Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 51336 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2017, 10:48:49 »
Ik dacht alleen een hulpmiddel om de was te sorteren  ::rofl::

Ja.
Hoewel je er ook een hondje en een Jan Klaassen in kunt zien, gemaakt door een origami-cursist.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2017, 10:50:16 »
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsten, maar het viel me tijdens deze aflevering vooral op, dus dan maar hier.

Ligt het aan mij of is de groep dit jaar heel kalm en eenduidig? Zoals in deze aflevering groepjes werden gevormd vond ik zó eigenaardig, er werden wat vingers opgestoken en iedereen was het er maar mee eens. Ik ben meer de taferelen van seizoen Dennis en Margriet gewend, waar elke kleine beslissing eerst met de groep overlegd moest worden. Ik mis dat toch wel, want daardoor werd voor mijn gevoel het spel meer gespeeld door de kandidaten, omdat zij ieder voor zichzelf de best mogelijke situatie wilde creëren elke opdracht. De enige die in dat straatje past dit seizoen is Imanuelle, vind ik. Misschien dat de mol (in mijn beleving Thomas) het daardoor ook wel wat makkelijker heeft. Hij kan kiezen in welk groepje hij wil, want iedereen accepteert het toch.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2017, 10:55:54 »
Ik vond het een heerlijke aflevering met leuke opdrachten.
De groep was ook ontspannen en heb veel gelachen.

Heb wel het gevoel dat we bedonderd worden door de regie. Alle kandidaten zitten al op 1 en dat is zeer waarschijnlijk Thomas. Vandaar ook de ontspannen sfeer in de groep denk ik, iedereen weet het en nu is het zaak om zoveel mogelijk feitjes te gaan stampen. Het gelach, de luchtigheid, het voelde beetje aan als toen bij de theeplantage-opdracht 2015 en Chris met zijn slappe lach ::rofl::

Dat idee heb ik totaal niet.
Natuurlijk zijn niet alle verdenkingen volledig in beeld, maar de manier waarop Imma Diederik afkapt bij de 'ondergrondse opdracht' en Diererik juist weer Sanne test bij de 'grasmaai opdracht', door moeilijk te doen over 'molboekje' of 'molboekjes', bevestigen voor mij dat de verdachten die ze in hun biecht noemen, ook de verdachten zijn die ze echt hebben.
Dus zeker niet iedereen zit op Thomas, denk ik.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2017, 11:40:07 »
Kennis is Macht
Dus altijd een groen scherm

Wijzer maken?

Nee, Sanne en Thomas krijgen hun scherm te zien
Daar kun je ,mijn Mol Thomas, en ook de anderen niet wijzer mee maken.

De titel slaat op de excutie.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2017, 11:43:03 »
Dat idee heb ik totaal niet.
Natuurlijk zijn niet alle verdenkingen volledig in beeld, maar de manier waarop Imma Diederik afkapt bij de 'ondergrondse opdracht' en Diererik juist weer Sanne test bij de 'grasmaai opdracht', door moeilijk te doen over 'molboekje' of 'molboekjes', bevestigen voor mij dat de verdachten die ze in hun biecht noemen, ook de verdachten zijn die ze echt hebben.
Dus zeker niet iedereen zit op Thomas, denk ik.

Als Sanne (ook) op Thomas zit dan zou ze hem nooit alleen ondergronds zijn werk laten doen
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2017, 12:28:37 »
Als Sanne (ook) op Thomas zit dan zou ze hem nooit alleen ondergronds zijn werk laten doen

Heb juist het idee dat Sanne (misschien zelfs wel als enige) Thomas toch wel verdenkt als mol en hem hier aan het testen is, al probeert Thomas te suggereren dat dit precies andersom is.

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2017, 12:52:05 »
Als de deelnemers in het hotel zijn aangekomen, wordt kort de telefoon van Jochem in beeld gebracht. Je ziet een foto op zijn telefoon. Iemand een idee wat dit moet voorstellen? (Even terugkijken: in het hotel nog voordat de eerste opdracht wordt gespeeld)
Je ziet jochem eerdt op een afstandje staan,en dan even kort ingezoomed op zijn telefoon. Ik vraag mij dan af waarom de cameraman even een shot van zijn telefoonmaakt.. zit daar een hint in?

