Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 83272 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2017, 10:16:21 »
Ik bedoelde eigenlijk is dat fragment geschreven nadat deze titel is getoond?
Staat er een in het molboekje op die bldz?

Ja.

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt?

Staat er een in het molboekje op die bldz?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 10:18:22 door m0lmuis »

Offline delorean

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #161 Gepost op: 1-02-2017, 11:12:43 »
een rare kronkel...

wat als die beelden van die paren van beesten nou eens te maken hebben met de ark van noach.

Ook kwam er in de laatste uitzending :rainbow naar voren. ook weer een verwijzing naar de ark.

wat heeft de ark dan te maken met een mol? Thomas is een interactief platform voor actieve samenwerking tussen alle leerkrachten (r.-k.) godsdienst van alle onderwijs- netten in Vlaanderen.

Heej, das Belgie. en Thomas....

hier een link naar de ark op de website van Thomas : https://www.kuleuven.be/thomas/page/regenboog-in-het-verhaal-van-noach/

misschien dat een andere molloot hier verder op kan borduren??




Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #162 Gepost op: 1-02-2017, 11:37:44 »
AA in de afleveringtitels die verwijzen naar auto's van het Koninklijk Huis en Sanne had iets met Beatrix, maar ook in de Voorstelling Adèle speelt zij een dubbel portret samen met Paul de Groot. Dat zijn dan 2 dubbel-verwijzingen naar Sanne. En dan dat verdeel en heers, dat hoort toch bij Sanne? Inmiddels heeft zij ook genoeg goodwill gekweekt om midden in de groep te staan. Dat is toch ieder jaar weer en zeker de laatste jaren de plek waar de programmamakers de mol willen hebben?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #163 Gepost op: 1-02-2017, 13:15:33 »
AA in de afleveringtitels die verwijzen naar auto's van het Koninklijk Huis

Die hadden we nog niet gelezen, maar het is wel goed bedacht. Dan zou AA net zo gemakkelijk op Soldaat van Oranje kunnen slaan, ofetwel Thomas dus (weer, sorry  ;))

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #164 Gepost op: 1-02-2017, 13:24:39 »
Die hadden we nog niet gelezen, maar het is wel goed bedacht. Dan zou AA net zo gemakkelijk op Soldaat van Oranje kunnen slaan, ofetwel Thomas dus (weer, sorry  ;))

Of Sanne die Beatrix speelde. (Laat ons doen alsof ze het nog kan zijn  ;D)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #165 Gepost op: 1-02-2017, 14:10:10 »
Of Sanne die Beatrix speelde. (Laat ons doen alsof ze het nog kan zijn  ;D)
waar ze ons pas nog fijntjes aan herinnerde:



https://twitter.com/SanneWallis/status/826340163479621632

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #166 Gepost op: 1-02-2017, 14:22:36 »
Die hadden we nog niet gelezen, maar het is wel goed bedacht. Dan zou AA net zo gemakkelijk op Soldaat van Oranje kunnen slaan, ofetwel Thomas dus (weer, sorry  ;))

Of op Jeroen die in een hoorspelserie alle stemmen van het Koninklijk huis heeft gedaan.

"In de periode 1998-2000 maakte Kijk in de Vegte voor de radioprogramma's Jensen in de Ochtend en De Ochtendkroeg een hoorspelserie over de Koninklijke familie. In deze serie vertolkte hij zelf alle stemmen, te weten: Prins Willem-Alexander, Koningin Beatrix, Emily Bremers, Prinses Juliana, Prins Bernhard en de fictieve Baronesse van Vollenhoven tot Sloppenstein".

Zelf had ik bovenstaande info al eerder gevonden ( Sanne-> Beatrix-> Adele een dubbelportret) Jeroen->hoorspel.

Ik vermoed dat het de bedoeling van de makers was om de hints op meerdere kandidaten te laten slaan evenals "tweeling". ( Jochem, Jeroen, Thomas).

« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 14:54:50 door Moedermol »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #167 Gepost op: 1-02-2017, 14:28:45 »

Ik vermoed dat het de bedoeling van de makers was om de hints op eerdere kandidaten te laten slaan evenals "tweeling". ( Jochem, Jeroen, Thomas).


Jouw bedoeling was ongetwijfeld "meerdere" kandidaten te schrijven ;)
Dit geloof ik dus ook, in ieder geval geen éénduidige hint was ons beloofd. En dan moeten er minstens 2 uit de rijtjes in de finale komen (liefst 3).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #168 Gepost op: 1-02-2017, 14:54:17 »
Jouw bedoeling was ongetwijfeld "meerdere" kandidaten te schrijven ;)

Oeps typefout.......

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #169 Gepost op: 1-02-2017, 17:31:51 »
Ja.

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt?

Staat er een in het molboekje op die bldz?

Het woordje "datum" is weggevallen. Logisch dat je het niet snapt.
Dus of er een datum op die bladzijde in het molboekje stond.  Kunnen we zien of dit geschreven is vóórdat het boek met die titel in beeld kwam.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #170 Gepost op: 1-02-2017, 17:59:50 »
De uitslag van de vuurwerk opdracht staat boven de opdracht naar de bibliotheek. Datum is niet te zien maar ik hou het op erna.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #171 Gepost op: 1-02-2017, 19:25:53 »
Het staat elders op de site genoemd (niet van mijzelf) en omdat Diederik nu nogal boven komt drijven. AA kan mogelijk verwijzen naar een scheikundig ezelsbruggetje: AA schrijf je met een PEN.

AA = atoom, PEN = Protoon, Elektroon, Neutroon.
AA oftewel M. Molecuul bevatten atomen.

