Bij het groepjes maken duurt het relatief lang voordat Diederik als tweede zijn hand opsteekt. Jochem is daar blijkbaar niet helemaal content mee:
Jochem: "Bleven dus achter: Thomas, ik en Imanuelle. Daar was ik eigenlijk niet blij mee, want Imanuelle en ik hadden zo'n beetje afgesproken dat we altijd zouden splitsen om de mogelijke Mol goed in de gaten te kunnen houden."
Als dit inderdaad de afspraak is die Ima en Jochem hebben gemaakt, zou je verwachten dat een van beiden zich meteen aanbiedt voor het woordraden. Het lijkt erop dat geen van beiden zich geroepen voelt, ondanks dat je zou denken dat Diederik de 'mogelijke mol' is die Jochem bedoelt. Blijkbaar vindt geen van beiden het belangrijk om Diederik in de gaten te houden. Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat ze in werkelijkheid op een andere mol zitten. Dan blijft alleen Thomas als doelwit over, tenzij Ima Jochem verdenkt - of andersom. Of als Jochem of Ima de mol is, je hebt immers meer kans om de opdracht te verpesten als je gaat maaien.
Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat Ima en Jochem eerlijk tegen elkaar zijn.