Auteur Topic: Aflevering 10 - De finale  (gelezen 69879 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #100 Gepost op: 12-03-2017, 17:18:31 »
Jelsir is dit jouw interpretatie? Want als t idd zo is dat de gepakte -1000 niet binnen is gebracht maar wel geteld wordt, is dat gewoon bedriegen van de kijker. Want de 500 van Thomas was ook gepakt en due zou dan niet meegeteld zijn.

Ik ga er - misschien naïef - vanuit dat we t pakken van de andere 1000 niet in beeld hebben gehad maar er wel was. .

Mijn interpretatie, want ik zie geen andere optie. Ik ga proberen bij de fandag dit te achterhalen en anders vraag ik het Rick.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #101 Gepost op: 12-03-2017, 17:21:48 »
Overigens zie ik dat Thomas vragen beantwoord op twitter. Bv dat hij wel de polaroid heeft verduisterd maar geen geld uit de envelop heeft gehaald.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #102 Gepost op: 12-03-2017, 17:39:56 »
Ik wacht nog steeds op meer molacties en hints op de website, maar het blijft uit? Komt het nog? ::rofl:: ::rofl::
Geduld is een schone zaak zeggen ze soms wel ;).


Ik vond dit één van de beste finales van de afgelopen seizoenen. De productie heeft het veel beter aangepakt, meer tijd voor molacties en hints dan voorheen (zo'n 40 minuten?), goeie verhouding tussen afvallers aan het woord, de mol aan het woord, fans aan het woord enz. ::bravo::.

Thomas ook geweldig gedaan als mol. Natuurlijk hadden wij hem hier allang door, maar als je zoveel kandidaten op een verkeerd spoor kan brengen dan ben je echt wel goed bezig ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #103 Gepost op: 12-03-2017, 18:02:50 »
Prima finale! 
Resumerend een meer dan gemiddeld goed seizoen. Thomas als Mol was dan weliswaar voor de meeste forummers wel duidelijk, maar chapeau hoe hij het heeft gespeeld. Daarom ook complimenten voor het hele team van Wie is de Mol voor de keuze van deze mol.
Over de opdrachten heb ik een beetje gemengde gevoelend. Er zullen niet veel opdrachten zijn die ik me over 10 jaar nog kan herinneren maar we vergeten dan ook te vaak dat dit alweer het 17e seizoen is en probeer dan maar een origineel te zijn. Dat het wel kan bewijzen echter de Belgen. Verder enorm genoten van Oregon en Jochem die door zijn eigewijze stijl van klunzen toch wel de opvallendste deelnemer van de groep was.
Tot volgend jaar!
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #104 Gepost op: 12-03-2017, 18:07:02 »
Weer genoten van een fantastische finale! Thomas is zeker één van mijn top 3 mollen.

Weet iemand trouwens welke muziek er al jarenlang gespeeld wordt tijdens het filmpje van de verborgen aanwijzingen? Shazam helpt mij niet echt...

oeh oeh die weet ik:
https://www.youtube.com/watch?v=VqgYE5IqXfs&index=50&list=PL6mq6hkUopnh_4ewIzT4j6dTLq_VhmyT3

heb ik al langere tijd in mijn yt playlist staan
« Laatst bewerkt op: 12-03-2017, 18:10:51 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #105 Gepost op: 12-03-2017, 18:52:25 »

Struikel wel nog steeds over het zogenoemde verdeel en heers principe. Thomas moest zelf ook toegeven dat hij niet veel anders hoefde te doen dan mee stemmen op Roos, de groep deed het werk voor hem.

Ben het wel eens met mensen hier dat het gericht is op zaterdag avond publiek,


Uit de finale aflevering blijkt dat  er behoorlijk geknipt is. Diederiks verhaal heeft minstens een kwartier geduurd en er heeft een kruisverhoor plaatsgevonden. Diederik vertelde dit om Yvonne's emoties  tijdens de opnames te verdedigen. Zelf hadden we al geconstateerd dat er tussentijds overleg moet zijn geweest tussen de kandidaten over wie er gelogen zou hebben.

Thomas vertelde tijdens de ontknopingaflevering dat hij gebruik heeft gemaakt van het feit dat Roos in aflevering 1 als leugenaar werd aangewezen toen ze vertelde dat ze op de brug niets hadden gevonden (ze wreef onder haar neus). Dat heeft hij tijdens het overleg aangekaart waardoor hij Roos verdacht maakte en  hij eenvoudig kon meegaan met de Roos verdenkers om een meerderheid te vormen. Prima molactie dus!


