Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 507330 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #960 Gepost op: 18-10-2017, 12:16:48 »
Ja idd zowel Olcay als Ron hebben voor mij nu wel hun deelname bevestigd. Verder zet ik Jan, Simone en Loes op de zeer waarschijnlijk-lijst en Ruben en Stine op de zou-wel-kunnen lijst. Oren heb ik afgeschreven, weet alleen niet waarom. Zou de lijst van zeer mogelijke kandidaten voor mij op 3 mannen, 4 vrouwen kunnen zetten. Benieuwd wie de laatste 3 zijn. Ze mogen van mij snel op de bekendmaking overgaan...

Ron overigens lijkt me een vrij sukkelige kandidaat, idd een soort Jochem. Denk wel dat hij snel afvalt, iets wat Jochem steeds (op het nippertje) niet deed.

Ik denk dat Ron er best lang inzit, eigenlijk. Hij was me iets te enthousiast tijdens dat 'gala'. Minimaal zo lang als Roos dit jaar gok ik..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #961 Gepost op: 18-10-2017, 12:57:33 »


Mijn voorkeur van relatief onbekende bn'ers t.o.v. totaal onbekenden heeft ook te maken met de uitspraak. Waar bij totaal onbekenden vaak nog wel een accent te horen is, spreken bn'ers gemiddeld toch beter ABN. Kijk maar eens naar ER.


Ik denk dat dat bewust is gedaan voor het contrast tussen de twee groepen. Niet moeilijk om onbekenden te vinden die niet met een duidelijk accent spreken, denk ik...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #962 Gepost op: 18-10-2017, 13:10:43 »
Mijn voorkeur van relatief onbekende bn'ers t.o.v. totaal onbekenden heeft ook te maken met de uitspraak. Waar bij totaal onbekenden vaak nog wel een accent te horen is, spreken bn'ers gemiddeld toch beter ABN. Kijk maar eens naar ER.
Vind ik juist heel goed aan (sorry) onbekenden in De Mol: je hoort meer verschillende accenten ::ok:: Sowieso hebben ze in België veel meer programma's met 'de gewone man' - dat juich ik zeker toe! Zonde dat ik als Randstedeling amper Limburgse of Friese accenten hoor ::ohno::

(We geraken een beetje off-topic zo, dit gaat meer over tv in het algemeen.)
...óf niet!

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #963 Gepost op: 18-10-2017, 13:41:54 »
BN'ers zijn nou eenmaal goed voor de kijkcijfers. Mensen vinden het leuk om BN'ers rare dingen te zien doen. Daarbij kunnen die BN'ers hun fans oproepen om naar het programma te kijken.

Toch zou ik een seizoen met onbekende Nederlanders wel tof vinden. Sowieso past het wel goed bij het spel, dat je totaal geen idee hebt wie je tegenover je hebt. Ik vraag me wel eens af of Wie is de Mol? inmiddels niet zo'n status heeft bereikt op tv dat ze met een seizoen met ON'ers niet eens zo heel veel inleveren aan kijkers.

Misschien een idee voor het jubileumseizoen in 2020. Aan aanmeldingen waarschijnlijk geen gebrek  ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #964 Gepost op: 18-10-2017, 13:42:26 »
Vind ik juist heel goed aan (sorry) onbekenden in De Mol: je hoort meer verschillende accenten ::ok:: Sowieso hebben ze in België veel meer programma's met 'de gewone man' - dat juich ik zeker toe! Zonde dat ik als Randstedeling amper Limburgse of Friese accenten hoor ::ohno::

(We geraken een beetje off-topic zo, dit gaat meer over tv in het algemeen.)


Ja, op zich vindt ik het ook wel leuk. Maar ik kan me voorstellen dat het voor programmamakers toch iets fijner werkt. Het Bn'er gebeuren zal voornamelijk traditie zijn geworden in de loop der jaren en zolang het programma goed bekeken wordt, gaan ze het niet zomaar aanpassen.

