De switch van Thomas slaat natuurlijk nergens op. Als het waar is dat beiden kandidaat zijn en beiden op Sanne zaten, dan wisten ze al dat één van de twee hoe dan ook moest afvallen. Diederik valt af, en Sanne kan dan dus nog steeds gewoon de Mol zijn, want Jochem had immers een vrijstelling. Maar Thomas switcht dan? Dat slaat logisch gezien helemaal nergens op. Enige reden daarvoor die ik kan bedenken is dat men het interessanter wil laten lijken door iedereen op een andere Mol te laten zitten.
Daarentegen verwart het niet halen van de tweede opdacht door Thomas me weer enorm. De Mol weet natuurlijk hoe die puzzel in elkaar zit. En Thomas weet ook dat Sanne op hem zit en dus waarschijnlijk de winnaar wordt en dat zij sowieso dit spel niet moet winnen. Dus als Thomas de Mol is zorgt hij hier indirect voor dik 12000 euro in de pot, wat super-onmols is.
Is Sanne dan toch de Mol? Alles in me zegt: nee, het is Thomas, en het ligt er dik bovenop. Maar de uitkomst van die tweede opdracht is wel heel erg vreemd.