Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen  (gelezen 50309 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #160 Gepost op: 25-01-2017, 09:09:35 »
ehmm ik bedoel dus dat jeroen nooit effectief geld dat opgehaald was , achter kan hebben gehouden. dat hij bepaalde bedragen bewust niet is gaan pakken,prima. hij zegt in zijn voice over dat zijn stukje peanuts was, zonder zijpaden. waarna we diederik horen zeggen dat roos het pad moet geodmaken wat jeroen niet gepakt heeft. dit spreekt elkaar dus gewoon tegen

Dat vond ik ook vreemd, je gaat je dus afvragen of hier afspraken over waren gemaakt. Nu moet Roos teruglopen - slechts een meter of zo, maar toch - en dat eerste zijpad nemen. Maar ze zegt ook niet tegen Jeroen: "Jij zou toch...", dus blijkbaar is er niets afgesproken, of ze denkt dat dat zijpad niet voor hem bedoeld was. Jeroen staat er overigens wel relaxed en breed lachend bij als Roos de eerste duin oprent.

Citaat
Nogmaals super leuke opdracht waar veel in weg gemonteerd is en dus voor ons molloten super

Ja, het laat erg veel aan onze interpretatie over. In hoeverre waren de regels duidelijk voor de kandidaten? Welke biljetten zijn waar gepakt? Welke paaltjes zijn overgeslagen?

Misschien toch nog maar eens terugkijken. ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #161 Gepost op: 25-01-2017, 09:48:57 »
wat me veel meer bezighoudt, maar waar ik denk pas in afl 10 achterkom: hoe heeft men bepaald wie er waar kwam te staan en heeft diederik als coach overzicht wat er waar ligt op de zijpaden.

op het laatste gedeelte denk ik het antwoord te weten, dat hij dat niet heeft, ik zie nergens een plattegrondje in zn buurt of een briefje in zn hand . maar zeker is t natuurlijk niet.

en zit er onder de blauwe paaltjes steeds altijd maar 1 briefje en is 50 t max of zou het zomaar kunnen dat t allemaal kleine zijn en 1 groter bedrag? de positie van de lopers wordt dan ineens veel belangrijker

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #162 Gepost op: 25-01-2017, 10:37:30 »
wat me veel meer bezighoudt, maar waar ik denk pas in afl 10 achterkom: hoe heeft men bepaald wie er waar kwam te staan en heeft diederik als coach overzicht wat er waar ligt op de zijpaden.

op het laatste gedeelte denk ik het antwoord te weten, dat hij dat niet heeft, ik zie nergens een plattegrondje in zn buurt of een briefje in zn hand . maar zeker is t natuurlijk niet.

en zit er onder de blauwe paaltjes steeds altijd maar 1 briefje en is 50 t max of zou het zomaar kunnen dat t allemaal kleine zijn en 1 groter bedrag? de positie van de lopers wordt dan ineens veel belangrijker

Ik ga ervanuit dat Diederik daar geen zicht op had. Zou wel flauw zijn als we daar niet ten minste 1 shot van te zien krijgen.
Volgorde van lopers is weer zoiets waar we geen achtergrondinformatie over krijgen. Is inderdaad erg belangrijk. Hebben ze strootjes getrokken? Dan is er niks uit te halen. Of heeft Thomas zich op de laatste positie gemanoeuvreerd? Dan wordt hij daarmee extra verdacht, als dat nog kan :P.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #163 Gepost op: 25-01-2017, 14:18:35 »
Nog even een vraag over die halve briefjes. Waren ze half, in de zin van: in tweeën gescheurd? Of half, in de zin van: aan de voorzijde staat een bedrag, aan de achterkant staat niks? Diederik maakt in zijn uitleg voor de camera handgebaren waaruit ik opmaak dat het om doormidden gescheurde biljetten gaat, maar ik kan me niet herinneren dat ik die in beeld heb gezien. Ook Art laat volgens mij niet dit soort halve biljetten zien. Misschien heb ik het gemist; kan iemand me vertellen op welk moment in de opdracht een half (op welke manier 'half' dan ook) biljet in beeld is?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #164 Gepost op: 25-01-2017, 14:35:22 »
Nog even een vraag over die halve briefjes. Waren ze half, in de zin van: in tweeën gescheurd? Of half, in de zin van: aan de voorzijde staat een bedrag, aan de achterkant staat niks? Diederik maakt in zijn uitleg voor de camera handgebaren waaruit ik opmaak dat het om doormidden gescheurde biljetten gaat, maar ik kan me niet herinneren dat ik die in beeld heb gezien. Ook Art laat volgens mij niet dit soort halve biljetten zien. Misschien heb ik het gemist; kan iemand me vertellen op welk moment in de opdracht een half (op welke manier 'half' dan ook) biljet in beeld is?