Om dan een soort van terug te keren naar het onderwerp; ik hoop toch dat we binnenkort meer info krijgen. Vorig jaar die timer met vage afbeeldingen vond ik een leuk idee. Ik hoop dat ze iets dergelijks dit jaar weer gaan doen. Binnen een maand weten we in ieder geval meer. Molboekje is al besteld...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #965 Gepost op: 18-10-2017, 15:50:01 »
Om dan een soort van terug te keren naar het onderwerp; ik hoop toch dat we binnenkort meer info krijgen. Vorig jaar die timer met vage afbeeldingen vond ik een leuk idee. Ik hoop dat ze iets dergelijks dit jaar weer gaan doen. Binnen een maand weten we in ieder geval meer. Molboekje is al besteld...

Heerlijk! Waar we een paar jaar geleden nu alles wel wisten, is er nu nog niets helemaal zeker! Het molboekje is bij mij ook al besteld, een vereiste voor de handtekeningen met de fandag! ::bravo::

Verder, heel even terugkomend op die imagoschade: die kan je bij WIDM echt niet leiden. Echt niet. In vergelijking met ER zeker niet: zie Soundos. Na WIDM was er niets aan de hand, maar nu met ER...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #966 Gepost op: 18-10-2017, 20:08:19 »
Qua TV heb je natuurlijk veel A- namen bij RTL zitten en die gaan natuurlijk al nooit ja zeggen vanwege de hevige concurrentie op zaterdagavond.
Stel een Wendy van Dijk zegt ja tegen Wie is de Mol terwijl haar eigen man op de zaterdag avond juist al maanden bezig is met voorbereiden om het grootste programma recht tegenover WIDM te zetten.
En nu noem ik Wendy maar RTL is een enorm grote familie met veel a namen, en eigenlijk zien we nooit echt grote A ster RTL namen in het programma.
Een Nicolette van Dam en Lieke van Lexmond zouden 10 jaar geleden echt wel ja zeggen, maar nu echt niet door RTL.
Angela Groothuizen die het heeft opgezet natuurlijk zegt nu gewoon totaal niet te kijken, en ik geloof niet dat dat komt door hoe Widm is veranderd, maar gewoon omdat het geen RTL is,of ze kijken stiekem wel maar zullen dit nooit toegeven/aanmoedigen in interviews bijvoorbeeld.

Maar goed, A namen zitten niet alleen bij RTL. Als het goed is doet Jan Versteegh dit jaar mee, wat bij de publieke omroep toch wel een grote naam is inmiddels.

Trouwens kan ik me wel herinneren dat Susan Visser meedeed van RTL en Marjolein Keuning, maar Susan valt niet echt onder RTL, ze speelde in series die vaak toevallig op RTL werden uitgezonden maar heeft er naar mijn weten geen contract.
Alleen gtst sterren Marjolein Keuning en Jan Kooijman, die ik me kan herinneren uit de laatste 7 jaar. De rest kwam allemaal van de publieke omroep, of waren niet op tv te zien. Bij SBS heb ik er een gek genoeg een ander gevoel bij, maar omdat zij minder concurreren op de zaterdagavond. Het is vaak RTL VS NPO1

Ohja, ik kijk toevallig BNN's 3 op Reis en mag ik aub Evi Hanssen nomineren voor volgend jaar.  ::love::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #967 Gepost op: 18-10-2017, 21:43:05 »
Angela Groothuizen heeft WIDM helemaal niet opgezet! Ze was de eerste presentator, dat wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #968 Gepost op: 18-10-2017, 22:07:46 »
Angela Groothuizen heeft WIDM helemaal niet opgezet! Ze was de eerste presentator, dat wel.

Ik bedoel met opzetten, dat zij aan de basis stond van Wie is de Mol Nederland.

ze zegt zelf ook vaak in interviews: ik heb de basis opgezet, maar ik ben als grof vuil aan de kant gezet en nu ga ik er niet meer voor zitten.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #969 Gepost op: 19-10-2017, 09:52:45 »
Waarom deed ze dan destijds in Japan nog wel mee met een gastoptreden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #970 Gepost op: 19-10-2017, 17:01:32 »
Mogelijk is dat geleidelijk gegaan.

