Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 2 - De verdubbelaar  (gelezen 35378 keer)

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - De verdubbelaar
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2017, 23:24:21 »
Zou het ook zo kunnen zijn dat Thomas wat betreft de puzzel geen voorkennis had? Het zou anders misschien ook wat oneerlijk zijn. Als je het precies weet zouden de kandidaten nooit echt kans maken?

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2017, 23:26:38 »
Als Jochem de Mol is, heeft hij misschien de meest gewaagde molactie die in deze opdracht mogelijk was gedaan: De touwen van Thomas losknopen. Als Jochem namelijk de Mol is, is Sanne niet de winnaar en kan hij haar dus op die manier helpen.

Dat zou ik een enorm toffe actie vinden. Als mol indirect bepalen wie de proef wint. En we horen in beeld Thomas iets zeggen over Jochem die met verkeerde touwen bezig is.

Misschien dat Jochem datzelfde ook bij Sanne haar touw aan t begin gedaan heeft. De andere twee waren op dat moment al verder t bos in en Jochem klungelde zelfs voor zijn doen enorm met t touw

Offline Molduck

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2017, 23:43:07 »
wat een geweldige opdracht :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2017, 23:55:41 »
Schrijft Jochem daadwerkelijk een rekensom in het zand of iets in de trant van "ben de Mol" ?

*Even nakijken zo*

Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 00:09:14 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lazyke

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2017, 05:03:51 »
De mol had hier uiteraard voorkennis en heeft mooi 12k uit de pot gehaald. Goed gedaan Sanne!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2017, 06:34:28 »
Ben overtuigd dat Thomas echt wilde winnen. Heb hem nog nooit zo vastberaden een opdracht in zien gaan en hij leek precies te weten welke bomen te pakken. Toen molde hij bij Sanne maar dat mislukte. Volgens mij heeft Sanne als kandidaat toen de mol Thomas gemold door zijn touw gewoon los te trekken. De puzzel leek hij wel eens gedaan te hebben maar blijft moeilijk na drie weken in het rond rennen.

Hoop dat het klopt. Dan wint Sanne en heeft ze schitterend de pot verdubbeld voor haarzelf.  ::joehoe::

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2017, 08:00:12 »
De opdrachten die ze gedaan hebben, hangen aan de bomen. Dat is inclusief de bedragen die ermee verdiend zijn. Ik vat het op als: ze hangen er allemaal.

Als dat zo is, is het het simpelste ding ooit. Je hoeft niet te rekenen. Je moet alle bomen met een opdracht hebben en alle andere bomen laten voor wat die zijn.

Offline JannekeSDG

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2017, 08:53:16 »
Vorig jaar had de Mol Vlaanderen ook een puzzel in een opdracht. De mol kende die puzzel niet...

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2017, 09:05:35 »
Vorig jaar had de Mol Vlaanderen ook een puzzel in een opdracht. De mol kende die puzzel niet...
Joh, er was nu een freaking verdubbelaar in het spel, helemaal aan het einde van het spel. Elke theorie waarbij de mol geen volledige voorkennis had is erg onwaarschijnlijk, zeker in deze opdracht.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2017, 09:13:04 »
De opdrachten die ze gedaan hebben, hangen aan de bomen. Dat is inclusief de bedragen die ermee verdiend zijn. Ik vat het op als: ze hangen er allemaal.

Als dat zo is, is het het simpelste ding ooit. Je hoeft niet te rekenen. Je moet alle bomen met een opdracht hebben en alle andere bomen laten voor wat die zijn.

Klopt niet. Vergeet niet dat er veel geld uit de pot is gegaan na de veiling. Dat betekent dus dat als je alle opdrachten zou optellen, je veel meer zou uitkomen. Tenzij er mingeld hangt.

Offline frankhuiskamp

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2017, 10:05:01 »
Denk dat Thomas best voorkennis had, maar misschien niet de oplossing van de puzzel kreeg. Denkt iemand trouwens dat dat extra vierkant wellicht in het spel kwam om de Mol iets meer kans te geven het geld uit de pot te houden? Ik vond het zo willekeurig namelijk.

Dan nog even speciale aandacht voor misschien het vreemdste staaltje overacteren van de heer Cammaert dit seizoen (als er iets voor hem als verder vrij 'natuurlijke' Mol pleitte, was het wel het overdreven acteren op momenten dat er daadwerkelijk wat acteerwerk van hem verwacht werd): het moment dat hij ongelofelijk verbaasd was over het tweede vierkant. Sanne staat geen halve meter van hem weg, zij heeft nét duidelijk gehoord dat ze nog niet klaar is, en hij reageert alsof hij binnenkomt op een surpriseparty waarvan hij de uitnodiging per ongeluk een week eerder al had gezien.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2017, 10:15:19 »
Denkt iemand trouwens dat dat extra vierkant wellicht in het spel kwam om de Mol iets meer kans te geven het geld uit de pot te houden? Ik vond het zo willekeurig namelijk.