Ik wordt een beetje moe van de opmerkingen over het zaterdagavond publiek alsof het een ander soort mensen is....De kijkcijfers zijn in korte tijd spectaculair gestegen. fantastisch toch! Molfans zijn er in verschillende gradaties de een besteedt wat meer tijd en duikt er verder in dan de ander. Als de programmamakers er voor elk wat wils instoppen is het toch prima?

Hoe dan ook hebben we allemaal gemeen dat we fan zijn van hetzelfde programma WIDM!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #106 Gepost op: 12-03-2017, 19:03:58 »
Ik mis een beetje het 'weggooien van het krijtje' moment van Anne-marie.. Dat soort sneaky momenten maakt voor mij een mol beter.

Dit vond ik de meest ontluisterende molactie tijdens een finale uitzending ooit...

Het weggooien van het krijtje had geen enkele invloed op de opdracht of zou een actie kunnen zijn om de opdracht te doen mislukken. Er stond een hele bak met krijtjes bij de stier en de andere kandidaten schreven ijverig door. Ik vond het een actie van een gefrustreerde mol wiens molacties waren mislukt in deze opdracht....Dat bleek ook wel uit haar sippe gezicht achteraf.

( AM zeulde met het grootste deel van de stier de berg op alsof het moeilijk was totdat William het haar uit handen nam en er mee de berg op rende. ::rofl::  De actie om de kop van de romp te scheiden was een goed idee en getuigde van voorkennis maar de andere kandidaten wisten het herschrijven van de woorden snel te kunnen uitvoeren ;D)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #107 Gepost op: 12-03-2017, 19:06:34 »
Ik vond dit één van de beste finales van de afgelopen seizoenen. De productie heeft het veel beter aangepakt, meer tijd voor molacties en hints dan voorheen (zo'n 40 minuten?), goeie verhouding tussen afvallers aan het woord, de mol aan het woord, fans aan het woord enz. ::bravo::.
Ik denk zelfs wel de allerbeste van de laatste jaren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #108 Gepost op: 12-03-2017, 19:28:00 »
Ik heb net de finale aflevering teruggekeken. Gisteren niet alles meegekregen i.v.m. een huis vol visite, Geweldige aflevering en top mol! Goede mol strategie gekozen om de onzekere en zenuwachtige kandidaat uit te beelden.

Ik heb het al eens eerder gezegd maar mollen die er zelf duidelijk plezier in hebben zoals George, Dennis en Kees  en Thomas zijn de beste! Omdat ze niet veel verdacht worden, worden ze brutaler. Daardoor zijn het gewoon erg goede mollen.

Ik heb genoten van de serie, de finale aflevering 10 heeft me, net zoals enkele kandidaten, ontroerd. Geweldige interactie tussen Diederik en Thomas waarin Thomas sorry, sorry, sorry zegt tegen Diederik. En Rik van de Westelaken die een relatie met Thomas heeft gehad en ook volkomen verrast werd.

En Jochem ::rofl:: eerst kon ik hem niet peilen, soms vond ik hem irritant met zijn hulpmolgedrag maar prachtig hoe hij als " Guus Geluk" de finale heeft weten te halen! Jochem heeft de serie mede kleur gegeven.

Uiteraard Sanne de terechte winnares. Geweldig hoe ze uiteindelijk de juiste conclusie trok en de verdubbelaar wist te verzilveren.



« Laatst bewerkt op: 12-03-2017, 20:29:44 door Moedermol »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #109 Gepost op: 12-03-2017, 19:29:57 »
Dit vond ik de meest ontluisterende molactie tijdens een finale uitzending ooit...

Het weggooien van het krijtje had geen enkele invloed op de opdracht of zou een actie kunnen zijn om de opdracht te doen mislukken. Er stond een hele bak met krijtjes bij de stier en de andere kandidaten schreven ijverig door. Ik vond het een actie van een gefrustreerde mol wiens molacties waren mislukt in deze opdracht....Dat bleek ook wel uit haar sippe gezicht achteraf.

Ze wist nog niet dat de opdracht zou lukken bij het weggooien van het krijtje, dus dat de actie vanuit een gefrustreerde mol kwam, dat viel wel mee. en een bak met krijtjes? Volgens mij konden ze die meepakken vanaf de rode tentjes. Boven waren er geen krijtjes meer te vinden.. anders was het wel raar dat AM en Tim beide niet waren gaan schrijven.

