Voor wat het waard is
Vijf pistolen (Blip had ook, meen ik, al eerder iets hierover gemeld, moet ik straks nog even terugzoeken).
Nog eens kijken wat ik zelf hier nu kan uithalen:
Vier pistolen richten de loop op elkaar.
Eén pistool ligt
onder de andere, richt zich ook
niet op de andere pistolen, richt bovendien zijn loop naar links.
Twee pistolen liggen zodanig dat ze gespiegeld lijken (zie de kolven).
Twee pistolen liggen met de kolven juist niet gespiegeld aan elkaar. Zijn elkaars tegengestelde.
Twee pistolen (de 'gespiegelde') liggen direct boven de twee andere (de aan elkaar tegengestelde).
Op welke manier kunnen we hieruit (misschien) de kandidaten en de mol lezen?
Kan op meerdere manieren natuurlijk, al naargelang de mol van je keuze.
Het zou kunnen als volgt:
De vier pistolen die zich op elkaar richten als tegenstanders: de vier kandidaten die nog met elkaar strijden.
De twee gespiegelde (tweeling) pistolen, boven de twee die aan elkaar tegengesteld liggen: de winnaar en de verliezer van het spel, de 'tweelingen' Thomas en Jochem.
Daaronder de twee aan elkaar tegengestelde pistolen, de (soms) oververhitte meneer Diederik en de meer coole mevrouw Sanne.
Blijft het dwarse, tegendraadse 'onder' liggende pistool over.
Jammer dat de vier bovenste pistolen niet consequent met de loop naar dezelfde kant wijzen, anders hadden ze meer op molenwieken geleken, als aardige terugwijzing naar
(M I L L
G)
.
EDIT: Ik zie nu dat alleen het onderste pistool een extra stempeltje/merkje heeft. Het lijkt wel of er een 'J' op staat.
Ook het pistool rechts boven het onderste is afwijkend van de rest: het heeft een bollere kolf, of komt dat door de belichting?