Auteur Topic: Waarom Thomas NIET de Mol is!  (gelezen 49956 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #160 Gepost op: 5-03-2017, 15:24:30 »
Aflevering 9: als Thomas de mol was geweest had hij de oplossing van de puzzel in het bos geweten, om uiteindelijk de verdubbelaar van de pot te niet te doen. Hij deed dit niet terwijl daar wel de kans voor was. Of te wel, geen voorkennis dus geen Mol.

Daarom zie ik in Sanne nu veel meer een mol.

De Mol heeft niet altijd voorkennis, misschien ook nu niet. De strijd tussen Mol en kandidaat die in dit geval allebei hetzelfde doel hebben is zonder voorkennis ook veel leuker.

Geen voorkennis als het om zovel geld gaat? Ik weet niet Heinz.....

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #161 Gepost op: 5-03-2017, 15:29:01 »
Mol heeft bij deze opdracht sowieso voorkennis. Hij weet immers dat deze opdracht eraan zit te komen. Dus de mol kan mooi alvast uit hoofd leren wat ze met welk spel gewonnen hebben. Dit zou hem bij de bomen al een flinke voorsprong hebben moeten gegeven.
Toch ging er iets mis. Ik vermoed dat dat door geklooi met de touwen van Sanne en ook door Sanne kwam. Thomas wist niet of hij te hoog of te laag zat, maar heeft zijn foutje toch redelijk snel hersteld.
En voorkennis over de tangram? Hij zal heus wel de oplossing hebben gezien, maar door tijdsdruk, het geklooi met de touwen, was Sanne hem uiteindelijk te snel af.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #162 Gepost op: 5-03-2017, 15:40:02 »
De Mol heeft niet altijd voorkennis, misschien ook nu niet. De strijd tussen Mol en kandidaat die in dit geval allebei hetzelfde doel hebben is zonder voorkennis ook veel leuker.

Al sinds de OBN series is er nooit een optie geweest om in 1x zoveel geld te verdienen bij 1 opdracht. Lijkt me onaannemelijk dat de Mol daar geen kennis van heeft van ten voren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #163 Gepost op: 5-03-2017, 15:46:22 »
.
Toch ging er iets mis. Ik vermoed dat dat door geklooi met de touwen van Sanne en ook door Sanne kwam. Thomas wist niet of hij te hoog of te laag zat, maar heeft zijn foutje toch redelijk snel hersteld.

Zei Thomas zelf niet dat Jochem er met zijn touwen van door was?

Daarom zie ik in Sanne nu veel meer een mol.

Bah, dan kunnen we minstens 5 keer horen: 'Ja, ik kon hier makkelijk geld binnen halen, want ik wist de oplossing van de tangram uit aflevering 9'.

Als het Thomas niet is, dan echt liever Jochem.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 15:49:52 door Hulpmol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #164 Gepost op: 5-03-2017, 15:49:55 »
Mol heeft bij deze opdracht sowieso voorkennis. Hij weet immers dat deze opdracht eraan zit te komen. Dus de mol kan mooi alvast uit hoofd leren wat ze met welk spel gewonnen hebben. Dit zou hem bij de bomen al een flinke voorsprong hebben moeten gegeven.
Toch ging er iets mis. Ik vermoed dat dat door geklooi met de touwen van Sanne en ook door Sanne kwam. Thomas wist niet of hij te hoog of te laag zat, maar heeft zijn foutje toch redelijk snel hersteld.
En voorkennis over de tangram? Hij zal heus wel de oplossing hebben gezien, maar door tijdsdruk, het geklooi met de touwen, was Sanne hem uiteindelijk te snel af.

Normaal zet je die puzzels als mol zo in elkaar, juist omdat je dat al eerder hebt gedaan. Het is erg kandidaats dat Thomas daar, bij de puzzels dus, fout op fout stapelde. Ongeacht de montage was dat toch wel duidelijk.

En een mol die bezwijkt onder de (tijds)druk? Ook niet erg waarschijnlijk. Zo snel was Sanne nu ook weer niet. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #165 Gepost op: 5-03-2017, 16:14:50 »
Zei Thomas zelf niet dat Jochem er met zijn touwen van door was?

Yep. Dat deel net even teruggekeken. Na 37:38 in video

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #166 Gepost op: 5-03-2017, 20:26:50 »
Voorgaande mollen hebben al vaak aangegeven dat er in de laatste fase bijna niet meer te mollen valt omdat het te veel opvalt met zo weinig nog over en omdat ze zelf ook de dupe werden van genepmol. Ik heb het gevoel dat ze elkaar behoorlijk dwars zaten hier. Als Thomas met voorkennis die bomen goed doet maar iemand knoopt je touw om een andere boom duurt het even voordat je ziet wat er aan de hand is. Ik denk dat er hierbij voorkennis ook niet alles meer zegt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2017, 02:04:14 »
Voorgaande mollen hebben al vaak aangegeven dat er in de laatste fase bijna niet meer te mollen valt omdat het te veel opvalt met zo weinig nog over en omdat ze zelf ook de dupe werden van genepmol. Ik heb het gevoel dat ze elkaar behoorlijk dwars zaten hier. Als Thomas met voorkennis die bomen goed doet maar iemand knoopt je touw om een andere boom duurt het even voordat je ziet wat er aan de hand is. Ik denk dat er hierbij voorkennis ook niet alles meer zegt.