Dan zou het MOLecuul kunnen betekenen.

Het is wat ver gezocht maar zou wel een mooie hint zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #172 Gepost op: 1-02-2017, 19:59:36 »
De uitslag van de vuurwerk opdracht staat boven de opdracht naar de bibliotheek. Datum is niet te zien maar ik hou het op erna.

Ik ben de draad kwijt over wat jullie bezig zijn, maar de vuurwerkopdracht vond plaats op vrijdagavond 20 mei 2016 en Every Contact Leaves a Trace werd getoond op zondag 22 mei 2016.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #173 Gepost op: 1-02-2017, 21:06:46 »
Of op Jeroen die in een hoorspelserie alle stemmen van het Koninklijk huis heeft gedaan.

"In de periode 1998-2000 maakte Kijk in de Vegte voor de radioprogramma's Jensen in de Ochtend en De Ochtendkroeg een hoorspelserie over de Koninklijke familie. In deze serie vertolkte hij zelf alle stemmen, te weten: Prins Willem-Alexander, Koningin Beatrix, Emily Bremers, Prinses Juliana, Prins Bernhard en de fictieve Baronesse van Vollenhoven tot Sloppenstein".

Zelf had ik bovenstaande info al eerder gevonden ( Sanne-> Beatrix-> Adele een dubbelportret) Jeroen->hoorspel.

Ik vermoed dat het de bedoeling van de makers was om de hints op meerdere kandidaten te laten slaan evenals "tweeling". ( Jochem, Jeroen, Thomas).



Behalve ( Sanne-> Beatrix-> is de typmachine waarop Sanne typt is een ROYAL

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #174 Gepost op: 1-02-2017, 22:48:19 »
In aflevering 4 staat Thomas 4de van links en rechts.

Tevens werdt tijdens de bekendmaking van de kandidaten in November Thomas als 4de bekend gemaakt.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #175 Gepost op: 1-02-2017, 23:34:23 »
Zetelverdeling bij de veiling:
Tussen alle kandidaten een lege stoel. Ze zitten niet direct naast elkaar. Dat moet dus zo opgedragen zijn.
Niet alle opgeklapte lege stoelen hebben een nummer. Sanne zit bijvoorbeeld naast een stoel zonder nummer.

Wat we wel zien:
Sigrid naast stoel 9 (maar steeds in beeld samen met Jochem)
Jochem naast stoel 11
Imanuelle naast stoel 11
Thomas naast stoel 5 (V als Romeins cijfer)

Uit de enorme hoeveelheid beelden die er moeten zijn van de zetelverdeling, werden steeds die 11 en 11 en 5 in de eindmontage gezet. Geen idee naast welke stoel Diederik en Jeroen zaten.
Toeval?  ::pinokkio::




« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 23:42:49 door snugger »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #176 Gepost op: 2-02-2017, 01:04:53 »
Ik ben de draad kwijt over wat jullie bezig zijn, maar de vuurwerkopdracht vond plaats op vrijdagavond 20 mei 2016 en Every Contact Leaves a Trace werd getoond op zondag 22 mei 2016.

Ja daar was ik naar op zoek. Diederik schreef al over de titel van dit boek voordat het bewuste boek is getoond.
Weet alleen niet precies wat we met die wetenschap aankunnen. Heeft Diederik voorkennis?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #177 Gepost op: 2-02-2017, 01:08:09 »
We zijn alleen niet meer on topic hier met de fragmenten van Diederiks molboekje en de feiten over de veiling

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #178 Gepost op: 2-02-2017, 05:09:17 »
Zetelverdeling bij de veiling:
Tussen alle kandidaten een lege stoel. Ze zitten niet direct naast elkaar. Dat moet dus zo opgedragen zijn.
Niet alle opgeklapte lege stoelen hebben een nummer. Sanne zit bijvoorbeeld naast een stoel zonder nummer.

Wat we wel zien:
Sigrid naast stoel 9 (maar steeds in beeld samen met Jochem)
Jochem naast stoel 11
Imanuelle naast stoel 11
Thomas naast stoel 5 (V als Romeins cijfer)

Uit de enorme hoeveelheid beelden die er moeten zijn van de zetelverdeling, werden steeds die 11 en 11 en 5 in de eindmontage gezet. Geen idee naast welke stoel Diederik en Jeroen zaten.
Toeval?  ::pinokkio::

Diederik zat ook naast 11, aan de andere kant. En Jeroen is nog mooier, die zat naast een extreem zichtbare stoel nummer 17!


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #179 Gepost op: 3-02-2017, 19:03:57 »

Dubbel 5 komt zo vaak terug dat ik me bijna niet voor kan stellen dat het niets betekent.


Dubbel 5, en zelfs 5 1  1 5  (gespiegeld...), is bij Sanne terug te vinden:


Eerste deel van haar naam

S A N N E   5 letters

Eerste letter van haar naam: S, letter 19 van het alfabet.             1 + 9 = 10    1 + 0 = 1

Laatste letter van (dubbele!) achternaam: S, letter 19 van het alfabet. 1 + 9 = 10    1 + 0 = 1

Laatste deel van haar achternaam:

V R I E S   5 letters



Aanvulling:
Geboortedatum Sanne:  12  02  1971.

Tel de cijfers van dag en maand bij elkaar op : 1 + 2 + 2 =     5

Tel de cijfers van het jaartal bij elkaar Op:  1 + 9 + 7 + 1 = 18     1 + 8 = 9

5 + 9 =  14         1 + 4 = 5
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 19:42:05 door Marisa »