And the 0 points go to: (bericht was anders te groot. Dus doe ik het zo!)
Austria (Lied: leuk, maar eentonig: 7,3. Zang: erg goed, leuk in andere taal: 8,3. Gemiddelde: 7,8. Helaas net geen punt. Vond de anderen beter.)
Colombia (lied: veel instrumenten, andere taal is leuk, maar er zijn veel betere liedjes: 7,7. Zang: goed, maar kan beter: 7,5. Gemiddelde = 7,6 + 0,2 (moeilijk land) = 7,8. Helaas net geen punt.)
Poland (lied: leuk, maar veel herhaling: 7,8. Zang: mooi, soms apart: 7,5. Gemiddelde = 7,7)
Romania (lied: leuk, leuke melodie, maar zonder jouw introtekstje zou ik niet weten waar het over ging. Over een weekendje weg, een echtscheiding of een verliefde man?: 7,6. Zang: goed, prima stemmen maar er zijn echt betere zangers: 7,8. Gemiddelde = 7,7)
France (lied: vrolijk, maar heel saai: 7,0. Zang: super mooie stem en goede zang: 8,3. Gemiddelde = 7,7)
Ghana (lied: vrolijk, deuntje in m’n hoofd, maar het is zo’n typisch zomerdeuntje dat iedereen die een zomerhit maakt gebruikt. Minpunten dus omdat ik het te vaak gehoord heb en niet origineel vind: 7,3. Zang: goed maar niet geweldig, wel leuk en soms een tintje rap: 7,5. Gemiddelde = 7,4 + 0,2 (moeilijk land) = 7,6)
Switzerland (lied: mooi, soms saai en het is erg musicalachtig: 7,3. Zang: mooie, zuivere stem maar ze zingt overdreven. Het is net Frozen: 7,5. Gemiddelde = 7,4)
Belarus (lied: leuk, typisch boyband net een duidelijke boyband melodie. De melodie hoor je zo vaak bij dit soort bands, dus dat vind ik erg saai en onorigineel. Had iets anders gekozen. Het doet me ook erg denken aan One Direction..: 7,0.
Zang: De ene is beter dan de ander: 7,3. Gemiddelde = 7,2 + 0,2 (moeilijk land) = 7,4)
Ukraine (lied: leuk, ik word er vrolijk van en het blijft in mijn hoofd zitten: 8,0. Zang: leuk in andere taal, maar hij zingt niet erg goed. Hij heeft iets irritants in zijn stem: 6,5. Gemiddelde = 7,3)
Germany (lied: leuk, maar aparte melodie. Ik moest erom lachen, en ik denk niet dat dat de bedoeling was: 7,0. Zang: goed, maar er zijn betere en het is een erg saaie stem: 7,0. Gemiddelde = 7,0)
Canada (lied: erg saai, soort van single van iemand die Idols wint en dan verdwijnt voor altijd: 6,7. Zang: ik hoor iets irritants in z’n stem, niet geweldig: 6,3. Gemiddelde = 6,5)
Cape Verde (lied: een cover? really? Het liedje is leuk en vrolijk, maar waarom kies je een cover.. had dan gewoon een ander land of lied gekozen. Ik wilde een 7,0 geven, maar ik doe -1 omdat het een cover is, dus een 6,0. Zang: het is oke,maar veel hetzelfde en saai: 6,8. Gemiddelde = 6,4 (ik wilde nog een bonus van 0,2 geven ivm moeilijk land, maar het is een cover dus ik geef hem niet.)
Iceland (lied: grappig, maar erg kinderlijk en het komt uit een tv serie voor kinderen, waardoor ik het al niet serieus neem: 6,3. Zang: er wordt amper gezongen. Het is ook meer praten dan zingen: 6,0. Gemiddelde = 6,2)
Australia (lied: ik vind het echt heel heel heel saai en vind het echt geen goed lied: 5,0. Zang: ze zingen het echt heel saai. Ik versta ook ‘happohn’ en niet happen: 5,8. Gemiddelde = 5,4)
Greece (lied: Zo saai, waar gaat het over? Ik begin echt te gapen bij dit lied: 4,5. Zang: ze zingt goed, maar ook heel saai, waardoor ik dus begin te gapen (nog een keer): 6,0. Gemiddelde = 5,3)