Die gedachte kwam  ook bij mij naar boven.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2017, 10:17:49 »

Is niet helemaal zo, er hingen ook losse random bedragen tussen die niet met opdrachten zijn verdiend (o.a 10 euro).

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2017, 10:19:46 »
ik denk het niet. Er stond namelijk 2x op. Ze hadden er echt wel over nagedacht en dit als onderdeel van het spel te doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2017, 10:23:56 »
Het zou niet eerlijk zijn dat de mol kennis heeft van de oplossing van deze puzzel, anders zouden de kandidaten geen kans hebben om deze te winnen.
Niettemin heeft Sanne het goed gedaan al was Thomas er dicht bij (ik denk dat dat extra vierkant bedoeld is om de mol nog een kans te geven).

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2017, 10:41:16 »
Idd het acteerwerk van Thomas was echt over the the top.
Hij staat, hoort en ziet Sanne met Art praten dat zij een extra vierkant krijgt om de puzzel af te maken.
Hoezo reageert hij dan zoooo verrassend op het vierkant wat hij ook van Art krijgt?

Sanne kan haar lach ook niet meer inhouden na dit stukje  overacting van Thomas.

Offline AnnaNiem

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2017, 10:57:39 »
Idd het acteerwerk van Thomas was echt over the the top.
Hij staat, hoort en ziet Sanne met Art praten dat zij een extra vierkant krijgt om de puzzel af te maken.
Hoezo reageert hij dan zoooo verrassend op het vierkant wat hij ook van Art krijgt?

Sanne kan haar lach ook niet meer inhouden na dit stukje  overacting van Thomas.

Als ik geconcentreerd bezig ben, zie en hoor ik meestal niets. En zelfs al zou ik het meekrijgen dat daar iets gaande is, dan zal het niet tot mij doordringen.

Bij mij ook. Had de Mol de puzzel als eerste af dan waag ik te betwijfelen of dat tweede stuk in het spel gekomen was... Sanne is niet de mol. Ik zit op Thomas (sinds afl 1). Maar ergens hoop ik dat het Jochem is.

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2017, 11:28:39 »
Deed me een beetje denken aan de halve finale van seizoen 10, waar je na een hoop getrek aan touwen bij een tangram moest komen om een vrijstelling te winnen.
Daar wist mol Kim de oplossing van de tangram uit haar hoofd, maar ze was te laat erbij en ook toen was een Sanne  ;)de snelste.
Wss is dit jaar iets gelijkaardigs gebeurd en was Thomas gewoon te lang aan het klungelen bij de touwen, ondanks zijn machtige voorkennis

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2017, 11:40:42 »
...
 Sanne staat geen halve meter van hem weg, zij heeft nét duidelijk gehoord dat ze nog niet klaar is, en hij reageert alsof hij binnenkomt op een surpriseparty waarvan hij de uitnodiging per ongeluk een week eerder al had gezien.
::rofl::

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2017, 12:21:47 »
Ik blijf dit raar vinden en juist deze opdracht maakt dat ik echt een lichte twijfel naar Thomas krijg.
Wat voor hem pleit: hij is aan het mollen met de touwen van Sanne, hij maakt de puzzel alsnog redelijk snel (voorkennis), dus waarschijnlijk is het mollen hier mislukt en baalt hij daarom zo enorm....
Wat tegen hem pleit: hier gaat het meeste geld ooit mee gemoeid, dan moet hij toch alles uit de kast trekken? Een mol wil dit koste wat het kost voorkomen. Nu hebben ze bijna de hoogste pot ooit gewonnen van de BN serie. Als Thomas de mol is (en dat is zo natuurlijk gezien zijn reacties en montage en al het andere) dan heeft hij een zure nacht gehad denk ik  ::rofl::

Wat nog een mogelijk scenario kan zijn: Sanne is de mol (lijkt me niet) of Jochem is de mol en hij laat die twee het lekker uitzoeken. Hij helpt Sanne wellicht een beetje (want zij zit niet op hem als mol), maar ook daar kan je dan niet op vertrouwen. Wat als ze de puzzel niet maakt?

Kortom, als ik alle andere afleveringen niet gezien had (en het hoeveelheid geld waar Sanne voor heeft gezorgd) dan was Sanne hier echt de mol. Dit blijft raar, ik denk dat Thomas hier een blunder heeft begaan....

Dank voor het mooie seizoen weer allemaal!  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 12:39:47 door Juuls247 »
Meer L