mee, maar het gaat ook op de manier waarop. We zitten op een fanforum, waar we met plezier naar de serie kijken. En het plezier ebt hier weg. Dat vind ik jammer.
Elke keer het vergelijken met de Belgische Mol bijv. ... ja die vind ik ook fantastisch (groot fan zelfs), maar dat is een andere serie. Dit is Wie Is de Mol, met Bekende Nederlanders en dat is nou eenmaal anders. We mogen ons gelukkig prijzen dat de AVRO/TROS maar door blijft gaan, ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment ook denken, na 17 jaar is het genoeg, we trekken de stekker eruit.
Ik geniet zeker van dit seizoen, vanwege
A: de prachtige locatie. Super dat het team het heeft aangedurfd naar Amerika te gaan, dat schijnt geen makkelijk land te zijn ivm filmrechten. Ze hebben een prachtige regio uitgekozen, die niet veel Nederlanders kennen. De cameramensen hebben weer prachtige shots gemaakt, en ook hulde aan het montage team omdat prachtig in de uitzending naar voren te laten komen.
B: de groep kandidaten. Ze hebben het weer voor elkaar gekregen om een leuke mix van allerlei persoonlijkheden te maken, die allen op een eigen manier hun spel spelen.
C: de opdrachten. Zitten er historische opdrachten tussen? Misschien wel (het pretpark), misschien niet (de fietsopdracht van afgelopen zaterdag), maar om 17 seizoenen lang elke keer weer nieuwe opdrachten te verzinnen, je moet het maar kunnen.
D: minder jokers en vrijstellingen. Ze waren er wel, maar ze namen niet de overhand.
E: de presentatie. Iedereen natuurlijk een voorkeur, maar Art doet het prima in mijn ogen. Ik mis wel het
gebaar, misschien volgend seizoen weer terug?
Kortom, tot nu toe vermaak ik me prima met dit seizoen, thumbs up aan de crew.