Volgens mij maakte hij foto's van de was van de rest van de kandidaten, zodat hij dat kon onthouden. Dit was namelijk voor de biecht met zijn praatje over het feit dat hij alles moet weten en onthouden voor het spelletje.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2017, 13:16:51 »
Dat idee heb ik totaal niet.
Natuurlijk zijn niet alle verdenkingen volledig in beeld, maar de manier waarop Imma Diederik afkapt bij de 'ondergrondse opdracht' en Diererik juist weer Sanne test bij de 'grasmaai opdracht', door moeilijk te doen over 'molboekje' of 'molboekjes', bevestigen voor mij dat de verdachten die ze in hun biecht noemen, ook de verdachten zijn die ze echt hebben.
Dus zeker niet iedereen zit op Thomas, denk ik.

Zo zie ik het weer niet :).
Diederik probeerde m.i. enkel wat verdacht te doen voor Sanne om haar te laten twijfelen. Diederik is te slim om de fanatiekste kandidaat als mol te zien en Sanne is te slim om te switchen van haar mol naar Diederik omdat hij wat verdacht doet.

Ook Ima geeft aan het eind van de aflevering aan dat ze denkt dat iedereen nu op dezelfde zit. Vandaar ook dat Jochem juist geen bondje wil (hij wil immers samen met Ima naar de finale en gaat Sanne niet nog wijzer maken) en ook de reden dat Diederik juist wel een bondje wil. Hij zit samen met de mol, dus heeft aan dat bondje niks. Voor hem is het dus wel fijn om nog wat extra info te vergaren en het nu 'samen' met Sanne te kunnen opnemen tegen Ima en Jochem.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2017, 14:12:59 »
Ik vond dit echt een fantastische aflevering! Sfeervolle mooie opdrachten waarbij écht gemold kon worden, erg leuk om te zien.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2017, 14:16:11 »

...

 en ook de reden dat Diederik juist wel een bondje wil. Hij zit samen met de mol, dus heeft aan dat bondje niks. Voor hem is het dus wel fijn om nog wat extra info te vergaren en het nu 'samen' met Sanne te kunnen opnemen tegen Ima en Jochem.

Als Diederik op Thomas zit, dan zou het m.i. niet slim zijn om Sanne aan het bondgenootschap toe te voegen. Nu kan hij Thomas lekker voor zichzelf houden en allerlei info vergaren.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2017, 14:17:32 »
Sowieso vond ik het een leuke aflevering. En dan met name die eerste opdracht. Zo mogen er wel meer komen dit jaar en de komende jaren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2017, 14:24:58 »
Als Diederik op Thomas zit, dan zou het m.i. niet slim zijn om Sanne aan het bondgenootschap toe te voegen. Nu kan hij Thomas lekker voor zichzelf houden en allerlei info vergaren.

Diederik zal denk ik geen info met Sanne delen die hij echt niet wilt delen, zo slim is hij wel. Ook kan hij met de info van Sanne checken of hij alles wel goed op een rij heeft. Hij zit al geruime tijd met de mol samen en kan dus ook blind worden voor bepaalde zaken die hij niet meer ziet, omdat hij zo dicht op de mol zit.

Daarnaast kon hij moeilijk weigeren. Zijn mol Thomas denkt immers dat ze samen op Sanne zitten, dus als 'de mol' dan binnenkomt met de boodschap dat ze info wilt delen ga je dat niet weigeren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2017, 14:26:25 »
Diederik zal denk ik geen info met Sanne delen die hij echt niet wilt delen, zo slim is hij wel. Ook kan hij met de info van Sanne checken of hij alles wel goed op een rij heeft. Hij zit al geruime tijd met de mol samen en kan dus ook blind worden voor bepaalde zaken die hij niet meer ziet, omdat hij zo dicht op de mol zit.

Daarnaast kon hij moeilijk weigeren. Zijn mol Thomas denkt immers dat ze samen op Sanne zitten, dus als 'de mol' dan binnenkomt met de boodschap dat ze info wilt delen ga je dat niet weigeren.

precies dit

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #93 Gepost op: 12-02-2017, 14:39:22 »
en Jochem kan volgens mij niet weten op het moment dat hij 750 euro doorgeeft de verzekerde bedragen al binnen zijn.
Tenzij dit in scene is gezet en er later op deze manier ingeplakt is. Wel toevallig dat het net 750 euro is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2017, 14:43:18 »
Diederik zal denk ik geen info met Sanne delen die hij echt niet wilt delen, zo slim is hij wel. Ook kan hij met de info van Sanne checken of hij alles wel goed op een rij heeft. Hij zit al geruime tijd met de mol samen en kan dus ook blind worden voor bepaalde zaken die hij niet meer ziet, omdat hij zo dicht op de mol zit.