Ben ik ook van overtuigd. Dit is de eerste opdracht dat hij bijna uit elkaar klapt van de wil om te winnen. Meteen met touw doelbewust op specifieke bomen afstapt. Amper een seconde na hoeft te denken. En werkelijk verbijsterd lijkt dat de bedragen niet goed zijn. Hij was al bijna aan de puzzel begonnen toen Art zei "het is niet goed"  ::rofl:: Hij weet bovendien toch nog snel de fout op te sporen en te verbeteren. Terwijl dat normaal bijna een onmogelijke opgaaf is, lijkt me.

Hij denkt dat Jochem er met zijn touw vandoor is gegaan. Maar ik denk dat het Sanne is geweest. Die was al geswitcht naar Thomas en wist dat ze de mol moest tegen houden de verdubbelaar te winnen.

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2017, 02:59:39 »
Ik vind het eigenlijk vooral zielig voor de mensen die nogsteeds niet doorhebben dat Thomas de mol is. Zoveel hints in (acteerwerk, afleveringtitels, follow-the-money) en dan nogsteeds denken dat het Sanne of Jochem is.

1 ding weten we zeker: Er is 1 mol. En dat is Thomas

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #169 Gepost op: 6-03-2017, 15:51:03 »
Ik vind het eigenlijk vooral zielig voor de mensen die nogsteeds niet doorhebben dat Thomas de mol is. Zoveel hints in (acteerwerk, afleveringtitels, follow-the-money) en dan nogsteeds denken dat het Sanne of Jochem is.

1 ding weten we zeker: Er is 1 mol. En dat is Thomas

De hints zie je als gewone kijker echt een stuk minder hoor en met de afleveringstitels zijn zo vergeten, zeker voor de mensen die niet naar Moltalk kijken.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #170 Gepost op: 6-03-2017, 16:09:27 »
Ik vind het eigenlijk vooral zielig voor de mensen die nogsteeds niet doorhebben dat Thomas de mol is.
 

Ik ben niet zielig hoor  ::ohno::  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #171 Gepost op: 6-03-2017, 16:30:50 »
Ik ben niet zielig hoor  ::ohno::  ;)

Zeker niet, Molmuis.

Waarom zouden mensen met een afwijkende opinie, dan wel twijfels over wat waar is en wat niet, 'zielig' zijn?
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die met recht kan beweren dat hij/zij DE waarheid en/of DE wijsheid in pacht heeft, ondanks dat bepaalde sektes menen dat dit wel zo is. Hiermee bedoel ik overigens niet de molliefhebbers hier. Dit laatste even voor een goed begrip van de eventueel minder goede verstaanders.

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #172 Gepost op: 6-03-2017, 17:06:10 »
Ik vind het eigenlijk vooral zielig voor de mensen die nogsteeds niet doorhebben dat Thomas de mol is. Zoveel hints in (acteerwerk, afleveringtitels, follow-the-money) en dan nogsteeds denken dat het Sanne of Jochem is.

1 ding weten we zeker: Er is 1 mol. En dat is Thomas

Iedereen heeft recht op zijn eigen tunnel. Als je de hints nou eens vergeet, en vanaf aflevering 1 opnieuw en objectief gaat kijken naar Thomas, Jochem en Sanne, dan is de conclusie duidelijk; follow the money en Jochem is de mol. Zonder enige twijfel. Ik denk dat er veel te veel waarde aan hints wordt gehecht. Vorig jaar was dat terecht, dit jaar denk ik dat de productie echt niet dezelfde fout heeft gemaakt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #173 Gepost op: 6-03-2017, 17:30:03 »
Iedereen heeft recht op zijn eigen tunnel. Als je de hints nou eens vergeet, en vanaf aflevering 1 opnieuw en objectief gaat kijken naar Thomas, Jochem en Sanne, dan is de conclusie duidelijk; follow the money en Jochem is de mol. Zonder enige twijfel. Ik denk dat er veel te veel waarde aan hints wordt gehecht. Vorig jaar was dat terecht, dit jaar denk ik dat de productie echt niet dezelfde fout heeft gemaakt.

Die berekeningen mag je altijd posten, want voor mij heeft Thomas nog minder binnen gebracht dan Jochem.