In seizoen 6 was ze nog even te zien als grondstewardess, en in seizoen 10 was zowel Angela als Karel even te zien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #971 Gepost op: 20-10-2017, 00:04:06 »
Je kan BNérs wel niet in categorieën willen opdelen omdat het politiek niet correct overkomt, maar het gebeurt natuurlijk ook met bekende/onbekende Nederlanders...

Ik denk best vaak als je met BNérs het spel doet doe het dan met échte BNérs, anders kan je net zo goed onbekende Nederlanders nemen want die zijn net zo interessant, misschien nog wel interessanter
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #972 Gepost op: 20-10-2017, 07:30:20 »
Ik denk best vaak als je met BNérs het spel doet doe het dan met échte BNérs, anders kan je net zo goed onbekende Nederlanders nemen want die zijn net zo interessant, misschien nog wel interessanter
Dan blijf je zitten met wie nu eigenlijk BN-ner is en wie niet. De échte BN-ner bestaat volgens mij niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #973 Gepost op: 20-10-2017, 09:08:06 »
Precies. Alle deelnemers aan WIDM vanaf seizoen 5 voldoen aan mijn definitie van een BN'er.
Mijn definitie: Het zijn mensen die, vanwege het uitoefenen van hun beroep, bekendheid genieten bij een grote groep mensen die ze zelf (in beginsel) niet kennen. EN ik kan niemand bedenken uit al die jaren die dáár niet aan voldoet.
Er zijn echt maar heel weinig mensen die echt bij álle Nederlanders bekend zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #974 Gepost op: 20-10-2017, 19:16:11 »
Voor zover Stine Jensen nog in potlood op jullie lijstjes stond, kun je dat wel uitgummen en een ballpoint pakken!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #975 Gepost op: 20-10-2017, 20:18:00 »
Voor zover Stine Jensen nog in potlood op jullie lijstjes stond, kun je dat wel uitgummen en een ballpoint pakken!   ::jaja::
Want? ;D leg uit :P  ::nieuwsgierig::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #976 Gepost op: 20-10-2017, 21:45:34 »
Niet alleen op Twitter een gat, maar op Facebook is duidelijk te zien dat iemand tijdelijk haar account heeft beheerd.
Ze was dus precies tijdens de opnames een paar weken off line.

Verder wist haar zus van niks. Die dacht dat ze in China zat! Als ik meer weet, meld ik me weer.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #977 Gepost op: 27-10-2017, 19:44:09 »


Mijn voorkeur van relatief onbekende bn'ers t.o.v. totaal onbekenden heeft ook te maken met de uitspraak. Waar bij totaal onbekenden vaak nog wel een accent te horen is, spreken bn'ers gemiddeld toch beter ABN. Kijk maar eens naar ER.


Excuses voor enorm offtopic, maar kan het even niet laten. Je kunt niet met droge ogen zeggen dat in ER, met mensen als o.a. Jorik, Danny, Kaj en Brace, de BN'ers minder accent hebben dan de ON'ers. Een ander accent, dat wat minder vaak op tv komt (Holland blijft de dominante regio in de media) maar zeker niet minder.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #978 Gepost op: 27-10-2017, 21:44:20 »
Jongens, bijna begin november, nog iets meer dan twee weken en we weten de namen. Vorig jaar gebeurde het op 8 november, nu verwacht ik ofwel op 2 november, ofwel op 9 november iets. Spannend!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #979 Gepost op: 27-10-2017, 23:38:50 »
Jongens, bijna begin november, nog iets meer dan twee weken en we weten de namen. Vorig jaar gebeurde het op 8 november, nu verwacht ik ofwel op 2 november, ofwel op 9 november iets. Spannend!
::hyper::

Spannend!  ::joehoe::