Daarnaast kon hij moeilijk weigeren. Zijn mol Thomas denkt immers dat ze samen op Sanne zitten, dus als 'de mol' dan binnenkomt met de boodschap dat ze info wilt delen ga je dat niet weigeren.

Het gaat om een bondgenootschap tussen Sanne en Diederik met Thomas. Misschien dat Diederik niks zal zeggen, Thomas kan alsnog informatie delen.
En daarnaast, als Diederik niks gaat zeggen, waarom zou Sanne dan informatie gaan delen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2017, 14:58:33 »
Tenzij dit in scene is gezet en er later op deze manier ingeplakt is. Wel toevallig dat het net 750 euro is.
Kan toch ook door de cameramensen zijn doorgegeven?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Smurfje89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2017, 15:03:40 »
Ik vond Diederik gedurende deze aflevering niet echt happy overkomen.. je zag weinig biechten van hem, tijdens interacties met de groep hield hij zich afzijdig.. hij probeerde bij de grasmaaier opdracht verwarring te scheppen en tijdens de underground opdracht leek hij ervan te balen dat Ima de vergeten enveloppen vond in het hok.
Tijdens de rodeo liep hij er ook als een kip zonder kop bij...

Een mol waar zijn masker vanaf valt? Wanhopig om in de laatste paar aflevering zijn mol-hachje te redden? Ervan baalt dat het mollen niet uitpakt zoals hoe hij hoopt?

Of een kandidaat, die er door slaapgebrek of wat dan ook helemaal klaar mee is? Die denkt: die laatste paar afleveringen doe ik maar een dotje, ik kijk wel hoever ik kom, mij maakt het allemaal niet uit?

Hoe je het ook wendt of keert, hij loopt niet over van blijdschap als er geld gewonnen wordt.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2017, 15:13:20 »
Het gaat om een bondgenootschap tussen Sanne en Diederik met Thomas. Misschien dat Diederik niks zal zeggen, Thomas kan alsnog informatie delen.
En daarnaast, als Diederik niks gaat zeggen, waarom zou Sanne dan informatie gaan delen?

Ik zeg niet dat Diederik niks gaat delen, ik denk dat hij slim zal delen ;). Dat zal Sanne op haar beurt ook doen (ze zegt niet voor niets dat ze niet haar mol gaat delen).

Thomas zal waarschijnlijk ook niet al te veel loslaten als mol. Het moet wel spannend blijven en ook zo eerlijk mogelijk, dus hij zal het houden bij dezelfde info die hij met Died deelt of hij geeft Sanne valse info.
Wat Thomas ook doet, Diederik zal er geen schade door leiden.

Dus voor zowel Sanne als Diederik is dit bondje er puur voor de zekerheid, niet om de mol nog te zoeken of om de ander om de tuin te lijden. Sanne is nu alleen, voelt dat ze in een zwakke positie zit en is bang net dat extra beetje info te missen die je mogelijk wel hebt als je samen bent. Voor Diederik geldt wat ik eerder al zei: Als hij op Sanne zit kan hij niet weigeren i.v.m. Thomas, als hij op Thomas zit kan hij door Sanne's info zijn eigen info checken.  

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #98 Gepost op: 12-02-2017, 15:15:24 »
Wat is dit een rare vraag, of eigenlijk een raar antwoordmogelijkheid.

Waarbij inmiddels duidelijk is dat Diederik een hond heeft die Turbo heet.
Iets wat voor kijkers makkelijk te googlen is.
En wat de kandidaten na 2 of 3 weken inmiddels ook wel van elkaar weten.

Wat moet ik hier achter zoeken?

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #99 Gepost op: 12-02-2017, 15:23:02 »
Wat is dit een rare vraag, of eigenlijk een raar antwoordmogelijkheid.

Waarbij inmiddels duidelijk is dat Diederik een hond heeft die Turbo heet.
Iets wat voor kijkers makkelijk te googlen is.
En wat de kandidaten na 2 of 3 weken inmiddels ook wel van elkaar weten.

Wat moet ik hier achter zoeken?

Niet zoveel denk ik, eventueel beetje verdachtmaking door de regie.
Het staat er m.i. ter verduidelijking, dat het niet om een turbo gaat, maar om een hond.

Bij de overige antwoorden staat het wat raar als de verduidelijking er achter staat.

Radio, de radio van de mol
Bad op pootjes, het bad op bootjes van de mol.

Zou vreemd staan. Had wel weer mooi gepast in de dubbel-theorie ;)