Maar zo'n actie uithalen waar de groep zo enorm dichtbij is, heb ik Thomas dit seizoen niet zien doen. En dat vind ik jammer.  ;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #110 Gepost op: 12-03-2017, 20:06:24 »
Mijn interpretatie, want ik zie geen andere optie. Ik ga proberen bij de fandag dit te achterhalen en anders vraag ik het Rick.
Dan zou het natellen/kijken van het geld aan het einde (er was immers nog tijd genoeg) dus ook geen enkel nut hebben gehad. Beetje vreemd is het dan wel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #111 Gepost op: 12-03-2017, 22:39:53 »
Jij wint wel vaak drank door widm
Volgens mij heb je ook nog een fles wijn staan ;)
De champagne is inmiddels op, er was genoeg volk die het mee wilde vieren. ::wijn:: Maar m'n glas heb ik bewaard als een soort trofeetje en heeft nu een fiere plaats naast de Wie is de Mol? 2011-wijn :D(die ik destijds maar heb laten staan inderdaad ;))
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #112 Gepost op: 12-03-2017, 23:34:56 »

Ik wordt een beetje moe van de opmerkingen over het zaterdagavond publiek alsof het een ander soort mensen is....De kijkcijfers zijn in korte tijd spectaculair gestegen. fantastisch toch! Molfans zijn er in verschillende gradaties de een besteedt wat meer tijd en duikt er verder in dan de ander. Als de programmamakers er voor elk wat wils instoppen is het toch prima?

Hoe dan ook hebben we allemaal gemeen dat we fan zijn van hetzelfde programma WIDM!
Kijkcijfers stijgend met een gelijkblijvende kwaliteit is fantastisch toch. Helaas is t echt wel herkenbaar dat de psychologische gelaagdheid vh programma is verdwenen tov makkelijk te consumeren spelelementen  , dus kijkcijfers leuk ,maar ik zie liever minder kijkcijfers en meer kwaliteit

. En sorry dat ik t zo zwart wit zeg, de gemiddelde zaterdagavond kijker is echt wel anders als mensen hier op t forum die van januari tot en met maart met dit programma bezig zijn..
En helaas zit er niet elk seizoen voor elk evenveel wils in.

Gelukkig heb ik dit seizoen het licht gezien en besef ik dat wat ik verwacht van widm waarschijnlijk nooit weer komt en vanaf dat punt kon ik meer genieten van widm 2.0 al is t dan in mijn boek een stap terug ipv een verbetering. Het is in elk geval nog vele malen beter dan de pulp die andere programma's ons door de strot willen duwen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #113 Gepost op: 13-03-2017, 05:32:55 »
Uit de finale aflevering blijkt dat  er behoorlijk geknipt is. Diederiks verhaal heeft minstens een kwartier geduurd en er heeft een kruisverhoor plaatsgevonden. Diederik vertelde dit om Yvonne's emoties  tijdens de opnames te verdedigen. Zelf hadden we al geconstateerd dat er tussentijds overleg moet zijn geweest tussen de kandidaten over wie er gelogen zou hebben.

Thomas vertelde tijdens de ontknopingaflevering dat hij gebruik heeft gemaakt van het feit dat Roos in aflevering 1 als leugenaar werd aangewezen toen ze vertelde dat ze op de brug niets hadden gevonden (ze wreef onder haar neus). Dat heeft hij tijdens het overleg aangekaart waardoor hij Roos verdacht maakte en  hij eenvoudig kon meegaan met de Roos verdenkers om een meerderheid te vormen. Prima molactie dus!

Ik wordt een beetje moe van de opmerkingen over het zaterdagavond publiek alsof het een ander soort mensen is....De kijkcijfers zijn in korte tijd spectaculair gestegen. fantastisch toch! Molfans zijn er in verschillende gradaties de een besteedt wat meer tijd en duikt er verder in dan de ander. Als de programmamakers er voor elk wat wils instoppen is het toch prima?

Hoe dan ook hebben we allemaal gemeen dat we fan zijn van hetzelfde programma WIDM!
[/quote]

Tja, ik betreur het dan wel dat je anderhalve zin uit mijn verhaal pakt en de context - waar ik behoorlijk enthousiast en complimenteus ben en positief afsluit - compleet weg hebt gelaten.

Over het eerste, geef ik geen kritiek op Thomas als mol. Ik struikel enkel over de in mijn ogen overmatige nadruk die is gelegd op het verdeel en heers principe. Waar dat gedrag wél bij de kandidaten terug te zien is maar Thomas dat niet heeft hoeven doen omdat het zijn kant mooi opviel. Hij zegt overigens heel duidelijk dat hij niets anders hoefde te doen dan mee gaan in stemmen op Roos.

Over het tweede deel, het zaterdagavondpubliek is natuurlijk een ander publiek dan de groep molloten. Geen ander soort mensen maar wel ander kijkgedrag (je zou kunnen stellen wat gezonder kijkgedrag dan wij hier ten toon spreiden). En idd meen onder andere ik dat het richten op de zaterdagavond en hogere kijkcijfers enigszins te merken is, iets wat ik persoonlijk nou eenmaal jammer vind. Eigenlijk vooral omdat ik denk dat het programma niet zoveel aanpassingen behoefde om nog steeds elk wat wils te geven en dezelfde goede kijkcijfers te geven. Het voorbeeld van de leader hint wat ik heb gegeven, geeft eigenlijk niemand wat wils of was tenminste niet nodig geweest om meer kijkers te genereren.

