Essentieel in deze opdracht is het begin, waarin Diederik zegt dat hij "geen woorden, geen tekst, alleen plaatjes" heeft. Sanne gaat daar in mee en deelt deze informatie met de hele groep: "Hij mag geen letters zeggen, geloof ik. Hij ziet geen letters." Diederik herhaalt dat vervolgens bij Thomas en zegt, dat hij hoopt dat de hele groep het inmiddels ook gehoord heeft. Hier is Diederik, net als in het vervolg van de opdracht, zo onmols en goed sturend, dat hij zou moeten afvallen als mol als dat al niet eerder zo was. De herhaling van Sanne is overigens ook onmols.
Daarna valt er weinig meer te doen. Iedereen weet hoe het zit. Er zit (zie je in het bovenaanzicht van het speelveld) wel een bocht in het 'parcours' waardoor een deel voor de kandidaten mogelijk niet zichtbaar is. Echter, door dit begin is er weinig meer te mollen.
[edit] Thomas vraagt wel totaal ten overvloede wat er op een banier staat. Zowel door Sanne als Diederik is hem verteld, dat er geen letters zichtbaar zijn voor Diederik. Jochem vindt zijn poster niet. Dat is verdacht, maar minder dan ik in eerste instantie dacht. Hangt een beetje van de montage af waarschijnlijk. Op het moment dat Diederik bezig is met de omschrijving hangt rechts een poster met de door Dierderik omschreven kleuren en een cowboy op een beest. Geen stier, maar toch... Kan me enigszins voorstellen dat hij bij het zien van die poster erheen loopt om te checken. Later staat hij er recht voor en de envelop die hij pakt hangt er ook bijna voor. Dat is minder begrijpelijk.