Volgens wat ik zag, zijn het 2 halve biljetten. Ik heb geen overduidelijke shots, maar op dit frame lijkt het briefje van 500 maar half te zijn:


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #165 Gepost op: 25-01-2017, 14:58:48 »
Okee, dank voor de info. Ik zal vanavond eens proberen om wat helderheid te krijgen over jouw vragen omtrent de binnengehaalde biljetten van de blauwe paaltjes.

Wat ik tot nu toe gezien heb is dat Sanne op een gegeven moment met twee briefjes van 50 in haar hand loopt. Ima pakt er ook nog een van 50, en Jeroen ook (zegt 10 in de voice-over, maar is duidelijk 50; Art lijkt 1 biljet van 10 in zijn handen te hebben). Lijkt mij dat er in elk geval 4x50, 3x20 en 1x10 moet zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #166 Gepost op: 25-01-2017, 15:01:29 »
Wat ik tot nu toe gezien heb is dat Sanne op een gegeven moment met twee briefjes van 50 in haar hand loopt. Ima pakt er ook nog een van 50, en Jeroen ook (zegt 10 in de voice-over, maar is duidelijk 50; Art lijkt 1 biljet van 10 in zijn handen te hebben). Lijkt mij dat er in elk geval 4x50, 3x20 en 1x10 moet zijn.

Ima zegt dat ze een briefje van 50 neemt. Nu duidelijk is dat woord en beeld kunnen verschillen zoals bij Jeroen durf ik niet met zekerheid zeggen dat Ima een 3e briefje van 50 heeft.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #167 Gepost op: 25-01-2017, 15:05:49 »
Tja, in dat geval vraag ik me af of we er ooit achter komen. Voor hetzelfde geld wisten de kandidaten achteraf niet meer precies wat ze gepakt hadden en lezen ze voor de voice-overs een voorgeschreven tekstje op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #168 Gepost op: 25-01-2017, 15:10:32 »
wat me veel meer bezighoudt, maar waar ik denk pas in afl 10 achterkom: hoe heeft men bepaald wie er waar kwam te staan en heeft diederik als coach overzicht wat er waar ligt op de zijpaden.

op het laatste gedeelte denk ik het antwoord te weten, dat hij dat niet heeft, ik zie nergens een plattegrondje in zn buurt of een briefje in zn hand . maar zeker is t natuurlijk niet.
Waarschijnlijk moet hij alles op het oog doen en heeft hij geen inzicht in wat waar ligt. Dat zou een extreem informatie voordeel geven. Halverwege de opdracht verplaatst Diederik zich naar een andere plek om nog iets zicht te houden op het speelveld. Het spel wordt hiervoor waarschijnlijk stil gelegd.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #169 Gepost op: 8-02-2017, 22:31:19 »
Geld in de duinen?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #170 Gepost op: 9-02-2017, 00:26:51 »
Wow lijkt wel. Welk shot is dit?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #171 Gepost op: 9-02-2017, 06:00:59 »
Wat knap gevonden! Inderdaad, op welk moment is dit shot in beeld? (Al kan daar gerust mee gerommeld zijn door de regie).

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #172 Gepost op: 9-02-2017, 12:44:24 »
± 7.30

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #173 Gepost op: 9-02-2017, 17:20:14 »
7.30 dat is dus nog voordat de opdracht begint....  gemonteerd shot, misschien, maar totaal onmogelijk om aan iemand toe te schrijven

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2017, 17:53:40 »
7.30 dat is dus nog voordat de opdracht begint....  gemonteerd shot, misschien, maar totaal onmogelijk om aan iemand toe te schrijven

Of m0lmuis bedoelt 7.30 in de opdracht (er zijn aparte opdrachtfilmpjes op de site).