 


Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #114 Gepost op: 13-03-2017, 09:21:14 »
En hij heeft de tangram dus inderdaad niet geoefend...hoopte ik al...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #115 Gepost op: 13-03-2017, 16:05:17 »
Maar zo'n actie uithalen waar de groep zo enorm dichtbij is, heb ik Thomas dit seizoen niet zien doen. En dat vind ik jammer.  ;)
Ik vind het praten met de vrouw van 750 euro bij de helix rodeo anders wel gewaagd. Klopt, niet met de hele groep erbij maar toch. Iemand kan je zomaar zien of het navragen als ze haar vinden.

Of het doen alsof je niks hoort met flutoordopjes in.


Edit: wil me eigenlijk niet in de discussie mengen maar wil wel even zeggen dat ook 'gewoon' zaterdagavond publiek best psychologische mindfucks kan waarderen. Zo sprak ik laatst iemand die widm niet echt volgt maar wel (het eerste deel van) de eerste aflevering van de Vlaamse mol had gezien en daar juist wel die spanning waardeerde van zo'n eerste opdracht.
En zo ken ik wel meer mensen die geen molloot zijn maar wel die spanning waarderen en minder willen zien en horen hoe mooi de omgeving is.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 16:09:18 door Kaaasje »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #116 Gepost op: 13-03-2017, 17:07:05 »
Ik vind het praten met de vrouw van 750 euro bij de helix rodeo anders wel gewaagd. Klopt, niet met de hele groep erbij maar toch. Iemand kan je zomaar zien of het navragen als ze haar vinden.

Of het doen alsof je niks hoort met flutoordopjes in.


Edit: wil me eigenlijk niet in de discussie mengen maar wil wel even zeggen dat ook 'gewoon' zaterdagavond publiek best psychologische mindfucks kan waarderen. Zo sprak ik laatst iemand die widm niet echt volgt maar wel (het eerste deel van) de eerste aflevering van de Vlaamse mol had gezien en daar juist wel die spanning waardeerde van zo'n eerste opdracht.
En zo ken ik wel meer mensen die geen molloot zijn maar wel die spanning waarderen en minder willen zien en horen hoe mooi de omgeving is.
Ik wilde ook niet verder doorgaan op de discussie dit is immers het topic over de finale  ;).
Maar wat jij nu zegt is precies wat ik bedoel. ::jaja::
Ik lees op dit forum veel over chips etende, bankhangende televisiekijkers.
Dat vind ik  nogal generaliserend en lijkt te wijzen naar een bepaalde groep kijkers terwijl m.i. zaterdagavond kijkers een heel brede groep kijkers is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #117 Gepost op: 13-03-2017, 19:09:58 »


Maar zo'n actie uithalen waar de groep zo enorm dichtbij is, heb ik Thomas dit seizoen niet zien doen. En dat vind ik jammer.  ;)

Niet gezien idd maar hij schijnt wel degelijk een foto te hebben weggemoffeld waar Sanne bij was... die Thomas daar ook meteen mee confronteerde.

Vind dat best gewaagd.

Heb eigenlijk geen enkel negatief woord over de mol dit jaar. Vind echt dat hij het fantastisch gedaan heeft   ::super::

Vind wel dat het tijd wordt om de finalevrijstelling af te schaffen voor eens en altijd

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #118 Gepost op: 13-03-2017, 19:12:14 »
Ik wacht nog steeds op meer molacties en hints op de website, maar het blijft uit? Komt het nog? ::rofl:: ::rofl::

Bij "verborgen aanwijzingen" blijft t bij mij ook akelig blanco. Hoop dat er nog wat komt.
Laten we jabberen.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #119 Gepost op: 13-03-2017, 19:37:07 »
Citaat
Niet gezien idd maar hij schijnt wel degelijk een foto te hebben weggemoffeld waar Sanne bij was... die Thomas daar ook meteen mee confronteerde.

Vind dat best gewaagd.

Heb eigenlijk geen enkel negatief woord over de mol dit jaar. Vind echt dat hij het fantastisch gedaan heeft   super smiley

Vind wel dat het tijd wordt om de finalevrijstelling af te schaffen voor eens en altijd

In een interview, volgens mij met AD, zegt ie dat de foto wel eerst weggewaait was en dat ie em daarna ergens zag liggen en oppakte.