Good evening ladies and gentlemen, boys and girls! Bonsoir mesdames et messieurs les garçons et les filles!
Canada hier! Wat een eer om op dit prachtige Songfestival de puntentelling te mogen openen. Allereerst grote complimenten aan het gastland Finland
Mede dankzij jullie is het een geweldige show geworden, want wat waren er veel liedjes dit keer en wat was het gevarieerd!
Enough talking, let's get on with the points, here they are...:
The first point of this contest goes to...
Sweden!
Dit is een liedje wat alles heeft wat ik van een Songfestival liedje verwacht. Het blijft hangen en luistert lekker weg.
Double those points go to...:
Germany! Gewoon een lekker nummer en een mooie stem. Mooie opener van het Songfestival!
Then we have 3 points for...:
Belgium! Goed goed goed! Dit is gewoon humor. Een sterke vrouw die weet wat goed voor haar is terwijl ze eruit ziet alsof ze net in de brugklas zit en haar ex-vriendje nog zijn eerste gezichtshaar moet krijgen
Het lied heeft een vrolijke vibe, aangesterkt door het fluitje en de zachte g van Laura. Ik word er wel blij van, en ik moet er ook om lachen, go België!
4 deserved points go to...:
USA! Een meer dan oké lied. De boodschap is mooi en het heeft een melodie die fijn in het gehoor ligt.
5 points to the beautiful singer of...:
6 points go to...:
United Kingdom! Toen ik dit voor het eerst hoorde was het gelijk favoriet bij mij. Heerlijk dansnummer. Toch wat plekken gezakt doordat het na een paar keer luisteren wat langdradig wordt
Many points still to give... 7 points go to...:
Norway! Klinkt heel leuk, lekker tempo. De rap vind ik bij vlagen wat storend, maar voegt ook wel wat toe aan het nummer.
8 points, a very high score, go to...:
New Zealand Geweldige energie, vrolijk liedje gezongen door een mooie groep mensen. Ik word er blij van!
10 points, even more points, go to...:
Finland! Klinkt heel vrolijk en kan ik na een paar keer luisteren al 'meezingen'. De zinnen liggen lekker in het oor. Ik ben nu wel benieuwd wat ekko-tekko betekent
And then, the top, the country Canada voted most for, the song we love, our 12 points, douze points go to...:
Mexico! , viel me eerst niet op maar na een tweede keer luisteren viel me op hoeveel rust dit lied uitstraalt. Geeft rust en inderdaad verlichting. Dit lied heeft me ontroerd en gepakt, magisch!