Straks eens terugkijken.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #175 Gepost op: 9-02-2017, 18:02:26 »
7.30 in de volledige aflevering Hulpmol

Eerdere jaren kregen we ook vaak een flits van jokers, vrijstelling e.d. te zien vóórdat de opdracht begon.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2017, 20:34:17 »
Heb net nog een paar keer de opdracht bekeken en Imanuelle zegt toch echt iets vreemds tegen Jochem als ze hem het geld overhandigt.

Jochem vraagt: "Hebben we alles?"
Imanuelle: "Heel weinig." (Jochem rent meteen door)

Hoezo, heel weinig? We zien niet wat ze Jochem precies geeft, maar 750 euro plus wat kleinere coupures zal grofweg zo'n 1000 euro zijn. Dat is toch niet weinig voor 1 opdracht - helemaal als er nog twee lopers na haar komen? Daarna zegt ze ook nog eens: "Oranje moet ie [Jochem, red.] ook niet heen." Wat natuurlijk onzin is.

Heeft Ima hier aan Jochem inderdaad 'heel weinig' geld doorgegeven? Bij een bedrag rond de 1000 euro gaat ze toch niet zeggen dat dat weinig geld is, laat staan HEEL weinig?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2017, 20:37:31 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2017, 20:38:27 »
Heb net nog een paar keer de opdracht bekeken en Imanuelle zegt toch echt iets vreemds tegen Jochem als ze hem het geld overhandigt.

Jochem vraagt: "Hebben we alles?"
Imanuelle: "Heel weinig." (Jochem rent meteen door)

Hoezo, heel weinig? We zien niet wat ze Jochem precies geeft, maar 1250 euro plus wat kleinere coupures zal grofweg zo'n 1500 euro zijn. Dat is toch niet weinig voor 1 opdracht - helemaal als er nog twee lopers na haar komen? Daarna zegt ze ook nog eens: "Oranje moet ie [Jochem, red.] ook niet heen." Wat natuurlijk onzin is.

Heeft Ima hier aan Jochem inderdaad 'heel weinig' geld doorgegeven? Bij een bedrag boven de 1000 euro gaat ze toch niet zeggen dat dat weinig geld is, laat staan HEEL weinig?

Mogelijke verklaring die ik er destijds aan gaf: Weinig briefjes.
1 X 250
2 X 1/2 500
pakweg 5 of 6 kleine coupures.
Dan kan het zijn dat je 'weinig' zegt over het aantal briefjes.

Niet zo'n sterke verklaring geef ik toe. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2017, 20:59:37 »
Dat zou kunnen, want er is veel onduidelijk. Volgens mij is dit inmiddels de opdracht waarover we het langst aan het napraten zijn. Mijn bezwaar tegen die verklaring is echter dat Sanne haar een behoorlijk pakket aan geld en karton overhandigt. Iets van 12 bankbiljetten en de nodige kartonnetjes. Ik kan daar niet echt 'weinig', laat staan 'heel weinig', in zien. Dat hoeft an sich natuurlijk niet iets te betekenen, maar meteen daarna probeert ze Jochem ook nog eens weg te sturen van de oranje paaltjes. Het maakt haar in elk geval verdacht in deze opdracht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2017, 21:06:16 »
Dat zou kunnen, want er is veel onduidelijk. Volgens mij is dit inmiddels de opdracht waarover we het langst aan het napraten zijn. Mijn bezwaar tegen die verklaring is echter dat Sanne haar een behoorlijk pakket aan geld en karton overhandigt. Iets van 12 bankbiljetten en de nodige kartonnetjes.
Imanuelle heeft wel de kartonnetjes uitgesorteerd natuurlijk. 12 bankbiljetten lijkt me ook sterk, want dan zou zowat alles gepakt moeten zijn.

maar meteen daarna probeert ze Jochem ook nog eens weg te sturen van de oranje paaltjes. Het maakt haar in elk geval verdacht in deze opdracht.

Wilde ze niet eerder zeggen dat hij geen karton moet pakken?